pondelok 15. marca 2010

Čo vám v Ilave chýba?

#1 | 15.03.2010 08:02:02
laici
78.99.193.143
čo vám v ilave chýba?

#2 | 15.03.2010 09:11:52
borec
91.127.118.149
pekne baby

#3 | 15.03.2010 14:50:28
Strom
94.246.126.136
Chybaju tu rozumni ludia,ktori by nepisali na diskusiu mesta,ze tu chybaju pekne baby..ved sa uz fakt spamatajte!

#4 | 15.03.2010 16:50:47
tn
95.102.4.82
a čo tak poriadne detské ihrisko s poriadým pieskoviskom a preliezkami, nie také aké sú bohužiaľ po celej Ilave?

#5 | 15.03.2010 18:49:47
orbit
95.102.232.46
chyba tu dobry fotograf co by sem prispieval fakt slusnymi fotkami!no tie z ihj to je podpreimer riadny!taka pekna akcia a tak slabe fotky!

#6 | 15.03.2010 20:10:23
Helga
78.98.173.218
kníhkupectvo

#7 | 15.03.2010 20:11:18
helga
78.98.173.218
a normálne autobusové nástupište

#8 | 15.03.2010 20:29:36
Evka
62.197.198.35
kníhkupectvo... to je moc keď už aj z kníhkupectva tu spravili krčmu! okresné mesto s 25 krčmami a 6 tisíc obyvateľov...

#9 | 15.03.2010 20:35:33
Tibor
95.103.252.232
Tak to je pravda! Hanba takému mestu (ešte k tomu okresnému!!!), v ktorom urobia z kníhkupectva krčmu. To je asi rarita (nielen) na Slovensku. Mesto, v ktorom nie je kníhkupectvo, snáď ani neexistuje...

#10 | 15.03.2010 21:17:59
Miroslav Toman
95.103.100.41
Zdravím,
čo sa týka fotiek, tak fotiť sme veľa toho nemohli. IHJ je náročná na akustiku a cvakanie fotoaparátu je v tomto prípade rušivým elementom nie pre umelcov, ale pre divákov. Máte pravdu, fotografie sú priemerné. Nič viac, nič menej. Skutočne dobrí fotografi sú na fórach, kde majú svoje miesto

#11 | 16.03.2010 07:16:09
magda
95.102.160.123
poriadne fitko

#12 | 16.03.2010 09:28:34
robert
78.99.100.25
pekne baby

#13 | 16.03.2010 11:42:44
jana
198.36.86.81
plavareň

#14 | 16.03.2010 13:27:29
orbit
212.5.205.130
pan toman neutocim na vas!ale nech mi nikto nehovori ze v dnesnej dobe je problem spravit slusne foto.nie pre mna, ja som na ihj bol na velmi sa mi to pacilo!ale co takto zanechat aj buducim generaciam pekne foto vo fotoarchive Ilavy.

#15 | 16.03.2010 13:44:00
Miroslav Toman
orbit, veď ja som na Vás neútočil. Ja som Vám tú problematiku opísal z môjho pohľadu. Je dobré mať nároky na seba, iných vždy vyššie ako je šedý priemer. Ale každý znás je nedokonalý a limitovaný najmä vlastnou technikou (fotoaparátom, počtom objektívov a vlastným pôvodným softvérom) a nie vždy sa všetko spraví tak, aby sa to páčilo každému.
Každopádne, ako som písal je Vaša kritika na mieste.

#16 | 16.03.2010 14:13:42
viktor1
95.103.133.116
a od kedy je Ilava okresne mesto ? ved tu nie je ziadny okresny urad. jedine co robi Ilavu okresom su SPZ aut.

#17 | 16.03.2010 14:32:52
jery
194.160.236.103
mne tu chýba nočný život. žiadny poriadny bar! Je tu 25 zaprdenych krciem a nic kde by sa dalo zabavit. Kedysi tu boli disky ale to uz je danvo zrusene, skoda no.

#18 | 16.03.2010 16:32:33
Emily
84.47.122.249
Kino.

#19 | 16.03.2010 19:11:35
Janci
94.246.127.19
Mne tu velmi chyba miesto,kde by som sa mohol najest aj po 10-tej vecer.Nejaky hamburger,alebo aspon nieco take...

#20 | 16.03.2010 23:20:39
ShinoO
95.102.252.112
tu chýba veľa toho..

#21 | 17.03.2010 17:07:16
.
178.40.102.233
Kaufland

#22 | 18.03.2010 12:51:47
ehm
67.159.44.51
Erotický salón nám chybuje

#23 | 18.03.2010 12:52:18
stela
147.251.208.220
Mne chyba v Ilave nocny zivot,nejaky slusny bar,nezafajceny,kde by sa dalo zatancovat a kde by na mna cudno nezazerali pripite 14rocne deti...,veru aj nejake to rychle obcerstvenie po 10 hodine by bodlo,aj knihkupectvo...Isto by sa viac toho naslo:) pekny den

#24 | 18.03.2010 13:16:14
ano
67.159.44.51
Milá Stelka všetko je to pekné ale väčšina tu píše čo by v meste chceli mať ale chodia na veľké nákupy do Trenčína aj knihy tam kupujú alebo mäso na pol roka dopredu do mrazáka v Metre kupujú a sťažujú sa že tu nič neni. No naschvál kedy si bola na nejakej kultúte v kulturáku v Ilave? Nóó povedz úprimne?

