pondelok 1. marca 2010

p. učiteľ Janúšek

#1 | 01.03.2010 14:09:52
primátor
Verejnosť,
asi je málokto zo starých a starších Ilavanov,ako aj Ilavanov stredného veku, kto by ho nepoznal.Mnohých z nás učil.Na základnej škole,mňa v 70 - tych rokoch minulého storočia.Pán učiteľ,tvrdý, prísny, aj požartoval. Gustinko, Gustík, mal aj prezývku,starší vieme asi akú, poviem len,že bola identická s krstným menom jedného z Beatles,bubeníkom.Spomínam najma na neho a jeho hodiny zemepisu. svet, kontinenty,pohoria,rieky,ostrovy,poloostrovy,Afrika, Amerika, Ázia, Európa. Učil tak,že žiak musel mať ten predmet rád. Boli roky,že som zemepis u neho mal radšej ako telocvik.Uprostred poctivého a zaujímavého výkladu mal zmysel pre úžasné zvraty a žarty. " Himaláje, to je samá rovina" - zažartoval raz na hodine. Potom dodal,opovážte mi to tak povedať pri odpovedi a skúšaní. Paťka Vás neminie.Mal aj rešpekt. Nikto mu neodvrával, ani chlapci,aspoň, čo si pamatám.Aj po rokoch,desaťročiach, vždy keď sme sa stretli,mali sme o čom porozprávať.Asi 10 rokov dozadu,keď ešte bol v Ilave a mal chatku na Laštekoch, sme sa stretli na Skale. Zavolal ma na chatku, nemohol som odmietnúť, nedalo sa.Ponúkol marhuľami, aj vínkom, pospomínali sme.Posledné roky žil v Dubnici, penzión a tak.
Dnes pred pár hodinami som dostal oznam, že Vážený p. učiteľ A. Janúšek zomrel. Pohreb bude zajtra o 15 hodine na cintoríne v Ilave. Vďaka za všetko čo nám,mne dal a česť jeho pamiatke.
s úctou a v spomienkach

#2 | 01.03.2010 16:34:31
Anna
95.102.229.186
Keby bol penzion v ilave,mohol v Ilave dožit.Zbohom pan učitel.

#3 | 01.03.2010 16:38:49
žiačka
95.103.126.172
Bol naozaj svojský,ale mali sme ho radi.Nezabudnem.

#4 | 01.03.2010 18:15:07
Jana
213.151.217.133
Veru, bol to pán kantor. Nikdy nezabudnem, ako ma raz v škole šokoval vetou: "Ej, ty,ty, zase si sa ráno neumývala..." Ja som len prekvapená pozerala a protestovala, že umývala. "No ale oči asi nie. Tie čierne očiská asi nie, keď sú také čierne... "
Taký bol. Dodnes viem všetky hlavné mestá štátov Afriky aj o polnoci. Tak si prial, aby sme ich vedeli. Česť jeho pamiatke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára