utorok 8. decembra 2009

Chodníky a cesty

#1 | 19.01.2009 14:51:03
Smudlo
195.91.79.40
Veľmi ma zaujíma, kedy konečne dáte nový šat chodníkom a cestám na Medňanskej ulici. Je veľmi pekné, že sa staráte o mladých ľudí o ich športové vyžitie, ale bývajúci na Medňanskej ulici sa musí cíítiť veľmi nepríjemne, keď mu príde návšteva. Veď chodníky na Luníku IX. v Košiciach sú porovnateľné s Medňanskou ul. Netrápi Vás to? Z námestia ste urobili verejné, bezplatné parkovisko, inde v mestách robia pešie zóny. Ani to Vás netrápi? Asi nie.

#2 | 19.01.2009 14:59:47
primátor
smudlo
trápia nás všetky problémy a nejde všetko riešiť hneď. Snažíme sa veci v rámci možností, finančných, časových a iných riešiť. Takže nie je nič ľahšie z protistrany, teda od Vás,ako nevšimnúť si a nehovoriť o tom, čo sa urobilo, aj čo sa týka ciest chodníkov, príklady IBV Klobušice, Zámocká, Hurbanova, Moyzesova, garáže Kukučínova atď..., ale spomenúť len to, čo ešte urobené nie je a podľa Vás malo byť. Verím, postupom času, máme za sebou len 2 roky pôjdu ďaľšie veci.
s poďakovaním za Váš príspevok a prianím príjemného dňa

#3 | 26.01.2009 16:48:19
smudlo
195.91.79.255
Neviem kto mi odpovedal, samozrejme, že nie je možné si nepovšimnúť, čo sa urobilo, ale myslím, že bývať na takom špinavom sídlisku ako je Medňanska ul. je nanajvyš veľmi zdrvujúce na psychiku človeka. Vy tu nebývate, tak asi nepochopíte. Medňanska ul. sa už dáva do poriadku pri každých voľbách. Kto nám zaplatí za to, že máme doma špinu z ulice? Dávate západné dane, ale prečo nepoučíte stavebníkov, že to blato a špinu si majú po sebe odpratať. Musím Vás upozorniť, že ak budem mať ujmu na zdraví, pre diery na chodníkoch, bolestné budem vymáhať od mesta. Lebo naozaj sú chodníky a cesta sama diera. Možno Vás prinúti to, ak niekto zavolá televíziu, myslím že by sme sa všetci červeňali. Ešte ste mi neodpovedali na parkovisko v meste. Ďakujem

#4 | 03.07.2009 20:39:57
ferino
195.91.56.17
zdravim bývam v ilave a chcem vás upozorniť na nepriechodné chodníky v ilave blokované zaparkovanými autami a bujnými stromami pre ktoré sa musí chodec buď zohýbať alebo je nútený ísť po ceste príklad tohoto sa nachádza na ulici hviezdoslavovej ale aj na niektorých miestach na sihoti

#5 | 03.07.2009 20:43:56
ferino
195.91.56.17
suhlasim s tebou smudlo fakt by mal byt priestor na namesti po zrušeni starej fontany vyuzity inak ako parkovisko ale v tejto ilave je vsetko uplne inak ako v inych mestach

#6 | 04.07.2009 10:31:39
ilavan
78.98.91.134
Asi ste si nevšimli že v meste sú iné priority ako cesty chodníky. Napr. taký kultúrny dom v Iliavke

#7 | 23.07.2009 11:16:02
primátor
Verejnosť,
dňa 23.7.2009 mesto Ilava podalo ďaľšiu zo žiadostí na nenávratný finančný príspevok z eurofondov.Žiadosť je podaná v rámci Výzvy ROP pre opatrenie 4.1. a Regenerácia sídel - samostatne orientované projekty. Názov projektu je
" REKONŠTRUKCIA PARKU A KOMUNIKÁCIÍ CENTRÁLNEJ MESTSKEJ ZÓNY V ILAVE ". Cieľ projektu sleduje zvýšenie konkurencieschopnosti a kultúrno-turistického potenciálu mesta, zvýšenie kvality a bezpečnosti verejných priestranstiev ako aj dosiahnutie trvalo udržateľného rozvoja mesta a zatraktívnenie centrálnej mestskej zóny pre obyvateľov a návštevníkov mesta.Realizáciou projektu a revitalizáciou CMZ sa vytvorí kvalitnejší a bezpečnejší priestor pre stretávanie sa ľudí a uskutočňovanie verejných podujatí.Odstránením bariér pre imobilných občanov sa sprístupní zóna vačšiemu počtu ľudí.Osadenie nových prvkov drobnej architektúry a výsadba zelene dá verejnosti nové možnosti pre oddych a relax.V rámci projektu budú vybudované nové a rekonštruované spevnené plochy, výstavba parkovacích miest,výstavba nových verejných osvetlení, rekonštrukcia a výstavba nových chodníkov, rekonštrukcia miestnych komunikácií, sadové úpravy.Projekt by bol realizovaný od priestorov Mestskej veže cez Ružovú ulicu smerom ku kostolu a zahŕňa aj priestor spodného parku pri kostole.V prípade schválenia žiadosti je predpokladaný termín začatia, realizácie a dokončenia v termínoch 04/2010 - 09/2010.Celkové výdavky projektu sú vo výške 766.745,53,- EUR(cca 23,000.000,-SK), z čoho NFP(95%) vo výške 728.408,-EUR(21,852.000,-SK).Spoluúčasť mesta vo výške 5% 38,337,-EUR(cca 1,150.000,-Sk).Žiadosť a projekt bol pri odovzdávaní príslušnými pracovníkmi prekontrolovaný či má všetky náležitosti a bol prijatý bez výhrad.
s pozdravom

#8 | 05.08.2009 07:20:58
šmudlo
195.91.79.29
Vážený pán primátor, dúfam, že sa Vám tento plán podarí aj k našej spokojnosti. Viete, prejdete sa po Medňanskej, budovy sa obliekajú do nových šiat, stavajú sa nové bytovky, ale rozbité chodníky a cesta do toho akosi nesedia. No dúfajme že táto situácia už dlho trvať nebude.

#9 | 05.08.2009 08:08:38
primátor
šmudlo,
vieme o stave ciest a hlavne chodníka na Medňanskej, mysíme na to, prosíme o trpezlivosť, nejde všetko hneď,urobíme čo budeme môcť.Skúsime to dostať do rozpočtu mesta na budúci rok.
s pozdravom

#10 | 06.08.2009 09:41:59
občan
195.91.79.162
Ak sa našli peniaze na zvýšenie mzdy primátora v čase krízy, tak by sa mohli nájsť aj na ten kúsok chodníka!

#11 | 06.08.2009 18:06:04
kukinko
84.47.42.162
Ale,občan, dopraj im,veď sú tu len raz a naposledy

#12 | 06.08.2009 20:12:28
občianka
195.91.79.250
kukino dúfam, že na budúce to budeš ty, ktorému budú poslanci zvyšovať plat

#13 | 07.08.2009 07:11:30
Ľubomír Turcer
Kukino, ak by to bolo len raz, aj tak som presvedčený, že sa nemáme za čo hanbiť.

#14 | 09.10.2009 15:24:07
primátor
Verejnosť
dávam do povedomia najnovší príspevok aj s fotodokumentáciou Spevňovanie cesty v Aktualitách. Uvedené práce na ceste II. triedy TSK a časti koryta Porubského potoka sa začali opravovať po našich urgenciách a aktivite aj poslanca TSK Ing. Antona Vanka, dohode a spolupráci s Trenčianskym samosprávnym krajom a Správou ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja, za pochopenia a pomoci Predsedu TSK MUDr. Pavla Sedláčka a riaditeľa Správy ciest TSK Ing. Lališa. Táto oprava poškodenej cesty bola započatá a bude dokončená v tomto roku v priebehu nasledujúcich dní až týždňov.Fotodokumentácia viď Aktuality, Spevňovanie ciest. Týmto ďakujem spomenutej organizácií a osobám.
s prianím príjemného víkendu

#15 | 11.10.2009 16:25:45
Milan
62.168.67.181
pešiu zonu na namesti? ved teraz je tam niekedy problem zaparkovat, tak si neviem predstavit ako by to vyzeralo po jej vybudovani. je pekne si to predstavit, ale realita je ina.

#16 | 12.10.2009 09:28:23
Juraj
87.197.99.110
Po doohode a spolupráci s Trenčianskym samosprávnym krajom a Správou ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja by mohlo dojst aj k nejakej uprave pivovarskej ulice v zaujme spomalenia premavky... ked sa tam nedaju urobit normalne retardery, co tak porozmysalt nad nejakymi zuzujucimi ostrovcekmi, ktore by prinutili pretekarov na kamionoch, ale napriklad aj motorkarov a ostatnych trosku ubrat plyn. Miestop pre umsietnenie takychto zariadeni by sa pri troske dobrej vole urcite naslo a kedze taketo zariadenia byvaju umiestnene aj na omnoho frekvntovanejsich cestach, myslim ze ani z hladiska dopravneho by tomu nemuselo nic branit.

#17 | 13.10.2009 14:52:07
Juraj
87.197.99.110
aj ziadna odpoved je niekedy odpoved... aj ked nie taka, aka by ludi potesila

#18 | 16.10.2009 10:39:34
návštevník + pacient
87.197.113.240
Svoj príspevok som dala aj do ankety. Jedná sa o chodník pred nemocnicou - pred bufetom. Obruba chodníka je už niekoľko rokov zničená a dokonca aj povrch chodníka je prerušený po nejakom výkope. Je to najprekventovanejší chodník i autobusová zastávka. Jeho zlý stav ohrozuje občanov, návštevníkov nemocnice a všetkých cestujúcich.
Ide zima, bude ľad - hrozia tam pády, zlomenie končatín a iné úrazy. Chodia tam hlavne chorí i starší ľudia, matky s deťmi, školáci i zdravotne postihnutí ľudia, ale aj zamestnanci nemocnice, používatelia bankomatu, zákazníci bufetu i kvetinárstva - aj iných firiem, návštevníci pacientov v nemocnici.....
Prosím o odpoveď, komu ten chodník patrí - mestu či nemocnici? Kto je zodpovedný za jeho život ohrozujúci stav? Tiež chcem vedieť dokedy je možné ten chodník opraviť? Verím, že to bude čo najskôr.
ĎAKUJEM a teším sa na priaznivú odpoveď.

#19 | 16.10.2009 10:52:30
primátor
Juraj
zákonné pravidlá cestnej premávky okrem iného stanovujú a závazne max. rýchlosť v mestách, obciach 50 km/h ak to dopravným značením nie je stanovené inak. Neďaleko od tejto cesty je budova št. polície. Odporúčam sa obrátiť Vám priamo na ňu. Ja som už niekoľkokrát políciu aj osobnou návštevou upozorňoval na nedodržiavanie dopravných predpisov v meste.Správcom komunikácie vzhľadom na to, že ide o cestu II. triedy je Trenčiansky samosprávny kraj.
s pozdravom a prianím príjemného víkendu

#20 | 16.10.2009 11:04:41
Janušek
návštevník+pcient
spomínaný chodník pred nemocnicou -bufetom je podľa výpisu z listu vlastníctva č.5 vo vlastníctve Nemocnice s poliklinikou Ilava Ľ. Štúra 3,
ktorá za uvedený stav a jeho údržbu zo zákona zodpovedá.

#21 | 16.10.2009 12:30:25
juraj
87.197.99.110
pán primátor
to, čo ste uviedli, mi je samozrejme známe.
Ide len o to, že zrejme nie je v silách (ani v záujme?) polície, každý deň tam merať rýchlosť a uvedené ostrovčeky (podobné sú napríklad v Hubovej na hlavnom ťahu Martin-Ružomberok, ale nielen tam) by pretekárov spomalili aj bez toho, aby tam museli stáť policajti.

#22 | 16.10.2009 13:23:51
pacient
87.197.113.240
Ďakujem za rýchlu odpoveď a prosím o usmernenie, na koho sa treba obrátiť ústne - či písomne o nápravu a zrealizovanie opravy chodníka.
Myslela som si to, ale nemala som istotu, lebo si myslím, že mesto by to určite už riešilo.
Ale ten chodník je predsa v Ilave - čo tak, keby MsÚ tlačilo na NsP, aby sto opravili - veď je to aj v záujme občanov mesta Ilava - sú tam zdravotné obvody pre občanov mesta.
Alebo to dať radšej do médií ? Bude to rýchlejšie?
VĎAKA za odpoveď.

#23 | 16.10.2009 15:01:12
laco
84.47.49.119
skus do medii, mozno nam to pridu opravit...:D

#24 | 20.10.2009 22:11:52
pacient
87.197.113.240
LACO - a prečo aj Vy Ilavania niečo neskúsite do médií. Veď je to vo Vašom meste a aj pre Vás. Poraď, do ktorých, aby to bolo najrýchlejšie a čo najskôr riešené. Všetky možné chodníky kritizujú občania - iba tento si ešte skoro nikto nevšimol v akom je hroznom stave.
Prečo aj mesto neupozorní NsP - pána Hrotku.
Keby sa tam nedajbože stal úraz - tak neviem z čoho by to platili poisťovni - a ešte keby to od nich žiadal aj postihnutý človek ako odškodné.
Alebo si myslia, že by ho rýchlo ošetrili - keď má blízko nemocnicu ?
Teším sa na spoluprácu pri riešení a zlepšení situácie.

#25 | 21.10.2009 18:17:30
Anna Flochová
87.197.110.67
Dobrý večer pán primátor.
Obraciam sa na Vás vo veci "cesty" pod Mestskou vežou" a chcem vedieť, či nie je možno dočasne túto cestu upraviť (makadamom) nakoľko ja tam samá jama
a jediné spevnené miesto je pred vstupom do nášho
objektu. Táto cesta, aj keď sa to nezdá, je pomerne časťo používaná nielen osobnými autami, ale ju používajú aj zásobovacie vozidlá (do kvetinárstva, mäsiarní, reštaurácií). Všetky vozidla prechádzajú tesne
vedľa našej brány a plota, ktorý je vždy mokry a špinavý keď prší. Samozrejme, keď je sucho zase je cesta veľmi prašná a pre tento prach nemôžeme poriadne ani vetrať. V minulosti sme viac-krát cestu
vyrovnávali, ale pri tom množstve áut je to bezpredmetné.
Ďakujem a prajem pekný večer.

#26 | 21.10.2009 19:20:03
aňa
95.102.254.145
Na Sládkovičovej ulici je cesta strašná. Chodníky žiadne, cesta je samá jama a mláka. Niektorým ľuďom pri takýchto dažďoch tečie do dvorov voda prúdom. Komunikácia nie je prepojená na paneláky SNP a kus sa chodí po blate. Pri týchto panelákoch je prepadnutý chodník a schody, takže sa musia obchádzať po trávniku a blate - v zime je to riadne zľadovatená obchádzka. Je to cesta po ktorej chodí veľa starých ľudí - dôchodcov denne do obchodu , nemocnice a k autobusu. Tadiaľto chodia aj študenti Obchodnej akadémie...
A to nie je záležitosť nemocnice, ale mesta.

#27 | 23.10.2009 17:32:27
acer
91.191.88.49
Veľmi by ma zaujímalo, kedy sa bude konečne rekonštruovať prístupová cesta ku garážam na Sihoti.To naozaj nikomu neprekážajú tie jamy a prašnosť cesty?

#28 | 24.10.2009 12:04:04
Misho
95.102.42.197
Chcel by som vedieť, aká firma pracovala na výkopoch na ulici Kukučínovej pri kotolni??? Nechali tam po sebe otrasnú vizitku! To zrkadlo nedokázali dať tak ako bolo a ešte ho aj rozbili! Čo zo bolo za magorov?? Cesta je zle zakopaná, su tam velké jamy.

#29 | 27.10.2009 15:17:20
Misho
212.185.43.218
Už je to ako-tak OK.

#30 | 28.10.2009 00:16:30
EDMUND
78.99.102.179
Suhlasim s postrehom MISHA. Akekolvek zemne prace na nasich cestach by mali byt pri dokonceni riadne skontrolovane nejakou kompetentnou a zodpovednou osobou, napr. pan Janusek. Tak by sa malo diat este v case, ked "firma pracuje" na rozkopanej ceste.

#31 | 28.10.2009 05:59:33
primátor
Verejnosť,
na stránkach rezortného ministerstva výstavby a reg. rozvoja je aj zoznam nových schválených europrojektov v rámci eurovýzvy na Regenerácie sídel. V zozname schválených europrojektov je okrem iných aj mesto Ilava so svojím projektom Rekonštrukcie Centrálnej mestskej zóny.Pred časom sme zverejnili v aktualitách a diskusii oznámenie o podaní tohto europrojektu s vierou a nádejou, že bude schválený(viď info nižšie a Aktuality-Podanie ďaľšieho europrojektu).Zdá sa, že naše úsilie prinieslo úspech. V najbližších dňoch, prípadne týždňoch očakávame aj písomné potvrdenie o schválení europrojektu.Po europrojektoch Rekonštrukcia ZŠ Medňanská, Premena tradičnej školy na modernú nám tak pribudne ďaľší schválený europrojekt. Pevne veríme, že onedlho sa podarí a bude úspešný aj veľký europrojekt Rekonštrukcia koryta Podhradského potoka.Zároveň gratulujeme blízkym obciam Pruské a Trenčianska Teplá, ktoré sú tiež v zozname schválených europrojektov.
s potešením, dobrým pocitom, že námaha nebola zbytočná a s presvedčením o veľkom prínose pre mesto, prianím príjemného dňa
P.S.: prepis info o podaní europrojektu:
Dňa 23.7.2009 mesto Ilava podalo ďaľšiu zo žiadostí na nenávratný finančný príspevok z eurofondov.Žiadosť je podaná v rámci Výzvy ROP pre opatrenie 4.1. a Regenerácia sídel - samostatne orientované projekty. Názov projektu je " REKONŠTRUKCIA PARKU A KOMUNIKÁCIÍ CENTRÁLNEJ MESTSKEJ ZÓNY V ILAVE ". Cieľ projektu sleduje zvýšenie konkurencieschopnosti a kultúrno-turistického potenciálu mesta, zvýšenie kvality a bezpečnosti verejných priestranstiev ako aj dosiahnutie trvalo udržateľného rozvoja mesta a zatraktívnenie centrálnej mestskej zóny pre obyvateľov a návštevníkov mesta.Realizáciou projektu a revitalizáciou CMZ sa vytvorí kvalitnejší a bezpečnejší priestor pre stretávanie sa ľudí a uskutočňovanie verejných podujatí.Odstránením bariér pre imobilných občanov sa sprístupní zóna vačšiemu počtu ľudí.Osadenie nových prvkov drobnej architektúry a výsadba zelene dá verejnosti nové možnosti pre oddych a relax.V rámci projektu budú vybudované nové a rekonštruované spevnené plochy, výstavba parkovacích miest,výstavba nových verejných osvetlení, rekonštrukcia a výstavba nových chodníkov, rekonštrukcia miestnych komunikácií, sadové úpravy.Projekt by bol realizovaný od priestorov Mestskej veže cez Ružovú ulicu smerom ku kostolu a zahŕňa aj priestor spodného parku pri kostole.V prípade schválenia žiadosti je predpokladaný termín začatia, realizácie a dokončenia v termínoch 04/2010 - 09/2010.
Celkové výdavky projektu sú vo výške 766.745,53,- EUR (cca 23,000.000,-SK), z čoho NFP(95%) vo výške 728.408,-EUR(21,852.000,-SK).Spoluúčasť mesta vo výške 5% 38,337,-EUR(cca 1,150.000,-Sk).Žiadosť a projekt bol pri odovzdávaní príslušnými pracovníkmi prekontrolovaný či má všetky náležitosti a bol prijatý bez výhrad.
Ing. Štefan Daško
primátor

#32 | 28.10.2009 14:40:14
návštevník+pacient
87.197.113.240
Dobrý deň,
blahoželám všetkým Ilavčanom k schváleniu projektov
a k budúcemu skrášleniu mesta aj k súčasnému riešeniu mnohých problémov v meste. Ako som si všimla, ten chodník pri nemocnici nikoho iného okrem mňa netrápi.
Skutočne nemôže MsÚ upozorniť vedenie NsP na tento
nebezpečný stav chodníka pred nemocnicou?????
Myslím, že by to skôr zabralo, ako vypisovať do médií.
Veď aj nemocnica je v Ilave a aj pre Ilavčanov!
Toľko vecí sa už poriešilo a úspešne - aj táto by sa dala, len treba chcieť spolupracovať.
My návštevníci Ilavy to máme robiť ?
Chceme radi chodiť do Ilavy, chváliť mesto ako dobre
a pekne je upravené !

#33 | 29.10.2009 00:17:50
Martina
91.127.161.51
To už keď,tak by sa to malo spraviť celé aj s parkoviskom.Nový chodník,nové parkovisko s parkovacími miestami.Veď sme okresné mesto prepánajána.

#34 | 29.10.2009 22:54:20
návštevník + pacient
87.197.113.240
Veľmi správna pripomienka. Veď preto to tu píšem, že ILAVA je naše okresné mesto. Tešíme sa, že "ZATIAĽ sme si aspoň zachránili i "našu" nemocnicu, ktorá aj tak chátra. Keďže niekomu doteraz nezáležalo na tom, aby pre nás všetkých v okrese ostala a musel o ňu bojovať celý okres aj okolie - čo už taký "chodník" pri nemocnici niekoho zaujíma?
VEĽKÁ VĎAKA za podporu môjho názoru.
Pridá sa ešte niekto?

#35 | 30.10.2009 07:12:00
primátor
návštevník + pacient
na stole ako každý rok máme žiadosť z NsP o splátkovanie Daní z nehnuteľností a poplatkov za vývoz smetí, s tým, že ich v súčasnosti vo výške svojho závazku nemôžu uhradiť.Snažíme sa hľadať voči NsP riešenia. Majetková podstata bola vysvetlená.
Aj NsP má svoje kontaktné miesta, keď aj nie interaktívnu diskusiu, tak telefónne linky, sekretariát, kde sa dá prísť osobne aj Vám.Naozaj to nefunguje tak, že zavolám riaditeľovi a na druhý deň bude chodník, ktorý nie je náš, opravený.Totiž aj oprava chodníka každého majiteľa niečo stojí, a kto má hlboko do kapsy....
s poďakovaním za Váš príspevok a pozdravom

#36 | 30.10.2009 11:30:51
anna
78.98.209.102
Zbytočne diskutovať o cestách, keď mesto má prioritu z ciest mestskú zónu, hoci ozaj tá by ešte vydržala, pretože tie cesty sú všade katastrofa. Ale je to ako s kultúrnym domom v Iliavke, čo tiež bola priorita. Len kto takto tie priority vyberá, je to čudné. Niektorí z mestského úradu a hlavne zdá sa že poslanci po cestách v meste nechodia.