#25 | 18.03.2010 15:00:36
at
95.103.179.19
ehm erotický salón bol v Klobušiciach, len ste tam málo chodili tak skrachovali

#26 | 18.03.2010 16:28:28
pagula
91.127.161.88
v Ilave chýba dobrá posilňovňa.

#27 | 18.03.2010 20:03:34
Emily
84.47.122.249
Pre "Ano". Otázka znela, čo nám chýba v Ilave. Stelka napísala. Príčiny teraz nerozoberáme.

#28 | 18.03.2010 20:32:22
jery
213.160.181.113
tato tema by sa skor mala volat Snívajte s mestom!
Ale občas to nezaškodí :)

#29 | 19.03.2010 11:55:22
čo chýba
213.151.217.131
Nik to nenapísal, napíšem ja.
Chýba koncepčné riadenie uspokojovania potrieb občanov mesta, osobitne koncepčné riadenie mestského úradu a organizácií napojených na rozpočet mesta.
Každý ťahá smerom k vlastným záujmom, funkcia kontroly nieže zlyháva, ale neexistuje. Nik neriadi, a ak riadi tak štýlom " všetko doriadiť".
Chýba zodpovednosť za neriešenie požiadaviek poslancov.
Nik nie je zodpovedný, nik nevolá po zodpovednosti, (opäť) nik nekontroluje.....ani ten, čo odhlasuje úver, ani ten, kto má za to odmeny....
Chýba záujem občanov o to, ako dopadnú voľby. Veľa z tých, ktorí sa zaujímajú o život v meste radšej nevolia a myslia si že je to tak lepšie.
Chýba pravda. Pravda o tom kto je primátor. Kto ho zvolil, kto ho podporil a koho záujmy presadzuje.
Chýba túžba po pravde, ochote pomáhať a nie ničiť...
Ešte chcete vedieť, čo chýba v Ilave?
Ja viem, že to vyznie až príliš politologicky. Ale ak chcete riešiť odpoveď na ústrednú otázku tejto témy, tak riešte to, koho voliť o pár mesiacov do parlamentu. Riešte to, koho voliť koncom roku do vedenia mesta.
Pomôcka: Príďte voliť. Nečakajte, že niekto rozhodne za Vás. A netvárte sa znechutene, všetko ešte len začína. Rozhodnite však sami.
Nedajte na prázdne priania na záver príspevkov do diskusie.

#30 | 21.03.2010 09:40:03
viktor1
95.102.217.171
optika

#31 | 21.03.2010 11:04:04
Cody
213.151.217.151
veď optiky sú tu hneď dve. Jedna oproti LIDLU a jedna na ulici Košeckej.

#32 | 21.03.2010 11:05:18
Cody
213.151.217.151
a chýba mi v IL TESCO alebo Billa, alebo Kaufland.

#33 | 21.03.2010 17:57:59
optika
66.45.237.122
To kde žiješ to nie očná optika ale mestský net cez optiku. Odkial z praveku?

#34 | 21.03.2010 18:28:47
Juraj
195.189.143.218
Chyba mi strkovna,hrozne ju chcem a najlepsie v ilave na namesti vedla potravin,je tam velke mnozstvo strku.

#35 | 22.03.2010 14:35:01
Cody
178.40.133.255
Optika- prepáč, som fakt zo stredoveku...

#36 | 23.03.2010 22:26:03
stela
147.251.208.220
pre ano
co sa navazas? ci mas pocit ze som na niekoh utocila v mojom prispevku ako ty utocis?
a co mi tykas?sme husi spolu pasli?
predstav si kulturak v IL navstevujem aj za kulturnym vyzitim,len ty ci navstevujes aj nieco ine....

#37 |31.03.2010 16:06:28
Jano
95.102.238.49
Mestská Polícia

#38 | 31.03.2010 22:30:09
TS
95.103.58.132
Rad by som sa dozvedel, ci sa planuje v Ilave vytvorenie internetovej siete, ktora by bola pristupna zadarmo tak, ako je tomu napriklad v susednej Koseci.

#39 | 10.04.2010 06:47:17
admin
Áno plánujeme vytvorenie wi-fi siete, ktorá by bola prístupná občanom a návštevníkom mesta zdarma. V ktorej lokalite bude zahájené vysielanie zatiaľ nie je rozhodnuté, záujemci o využívanie takejto služby sa môžete vyjadriť v ankete, ktorá je už sprístupnená, prípadne mailom.

#40 | 11.04.2010 11:38:11
net
213.151.217.129
Majte rozum!
Ak zadarmo wifi, tak v celom meste!Preco maju byt niektori obcania o to ukrateni len preto ,ze ziju v inej casti!
Uz davno to tu malo byt!

#41 | 15.04.2010 12:46:56
roll
178.40.247.222
Mne sa v Ilave celkom lubi. Je tu vela podnikov a krciem, kde sa da dlho posedavat a zabavat. V meste mi chyba jedine mestka plavaren alebo kryty bazen. Kupalisko uz zial nefunguje, najskor z dovodu jeho studenej vody (zo studne). Kvalita vody v strkovom jazere pri Ilave nebude asi prilis vysoka.

#42 | 15.04.2010 15:42:58
sona prazska
62.197.198.70
vsetko mne tam chyba

#43 | 15.04.2010 17:27:16
Jersey
95.103.194.177
..mne tu chyba nejaky zaujem o sport pre zeny...nejake cvicenia ako su Zumba, Taebo...je mnozstvo modernych stylov aerobicu...no v Ilave nic take nieje...je to smutne, pretoze nie kazdy ma po skole a robote chut cestovat do ineho mesta...

#44 | 19.04.2010 11:39:13
sona prazska
62.197.198.70
PRAJEM VAM VELA VSETKEHO
STASTIA A ZDRAVIA
TO POKIAL NEMATE
TO OSTASTNE JE VAM NA NIC
PRAJEM VAM VELA MUDRYCH POSLANCOV
A DOBRE INVESTICIE
TO JE VSETKO CO VAM PRAJEM
DOVIDENIA
MALE A PEKNE MESTECKO

#46 | 25.04.2010 12:08:08
Labka
85.135.173.162
Dobrý deň prajem, čo mi v Ilave chýba?...ako je tu správne podotknuté nemáme tu žiadne detské ihrisko, kde by sa mohli mamičky stretávať, vymieňať si rady a detičky by sa tam vedeli pohrať a zoznámiť sa s novými kamarátmi. Myslím, že je to vynikajúci nápad, ale tiež mi tu chýbajú rôzne občianske podujatia (živý betlehem, vianočný punč, silvestrovká zábava na námestí...)a tiež sa úplne vytratili úpravy ciest. Pripadá mi to tak, že do kruháku smerom dolu na Pruské, rovnako ako hore na H.Porubu už Ilava nie je...cesty sú rozbité a ja len čakám, kedy si na jamách úplne vymlátim tlmiček, alebo prerazím pneumatiku...
Malo by sa tu viac pozerať na občanov a nie na záujmy pár ľudí v IL rade....

#47 | 25.04.2010 13:43:04
Jana
178.41.36.77
Na koho je možné sa obrátiť, aby na Medňanskú medzi 4 paneláky sa vrátili húpačky, kolotoč, preliezky , lavičky pre detičky ktorým to veľmi tu chýba, lebo z TSM prišli , odviezli a viac nevrátili. Prosíme Vás ( aj petíciu spíšeme ) poriešte nám nejaké preliezky a pod. pre naše deti. Býva ich tú veľmi veľa. nebolo by možné niečo také sem dať ako je napr. v Dubnici pri Rajmovej vile ? veď to tam majú perfektné. Ja tam síce v nedeľu s deťmi chodievam, ale každý nemá doma auto.

#48 | 25.04.2010 20:15:01
Sergej
62.168.67.153
Jana,
plne ťa podporujem TSM čo bolo zo železa skončilo bez opravy v zbere a náhrady. Veľké množstvo peňazí končí vo futbale a aké sú výsledky. Detské ihriská stoja dosť peňazí a treba ich chrániť aby neboli zničené-prípadným oplotením.

#49 | 25.04.2010 20:21:25
jaja
213.151.217.151
Primator iba sport,ihriska,futbal!Ale ,ze chodniky,cesty su v dezolatnom stave nikoho nezaujma!

#50 | 25.04.2010 21:08:36
Peter Kebis
213.151.217.145
http://superhracky.mimishop.sk/katalog.php?strana=1
Tie detské ihriská nie sú až také drahé aby ich okresné mesto nemohlo postupne vybudovať. Je však otázne aké sú priority mesta

#51 | 26.04.2010 09:46:50
primátor
Verejnosť
mesto Ilava požiadalo vedenie PD Dubnica cez Predsedu družstva o skoré postavenie mliekomatu na výdaj,nákup čersvého kravského mlieka pre verejnosť mesta a návštevníkov v centrálnej časti mesta.Veríme,že k sprevádzkovaniu podľa vzoru Dubnice nad Váhom dôjde v najbližších mesiacoch.
s prianím príjemného dňa

#52 | 26.04.2010 14:50:13
bubu
213.151.217.131
Ste sa pochvalil a teraz odpovedat

#53 | 26.04.2010 22:17:18
...
213.151.217.145
neodpovie,ihriská sa riešia už dlho,aj osobne už boli kvôli tomu za ním.Nič nebude,tých pár eur by sa možno našlo na ich vybudovanie,ale to treba udržiavať....a to už vraj nikto robiť nebude.To ako dôvod prečo sa ihriská pre deti nevybudujú....:):):)

#54 | 27.04.2010 09:13:32
Juraj
87.197.99.110
hlavne ze futbalove ihriska kto udrziavat ma....