#37 | 30.10.2009 13:13:58
hana
95.102.213.234
Už druhé volebné obdobie sa vykrášľuje stred mesta. Však nehovorím, že to tam má byť na hanbu ilavanov, ale tá minulá úprava by zatiaľ stačila. Aby sa mohol pán primátor ukazovať pred návštevami, ktoré chodia na mesto... nech ich povodí po všetkých tých uliciach, na ktoré občania poukazujú, že sú v hroznom atave. Som zvedavá, či tá úprava MESTSKEJ ZÓNY bude primeraná vynaloženým prostriedkom, alebo sa polovica sumy zaplatí len za vybavenie, sprostredkovanie a uprednostňovanie istých firiem - akože výberové konanie... Niekto tu hovoril, že za malú spoluúčasť budeme mať veľké zhodnotenie. No len aby nás to množstvo spoluúčastí nepochovalo do dlhov.

#38 | 30.10.2009 13:14:53
hana
95.102.213.234
Opravujem - nie atave, ale stave.

#39 | 31.10.2009 17:15:23
občianka
195.91.79.141
milá hana
tento primátor je iba prvé volebné obdobie, tá prvá rekonštrukcia ak sa dobre pamätám sa robila tesne pred komunálnymi voľbami za Čiernika, takže už on rekonštruooval jednu časť námestia, neviem čo je na tom zlé keď sa to dokončí teda bude zrekonštruované celé námestie, ak sa tak zaujímaš za koľko to bude, aká firma to vyhrá nech sa páči na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciam môžeš navštíviť MsÚ a myslím si že Ťa nevyhodia, čo sa týka toho výberového konania je na to určená komisia ktorá je zložená z niektorých poslancov, ale i občanov a pracovníka mesta, Daško v nej vôbec nesedí, viem to preto lebo aj ja pracujem v komisii, a počula som že i okolité obce takto získavajú prostriedky, teda z grantov, len sa treba o to troška milá hana zaujímať a nie iba kritizovať

#40 | 31.10.2009 17:46:48
hana
95.102.213.234
Okolité obce - to myslíš Pruské, ktorého starosta si pred voľbami robí silnú kampań čím sa len dá, napr.aj nevídanou aktivitou a výzvou na chytanie zlodejov?

#41 | 31.10.2009 17:54:00
hana
95.102.213.234
Nie je na tom nič zlé, keď sa zrekonštruuje aj druhá časť námestia. Ale prečo stále len námestie, keď v mestských častiach tiež všeličo potrebujeme a od začiatku tohto volebného obdobia to primátor neustále odsúva. Každoročne boli vznesené požiadavky cez poslancov , aj písomne, ale akosi nikdy na to, čo občanom najviac treba, nezostalo. To čo naplánovali v meste, bolo vždy dôležitejšie a prvoradejšie.

#42 | 01.11.2009 00:18:12
Občan
95.103.27.117
Ale Hanka, Hanička ...
... hovorí z Teba číra nevraživosť a povedal by som i dosť laický pohľad na vec, ktorého prezentáciou vôbec nevyčnievaš z radu podobných domácich chytrákov majúcich na všetko svoj originálny a zaručene najosvedčenejší patent.
Tvrdiť, že primátor mesta chce vybudovať centrálnu zónu iba preto, aby sa mohol ukazovať pred návštevami, ktoré chodia na mesto, je dosť scestné a nešťastné tvrdenie, ktoré ťa práve nepasuje do pozície ilavského lokálpatriota. Je to príklad klasickej "malosti" každého jedného občana, ktorý pre svoju zahľadenosť do seba nevidí ďalej, než zopár metrov cez plot svojej rodinnej usadlosti.
Každé jedno mesto, asoň to, ktore chce mestom naozaj byť sa prioritne snaží dobudovať najskôr svoje centrum, svoju centrálnu mestskú zónu. Je to úplne prirodzené a pochopiteľné a ja, ako občan Ilavy som osobne veľmi rád, že tak to vníma nielen primátor nášho mesta, ale i majoritná časť poslancov, ktorým sme v posledných voľbách dali svoju dôveru a splnomocnenie o podobných veciach rozhodovať. Centrálna mestská zóna je pre imidž mesta prvoradá, je jeho vizitkou i výkladnou skriňou a je teda z dôvodu prestíže pre mesto i veľmi dôležitá. Predovšetkým po jej dobudovaní sa bude môcť vzhľad Ilavy nezadržateľne a podstatne rýchlejším tempom meniť aj smerom do jej okrajových zón. Celkom určite by to nemalo byť opačne.
Bohužiaľ, práve z tohto dôvodu za úplne nepochopiteľnú a klasickú rozšaftnosť poslancov v tomto zmysle považujem, podobne ako Anna, aj ja trojmiliónovú rekonštrukciu kultúrneho domu v Iliavke, zatiaľ čo na podobnú finančnú injekciu roky zbytočne čaká už bezkonkurenčne najošarpanejšia budova na Mierovom námestí - mestská budova bývalého Okresného úradu ...

#43 | 01.11.2009 12:52:44
občianka
195.91.79.141
milá hanka
zasa si to zle pochopila, predstav si že Ilava je okresné mesto a Pruské je iba obec, myslela som napr. taký Púchov,mám podobný názor na teba ako ti písal v inej téme jeden diskutujúci určite vieš ktorý, no už keď si taká rozumná čo tak vziať všetko do svojích rúk a kandidovať na post primátora, alebo aspoň poslankyňu máš nato plné právo a potom uvídime čo dokážeš, vieš, kritizovať vie každý a ty si v tom jednička
prajem Ti pekný deň

#44 | 01.11.2009 13:10:50
hana
78.99.44.54
No Alenka - občianka, myslela som, že tu treba hovoriť k téme a nie hodnotiť rozumnosť a rozhľadenosť jednotlivých prispievateľov.To isté platí aj pre občana. Arogancia a irónia s akou reaguje mi napovedá, že by mohlo ísť aj o MH, ktorý tu pod svojím menom už dávno žiaden príspevok nepridal.

#45 | 01.11.2009 13:20:24
občianka
195.91.79.141
milá hana
a kedy som sa ti predstavila? predstav si nie som žiadna Alenka, trafila si vedľa, vôbec sa mi nezdá príspevok občana arogantný, je k veci a veľmi výstižný, a ako vieš že to je MH? vôbec neviem o čo ti tu ide, tu ľudia vyjadrujú svoj názor či už je kladný alebo záporný, ale čo to tu ty píšeš nechápem, a to už vôbec nechápem, že poznáš ľudí podľa toho čo píšu, alebo sa hráš na detektíva?

#46 | 01.11.2009 13:24:49
hana
78.99.44.54
Nuž sama si povedala, že patríš do komisie pre verejné obstarávanie a tam pokiaľ viem, je len jedna žena... možno sa v mestských veciach vyznám viac ako si predpokladala...

#47 | 01.11.2009 13:25:29
hana
78.99.44.54
:-)

#48 | 01.11.2009 16:23:20
Miro Toman
78.99.35.26
To čo tu všetci píšeme sú názory na danú vec. Veď všetci tu píšeme, tu aj bývame (aspoň si myslím), rovnaké právo vyjadrenia sa má Hana,občan, občianka. Ide len o to, ako svoje názory prezentujeme a rešpektujeme a argumentujeme. Či ide o tú iróniu, resp. zosmiešnenie by mali posúdiť ostatní diskutujúci, ktorí sa však už dlhšiu dobu nevyjadrujú ... . Ja by som len apeloval na tú rozhľadenosť, ktorá by mala byť uprednostnená pred záujmami tej ktorej časti. Veď sa nedá všetkým častiam naraz pomôcť. Zato centrum je v Ilave len jedno ... .