#55 | 27.04.2010 11:59:11
mufa
195.146.105.67
mne osobne chyba parkovisko na sihoti, ked clovek nema garaz, tazko zaparkuje a este nieco kde by sa dalo vecer najest, nejaky fast food, bagetaren, alebo nieco podobne

#56 | 27.04.2010 12:08:22
Jana
95.103.32.70
Ale veď nikto od primátora neočakáva, ani to nikto nechce aby on udžiaval ihriská. Čo sa týka papierov a pod. to sme si vždy upratali, keď sme išli s detičkami domov a čo sa týka kosenia trávy veď to robia TSM. Nám ide len o to aby sa na Medňanskú vrátili detské preliezky, húpačky a kolotoč ktoré tu boli a ktoré zobrali TSM vraj na opravu. Viac sa to nevrátilo. prosím Vás v mene všetkých mamičiek zabezpečte tým deťom sem niečo. Idú prázdniny , celé dni sa tu dati hrávali, neuchodili na cestu, bolo to tu perfektné bezpečné aj z okolitých bytoviek sem chodievali mamičky so svojimi ratolesťami sa pohrať, teraz tu nič nie je. Pani Rexová tu bola pozrieť minulý rok s nejakou komisiou, vraj to nevyhovuje po bezpečnostnej stránke, tak sem dajte niečo , čo bude vyhovovať. Dúfam, že pri rozpočte mesta aj na detské ihriská ste brali ohľad. Ďakujem

#57 | 27.04.2010 12:46:44
...
213.151.217.131
Milá Jana,prečítaj si diskusiu,najlepšie niekoľko strán dozadu v téme"otázky a odpovede".Ihriská sa tu riešili už pred pár mesiacmi aj osobne s primátorom a k ničomu to nedospelo.Skús ísť za ním aj ty,možno lepšie pochodíš.Na Medňanskej ihrisko nestálo za nič už pred 2 rokmi a podľa mesta je oficiálne zrušené.Tie zbytky čo tam zostali,už tam akože nie sú.Na nové "údajne"nie sú financie,že možno niekedy do budúcna budú....

#58 | 27.04.2010 13:17:26
hela
178.40.66.50
Pokiaľ viem, tie detské ihriská mal pán primátor aj vo svojom volebnom programe. Pamätám si ako v DK všetkým vysvetľoval, že budú v každej mestskej časti... Neskôr to bolo už len na Medňanskej, Sihoti a v Klobušiciach... A teraz už nikde a nastalo len ticho o tejto téme. Iste, že to všetko treba udržiavať - to snáď nevedel vtedy, keď ľuďom tieto oddychové zóny sľuboval? Ale hlavne, že on je spokojný s tým ako svoj volebný program splnil.

#59 | 27.04.2010 13:57:21
...
62.152.231.226
A je to snáď špatné, že si plní svoj volebný program?

#60 | 27.04.2010 15:38:18
...
213.151.217.133
To neviem či si ho splnil a v globále mi je to jedno.V každom prípade,budeme aj tento rok,ako po minulé roky,chodiť za ihriskami mimo Ilavy.To je isté!

#61 |27.04.2010 15:40:09
Juraj
87.197.99.110
ani nie tak to, ze si ho plni, to vobec. Skor to,ze si ho v niecom nesplnil alebo ho nesplin dosledne, napriklad:
4. Oprávky ciest, mestských miestnych komunikácií Sihoť, lliavka, Klobušice a kritické
miesta vo všetkých mestských častiach- co usek na pivovarskej medzi JAMPom a pekarnou?
7. Vybudovanie športových ihrísk, detských ihrísk a príjemných
odpočinkových kútov po jednotlivých mestských častiach Iliavka,
Klobusice, Sihoť, NsP, Stred Kukučínova, Medňanská, Skala.- boli nejake vybudovane?
alebo
Menej
betónu a asfaltu, viac stromov, kríkov, kvetov, trávnikov, keď ploty, tak aj živé zelené
zatial podla mojho nazoru dominuje rezanie, rubanie a betonovanie... aj ked samozrejme niekto moze tvrdit, ze sa rezu stare stromy, chore stromy, alergicky zavadne stromy....ale podla mna je takm er akykolvek strom lepsi nez ziaden strom
a podobne

#62 | 27.04.2010 17:55:04
duda
213.151.217.147
Kedy konecne sa dockam priechodov pre chodcov???
Nikoho to nezaujma a ked ma tam prejde auto ,tak Pan primator budu robit ,ze o tomto probleme nevie!
Prechody:pri kaplnke na ostrovcek,vyjazd z centra pri kvetinarstve(oba popri hlavnej ceste)

#63 | 27.04.2010 18:22:06
Emily
95.102.0.44
No, ba, každých desať metrov treba priechod, najlepšie aj zo semafórmi, nech je zábava. Duda, chodci už majú také vymoženosti, že je čas myslieť aj na vodičov. Inak tie priechody na kruháči pri Lidli sú pre chodcov smrteľne nebezpečné, len oni to ešte nevedia.

#64 | 28.04.2010 16:38:32
hahaha
95.103.18.9
že prechody? ved je pri lidli, pri nemocnici so semaforom, pri dolce tiez so semaforom,...ludia vy čo chce prechod každých 5 metrov????? ved ilava neni ziadne velkomesto, a prechodov je v nej az az.....to kto pisal niaky senilny dedko ci babka?