#49 | 01.11.2009 18:38:04
ivan
95.103.109.243
Ten názor od občana, že najskôr stred mesta a potom okrajové časti tak to je ozaj pozoruhodná koncepcia. To ako v Afrike, kde v hlavných mestách sú mrakodrapy, päťhviezdičkové hotely a tri kilometre za mestom ľudia žijú v domoch z bambusu. Nemala by sa vypracovať ucelená koncepcia, projekt na obnovu ciest a chodníkov v celom meste? Vedeli by sme koľko to je finančne a časovo náročné a požiadať o eurofondy? To by sa mohlo považovať za záujem o riešenie problému a nie opraviť cestu resp. chodník kde koho napadne alebo podľa akého kľúča sa zatiaľ postupovalo.

#50 | 01.11.2009 19:37:47
nina
91.127.150.144
Tak tento názor od Ivana skutočne môžem len pochváliť. Konečne niekto odpovedal rozumne na danú tému, aj keď to nebol nikto z mests. úradu. Bez obviňovaní kto do toho vidí a kto sa ano nesnaží. Dakujem.

#51 | 02.11.2009 07:23:29
primátor
Ivan, Nina,
na Vaše kvázi logické názory a kritiku jednoduchá odpoveď. Vašou cestou a radami sa nedá z prostriedkov eurofondov ísť lebo:
1, existuje niečo ako NSRR(Národný strategický referenčný rámec)
2, v rámci neho a to som nevymyslel ani neschvaľoval ja, existujú jednotlivé oblasti a programy, financované z prostriedkov EÚ.
3, v rámci programov jednotlivé výzvy, v prípade Centrálnej mestskej zóny je to Výzva Regenerácia sídel, rámci nej je náš podaný projekt Regenerácia CMZ Ilava.
4, tu sú zasa vo výzve vypísané prísne pravidlá a kritéria za akých podmienok a do čoho môžete čerpať.
5, konkrétne v tejto výzve nie je to tak, že nám prídu peniaze na účet a my si z toho porobíme, napríklad po verejnej diskusii s občanmi, čo chceme.
6, táto výzva a peniaze s ňou súvisiace môžu ísť do mestských zón,prioritne centrálnych, ktoré sú pevne prepojené trebárs aj s nejakou okrajovou časťou.
7, podmienka veľmi tvrdá a často ju mesta a obce vzhľadom na majetkový stav nie sú schopné plniť, že musíte mať vysporiadané pozemky pod cestami, komunikáciami, trávnatými plochami, doslova vo svojom vlastníctve, každú prislúchajúcu parcelu.
8, Navyše(sme v tzv. póloch rastu), tieto financie a podmienky sú nasmerované tak, že nie je to len do ciest,chodníkov, komunikácií. V projekte musíte mať minimálne 4 a maximálne myslím 7 prvkov a tie sú nadefinované, okrem komunikácií napríklad verejná zeleň, osvetlenia atď.
9,takže po podrobnom preštudovaní výzvy sme zanalyzovali čo sa dá vlastne reálne dosiahnuť. Ja osobne som rád, že prerobíme a skrášlime územie pri mestskej veži, ktoré je naozaj "hrozné".Tu sme už po mojom nástupe mali narozpočtované z vlastných zdrojov cca 1,200.000,-Sk na povrchové úpravy. Nakoniec sme to nerealizovali a ušetrili, s tým, že to urobíme v nasledujúcom období a teraz z externých peňazí.Spomínaná ušetrená suma 1,200.000,-Sk(40.000,-EURO) bude v tomto projekte celá naša spoluúčasť(5%), ktorá na seba naviaže dotáciu 95% a urobí sa podstane vačší objem a vačšie územie.
Moja rada Vám, vítam Vaše príspevky aj kritické, ale nebolo by od veci, keby ste pred písaním príspevku preštudovali konkrétne podmienky Výzvy. Ich znalosť by Vám už dopredu na mnohé dala odpoveď.Problematika eurofondov je naozaj obsiahla, zložitá a áno aj veľmi byrokratická a náročná na splnenie podmienok Výzvy.Keď si preštudujete posledný zoznam schválených projektov na stránkach rezotného ministerstva už z názvov zistíte, že úspešné mestá majú v projekte centrálne zóny. Detto naši najbližší susedia zo zoznamu Pruské, Trenčianska Teplá.
P.S.: už som sa zmieňoval čo a ako, aké cesty a komunikácie, aj v okrajových štvrtiach, Klobušice, Hurbanova sme v tomto volebnom období urobili.Nejde všetko naraz, ale chceme v rámci možností pokračovať.
s poďakovaním za Vaše príspevky, prianím príjemného dňa, pozdravom

#52 | 02.11.2009 12:11:00
Mario Hrubý
Milá Hana
ak to s tým MH mala byť narážka na mňa osobne tak ste vedľa, taká úbohosť môže napadnúť tak asi iba vás. Máte čas si ešte rok do mňa takto anonymne kopnúť ak budete mať potrebu, ja znesiem. Pravdu povediac ak si nestranný človek prečíta túto diskusiu isto sa nebude stačiť čudovať koľko zloby, zášti a nevraživosti je medzi ľuďmi tohto mesta prispievajúcich do diskusie.

#53 | 02.11.2009 15:22:57
občianka
195.91.79.141
milá hana
aj v tomto prípade si trafila vedľa, nie som Alenka a ani nepracuje v komisii na verejné obstarávanie, musíš pozorne čítať diskusné príspevky, na ozrejmenie pamäti v diskusnom príspevku z 31. 10. 2009 som napísala:" čo sa týka toho výberového konania je na to určená komisia, ktorá je zložená z niektorých poslancov, ale i občanov a pracovníka mesta, Daško v nej vôbec nesedí, viem to preto lebo aj ja pracujem v komisii, a počula som..." takže hanka ešte raz pozorne čítaj, vôbec tu nie je napísané, že pracujem v tej komisii o ktorej tu píšeš, ale v úplne inej, fakt si veľmi šikovná a vieš naozaj toho veľa
prajem ti pekný deň

#54 | 02.11.2009 17:45:47
hana
78.99.192.32
Končím s touto nikam nevedúcou debatou..

#55 | 02.11.2009 23:45:09
Mario Hrubý
Milá hana
plne vám dávam za pravdu, debata naozaj nikdy nikde nemôže viesť ak niekto na druhého bezdôvodne útočí ....

#56 | 03.11.2009 06:42:30
ivan
78.98.54.39
Pán primátor prečo kvázi logický názor? Zasa ste ako zvyknete obšírne písal ale nezrozumiteľne. Veď prečo by sa malo niečo urobiť v meste len z eurofondov? To nemáme aj vlastné peniaze? A prečo by bol zlý nejaký aj jednoduchý materiál, kde by boli ulice a cesty zmapované, s nejakým odborným odhadom nákladov? To budeme rozprávať o tom, keď ani nemáme šajnu čo by to stálo a pod.? Takto si vy predstavujete diskusiu ako predvádzate na týchto stránkach, že každý kto má len trochu iný názor tak je nepriateľ? Však konečne začnite udávat tón vecných diskusií vy, predstavitelia mesta. Nakoniec pozrite sa na príspevky v téme otázky...

#57 | 03.11.2009 06:59:21
Uradnicek
91.127.196.114
Presne tak, koncepcia rekonstrukcie miestnych komunikacii...Lezne to by pankovia na urade boli lahko skontrolovatelny. A ludia by sa pytali preco prave ten nas chodnik ked sa dostal na radu tento primator neopravuje? Divne to veru v tej Ilave je, ked sa tu primator navaza uz takmer do kazdeho, kto co len jemne nesuhlasi z vedenim mesta. Esteze idu volby do VUC. MUDr. Cibikovi sa schopnostami a moralkou Lidlprimator nema veru sancu rovnat. Mozno sa po nich v IL zobudia..