#65 | 28.04.2010 17:36:30
Mischo
91.198.106.219
Chýba nám tu nejaký poriadny aquapark na celoročné kúpanie aj s vnútorným bazénom. V čom je problém?

#66 | 28.04.2010 17:47:11
Aqua
95.102.140.20
V súkromnom podnikateľovi, ktorý sa zatiaľ nenašiel

#67 | 28.04.2010 19:37:38
Labka
85.135.171.15
1) a viete preco sa tu detske ihriska neriesia?
pretoze pan primator ma uz velke deti, aby sa tam hrali a male na to, aby mali deti...tak na co?
2) ale preco nie su opravene cesty?
...treba zistit kde pan primator byva, tam mozno opravene su :)
ved uz tu nebyva nic...na p.Ciernika sa nadavalo...ale byvalo sa tu lepsie, veselsie, aj viac spravil, pozrite si namestie...a tento?
je treba vymenit primatora...

#68 | 28.04.2010 19:44:38
Labka
85.135.171.15
no a co sa tyka toho strazenia ihriska...myslim, ze staci ak sa ihrisko oploti, brana sa uzamkne a poprosi sa nejaka ochotna dusicka (pani alebo pan na dochodku, alebo mamicka na materskej), ktora by to v rozpisanych hodinach (napriklad od 10.00 do 19.00) odomkla a zase zamkla...

#69 | 28.04.2010 21:00:44
...
213.151.218.138
Lenže p.primátor mal podmienku aby tá ochotná dušička podpísala s mestskou právničkou hmotnú zodpovednosť za detské ihrisko a zodpovednosť za prípadné úrazy vzniknuté na tomto ihrisku. Kto by bol ochotný to podpísať? Asi nikto!

#70 | 29.04.2010 08:03:56
primátor
Labka
dali sme na vedomie,že sme získali eurogrant na Rekonštrukciu Centrálnej mestskej zóny(od mestskej veže cez Ružovú ulicu,priestor pred vchodom do kostola a vaznice ako aj spodný park).Len výška nenávratnej dotácie(95%) je cca cez 700.000,-EURO,plus 5% našich.Ak nevzniknú neočakávané prieťahy zo strany centrálnych orgánov, realizácia by mala byť ešte tento rok.Takže objektivitu,lebo ja si na podobné granty a projekty(ako napríklad aj ZŠ) z minulého volebného obdobia rokov 2002-2006 nejako nespomínam.Každý má právo na svoj názor, ja si nemyslím, že robíme menej a horšie ako sa robilo.
My sme za volebné obdobie cez schválené projekty ZŠ,CMZ,premena tradičnej školy na modernú dokázali do mesta natiahnúť cca 2,000.000,-EURO nenávratných grantových finančných prostriedkov a podávame ďaľšie projekty.Nie sme tu 12 rokov ale zatiaľ necelé 4 roky.Dá sa urobiť dosť, ale zasa nie úplne všetko.
s pozdravom a prianím príjemného dňa

#71 | 29.04.2010 08:07:04
Občan
212.5.205.130
Labka, pravda pravdúca, trafila si kliniec po hlavičke. Za predchádzajúceho primátora a jeho 12 rokov "činnosti v úrade" sa len kopec vecí rozbabralo a nedorobilo ako napr. námestie, IBV a pod. .... To bol naozaj dobrý vtip s tým "viac spravil", celkom ma to pobavilo ...

#72 | 29.04.2010 08:33:33
primátor
Občan
ešte raz,nemyslím si, že v porovnaní s obdobím 2002-2006 sme urobili menej a 12 rokov a necelé 4 roky je tiež rozdiel. Môžem povedať,že bude vo veľkej miere pripravená programová náplň na ďaľšie roky aj s využitím externých,nenávratných zdrojov financovania.Ďalšia čerstvá a dobrá správa.Obdržal som mail o vyhlásení výsledkov z hodnotenia Integrovaných stratégií rozvoja územia a výberu miestnych akčných skupín v rámci II.výzvy pre OS 4 LEADER.Medzi schváleným je aj žiadosť,stratégia MAS Vršatec,kde sme členom.Pred časom sme to odprezentovali na MZ a zastupiteľstvo schválilo účasť mesta Ilava.Pomôže si z toho aj mesto Ilava a pôjde o nenávratné fin. prostriedky.Z možstva subjektov schválili 14 konečných prijímateľov,z Trenčianskeho kraja 2, MAS Vršatec a Naše Považie.
s pozdravom

#73 | 29.04.2010 09:13:09
...
178.41.20.184
Občan, čo sa ti zdá na tom námestí nedorobené? Je urobená jedna časť adekvátne k tomu na čo asi boli financie. Nerobilo sa to ako dnes, že za každú cenu aj keď sa zadĺžime,ako mesto, na niekoľko volebných období dopredu. Ale to asi dnešného primátora už netrápi. Veď ktovie, možno to už on ani splácať nebude a tie dlhy zdedí niekto iný.