#58 | 03.11.2009 07:18:58
primátor
Ivan,
ja som Vám odpovedal, a to čo sa urobilo, robí a urobí, ide často aj napriek odporu zúfalcov, ktorí kritizujú bezosporu dobré a prospešné veci, na ktoré sme získali aj veľké množstvo(dodnes rádovo s CMZ cez 2 milióny Euro) externých, nenávratných príspevkov, finančných zdrojov, a to v Ilave nebývalo.Veď tieto niektoré príspevky tu v diskusii sú otrepané klišé, tak ako boli pri Okružnej križovatke a LIDLI, pri ZŠ. To zúfalstvo niekoho, že sa tieto veci, ktoré nie sú ani tak pre mňa, ako pre verejnosť rôzneho veku, podarili, slúžia a budú slúžiť ľuďom je schizofrenické.Nikto z kritikov nemal odvahu, ale hlavne chuť ísť do petície pýtať si podporu občanov,aby sa tieto veci trebárs nerobili, prípadne, že sa robí zle a aby sa robili iné. Nie ja, ale niekto iný je odtrhnutý od občanov, voličov.Veď povedzte verejne, že Okružná križovatka je hlúposť, že 740.000 EURO do CMZ nepotrebujeme, treba ich vrátiť,že škola bola lepšia v starom "šate a kabáte". Do 3 minút ste znemožnení, ja som kľudný, poznám názory relevantnej vačšiny, na tieto veci a sú pozitivne, s ľuďmi rôzneho veku, občanmi, aj na ulici komunikujem.Budeme pokračovať bez ohľadu na to, či nám to niekto chce znechutiť.Okrem toho plním a dôsledne volebný program, to čo som napísal a prezentoval.Ostáva jediný, najvačší projekt Potoky.Áno, kvoli tomuto nespávam dobre, som nervózny,ešte nemám istotu, urobili sme všetko, čo sme mali a čakáme. Čakáme s tým, že keď to nevyjde, kritici ako Vy sa budú radovať a poukazovať na našu neschopnosť.Keď to vyjde, okamžite sa to začne spochybňovať, že je to zle, kto a čo je za tým, kto má koľko percent.Ale aj s tým som vyrovnaný a unesiem to.Veľmi by som chcel pre ľudí na Sihoti, pre Sihoť, aby to vyšlo.Aby nepočuli od predstaviteľa mesta ako kedysi počuli, "zvykajte si na vodu".Dobré názory, ak budú vyfinancovateľné, prijmeme. K zákonnosti našich postupov som uviedol a uvádzam, okrem Hlavného kontrolóra mesta tu máte orgány činné v trestnom konaní, nech sa páči, keď máte podozrenia konajte, ja som kľudný.To platí pre niektorých prispievateľov v rubrikách Chodníky a cesty a Otázky a odpovede, ktorých ID začína 78.98.... etc.
s poďakovaním za Váš príspevok,prianím príjemného dňa a pozdravom
P.S.: že nepresvedčím všetkých, vždy a všade mi je jasné, ale podporu cítim a myslím, že do očakávaných potrieb občanov(nie niektorých záujmových klanov) sme sa trafili.

#59 | 03.11.2009 07:26:21
primátor
úradníček
plne s Vami súhlasím s názorom na MUDr. Cíbika, starostu obce Pruské. Je to veľmi schopný človek, lekár, starosta, ktorý veľa dokázal, doslova zmenil dedinu, obnovil ju. Pre mňa na funkci je príkladom a áno súhlasím s Vami, zatiaľ nedosiahnuteľným vzorom v oblastiach, ktoré ste menovali. Verejne tu dávam najavo, že v komunálnych voľbách do Zastupiteľstva TSK dostane môj hlas a verím, že aj toľko hlasov, že sa tam dostane. Podobne som vďačný za pomoc a dám hlas aj p. Vankovi, občanovi mesta a doterajšiemu poslancovi TSK, lebo vykonával mandát tak, že mal záujem, čas a pomáhal mne a mestu.
s poďakovaním za Váš príspevok mne názorovo tak blízky

#60 | 03.11.2009 20:18:13
XXL
95.103.109.243
Pán primátor čo bolo proti záujmom mesta na otázke o odhade nákladov na opravu ciest v meste? Nehnevajte sa ale tie Vaše odpovede nie sú adekvátne, to už nikto nemôže mať žiadny návrh? To fakt kto diskutuje na tejto strámke je nepriateľ a chce len zle? To ste odkiaľ na to aj s prednostom prišli? Veď vy často reagujete horšie a urážlivejšie proti tým Vašim nepriteľom. A to sa predstaviteľov mesta nepatrí.

#61 | 04.11.2009 06:48:41
primátor
XXL
včera prebehlo VZ MZ v Ilave. Venovalo sa veciam, ktoré rezonujú tu v diskusii. Zastupiteľstvo prijalo závery, aj ohľadne Rekonštrukcie DK v Iliavke. Pôjde sa podľa prijatého Uznesenia. S priebehom som spokojný a ďakujem prítomným poslancom a pracovníkom mesta.To,že aktívni a kritickí prispievatelia z internetovej diskusie neboli prítomní ma už zasa tak neprekvapilo.Je naším zámerom v rámci možností budovať mesto, okrem iného aj opravovať, rekonštruovať cesty, chodníky, komunikácie.Aj v tom sme predsa len niečo v tomto volebnom období už urobili, ale to sa vie, o tom som písal a dá sa to vidieť.
s poďakovaním a pozdravom

#62 | 04.11.2009 07:04:21
Uradnicek
95.102.219.213
To bude mozno tym, ze viacery z nas o 15,30 odchadzaju z mesta k pracuju, kedze v IL nie je dostatok kvalifikovanej prace. Pred volbami tu niekto sluboval ze zastupitelstva posunie casovo lepsie pre obcanov. A tusim aj taketo slubovali: Úrad pre občanov, nie naopak - občania ako rukojemníci úradníkov.
5 stránkových dní v týždni otvoriť úrad občanom, v sobotu dopoludnia
2 hodiny na prijímanie podnetov potrieb občanov, ktorí sa na víkend
vracajú z týždňoviek...
Ale ako sa vravi slubi sa slubuju, volici sa raduju.
Ale spat k tym cestam a chodnikom. Ilava ma niaky plan opravy miestnych komunikacii a chodnikov, ci sa to robi ako pride? Lebo zatial ste tu neudali rozumny argument pri Ivanovi, len same bla bla bla. A samozrejme s prianim pekneho dna...

#63 | 04.11.2009 07:24:45
nina
95.102.41.225
Úradníček, V Ilave sa tieto veci riešia spôsobom systém - chaos. To čo občania požadujú už roky cez poslancov - dávajú sa požiadavky pri návrhu rozpočtu - to je vždy odsunuté. Pán primátor má vždy poruke nejakú nevyhnutnú spoluúčasť na stále ďalšom a ďalšom projekte. Na kritické veci , ktoré treba riešiť nikdy nezostane .A keby len to, ale nebude na ne ani v budúcnosti, lebo mnohí jeho nástupcovia nebudú môcť vôbec nič, len splácať tie dlhy a tie veci, ktorými sa on neustále chváli, že čo tu on vybudoval.