#74 | 29.04.2010 09:34:45
primátor
....
čo sa týka zaúverovania Ilavy problematiku sme argumentovali a zargumentujeme. Fámy,ktoré šíria ekonomickí a finanční laici a tvrdia,že sú múdrejší ako vyštudovaní ekonómovia s praxou, vyvrátime opakovane vecne, tak ako niekoľkokrát v priebehu volebného obdobia.Je to už zúfalstvo niekoho,keď nemôže spochybniť urobené veci, tak šíri fámy o kritickom dlhu.Sme hlboko pod hranicami odporúčanej a maximálnej výšky úverového dlhu,zaúverovania.A zopakujem sa,priniesli sme násobne viac externých nenávratných zdrojov, ako sme zobrali úverov. A s úvermi pracovalo aj staré vedenie.Dokonca z hľadiska ročného zaťaženia splátkami voči ročným bežným príjmom tak,že čistý rozdiel medzi ročnými bežnými príjmami a splátkami úverov(fin.prostriedky zostávajúce po splatení ročných splátok k dispozícii na iné účely) bol, v niektorých rokoch v minulom období aj podstatne nižší.Ako bezpečné charakterizujú zaúverovanosť mesta stanoviská Hlavného kontrolóra, auditora,oddelení RISK managementu VÚB banky, ako aj oddelenie RISK managementu Slovenskej sporiteľne.S týmto sa plne stotožňujem,mám univerzitné vzdelanie ekonomického smeru,asi 12 rokov praxe na ekonomicko,finančno,obchodných úsekoch firiem a dcérskych spločností bánk(Volsbank,ČSOB,Slovenská sporiteľňa).Osobne som pri prípadoch roky spolupracoval a robil aj na analýzach bonity a limitov leasingových, úverových prípadov.Nech sa páči, predstúpte verejne aj na najbližšom zastupiteľstve, dám Vám vysvetlenie.
s pozdravom a prianím príjemného dňa

#75 | 29.04.2010 09:40:18
...
178.41.20.184
No viem asi aká to bude argumentácia. Asi taká, že máme prebytok niekoľko tisíc eur za minulý rok, ale nevyplatených faktúr za minulý rok v rovnakej sume.

#76 | 29.04.2010 09:53:35
primátor
...
je to na smiech, pletiete hrušky s jablkami,končí 4. mesiac roku 2010,začína pomaly 5. mesiac,máj. Neviem o tom, že by sme mali závazky po lehote splatnosti(nami nezaplatené), keď píšete o nezaplatených faktúrach z minulého roku.Skôr máme nám nezaplatené pohľadávky po lehote splatnosti,ktoré vymáhame.Veď predstavte sa verejne,buďte chlap príďte,verejne,osobne,poďme do diskusie, každý anonym je hrdina.Na poslednom VZ sa schvaľovali výsledky hospodárenia za rok 2009 aj so záverečným účtom.Výsledky krízového roku,pozrite si ich,čomu nerozumiete,dajte si vysvetliť.To,že to zastupiteľstvo pokojne schválilo je v tých číslach.Sú mestá na okolí,Považská Bystrica, Dubnica, ktoré nielenže ešte nie sú po auditoch,ale nemajú schválené rozpočty na tento rok a sú v provizóriu.

#77 | 29.04.2010 10:10:52
Gabriel
212.5.205.130
Pan Primator,
Dakujem za Vasu odpoved a ako obcan mesta Ilavy a Labkin manzel chapem snahu o efektivne vyuzitie prostriedkov na rozvoj Ilavy.
Mal by som ale zopar pripomiienok:
1) Sposob informovania o dosiahnutych vysledkoch a progrese v ramci projektov je malo citatelny malo zrozumitelny pre verejnost, forma informovanosti obcanov nie je slaba, ale dovolim si tvrdit nie je dostatocne zrozumitelna. Ak mate zaujem naozaj o kontinuitu projektov, mali by ste byt ako mesto otvorenejsi a zrozumitelnejsi pre obcanov, lebo vam pre buduce obdobie nedaju mandat.
2) Stranka mesta Ilavy - stranka je fajn, ale je fadna, malo vyuziva poskytovane moznosti, tzv. public relation absolutne chyba, je to skor taka verejna informacna nastenka, ako informacny server. Nemyslim tym graficku upravu, ale strukturu a uzitocnost informacii a samozrejme interpretaciu.
Nie je to o peniazoch ale o ludoch a ich pristupe.
3)Triedenie odpadov - letakova kampan bola celkom fajn, ale pozrite si odkazy TSM na stranke, je to otrasne. Polovica Ilavy ani nevie, naco je ten modry kontajner, vacsina tam dava plasty namiesto papierov. Skuste si pozriet stranku mesta Presov, akym sposobom maju popisane triedenie odpadov.
Mal by som toho viac, ale to by bolo na dlhsiu diskusiu.
Zelam pekny den.

#78 | 29.04.2010 10:16:31
primátor
Gabriel,
Váš príspevok beriem ako veľmi faktický,podnetný,reálny. Áno vždy sa dá robiť lepšie a viac,máte pravdu, naozaj príspevok,ktorý dáva námet a pravdivú,konštruktívnu kritiku.Samozrejme, že aj my sme len ľudia a aj s chybami.Vaše námety sa budeme snažiť realizovať,nie všetko pôjde hneď ale verím,že v niečom z toho,čo nám vytýkate sa zlepšíme.Ak máte chuť a záujem,rád sa zoznámim aj osobne.
s poďakovaním,prianím príjemného dňa a pozdravom

#79 | 29.04.2010 10:23:53
Michaela
195.146.150.49
No ohľadne tej ulice, kde býva p. primátor, býva na Záhradníckej ulici, a cesta je v katastrofálnom stave, ešte pred Vianocami tam niečo opravovali a doteraz tá cesta nie je opravená. Takže dovolím si tvrdiť, že skôr sa stará o iné časti Ilavy ako by si hľadel tú svoju. Ináč, kedy sa opraví?

#80 | 29.04.2010 10:28:42
primátor
Michaela,
nejde všetko naraz a na rovinu,tento rok to určite nebude.Najvačší problém,existenčný,bezpečnostný Záhradníckej ulice je riziko vylievania Podhradského a Porubského potokov a zaplavovanie záhrad, domov.Tam robíme,čo sa dá, mohol by som o tom už napísať román.

#81 | 29.04.2010 10:55:37
Michaela
195.146.150.49
Mne sa nejedná o celú ulicu, tá je v pomerne dobrom stave, len tie vyrezané kusy by sa mali zaasfaltovať, myslím že sa to už pár krát zasýpalo, ale sadlo to, a opäť sú tam veľké jamy.
Pekný deň.

#82 | 29.04.2010 11:02:04
primátor
Michaela,
to je iné, to áno,to sa dá urobiť a urobí sa to,tento rok.

#83 | 29.04.2010 12:35:04
Labka
213.71.21.203
Dobry den pan primator, dakujem vam velmi pekne za odpoved...mozno som reagovala prehnane, ale je mi z toho smutno, ze sa pomaly ale isto vytraca radost z tohto mestecka.
Narodila som sa tu, zijem tu a mienim tu aj zomriet, mozno preto ta precitlivenost...planujeme mat babatko a naozaj sa bojim kam s nim?...Nie je tu naozaj ziadne oddychove miesto, alebo detske ihrisko.
A tie cesty...su naozaj v hrozno stave, tak len dufam, ze vase odpovede budu mat aj naozaj nejake prinosy.
Dakujem, pekny den.

#84 |29.04.2010 14:35:48
primátor
Labka,
akčnú skupinu MAS Vršatec,program LEADER,a schválenú stratégiu s balíkom dotácie považujeme tiež za jednu z ciest,finančných kanálov,ako priviesť do územia a aj na pôdu mesta Ilava finančné zdroje,z drvivej časti nenávratné,dotačné. Z tohto balíka pripadne niečo aj na Ilavu a použitie zdrojov v závislosti od projektov bude flexibilnejšie a jednoduchšie,tak je nastavený program a jednou z alternatív,netvrdím,že jedinou a istou bude,môže byť budovanie,áno aj ihrísk pre detí predškolského veku a zón o akých píšete.Alebo niečo iné, v závislosti od návrhov a hlasovania poslancov,stanovenia priorít. Ale naozaj,máme maximálnu snahu využiť tento čas a naťahať sem maximum hlavne nenávratných finančných zdrojov.A to považujem za jednu z mojich najdôležitejších úloh a výziev.Aj mesto je ako veľká rodina, peňaženka jedna.Mnohí z nás,ktorí nás kritizujú, tiež nemajú vily s trávnikmi,bazén,novú dlažbu,lebo sú iné rodinné priority a z hľadiska finančných možností nie všetko ide, a určite nie hneď.
Ďakujem za Váš príspevok a pochopenie,máte pravdu,že tie veci sú potrebné a chýbajú,som si toho vedomý.

#84 |29.04.2010 14:35:48
primátor
Labka,
akčnú skupinu MAS Vršatec,program LEADER,a schválenú stratégiu s balíkom dotácie považujeme tiež za jednu z ciest,finančných kanálov,ako priviesť do územia a aj na pôdu mesta Ilava finančné zdroje,z drvivej časti nenávratné,dotačné. Z tohto balíka pripadne niečo aj na Ilavu a použitie zdrojov v závislosti od projektov bude flexibilnejšie a jednoduchšie,tak je nastavený program a jednou z alternatív,netvrdím,že jedinou a istou bude,môže byť budovanie,áno aj ihrísk pre detí predškolského veku a zón o akých píšete.Alebo niečo iné, v závislosti od návrhov a hlasovania poslancov,stanovenia priorít. Ale naozaj,máme maximálnu snahu využiť tento čas a naťahať sem maximum hlavne nenávratných finančných zdrojov.A to považujem za jednu z mojich najdôležitejších úloh a výziev.Aj mesto je ako veľká rodina, peňaženka jedna.Mnohí z nás,ktorí nás kritizujú, tiež nemajú vily s trávnikmi,bazén,novú dlažbu,lebo sú iné rodinné priority a z hľadiska finančných možností nie všetko ide, a určite nie hneď.
Ďakujem za Váš príspevok a pochopenie,máte pravdu,že tie veci sú potrebné a chýbajú,som si toho vedomý.

#85 | 30.04.2010 12:03:29
Ivan
178.40.114.154
Každá firma,ktorá niečo opravuje na komunikáciach ma v rozpočte peniaze na jej uvedenie do pôvodného stavu,teda aj na asfalt.Tak kde je ten asfalt.Píšem ovysekaných jamách na ulici Záhradnícka

#86 | 30.04.2010 12:15:41
laco
195.91.79.101
jamy boli dnes zaasvaltovane ;), alebo sa mi to len zda...?

#87 | 30.04.2010 21:12:19
aks
178.41.72.232
V Ilave chýba hlavne angažovanosť mladých ľudí na správe meste. Týka sa tak funkcionárov mesta ako aj mladých občanov. Je ich málo, napr. pán Daško, Pagáč, Holbová, Jurenová, Čiernik, Gajdošík, atď. , ludia ktorí od roku 1989 robia na rôznych postoch a už nevedia priniesť pre mesto nové myšlienky a nápady. Volia sa tí istí "starší ľudia". Nehovoriac o netvorivých ľudí zamestnancov mesta napr. na výstavbe (vie niekto kto je pán Buday?), majetkové oddelenie je väčšie ako samotný majetok mesta, "výtvarníčka v dome kultúry" atď. A takých prípadov je viac

#88 | 01.05.2010 08:07:04
NYC
178.40.178.224
Pani Jurenová sa vymyká z radu menovaných, ale zabudli ste na nenahraditeľnú p. Bakošovú, predsedníčku odborov v Makyte, šéfku všetkých existujúcich aj neexistujúcich komisií v meste, "výberovej" komisie v second handoch, moderátorku sobášov, pohrebov... Len dúfam, že mi po zapnutí počítača nenaskočí ako hlavná stránka alebo šetrič obrazovky.

#89 | 01.05.2010 08:16:25
NYC
178.40.178.224
Dodávam ešte, že pani Jurenová do výpočtu menovaných nepatrí, lebo tá si funkciu poslanca zastáva už roky najzodpovednejšie!

#90 | 01.05.2010 09:08:26
Palo
178.40.118.58
Som mladý človek, ale vidím koľko svojho voľného času pani poslankyňa Bakošová venuje pre potreby občanov Ilavy, takže NYC myslím, že tu si veľmi ublížil. Niektorých poslancov mená nájdem len na internete, ale jej činnosť je na úrovni a je veľmi veľmi ochotná a ja si ju vážim a ďakujem.

#91 | 01.05.2010 13:18:18
ilavanka
178.41.36.218
Ľudia sa troch spamätajte. Poslanci sú takí akých si Ilavania zvolili. Že je medzi nimi málo mladých ? Nuž asi nekandidovali, alebo ak áno tak ich nevolili. Koncom roka sú nové voľby, každý má možnosť...Ale ani mladí alebo noví poslanci či vedenie mesta nebudú vedieť čarovať a budú musieť robiť z rozpočtom 5 tisícového mesta. Že v dome kultúry robí výtvarníčka ? A kto by tam mal robiť - zverolekár, jadrový fyzik ?....Čo sú to nové myšlienky, nápady ? No daj !

#92 | 01.05.2010 19:50:41
občan
195.80.187.52
NYC nemá to byť náhodov nič? S tou pani Bakošovou je to ,,hlboký omyl" ako hovorí klasik. Skús robiť to čo ona. Koľko voľného času venuje týmto akciam. Myslíš, že tráviť voľný čas na tebou menovaných akciach je nejaká slasť. Môžeš chodiľ najskôr paralelne s ňou a potom uvidíš ako dlho ťa to bude baviť.

#93 | 01.05.2010 20:30:49
vik
178.41.72.232
V poriadku, že niektorí starší poslanci pracujú čo vládzu. Problém je, že prečo mladí ľudia sa neangažujú, veď napr. v Klobušiciach p. Bezecný, v Iliavke p. Holbová, na Skale p.Pagáč, v komisiách napr. Gajdošík, Ďurech, Slávik, Straňák atď. v podstate neriešia nič akurát evidujú problémy a chodia "zasadať". A na úrade je to to isté, veď napr. prednosta by nemohol byť ten súčasný, keď na to nemá a nemá to ani perspektívu. Potom to všetko tak vypadá, ked nevedia tí starší zapojiť mladých.

#94 | 03.05.2010 22:53:11
Občan
95.103.224.245
vik
a nemyslíš si že tí mladí by najskôr museli prejaviť nejakú chuť aj niečo dokázať a skúsiť ísť vo voľbách kandidovať? Nemusia zrovna za nejakú stranu. Takto sa každý iba sťažuje ako je MZ prestárle no v konečnom dôsledku si za to môžu sami .... Mladí sa v prvom rade musia zapojiť sami, nikto ich nebude do toho tlačiť ...

1 komentár:

  1. Mestu Ilava toho chýba ešte velmi vela,hlavne dobré nákupné centrum a dobrá bagetáren, hamburger a tak, nedá sa tam nikde dobre posediet a zabavit je to smutné,možno sa vedenie Ilavy zobudí a časom to vezme do rúk niekto schopný a Ilava bude na tom lepšie ako je teraz....

    OdpovedaťOdstrániť