#64 | 03.03.2010 15:09:26
???
195.168.248.90
Pán primátor!
Chcel by som sa opýtať,ako sa zamýšla z cestnou dopravou na ul.Kpt. Nálepku.Cesta je v dezolátnom stave.Kamióny a nákladné autá čo "lietajú" po ulici výria prach a ohrozujú ľudí na aj tak chabích chodníkoch.Kde sa majú hrať deti,keď tam nákladné autá "lietajú",lebo ich rýchlosť niekedy má zďaleka k 50 KM/hod.Teraz cesta vyzerá ako tankodrom.Na domoch sa už pomali neoplatia ani umývať okná,keď sú aj tak za chvílku zaprášené!!! O otrasoch po prejazde kamiónov a nákladných áut ani nehovorím.
Ako sa k tomuto postaví mesto???

#65 | 04.03.2010 07:27:17
primátor
???
veľmi aktuálne položená a legitímna otázka.Momentálne výstavba(Ing. Janúšek), má jednu z úloh riešiť proces spracovania určitej štúdie dopravy(generelu),ktorý by riešil do budúcna aktuálne propblémy dopravy a vôbec komunikácií v meste.Tento problém je problém v podstate všetkých miest a obcí. Konkrétne, v krátkom čase začnú v časti Sihoť pomerne veľké práce na rekonštrukcii železnice(štátny projekt,eurofondy),ktoré výrazným spôsobom zasiahnu do časti mesta Sihoť. V súvislosti s touto investíciou, ako súčasť investície bude aj de facto zrušenie železničných závor,vybudovanie mimoúrovňového prechodu podjazdu a s ním aj novo vybudované prístupovej cesty z jednej aj druhej strany,spod vaznice aj od kanála Váhu.Ovplyvní to aj dopravu na Sihoti. teraz konkrétne Sihoť Nálepkova.Končí pomaly volebné obdobie.Rozpočet na tento stále krízový rok je schválený. Predpokladám a to je ešte stále otvorená otázka regulácie Podhradského potoka,že v prvých 2 rokoch nasledujúceho volebného obdobia by mohla byť Nálepkova kompletne zrekonštruovaná.Bude to jednou z mojich priorít ak dostanem dôveru.Je to pri podpore zastupiteľstva reálne. Za jedno volebné obdobie nemôžeme urobiť všetky komunikácie. Ale zvládli sme v tomto volebnom období niektoré dlhoročné problémy, cesty Hurbanova,garáže Kukučínova, Moyzesova,IBV Klobušice-Zámocká,časť komunikácie pri garážach na Sihoti(tu pracujem na riešení, aby sme túto komunikáciu pri garážach dokončili v tomto roku celú.
s poďakovaním za Váš príspevok a prianím príjemného dňa

#66 | 04.03.2010 18:51:37
Jersey
84.47.32.164
Pekný deň prajem,
chcela by som sa informovať, či, a kedy sa bude zametať posyp zo zimy. Po chodníkoch sa naozaj zle chodí, kamienky zostávajú v podrážkach....a taktiež krajnice ciest, je ešte celkom čas o tom písať, ale čoskoro bude teplejšie a radi by sme športovali na korčuliach no na kamienkoch sa to ozaj nedá....rok čo rok na zametanie netrpezlivo čakám...nechcem nikoho kritizovať len ma zaujíma aký je plán...

#67 | 05.03.2010 07:27:37
TSM Ilava
91.127.245.240
Po ustálení jarného počasia / podľa predpovedí počasia nebude predpoklad sneženia/, tak ako po iné roky, ihneď pristúpime k čisteniu mestských komunikácií po zimnej údržbe.
Riaditeľ TSM

#68 | 05.03.2010 07:29:15
Ba
195.91.79.149
Pán primátor. Ja len dúfam, že tá cesta ku garážam ktorú plánujete dokončiť tento rok, bude aspom zaznačená v katastralnej mape (lebo teraz nie je).
Že bude riadne odkanalizovaná aby mi autá nefrkali na môj dom (od koho žiadať náhradu škody?) a že bude aj odsunutá od môjho pozemku.Aspom na vydialenosť 3metre.
Nikomu sa nepáči mať premávku 40cm od plota.
Prajem pekný deň.

#69 | 05.03.2010 07:38:40
primátor
Ba
chápem Vás, ale nevyrúbeme tam kvôli tomu všetky dreviny, ako by ste možno chceli a videli ako riešenie. Určite nie bez súhlasu Výboru mestskej časti a na jeho zodpovednosť.A možné je to, že sa dorobí len úsek, rovinka, do konca garáži.
s poďakovaním za Váš príspevok a prianím príjemného dňa a víkendu.

#70 | 05.03.2010 08:16:09
:)
84.47.32.254
Takze ta cesta je defakto cierna stavba?

#71 | 05.03.2010 11:25:33
Janušek,Rexová
Vážení prispievatelia , BA a : ) ,
na vysvetlenie Vám oznamujeme, že súčasťou výstavby radových garáži vždy a nielen
na ul. kpt. Nálepku, býva zabezpečenie-povolenie prístupovej komunikácie výstavby legálnych garáži. Povolením garáží bývalým MNV, bola povolená i prístupová komunikácia. Bez takéhoto právneho postupu by nebolo možné vydať stavebné povolenie na radové garáže.
Vzdialenosť cesty od priečelia budov je uvedená v ustanovení vyhlášky 532/2002 Z.z., kde § 6 ods. 6 je uvedené cit. „ vzdialenosť priečelí budov, u ktorých sú okná obytných miestností musí priečelie budov byť najmenej 3m od okraja pozemnej komunikácie. Toto ustanovenie je platné od roku 2002. V čase povolenia radových garáži a komunikácie ste ako vlastník susedného pozemku boli účastníkom konania územného, stavebného, kde ste mohli uplatniť svoje pripomienky a námietky.

#72 | 05.03.2010 17:55:06
BA
195.91.79.141
Pán primátor, ja by som možno nechcem vyrúbať všetky dreviny, ja chcem len riešenie.
Keď posunutie cesty od môjho pozemku nie je možné, tak najdite iné riešenie, preložte ju inam. Môže viesť popred bytovky majiteľov garáží, alebo ju napojte na začiatku ulice. Mimochodom tam napojenie je.
A z dorobenia úseku "rovinka" ja nemám žiadny osoh.
Pekný víkend.

#73 | 05.03.2010 18:32:53
BA
195.91.79.141
Vážený prispievaťeľ, Janušek,Rexová. Ja som ako vlastník susedného pozemku nebol účastníkom územného a stavebného konania. Stavebné povolenie zaiste vydané bolo a však spomínaná cesta nemá ani len napojenie na hlavnu cestu (kpt. Nálepku). Námietka proti výstavbe bola vznesená dňa 21.6.1991.

#74 | 05.03.2010 18:47:14
BA
195.91.79.141
Chcem sa ešte poďakovať Komisii životného prostredia, že bola proti vyrezaniu spomínaných drevín (brezy) lemujúcich prístupovú "cestu" ku garážam. Z ochotou im na jeseň umožním pístup na môj pozemok a môžu pohrabať lístie spadnuté z týchto drevín. Bodaj by aj oni mali take 15metrové "brezičky" za domom.

#75 | 05.03.2010 21:44:13
I.T.
91.127.20.115
Nestíham sa diviť, ako po zamatovej revolúcii stúplo sebavedomie niektorých občanov. Za socializmu držali hubu a krok a teraz nevedia, čím by od dobroty súčasné vedenie mesta sekírovali. Pánovi BA by zrejme najlepšie vyhovovalo bývanie niekde pod horou na samote, kde by nejazdili žiadne autá. Aj tam by mu však zostal ten spletitý a neriešiteľný problém s padajúcim lístím. Nuž čo, treba nájsť ešte nejaké ďalšie riešenie ... Teda pán BA, Vaše problémy na moju hlavu!

#76 | 06.03.2010 07:16:13
ida
95.103.35.108
Pamätam si aj z nedávnej minulosti rôzne orezávanie a vyrezávanie stromov. Aj tu na diskusii to bolo spomenuté. Ak sa niekto len posťažoval, že mu vadí - tieni, alebo čokoľvek iné, pán primátor ihneď odpovedal, že prídu z technických služieb a problém vyriešia. Aj na okolí vidím, pomaly pri každom paneláku, že sú stromy poorezávané a to aj spôsobom nad ktorým by človek často zaplakal. V Klobušiciach na ceste na cintorín niekto urobil z krásnych stromov kýpte - neviem, komu tam vadili pri roliach. Teraz po takomto odbornom zázahu mnohé z nich úplne vyschli... Priamo na klobušickom cintoríne boli vyrezané krásne mnohoročné stromy - snáď pamätníci starých čias. Tak mi príde divné, že keď tu niekto požaduje niečo podobné, zrazu sa to nedá. Možno až vtedy keď bude už po smrti - ako tí na klobušickom...

#77 | 06.03.2010 08:56:17
BA
195.91.79.51
Vážený I.T.. Neviem prečo sem pletiete revolúciu a sebavedomie niektorých občanov. Hovorte konkrétne.
Ja nikoho nesekírujem. A keď píšete o tej samote znečistujú vám autá fasádu domu? Nie? Budí vás ráno rachot kamenov pod kolesami? Tiež nie? Padujú vám všetky produkty briez spomínaných briez (kvety, peľ, semiačka, lístie) na dvor? To musím byvať na samote aby som sa tomu vyhol? To je od vás nádherné riešenie! Prispievaťel ida to napísal veľmi dobre niekde sa to dá riešiť a niekde nie, že? Nechcem tu riešiť stromy, tato téma nieje o stromoch, ale hlavne tú "cestu" vlastne to ani nieje cesta. Pekná vizitka nášho mesta! A príkladné riešenie problemu kompetentnými, od roku 1991 sa to ťahá.

#78 | 06.03.2010 09:45:48
T.T
195.146.133.145
A čo vyrezané storočné lipy na cintoríne v Iliavke?
Keď ich bolo treba orezať /v minulých obdobiach/,bolo treba milión povolení a to až po dlhej dobe niekto podpísal.Dnes? Prišli v nočnej hodine, zrezali stromy, /mali pritom veľkú techniku,lebo škody nie sú žiadne a prístup k stromom ozaj hrozný/.
V dedine nikto o tom nevedel a ani nevie. Kto to vyrezal? Kto schválil takýto drastický čin?
Vždy zosnulí ležali pod lipami, v príjemnej a voňavej tôni. Teraz tam trčia len tie hrozné, komunistické tuje.

#79 | 06.03.2010 10:53:56
"íha"
62.168.67.220
Odpoveď pre "BA". Máte plnú pravdu a aj pochopenie mnohých spoluobčanov mestskej časti Sihoť. Najväčším znečisťovateľom vášho pozemku sú brezy a lipy. Nie sú to stromy v plnej kráse ako ich poznáme. Na uvedenom úseku - čo sme spočítali ide o výrub ôsmych stromov. Je každému jasné, že ak by ste bol funkcionárom mesta - problém by sa vyriešil. Ste dlhodobým obyčajným občanom pre ktorého platí odveká "mestská výhovorka - nelze vyhovět". Máte legitímne právo žiadať posun okraja príjazdovej cesty minimálne 2.50 - 3.00. Dúfam, že kompetentní sa zobudia skôr, než prídu komunálne voľby - bez tých sľubov !

#80 | 06.03.2010 17:39:16
primátor
Účastníkom diskusie
len technická poznámka. Nič viac a nič menej som nechcel povedať,že prípadné vyrezanie vačšieho rozsahu,resp. vačšieho stromu, stromov po prejednaní a aj doporučení príslušného výboru mestskej časti. Tak sa to zvačša deje.Viete, nerád by som vyhovel jednému občanovi a nahneval 12-15 ďaľších. Nebránim sa posúdeniu príslušným mestským výborom, či je na to aspoň súhlas výboru.Stáva sa to, že jeden občan dá podnet na výrez a iní občan, iní občania to kritizujú.Pán BA..obráťte sa na poslancov za Sihoť (p. Košík, p. Slámka, p. Matovičová) a dajte to ako občiansky podnet cez výbor mestskej časti,či by výbor nemal námietky.
s prianím príjemného víkendu

#81 | 06.03.2010 23:04:33
BA
195.91.79.15
Pán primátor.
Ja som Vám dal podnet na vybudovanie riadnej cesty odkanalizovanej s obrubníkmi a odsunutej od môjho pozemku a riadne zaznačenej. Keď mi v tomto vyhoviete koľko ludí čo ju budú požívať budú proti? Koľko sa ich nahnevá, že nechodia autami po jamách?

#82 | 09.03.2010 12:50:18
BA
91.191.89.40
Tak čo bude s tou cestou ku garažam?
Pán primátor, keď ste mi neodpovedali na moju písomnú žiadosťo podanie informácií, tak aspom tu vyjadrite vaše stanovisko k danej veci.

#83 | 09.03.2010 13:29:31
primátor
Ba
vyjadril som sa, kus cesty, viem, nie celú, sme urobili.Verím, že tento rok potiahneme ďalej. Poradil som Vám, ja do výrubu drevín bez kladného stanoviska Mestského výboru nepôjdem, obráťte sa v tejto veci na poslancov a príslušný mestský výbor. Moja predstava je zatiaľ, aj keď to nie je jednoduché, nájsť zdroje a možnpsti a potiahnuť povrch vozovky do konca. Každopádne som s problémom po rokoch aspoň začal niečo robiť.
s pozdravom

#84 | 11.03.2010 15:54:54
Lala
213.151.217.147
Pekný alibizmus.."aspoň som po rokoch začal"...začal a nechal tak? alebo skôr bolo treba rýchlo aj Sihoťanom ukázať, že ste pre nich niečo spravili, a toto bola len taká záplata, aby ste mohli vo svojej kampani povedať, že ste "dali niečo doporiadku"...

#85 | 11.03.2010 22:04:15
JA
95.102.175.28
...chodníky na Luníku IX. sú neporovnateľne lepšie ako chodníky v Ilave, bohužiaľ....bola som sa tam zopárkrát pozrieť, fotili sme tam....

#86 | 11.03.2010 22:16:17
CII
78.99.239.244
A to ste este asi pani nebola na CII v DCA :)

#87 | 12.03.2010 07:50:00
fúha
195.91.79.134
já si tiež myslím, že pani Lala a JA toho ešte videli veľmi málo, a nepozerajú TV aké tankodromy sú po iných mestách a obciach

#88 | 12.03.2010 10:58:01
nepoviem
213.151.217.129
Nechcem používať slovník p. Slotu, ale je zhv...dilosť ak primátor prezentuje ako investíciu do Sihote - preasfaltovanie cesty pred garážami ako svoj úspech.
Keď hrozilo, že asfalt, ktorý sme ako daňoví poplatníci zaplatili na to, aby sa použil na kruháč niekto neodhadol správne a nebolo ho kam dať, tak sa narýchlo a nekoncepčne hodil pred garáže....
Nikto to neplánoval, nikto to neschválil, proste "to" tak vyšlo....
Robiť si za ten nedorobený kus cesty teraz zásluhy sa rovná vyjadreniu SNSky že ONI predsa robia všetko pre Slovensko. Jediné čo SNS a Ilavský primátor robia je že kradnú "v priamom prenose".
Ak to nedochádza p. Cíbikovi, či iným okolitým starostom, primátorom, to nie je problém Ilavy. Problém Ilavy je, či má poslanecký zbor schopný rozmýšľať samostatne, alebo či pomôže p. Olivovi nás všetkých o.... kmíniť.
nepoviem

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára