utorok 8. decembra 2009

Verejné obstarávanie

#1 | 23.11.2009 09:04:47
ivo
208.53.130.102
Prednosta mestského úradu vo svojom príspevku v diskusii na stránkach mesta (Otázky a odpovede, 20.11.2009 08:12:29) napísal:
"Agentúra na obstarávanie bola vybratá prieskumom trhu." Ako vyzerá prieskum trhu v jeho chápaní?
Obstarávanie dodávateľa pre rekonštrukciu námestia robí agentúra EUROPROJECT & TENDER s.r.o., kontaktná osoba Mária Šuleková, E-mail: mariasulekova@agenturavo.sk Podľa mailovej adresy je táto firma nástupcom firmy Mária Šuleková - Agentúra VO. Teda agentúry, ktorá sa podieľala na obstarávaní dodávateľa pre rekonštrukciu areálu ZŠ na Medňanskej ulici. Pre tento projekt bolo vybraté na realizáciu prác združenie firiem, vedúca firma bola Furmet Group. To je tá firma, ktorá prenajala poslaneckú kanceláriu poslankyni Belásovej, ktorá sa podľa primátora zaslúžila o zdarné vybavenie celej investície. Svedčí asi o tom aj jej prítomnosť na slávnostnom strihaní pásky.
Realizácia projektu rekonštrukcie vyzerala asi takto:
1. poslankyňa za SNS Milada Belásová, podľa primátora sa zaslúžila o "vybavenie"
2. zatiaľ neznáma firma realizovala projekt a zabezpečila schválenie
3. agentúra verejného obstarávania Mária Šuleková - Agentúra VO urobila verejné obstarávanie
4. FURMET Group dielo zastrešil, Sestav reálne vykonal.
Nie je problém vyhľadať vo vestníkoch, čo všetko firma Furmet Group zhruba za rok cez verejné obstarávanie realizovala. Bolo toho za viac ako 12,300,000 EUR (370,000,0000 Sk). Pri výbere bola takmer vždy agentúra Mária Šuleková, išlo takmer výlučne o
financovanie z eurofondov, ani raz nebola elektronická aukcia, z 8 projektov bola firma 5 krát jediným záujemcom. Primátor je "neskonale šťastný, že ... Verejnú súťaž neorganizujeme priamo my, mesto Ilava, že nie som v orgánoch, ktoré vyberajú a schvaľujú". Za týchto okolností je úplne jedno, či je šťastný alebo smutný; zdá sa, že karty sú aj v tomto prípade už rozdané.
Zatiaľ perlička na záver, možno aj odpoveď na otázku, prečo predstavitelia mesta presadzujú zámer stavať v Klobušiciach 22-bytový dom a na projekty si zobrali úver (viď zastupiteľstvo 5.5.2009, ...Prednosta informoval aj o úvere na projekt na 22 - bytový dom v Klobušiciach). Nie je to taká istá bytovka ako v Brvništi? Projekty na úver za takmer 400,000 Sk sú už pravdepodobne zaplatené. Tých ďalších 30 milionov za stavbu bude tiež na úver? To ako pozornosť za eurofondy? Agentúra na obstarávanie zasa vyberie Furmet Group? A kto tam bude bývať, keď je v Ilave taký "záujem" o nové byty?
Výpis z vestníka:
Obstarávateľ, kontakt: Ing. Vladimír Natšin Mária Šuleková - Agentúra VO
Predmet zákazky: Uzatvorenie skládky TKO, Zubrohlava (Námestovo)
Dodávateľ: Združenie „Zubrohlava"" FURMET GROUP, s.r.o., TEERAG-ASDAG Aktiengesellshaft Wien
Hodnota zakázky: 2,788,289
Elektronicka aukcia: nie
Financovanie EU: ano
Počet prijatých ponúk: 2
Uzatvorenie zmluvy: 29.12.2008
.
Obstarávateľ, kontakt: Obecný úrad Brvniste
Predmet zákazky: Bytový dom 22 b. j. Brvnište
Dodávateľ: FURMET GROUP, s.r.o.
Hodnota zakázky: 995,817
Elektronicka aukcia: nie
Financovanie EU: nie
Počet prijatých ponúk: 2
Uzatvorenie zmluvy: 05.01.2009
.
Obstarávateľ, kontakt: Ing. Stanislav Janušek Mária Šuleková - Agentúra VO
Predmet zákazky: Rekonštrukcia areálu ZŠ na Mednanskej ulici v Ilave
Dodávateľ: Združenie „ZŠ Ilava", vedúci clen združenia FURMET GROUP
Hodnota zakázky: 1,029,011
Elektronicka aukcia: nie
Financovanie EU: ano
Počet prijatých ponúk: 1
Uzatvorenie zmluvy: 14.01.2009
.
Obstarávateľ, kontakt: Ján Remo - starosta, Mária Šuleková - Agentúra VO
Predmet zákazky: Zmena dokoncenej stavby - Základná škola, Ladce
Dodávateľ: FURMET GRUP, s.r.o.
Hodnota zakázky: 475,336
Elektronicka aukcia: nie
Financovanie EU: ano
Počet prijatých ponúk: 1
Uzatvorenie zmluvy: 23.01.2009
.
Obstarávateľ, kontakt: obec Novoť
Predmet zákazky: Prestavba a nadstavba ZŠ a MŠ, Novot
Dodávateľ: Skupina - Združenie FURMET GROUP, s.r.o., SESTAV, s.r.o., Ilava
Hodnota zakázky: 1,238,133
Elektronicka aukcia: nie
Financovanie EU: ano
Počet prijatých ponuk: 2
Uzatvorenie zmluvy: 25.02.2009
.
Obstarávateľ, kontakt: Miroslav Šimák, starosta obce, Mária Šuleková - VO
Predmet zákazky: Rekonštrukcia a regenerácia areálu ZŠ a MŠ vBolešove
Dodávateľ: FURMET GROUP, s.r.o.
Hodnota zakázky: 670,185
Elektronicka aukcia: nie
Financovanie EU: ano
Počet prijatých ponuk: 1
Uzatvorenie zmluvy: 23.03.2009
.
Obstarávateľ, kontakt: Mária Šuleková - Agentúra VO
Predmet zákazky: Zakrytie a rekultivácia skládky, Lednické Rovne
Dodávateľ: Združenie „Podstranie"" FURMET GROUP, s.r.o. TEERAGASDAG Aktiengesellschaft
Hodnota zakázky: 2,788,289
Elektronicka aukcia: nie
Financovanie EU: ano
Počet prijatých ponuk: 1
Uzatvorenie zmluvy: 30.04.2009
.
Obstarávateľ, kontakt: Prešovská univerzita Mária Šuleková - Agentúra VO
Predmet zákazky: Modernizácia a rekonštrukcia hmotnej infraštruktúry univerzity a jej objektov
Dodávateľ: Združenie „Univerzita" FURMET GROUP, s.r.o.
Hodnota zakázky: 2,322,819
Elektronicka aukcia: nie
Financovanie EU: ano
Počet prijatých ponuk: 1
Uzatvorenie zmluvy: 06.08.2009

#2 | 23.11.2009 10:12:50
primátor
Verejnosť,
Výber dodávateľa stavby „Prístavba DK v Iliavke" firmou on-line elektronickej nákupnej aukcie.
Projektované náklady na stavbu v roku 2007 boli vyčíslené zhotoviteľom projektu na čiastku 3 187 000,-Sk s DPH čo v prepočte na súčasnú menu predstavuje 105 789,01€. Na realizáciu e-aukcie bola vybratá firma WELL managment s.r.o. Bojnice vlastník licencie e-aukčného softvéru PROe.biz.
E-aukcia prebiehala v dvoch častiach:
V prvej časti -zadávacie kolo - oslovenie dodávateľov prevažne pôsobiacich v Ilave a blízkom okolí, aby do 24. 9. 2009 sa prihlásili a dali svoju ponuku. Túto možnosť využili dvaja zo šiestich oslovených. V tomto kole bola najnižšia ponuka 92 172,24€ s DPH čo bola úspora oproti projektovaným nákladom 13 616,77€.
V druhej časti - súťažné kolo, ktoré sa uskutočnilo dňa 1. 10. 2009 v zasadačke MsÚ Ilava, kde prebehla samotná súťaž. Účastníci on-line postupne znižovali svoju cenu,baž na konečnú výšku 78 187,76€ s DPH. Víťazom sa stala firma EKOBYT Slovakia s.r.o. Lipany s najnižšou cenou.
Úspora oproti projektovým nákladom: 27 601,21€ prepočet na starú menu 831 515,25Sk
Úspora oproti prvej časti: 13 984,48€ prepočet na starú menu 421 296,44Sk
Spracoval: Ing. Janušek Stanislav
viď Aktuality
Zákon o verejnom obstarávaní učite nemienime nedodržiavať a spochybňovať. A kto pochybnosti má, nech koná aj cestou príslušných orgánov kontroly a prokuratúry.
s pozdravom a prianím príjemného dňa

#3 | 23.11.2009 10:29:05
Ľubomír Turcer
Ivo dal si si námahu len čo je pravda. No keď nejaká agentúra žije z toho že zabezpečuje verejné obstarávanie objavi sa vo vestníku x-krát. Takisto stavebná firma , ak hľadá pre svojich zamestnancov prácu tak bojuje o zákazky a zúčastňuje sa verejných súťaží tiež x -krát. Preto nie je problém toto vo vestníku nájsť.
Len si kladiem otázku: S akým cieľom niekto toto robí, keď spochybňuje úspechy pracovníkov mesta a snaži sa ich kriminalizovať. Toto môže byť zaujímavé len pre niekoho, kto by rád bol v tom meste primátorom, alebo prednostom, alebo iným zamestnancom. V žiadnom prípade by to nerobil súdny človek, ktorému záleží na rozvoji mesta. Preto ak máte podozrenia a dôkazy konajte, to sa však anonymne nedá pravda?

#4 | 23.11.2009 10:54:45
ivo
208.53.130.102
Vestník č. 219/2009 - 13.11.2009
ODDIEL I. VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
Mesto Ilava, EUROPROJECT & TENDER s.r.o., Pri Bielom kríži 14, 831 02 Bratislava
Kontaktná osoba: Mária Šuleková
Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa: Centrálna mestská zóna Ilava.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH: 635 164,3100 EUR
Použije sa elektronická aukcia: Nie
Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ: Áno
Takže už od 1.10.2009 viete, že elektronická aukcia je výborná vec a dá sa veľa ušetriť a napriek tomu ste znova zadali zákazku agentúre Márie Šulekovej bez elektronickej aukcie. Ak by ste znova usporili 13%, bolo by to 82,571 EUR čo je 2,487,533 Sk. Prečo takto konáte?

#5 | 23.11.2009 11:11:39
primátor
IVO,
verejné obstarania týkajúce sa investícií financovaných z eurofondov riešime a budeme riešiť externými,poverenými, špecializovanými organizáciami, ktoré za zákonný priebeh aj budú niesť zodpovednosť a garanciu dodržania zákona a kritérií.Navyše výsledok obstarania potvrdí alebo nepotvrdí riadiaci, kontrolný orgán. S dôverou sa s otázkami obracajte na poverenú organizáciu, alebo orgány, ktoré som Vám navrhol, orgány kontroly a prokuratúry.
s poďakovaním za Váš príspevok

#6 | 23.11.2009 11:13:40
Ľubomír Turcer
Veď my nebránime agentúre pre verejné obstarávanie, aby použila elektronickú aukciu. Musím na tomto mieste pripomenúť, že elektronická aukcia niečo aj stojí a je to určite viac ako sme dohodli za obstaranie s agentúrou (cena za obstarávanie cez vybratú agentúru je už presne známa-900 Euro cca 27 000Sk ).
Naviac, mesto sa spolupodieľa na nákladoch len 5% (teda 31 758 Eurobez DPH) z tých nákladov 635 164,31, ktoré demagogicky uvádzate. Úspora mesta pri tomto podieli na nákladoch celej akcie v prípade elektronickej aukcie nestojí za reč.
Na túto tému už nebudem reagovať. Kto chce pochopil a kto nie nech sa silí ďalej.

#7 | 23.11.2009 19:52:59
via
95.102.235.190
Pán primátor, prednosta vaše príspevky sú nepresvedčivé, pričom ivo opísal iba niečo čo už je aj verejne známe. Tam kde sa objaví SNS so svojou suitou, tam to ide ako je to opísané, oni to ani nazakrývajú. Pre objektivitu treba povedať, že to nie je len prípad Ilavy a keď by sa v Ilave na tento "nový SNS systém " nenastúpilo, tak jednoducho nebudú žiadne peniaze z eurofondov. Akurát, že načo toľko slov ako sa niekto nabehá, navybavuje a "napracuje", dokiaľ tie peniaze prídu, pritom je to jednoduché. Veď pán primátor v tom je ten vtip, že na 3 miliónovú akciu robíme elektronickú aukciu a na 30 miliónovú len užšiu súťaž kdesi v Bratislave. Ale keby sa aj pri týchto akciách z fondov robili elektronické aukcie, kto zaručí že to dostanú "správne firmy". Jednoducho ostuda.

#8 | 23.11.2009 20:39:12
via:PS
95.102.235.190
To, že obstarávanie budete zadávať externým firmám vás nezbavuje zodpovednosti, ako celá akcia prebieha, veď je to pre naše mesto. Pán primátor to nemyslíte vážne, že nejaká firma v Bratislave ktorú vy vyberiete, manipuluje súťaž pre mesto tak aby to vyhrávali im spriaznené firmy, vy akože nič a ešte im za to aj z mestských peňazí zaplatíte. Vám nezáleží aby to bolo efektívne a prehľadné?

#9 | 23.11.2009 23:00:08
sergej
62.168.67.153
Akosi nechápem jednej veci. Prečo firmy nespriaznené so SNS sa nedokážu presadiť v tých tzv. netransparentných verejných súťažiach? To sa nenájdu firmy čo by také veľké peniaze nechceli zarobiť ako píše ivo? Prečo sa neuchádzajú a nedajú nižšiu ponuku ako už spomínaná firma z PX?
Objasní mi to niekto s pisateľov kritických príspevkov.

#10 | 24.11.2009 05:41:36
isk
78.98.21.180
Pán primátor logika ja nič, ja muzikant, neobstojí. Prednosta nechce zverejniť, kto vypracováva projekty na eurofondy, pritom na tom že to robí odborná firma nie je nič zlé. Ono vždy na tých firmách je zaujímavé to pozadie, nie nejaká pani Šuleková.Mimochodom KD Iliavka, vraj ste oslovili firmy hlavne z okolia ale ako sa tam dostali tí z Lipian? To kto ich oslovil?A náhodou v aukcii boli až dve firmy a ako náhodou to vyhrala tá vzdialenejšia? Pravda vzdialená ako komu.Nebola tam s tou duhou firmou nejaká dohoda?
Pre Sergeja odkaz pozri vestník verejného obstarávania. V Ilave a v okolí je len jedna stavebná firma, ktorá vie spĺnať podmienky tendrov, ktoré sú nastavené tak , aby to dostali tie vybrané. A to je Sestav a preto aj ten robí s Furmet Group niektoré akcie, lebo by sa k nim nedostal. Ináč keď to nevyhrajú "naši" tender sa zruší a opakuje.

#11 | 24.11.2009 07:31:14
Janušek
Pre isk
firmu s LIPAN odporučila firma WELL managments.r.o. Bojnice a so zaradením vedenie súhlasilo. Odporúčam sa opýtať tých firiem prečo sa nezúčastnili e-aukcie i keď prisľúbili že sa zúčastnia.
SESTAV s.r.o. Ilava, Stavmax Pluss.r.o , Alfa 3 s.r.o. Dubnica nad Váhom FURMET GROUP s.r.o. Pov. Bystrica.

#12 | 24.11.2009 08:26:11
ivo
208.53.130.102
Vyzerá to naozaj tak, že čerpanie Eurofondov á la SNS je aj v iných mestách podobné. Ale je zarážajúce, že tí dravci zacítili ľahkú korisť, ktorá veľmi chce a preto prihodili bytovku v Klobušiciach. To sa zdá byť ešte väčší problém ako vopred určený víťaz. Bytovku za súčasnej situácii mesto nepotrebuje. Zobrať si dlh možno do 1,000,000 Eur v posledný rok volebného obdobia na vec, ktorú nechcú ani občania, je trochu silná káva. Naozaj sa zdá, že ak by niektorí ľudia nemali osobný záujem na tejto investícii, nesprávali by sa inak. Ale každý je sám sebe strojcom svojho šťastia.

#13 | 24.11.2009 09:21:02
No čo
91.127.76.143
No čo .... primátorovi akosi "ušlo". A viackráť. Ušlo mu, že mandát MZ, za ktorý mimochodom urputne s poslancami MZ bojoval, znel na 1,2 mil. Sk na rekonštrukciu DK Iliavka. Ako je možné, že sa robila E aukcia na uvedených 3,2 mil. (Sk)?
Poviem vám, ako je to možné. Poslanci MZ Ilava, ktorí 5 minút pred verejným MZ vyhlásia, že pre DK Iliavka MZ predsa schválilo 1,2 mil. - a teda za viac nezahlasujú potom "konštruktívne" podajú návrh, aby sa prefinancovalo z úveru toľko, koľko firma vysúťažila v E aukcii - asi fakt z toho niečo majú. Iné vysvetlenie neexistuje.
Ak ako sa píše v diskusii vyššie je všetko v poriadku, potom naozaj prokoratúra ani kontrolné orgány pre použitie E fondov nič nezistia. Pán primátor, gratulujem.
No čo....

#14 | 24.11.2009 09:36:26
janušek
pre iva
jedná sa o nájomný bytový dom s kapacitou 22 b.j.. Umiestnenie bytového domu je v súlade s platným územným plánom mesta. Táto lokalita je už niekoľko rokov určená na výstavbu bytového domu. Len čas ukáže či občania budú kupovať byty, alebo dajú prednosť bývaniu v nájomnom byte. Všetko bude záležať od finančných možností našich občanov a aj z blízkeho okolia.

#15 | 24.11.2009 09:51:48
ivo
208.53.130.102
Pán Janušek píše:
... Len čas ukáže či občania budú kupovať byty, alebo dajú prednosť bývaniu v nájomnom byte...
To nemyslíte vážne. Vy ani neviete, či bude o tie byty záujem a chcete ich stavať? Pozrite si anketu, 50% občanov chce investície do chodníkov a ciest. O bytovke ani zmienka. Celé je to veľmi čudné. Obyčajne pán primátor o svojich zámeroch dlho a obšírne informuje. Teraz je podozrivé ticho, stroho informujete ako o hotovej veci.Už je podpísaná nejaká zmluva s dodávateľom? Či zatiaľ ste zaplatili iba za projekty?

#16 | 24.11.2009 10:07:02
janušek
ivo
bytovka je v štádiu príprav je vydané územné rozhodnutie a následne požiadame o vydanie stavebného povolenia. Požiadavky na byty eviduje sociálno-bytová komisia a aj požadavky na umiestnenie v nájomnom bytovom dome na ul. Medňanskej.

#17 | 24.11.2009 10:38:03
Ľubomír Turcer
Príprava bytovky po stránke projektovej až s dotiahnutím na stavebné povolenie je správny krok.
Kríza nebude trvať večne. Tiež si treba uvedomiť , že ak v Meste Ilava nevzrastie počet obyvateľov niekde na hranicu 10 000 až 12 000 nebude možné priebežne z vybratých podielových daní financovať rozvoj mesta. Tento stav je ďaleká budúcnosť avšak treba aby sa začalo. A ako vidíte začalo sa. Začala firma Kraps, iniciatívna je i firma JMD.
Mesto Ilava v súčasnej finančnej situácii musí zvážiť či sa do bytovky pôjde. Pre rok 2010 vzhľadom na prognózy príjmov miest a obcí je to dosť riskantný krok. To že na tento krok budeme pripravení, či už my, alebo iná reprezentácia mesta, bolo teraz na nás a my sme to urobili. Ďalšie rozhodnutie bude na poslancoch MZ.

#18 | 24.11.2009 11:01:29
Hana
91.127.185.125
To je všade samozrejmá vec, že sa začnú stavať byty až keď sú už konkrétni záujemcovia istí. Ale v Ilave ešte ani nevedia, či bude záujem a už sa plánuje a projektuje?

#19 | 24.11.2009 11:15:15
ivo
208.53.130.102
Pán Janúšek napísal:
bytovka je v štádiu príprav je vydané územné rozhodnutie a následne požiadame o vydanie stavebného povolenia.
Kto vás na to poveril, keď zastupiteľstvo odsúhlasilo iba schválenie úveru na projekt? Prepojenie bytovky na Furmet Group nikto nespochybnil. Zaujímavé. Čo to znamená, keď je bytovka v štádiu príprav?
Zápisnica zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva Mesta Ilava, konaného dňa 5. 5. 2009 o 15:30 hod. v DK Ilava.
Prednosta informoval aj o úvere na projekt na 22 - bytový dom v Klobušiciach a o cene za projekt na bytový dom a čističku spolu - 13 000 €. Primátor dal hlasovať o schválení úveru na oba projekty.
Poslanci hlasovali za 12 hlasmi, zdržal sa 1 poslanec.
Uznesenie č. 2/09 zo dňa 05.05.2009
Mestské zastupiteľstvo schvaľuje
8. Úver na projekt na 22 - bytový dom a čističku v Klobušiciach – 13 000 €,.

#20 | 24.11.2009 11:25:35
janušek
pre iva
čo znamená v štádiu príprav? presne to čo som napísal v predchádzajúcom príspevku.
Každá takáto stavba musí pať platné stavebné povolenie na to aby sa môhla realizovať. Je to podmienka aby mesto požiadalo o úver zo ŠFRB a dotáciu MVRR SR + vlastné zdroje.

#21 | 24.11.2009 11:39:27
ivo
208.53.130.102
Pán Janušek, ďakujem za odpoveď ale neodpovedali ste na otázku:
Kto vám prikázal alebo dal úlohu pripravovať výstavbu na realizáciu bytovky, keď zastupiteľstvo rozhodlo iba o čerpaní úveru na projekt?

#22 | 24.11.2009 11:56:40
Turcer Ľubomír
Pán inšpektor IVO, buďte rád že to Odbor výstavby už urobil. Keď budete Vy primátor, alebo niekto podľa Vašich predstáv bude to pripravené tak ako sme my našli pripravený projekt na rekonštrukciu kúrenia v DK Ilava a teraz sa nám hodí. To čo napádate nás nestálo nič naviac !!! A bolo to rozhodnutie vedenia mesta. V štádiu prípravy nikto nevedel predvídať tak výrazné výpadky z rozpočtov miest a obcí. Tak sa pokračovalo v prácach. Vy by ste určite konal tak isto.

#23 | 24.11.2009 14:53:44
bak
78.98.230.248
Vedel by ktosi povedať ako v dnešnej dobe sa môže dať na KD Iliavka 2,5 mil. Sk, na takú budovu, čo vôbec v tej sume je? Aká je to koncepčná práca, keď na podnet firmy SNS Furmet Group sa v Ilave chce stavať bytovka, len aby oni mali kšeft? Čí to bol nápad v Klobušiciach!, stavať nájomnú bytovku, to sa asi len nám zdá!, keď v Ilave je rozostavaných dostatok bytov.

#24 | 24.11.2009 20:35:51
sergej
62.168.67.153
Áno, áno sú to na tom úrade ale „podvodníci“ toľko senzačných odhalení a konšpiratívnych zoskupení ani ŠTB by sa nemusela hanbiť a to vďaka demokracii. Ele sa to píše a osočuje pekne anonymne v teplúčku svojej izby, kancelárie a kaviarne. Kde sa podela odvaha vyrukovať s dôkazmi a bojovať proti „zlu“ na úrade a v spoločnosti. Len tie „aktivity“ nie a nie zastaviť na takú mieru, aby sa dali kritizovať že sa na tom úrade zas nič nedeje. To znepokojuje skupinu ľudí, že sa im nedarilo zastaviť výstavbu LÍDLU , nerealizovať okružnú križovatku, svetelné prechody alebo aj výstavbu nájomných bytov pre menej solventných občanov, ktorí si nemôžu dovoliť kúpu bytu od súkromníka od 50 000,.€ do 61 300,-€ za byt. Len samotným predajcom táto alternatíva nie je pochuti. Kto bude kupovať ich byty? Nie tí ktorí si to nemôžu dovoliť, keď sťažka dostanú alebo vôbec nedostanú hypotekárny úver. Akú majú možnosť? Jedna s možností je nájomný byt buď u súkromníka, alebo od mesta ak ich má. Len čas dá, aké nájomné budú súkromníci pýtať za svoje nepredané byty, možno nájomné bude viac sociálne ako poskytne mesto.

#25 | 24.11.2009 20:38:33
ips
95.102.235.190
Ilavu kríza obišla, preto sa môže mesto ďalej zadlžovať, nám nič nehrozí. Ozaj ktorá že to firma robila projekt na bytovku v Klobušiciach? Nebola to firma v spojení s pani Belasovou a Furmet Group, nie je náhodou z Považskej Bystrice? Skúste pán prednosta informovat kto je autor projektu a sídlo, a ako sa projektant vyberal, z koľkých uchádzačov sa vyberal? Veď keď sme sa dozvedeli podrobnosti o "aukcii" na Iliavku, toto by nemal byť problém, veď išlo "len" o 13 000 EUR.

#26 | 24.11.2009 20:51:27
sergej
62.168.67.153
je jedno kto robil projekty na akúkoľvek akciu, aj tak je podľa niektorých pisateľov všetko netransprentné všetko smrdí každý dodávateľ je prepojený na SNS a firmu z PX. Tak to chce vidieť skupina ľudí a túto myšlienku budú stále vštepovať občanom aby dehonestovali to čo sa dosiahlo a čo sa ešte urobí.

#27 | 25.11.2009 05:30:01
kil
78.98.50.177
odkaz pre Sergeja: je dobré čo sa v Ilave urobilo -škola, Lidl, križovatka atď. To treba pochváliť a uznať. Ale nedá sa chváliť, že za tým je podozrenie a zatiaľ nevyvrátené, že v Ilave úradovala SNS s pani Belasovou, s jej firmou Furmet Group a čo je horšie chce tak robiť ďalej napr. na bytovke. Opýtajte sa na Sestave prečo musia robiť poddodávateľa takej firme, no preto lebo by tie zakázky nikdy nedostali. Je čudné že vám to nevadí, že jedni ľudia majú problémy s holou existenciou a druhí kupujú lietadlá a ešte k tomu z našich peňazí. Musí to byť aj v Ilave?

#28 | 25.11.2009 07:53:03
hil
78.99.57.222
Táto vec má aj inú stránku. Na všetky tieto spoluúčasti si musí mesto požičiavať. V Iliavke dokonca na celú prestavbu kulturáku. Mnohým ľuďom to asi nevadí. Povedia si, že však splácať to bude mesto, tak asi vie čo robí... Ale ak sa nebude dať v budúcnosti už nič iné robiť, len splácať a splácať, nebude to príjemné ani občanom. Pri znížených príjmoch do mestskej kasy a nabratých úveroch už nezostane na to, čo potrebujú ľudia v mestských častiach. Takže tie reči p.primátora, že sa postupne dostane na všetkých sú dosť zavádzajúce. Prečo to nevidia, alebo nechcú vidieť poslanci? Nevedia povedať pred primátorom svoj názor alebo je im to jedno? Alebo ešte niečo iné... ?

#29 | 25.11.2009 11:13:15
ivo
208.53.130.102
sergej #24 je zaujímavý príspevok. Používa v krátkom príspevku viaceré manipulatívne techniky a logické klamy s obľubou používané v tejto diskusii.
[1]Áno, áno sú to na tom úrade ale „podvodníci“ toľko senzačných odhalení a konšpiratívnych zoskupení ani ŠTB by sa nemusela hanbiť a to vďaka demokracii. Ele sa to píše a osočuje pekne anonymne v teplúčku svojej izby, kancelárie a kaviarne. Kde sa podela odvaha vyrukovať s dôkazmi a bojovať proti „zlu“ na úrade a v spoločnosti.
- navodenie negatívnej emócie voči autorovi, paralela s ŠTB; úradníci ako obeť konšpiratívnej teórie.
- Argumentum ad hominem, útok na človeka, namiesto argumentácie hodnotenie autora. (XY osočuje, je anonymný, zbabelý ... nuž, čo už možno očakávať od takéhoto človeka)
- Úhybný manéver (red herring) "Kde sa podela odvaha vyrukovať s dôkazmi". Zverejnené fakty sú verejne prístupné a overiteľné, pochádzajú od vedenia mesta, aké ďalšie dôkazy sú potrebné?
[2]Len tie „aktivity“ nie a nie zastaviť na takú mieru, aby sa dali kritizovať že sa na tom úrade zas nič nedeje. To
znepokojuje skupinu ľudí, že sa im nedarilo zastaviť výstavbu LÍDLU , nerealizovať okružnú križovatku, svetelné prechody alebo aj výstavbu nájomných bytov
- Podsunutý argument (straw man). Predkladanie slabého (hlúpeho) argumentu, ktorý by mohol byť dôvodom pre konanie. Rozbitie tohto argumentu ako dôkaz.
(XY chce odstrániť vedenie. Všetky kritické pripomienky sledujú tento cieľ. Ale vedenie má dobré výsledky, nedá sa zastaviť v konaní. Z toho vyplýva, že tvrdenia a argumenty XY sú nepravidvé)
[3] výstavbu nájomných bytov pre menej solventných občanov, ktorí si nemôžu dovoliť kúpu bytu od súkromníka od 50 000,.€ do 61 300,-€ za byt. Len samotným predajcom táto alternatíva nie je pochuti. Kto bude kupovať ich byty? Nie tí ktorí si to nemôžu
dovoliť, keď sťažka dostanú alebo vôbec nedostanú hypotekárny úver. Akú majú možnosť? Jedna s možností je nájomný byt buď u súkromníka, alebo od mesta ak ich má. Len čas dá, aké nájomné budú súkromníci pýtať za svoje nepredané byty, možno nájomné bude viac sociálne ako poskytne mesto.
- inkonzistencia, zamlčanie faktov, spoločenský apel (bandwagon fallacy, argumentum ad populum)
(Predajci bytov sú tí zlí, ide im o zisky; mesto je to dobré - zohľadňuje sociálny aspekt. Nerozoberá fakt, že aj mesto musí vyberať nájomné, že 22 x 50000 je suma podobná tomu, čo zaplatí mesto za výstavbu a čo by pravdepodobne muselo vybrať na nájomnom. Teda žiadna argumentácia faktami ale emóciami. Hoci v posledných slovách sám seba spochybní)

#30 | 25.11.2009 17:02:42
kraps
78.99.198.5
ivo.............myslím si ,že s tými bytmi nemáš pravdu.................nie všetci developeri sú rovnakí....
a tiež si myslím,že nájomné v mojich bytoch bude lacnejšie ako trebárs v Klobušiciach...............................stavme sa.
RK

#31 | 25.11.2009 18:57:32
klm
95.102.235.190
Samozrejme, že nájomné v Klobušiciach bude vyššie, pretože aj v nájomných na Medňanskej je ďaleko ako by sa čakalo od socálnych bytov. taktiež prevádzka bytovky bude drahšia, veď tam nie je kanalizácia. Stále sa nikto z mesta nehlási kto na to prišiel stavať v Klobušiciach nájomnú bytovku. Ale predstavitelia mesta k vyššie uvedným témam mlčia a to je dobre, lebo to sa obhájiť nedá, tá SNS, Furmet Group, p. Belásová? To je čudná demokracia, keď v závažných otázkach mesto neinformuje, alebo zverejňuje len to čo chce.

#32 | 03.12.2009 14:32:36
Mária Šuleková
95.102.13.210
Dobrý deň pán IVO,
je potrebné predovšetkým vystúpiť z anonymity a komunikovať chlapsky. Mám za to, že za anonymom sa schovávajú nečestné úmysly. Pozývam Vás na našu agentúru, prip. Europroject ( rovnaká adresa) do Bratislavy Pri Bielom kríži 14, kde Vám zodpoviem všetky Vaše otázky. Sme spoločnosť, ktorá zrealizovala stovky súťaži. So zákonom o verejnom obstarávaní pracujem už 15 rokov. Nemáme sa za čo hanbiť, skrývať ani nemusíme nič tajiť.
Prajem Vám pekný deň a budem sa na Vás tešiť.

#33 | 03.12.2009 14:34:45
Mária Šuleková
95.102.13.210
Dobrý deň pán IVO,
je potrebné predovšetkým vystúpiť z anonymity a komunikovať chlapsky. Mám za to, že za anonymom sa schovávajú nečestné úmysly. Pozývam Vás na našu agentúru, prip. Europroject ( rovnaká adresa) do Bratislavy Pri Bielom kríži 14, kde Vám zodpoviem všetky Vaše otázky. Sme spoločnosť, ktorá zrealizovala stovky súťaži. So zákonom o verejnom obstarávaní pracujem už 15 rokov. Nemáme sa za čo hanbiť, skrývať ani nemusíme nič tajiť.
Prajem Vám pekný deň a budem sa na Vás tešiť.

#34 | 03.12.2009 14:46:19
si
95.103.248.174
Tak pani Šuleková, človek nevie či sa má smiať alebo plakať. Kde beriete tú odvahu, ivo dal jasné konkrétne príklady ako vyhrávala súťaže firma p. Belasovej Furmet Group. Presne ako Slota, aj ten kupuje lietadlá a ešte sa s tým aj ukazuje a tvári sa bohorovne. Tej anonymite sa nečudujte, mafie zasa dnes pracujú naplno.

#35 | 03.12.2009 15:19:17
kto
84.47.21.178
Pani Šuleková, ženská, že sa nehanbíte provokovať ľudí. V tom je ten vtip, že ste "zrealizovali" množstvo obstarávaní a ešte stále Vás nezavreli za tie podvody u nesedíte v Ilave aj s Vašim Slotom. Veď to je zvrhlosť, že verejné obstarávanie ktoré je hradené z verejných prostriedkov robí súkromná firma pre Ilavu v Bratislave, potom náš primátor povie že je rád že nesedí v komisii pre obstarávanie, teda že má pokoj. No to je hospodárenie! A potom vy tam rozhodnete pre svojich, veď kto kontroluje keď nie ten, pre koho robíte tie služby?

#36 | 03.12.2009 21:33:00
otázky
91.127.222.89
Pani Šuleková, to chce veľa odvahy a drzosti vstúpiť do tejto diskusie tak, ako ste to urobili Vy.
Ak máte na to politické zázemie, tak ho poinformujte, že Ste to skrátka nevydržali...
Keby Ste boli v obraze, tak sa s ps (ako vystupuje v niektorých príspevkoch Ilavskej diskusie náš najláskavejší primátor) ani nedáte do reči. Ušetrili by Ste si stranícku aj profesijnú hanbu.
Je však možné, že vo Vašej strane je to považované za hrdinstvo...

#37 | 04.12.2009 07:51:46
primátor
otazky
ak pod pojmom náš najláskavejší pán primátor myslíte mňa a dávate ma do súvislosti s prispievateľom pod pseudonymom ps ako jednu osobu, tak verejne všetkým prehlasujem, že to nie sú moje príspevky(tie pod pseudonymom ps, moje sú len primator),takže sa mýlite, lepšie povedané klamete.Slušným ľuďom a aj darebákom, klamárom, špinavcom ako ste bezpochyby Vy aj s Vaším vykonštruovaným klamaním a ohováraním ak odpíšem tu, tak pod menom primator.A verejne prehlasujem na toto moje tvrdenie a odmietnutie Vašej žlčovitej nepravdy, klamstva, svinstva som ochotný ísť, čo sa týka Vášho klamstva a môjho odmietnutia aj na detektor lži.Zároveň ubezpečujem všetkých slušných ľudí, občanov Ilavy,ktorým záleží na rozvoji a budovaní mesta, že aj v nasledujúcich mesiacoch do konca volebného obdobia budeme pokračovať v našom úsilí bez ohľadu nato, že niekomu dosiahnuté výsledky evidentne vadia.Veď volebné obdobia, minulé a toto sa kľudne môžu porovnávať.
namiesto s poďakovaním za Váš príspevok dovoľte mi napísať s poľutovaním stavu Vašej mysle a osobnosti, prianím inak všetkého dobrého, spokojnosti,šťastia, zdravia a pokojného, vyrovnaného prežitia predvianočného času, Vianoc a aj Nového roka

#38 | 04.12.2009 15:46:24
eika
95.103.234.46
Tak to je príspevok hodný primátora mesta....... Treba porovnávať, ktosi stráca nervy.

#39 | 04.12.2009 15:45:49
eika
95.103.234.46
Tak to je príspevok hodný primátora mesta....... Treba porovnávať, ktosi stráca nervy.

#41 | 04.12.2009 15:58:49
íha
78.99.197.82
Fúúú ha. Nooo to bol príspevok na úrovni od pána primátora... Človek by taký stupeň kultúrnosti ani nečakal.. :-))))

#42 | 04.12.2009 17:34:47
Aha
91.127.194.53
a už sa vracia to,čo bolo zasiaté..keď náš najvyšší presne vedel,že za tamtým nickom je ten,alebo tá,prskal,hromžil ateraz,keď sa to dotklo jeho,už je to zrazu inak?

#43 | 04.12.2009 18:06:38
Karol Dubčák
78.99.197.82
Hm hm:
http://tv.sme.sk/v/12972/uplne-vazne-nedbalo-vychovane-deti-nicia-spolocnost.html

#43 | 05.12.2009 20:40:39
vis
84.47.21.178
Pán primátor, frustráciu z prehratých volieb do VÚC je treba ventilovať ináč, ako nadávkami, ktoré táto stránka nezažila. Viac energie a času treba venovať procesom obstarávania a získania financií z eurofondov, aby boli transparentné a informovaná verejnosť. Veď napr. stačilo aby ste o mestskej zóne zverejnili - projekt na fondy vypracovala tá a tá firma a stálo nás to toľko a pokračovať, že obstarávanie robila tá a tá firma za toľko atď. A nie zatĺkať, ako vy a prednosta, pritom len dávate podnet na špekulácie a podozreniam netransparentnosti, a ešte do toho zaťahujete nejakú pani Šulekovú. Ináč tá fotografia s pani Belásovou a ministrom Štefanovom pri ZŠ Medňanská, bola trápna a pod úroveň, s takými ľudmi...Nechce sa veriť, že vy s takými morálnymi zásadami sa dáte do spolku s takými skorumpovanými politikmi...

#26 | 15.02.2010 09:54:39
i
69.72.202.186
Vďaka SNS zarába celá koalícia
http://www.sme.sk/c/5241022/vdaka-sns-zaraba-cela-koalicia.html
... Mária Šuleková z agentúry VO....prednosta obecného úradu v Pruskom Vladimír Polešenský... Postup obhajuje aj Belousovová. „Neviem, kto dostáva tie zákazky. Azda nechcete povedať, že ministerstvo prideľuje peniaze podľa toho, koho si vyberie obstarávateľ.“

#45 | 17.02.2010 23:06:45
starosta Pruské
78.99.129.150
Pekný večer! keďže bola spomenutá osoba prednostu OcU Pruské p. Polešenského. P. prednosta je osoba , ktorú si nesmierne vážim - chodí do práce za tmy a vracia sa za tmy domov. Pripravuje podklady aj k VO - nakolko vedie stavebný úrad. Súťaž na šklolu prebehla v 3 kolách - prvé bolo zrušené pokial sa nemýlim / teraz v noci nemám pri sebe podklady / pre problémy s cenou - na doporučenie odborne spôsob. osoby - druhé nám zrušilo ministerstvo pre neadekvátne referencie víťaza / povinná príloha - mal referencie nie na rekoštrukcie školských objektov / a tretie vyhral Eurobuilding - po zmene firmy odborne sposobilej osoby na VO.
Výberové konanie sa uskutočnilo na základe mandátnej zmluvy a ani p. prednosta, ktorý má moju ABSOLUTNU dôveru ani nik z úradu v Pruskom doň nevstupoval. čakáme tč. na výsledok VO. Protestujem voči akýmkolvek narážkam o prepojení na akúkolvek stranu. ani ja ani prednosta sme nikdy vo väzbe na žiadnu stranu , ktorá by mala vplyv na Eurofondy neboli. Dobrú noc
Viliam cíbik

#46 | 19.02.2010 06:29:45
map
78.98.109.189
Pán Cíbik, veď ste to presne napísal, že firma nemala "adekvátne referencie" a v tom to je.Je úplne farizejské, že vy zadáte firme v Bratislave aby vám urobila verejné obstarávanie a vy starostovia ste čistí. Oni napr. pani Šuleková to zariadi tak, aby to dostali tí s dobrými referenciami. Napríklad sa pozrite na tie nezmyselné podmienky v súťažiach. Obhajovať tú obrovskú korupciu v eurofondoch je nemožné, lebo fakty nepustia. Zodpovednosť vás primátorov a starostov je v tom, že ste pristúpili na túto nesmyselnú hru a tým podporujute tú rozmáhajúcu sa korupciu, lebo tento systém čo je verejne známy, ve´d prečo tie obstarávania robia v Bratislave a nerobíte si ich vy. No preto aby to tí správni mali pod kontrolou.

#47 | 19.02.2010 09:06:58
starosta Pruské
95.103.35.250
Vážený map -
1, vždy ma fascinuje keď niekto kto nemá informácie spraví absolutny záver - je to také chrobákotruhlíkovské - a vúbec Vás nechcem tým uraziť.
Referencie/ o ktorých som písal v mojom stanovisku / a ktoré predkladá účastník sú štandardným dokladom pri procesoch VO . V našom prípade firma , ktorá súťaž vyhrala predložila referencie miesto na úpravu nebytových priestorov na úpravu verejných priestranstiev. Odborne spúsobilá osoba pre proces VO - túto vec prehliadla a prišlo sa na ňu až pri záverečnej kontrole na ministerstve. Takže kategoricky odmietam akékolvek "nařčení " za nekalých praktík.
2, K samotným procesom VO. Tieto môže robiť vždy len odborne spôsobilá osoba / pri takýchto objemoch financii / Obce a mestá spravidla nemajú takéto osoby a preto uzatvárajú zmluvy na výkon VO. Sám mám veľký problém však v tom , že obstarávateľ , ktorý je nadštandardne platený za vykonanie VO - nenesie žiadnu zodpovednosť .
Skrátka - ako v zdravotníctve - obec , mesto / pacient / chce vykonať VO / operácia napríklad nosa / , obráti sa na odborníka - chirurga / odborne sposobilú osobu vo VO / tento mu "zvrže " plastiku a dojde k škode . V zdravotníctve sa pacietn obráti na úrad pre dohľad a žiada náhradu škody od zodpovedného vinníka .
V procese VO však je stále zodpovedný obstaravateľ tj mesto obec a odborná osoba , ktorá veci nedokončí alebo spraví VO chybne nenesie žiadnu zodpovednosť. - Je to legislatína diera , a obec Pruské už žiadala cestou NKU o vyvinutie legislatívnej iniciatívy a odstránenie nezmyselného stavu vo VO.
Takže vykonať VO nie je také jednoduché a preto sa obce a mestá obracajú na velké firmy , ktoré majú čo najviac skúseností a aspon takto sa snažia o elimináciu chýb.
3, Určite procesy VO a čerpanie Eurofondov sú plné potenciálnych problémov napokon ak sledujete správy zistite že VUC Trenčín je prvá na Slovensku v aktuálnom čerpaní Europeňazí - čerpá k dnešnému dňu 102 mil Eur . takže problémy určite sú a budú. Len tak kritizovať starostov že pri takýchto objemoch mali na niečo pristúpiť alebo nie je lacné a neseriózne. Ak máte záujem rád sa s Vami otvorene a naživo o týchto veciach porozprávam. Platí stara pravda - nikdy nekritizuj človeka v ktorého topánkach si jeden deň nechodil...
S úctou
starosta Pruské

#48 | 19.02.2010 10:37:35
Aladar
195.91.79.215
celkom dobra filozofia pán starosta....
"Platí stara pravda - nikdy nekritizuj človeka v ktorého topánkach si jeden deň nechodil... " a je vymalovane :D

#49 | 19.02.2010 12:41:30
map
78.98.109.189
Pán Cíbik, to čo píšete poznáme, ale až priveľa zhodných mien firiem tých čo robia obstarávanie a výhercov dodávateľov svedčí o obrovskej korupcii a ak čítate noviny tak načo ich obhajujete? V tom je problém, že vám je to jedno vy si to píšete ako plus splnenie volebného programu a pozadie vám je ukradnuté. Lebo len tak náhodou napr. v Ilave ale aj inde robila školu Furmet Group a táto firma prenajíma kanceláriu p. Belasovej, ktorá "radí" pri týchto akciách, v H. Porube robí nájomné bytovky obce firma brata starostu atď.A táto filozofia je chorá, veď pozrite čo to pokrytectvo a kam vedie napr. aj súdnictvo? Načo máte ZMOS, tak sa postavte proti tomu systému a potom vám možno veriť, ináč ste plne zodpovední sa tú korupciu všetci, pretože to čo sa teraz deje, tak Mečiarovci boli úplní amatéri.

#50 | 19.02.2010 12:56:42
map
78.98.109.189
P.S. Ešte p. Cíbik, ak neveríte pozrite na tejto stránke napr. príspevok z 23.11.2009 ivo a to sú úplné údaje.

#51 | 19.02.2010 17:11:06
is
91.127.32.127
Veru tak pán starosta, skúste vysvetliť ako to obstarávanie v Bratislave prebieha, či je to takto. Agentúra na obstarávanie predpokladá sa že je súkromná dostane od vás zakázku,tá súťaž vypíše a má ju vyhodnotiť povedzme komisia. V tej komisii kto je , majiteľ agentúry a jeho pracovníci alebo je tam aj váš zástupca obce alebo aj niekto z ministerstva, kto teda kontroluje priebeh súťaže. Potom sa napíšu papiere a pošlú na ministerstvo a tam samozrejme kontrolujú či sú všetky papiere v poriadku. Čo bráni agentúre zmanipulovať papiere tak ako chcú? Zvláštne je tiež, že stačí v súťaži jeden záujemca nia napr. traja ako kedysi. Alebo elektronické aukcie sa nerobia, ale v Ilave mesto vypíše elektronickú aukciu na opravu KD Iliavka za 2,5 mil. Sk, ale na akcie za niekoľko desiatok miliiónov ako škola a pod. nie. Viete toto vysvetliť? To je tá trasparentnosť.

#52 | 19.02.2010 22:29:35
starosta Pruské
78.99.129.150
pekný večer . Komisia pre výber bola určená tak že v nej nebol nik z obce , ani nik z ministerstva a záasdne som v nej odmietal svoju účasť a účasť pracovníkov obce... Boli v nej odborníci pre činnosti v danej oblasti - takže skutočne neviem načo stale narážate. Ak si osvojímVáš postup - potomvšetky obce a mesta musia byť skorumpované a celé čerpanie eurofondov musí byť jeden velky podvod. A ak mate informácie o takomto počíňaní Ste povinný ho posunúť organom činným v trestnom konaní.
Na záver - chcel som v mojom príspevku len zásadne nesúhlasiť so snahou o prepojenie môjho prednostu, ktorého si ako človeka nesmierne vážim a rešpektujem / v Pruskom máme kolektívne vedenie obce / s akýmkoľvek spojením s akoukoľvek stranou. Ja sám som a zostanem nezávislým. A ak chce niekto robiť mediálne bubliny je to jeho potreba a jeho zámer. V Pruskom nik nebol a nubude viazaný na žiadnu stranu. môžem Vám predložiť celú paletu projektov , kde sme neprešli a boli sme opakovane " prví pod čiarov " Opakujem som pripravený kedykolvek diskutovať o čerpaní fondov zoči voči , tak aby sa vyložili na stôl argumenty k procesom VO a tvorby projetov - ale nič nie je lahšie ako napísať že všetko je skorumpované a všetci sú špinaví a zlí. A ak má takto prebiehať diskusia je to len strata času...
Dobrú noc.

#53 | 19.02.2010 22:35:22
starosta Pruské
78.99.129.150
PS. a mimochodom v tendri o ktorom sa píše bol obstaravateľ zo stredného Slovenska nie z Bratislavy a pri prvej súťaži a aj pri druhej súťaži boli 3 účastníci a v treťom kole došlo k zmene obstarávateľa a zmene i metódy výberu a ak chcete vedieť počty - nakoľko došlo k rozdeleniu predmetu obstaravania a na stavebnú časť a IKT a vybavenie nie je problém ho zverejniť - tato súťaž je ešte na kontrole ministerstve a čakáme na jeho stanovisko...

#54 | 20.02.2010 09:43:16
is
95.102.74.34
Pán starosta, nie je to strata času. V podstate si to nezosobňujte ale ten systém je iste zlý a vy to najlepšie viete, preto ste ani vecne vyššie uvedené príspevky a konkrétne fakty nedokázal spochybniť.Vy ste do komisie odmietli dať člena, primátor Ilavy je rád že nerobí obstarávania eurofondov (ja nič ja muzikant), ale potom to uvádzať ako osobné zásluhy a plnenie volebných programov to už je každému dobré. Veď čo tí starostovia a primátori robia, keď projekt na fondy, verejné obstarávanie robia agentúry, peniaze zoženie ten kto tie "tendre" vyhráva? Podávať trestné oznámenia by ste mali vy, lebo len vy do toho najlepšie vidíte. To je normálne, že v meste, v obci idú miliónové investície a vy nič neviete o ničom nerozhodujete? Chcel by som vedieť keby ste boli sukromní investori, či by ste svoje zakázky takto robili a bolo vám jedno za koľko vám ju ktosi urobí, len nech to je a ja sa potom budem s tým ešte aj chváliť. Ste plne spoluzodpovední za mieru korupcie a je len otázka v akej výške tá korupcia je či je to 10% alebo 50%, alebo iné číslo.

#55 | 20.02.2010 12:56:13
STAROSTA PRUSKé
78.99.129.150
už len popsledná poznámka - nemá to zmysel ak chcete aby som vám mohol veci vysvetliť prídte - sám som za transparetnosť. Ak by som teda prijal Vašu tézu musel by som konštatovať že celá samospráva am blok je skorumpovaná. Rozhodne to však nie je pravda. VO je háklivý proces a sám som zažil , keď sa pred niektorými tendrami so mnou medzi 4 očami chceli rozprávať viacerí záujemcovia, Často nachádzali aj príbuzenské vzťahy aj 8-10 generácii dozadu atď.
Vždy však tekéto veci jednáme v spoločnosti prednostu a projekt. menežera. Celá moja odozva bola len na fakt, že niekto meno prednostu vmanipuloval tak ako chcel aby vyznelo v príspevku na ktorý som zareagoval , lebo som musel.
Ak však v každom predstaviteľovi mesta, či obce chcete vidieť skorumpovaného človeka je to váš pohľad na svet a potom nemá zmysel sa snažiť niečo vysvetlovať...
A úplne posledna veta - To že sa zadávajú zákazky agentúram - skuste sa pozrieť na napríklad finančné analýzy , tieto neodborník nespraví, rovnako odborne nespôsobilá osoba nemôže vykonať verejné obstarávanie...
HOWG. Pekný deň a ešte raz Vás pozývam ak máte záujem prísť sa otvorene na tému poroprávať s čím nemám absolutne žiadny problém.

#56 | 20.02.2010 13:10:25
ešte posledný dovetok
78.99.129.150
Posledný dovetok -
Mám pocit že Vám ide o trasparentnosť a poriadok- preto by som rád položil otázku i ja - Ako by Ste postupovali keby ste boli na čele samospráv Vy ? Čo treba spraviť aby podľa Vás VO v Eurofondoch boli čisté ? Aké opatrenie pre lepšie a priehľadnejšie procesy VO treba prijať ?
Ako riešenie sa ponúka napríklad elektronické VO. Ale ak si pamatáte napríklad s velkou mediálnou odozvou prebehlo VO na KD v Púchove - na zaklade elektronickej súťaže vyhrala firma, ktorá ponúkla cenu o mám pocit že milión korún nižšiu ako druhá , podpísala sa zmluva a rozbehla sa stavba. Dnes p. primátor vypovedal Zmluvu pre údajné neúmerné navyšovanie diela formou návrhu dodatkov a pre údajné problémy s dodávateľom. Rysuje sa spor ktorý zase stavbu predraží - akýkoľvek odchod dodávateľa a časový sklz stavby predražuje... Viliam cíbik

#57 | 20.02.2010 17:21:54
ps
195.91.79.172
map
dúfam že ty to určite zmeníš, keď budeš opäť kandidovať vo voľbách do samosprávy, pomery ZMOSu ako aj VO určite dobre poznaš,

#58 | 20.02.2010 21:43:20
kto
78.99.54.6
Pán starosta Cíbik, z vašich postojov je jasné že viete o čo ide a snažíte sa aspoň z toho akosi vlastnú obec dostať. Len čo má povedať napríklad občan Ilavy týmto skutočnostiam: základnú školu vyhrala firma pani Belasovej Furmet Group až z jedného uchádzača, práce realizoval Sestav?, potom Furmet Group nahovoril vedenie mesta že zabezpečí peniaze zo štátneho fondu rozvoja bývania na bytovku v Klobušiciach, sama cez svoju ďalšiu firmu zabezpečila projekt na bytovku za 13 000.- EUR, bez výberového konania na projektanta, nakoniec sa ukázalo že je to okopírovaný projekt z Brvnišťa a na záver roka predstavitelia mesta tvrdili , že tá bytovka určite nepôjde, že tých 13 000.-EUR to je len tak.O projekte na úpravu potokov na Sihoti a na mestskú zónu, ktorú "zabezpečuje " pani Belasová a jej známa pani Šuleková verejné obstarávanie , ďalej škoda hovoriť. A primátor Daško, každého kto túto "transparentnosť" kritizuje nazýva špinavcov a nepriateľov mesta. Ďakujem pekne a teraz sa vyjadrite čo robia vaši kolegovia.

#59 | 21.02.2010 17:18:23
k otázke
78.99.129.150
nemôžem sa vyjadriť k niečomu čo nepoznám ani len v hrubých rysoch. Môžem hovoriť len tak kde veci poznám -a povedať svoj názor. Ale hodnotiť niečo bez detailného poznania problému je neseriózne.
Peknú nedeľu
Cíbik

#60 | 04.03.2010 11:37:36
ivo
85.135.172.182
SME uverejnili ďalší článok, v ktorom sa spomína Ilava.
http://www.sme.sk/c/5269202/koalicne-firmy-buduju-az-do-volieb.html
Vestník verejného obstarávania c. 164/2009 - 26.8.2009
04687 - MUP
Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania
Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta) Obstarávateľa
Mesto Ilava
Kontaktné miesto (miesta): EUROPROJECT & TENDER s.r.o., Pri Bielom kríži 14, 831 02 Bratislava
Kontaktná osoba: Mária Šuleková
Názov zákazky podla verejného obstarávatela: Rekonštrukcia parku a komunikácií centrálnej mestskej zóny v Ilave.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH: 766 745,5300 EUR
Použije sa elektronická aukcia: Nie.
Zákazka sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov EÚ: Áno.
Podmienky otvárania ponúk: Dátum: 16. 10. 2009. Cas: 11.00 h. Miesto: EUROPROJECT & TENDER s.r.o., Pri Bielom kríži 14, 831
02 Bratislava - zasadacka.
Toto verejné obstarávanie bolo 22.9.2009 zrušené.
05280 - ZUP
Vestník c. 185/2009 - 26.9.2009
Zrušená sútaž
ODDIEL V. UZATVORENIE ZMLUVY
Žiadna zmluva nebola uzatvorená. Sútaž bola zrušená podla zákona c. 25/2006 Z. z.:§46 ods. 2.) zmenili sa okolnosti, za ktorých sa vyhlásilo verejné obstarávanie.
Vestník verejného obstarávania c. 219/2009 - 13.11.2009
06434 - MUP
Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania
Druh postupu: Užšia sútaž.
ODDIEL I. VEREJNÝ OBSTARÁVATEL: Mesto Ilava
Kontaktné miesto (miesta): EUROPROJECT & TENDER s.r.o., Pri
Bielom kríži 14, 831 02 Bratislava
Kontaktná osoba: Mária Šuleková
Názov zákazky podla verejného obstarávatela: Centrálna mestská zóna Ilava.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH: Hodnota: 635 164,3100 EUR
Použije sa elektronická aukcia: Nie
Predchádzajúce oznámenie (oznámenia) týkajúce sa tejto zákazky: Áno.
Císlo oznámenia vo VVO: 04687-MUP, císlo VVO 164/2009 z 26.08.2009.
Podmienky otvárania ponúk
Dátum: 14. 1. 2010. Cas: 11.00 h.
Miesto: Mestský úrad Ilava, Mierové námestie 16/31 - zasadacka
.
Rozdiely medzi prvou a druhou verejnou súťažou:
Strucný opis zákazky:
Pôvodný:
Vybudovanie spevnených plôch, parkovísk, verejného osvetlenia,
chodníkov, zelene a miestnej komunikácie.
Nový:
Nové chodníky pre chodcov, parkovacie miesta (aj pre imobilných obcanov), priechody pre peších na miestnych komunikáciách, informacný systém a dopravné znacenie, zahradzovacie stlpiky proti vjazdu automobilov, nové verejné osvetlenie, verejná zelen.
.
Hodnota:
Pôvodná: 766 745,5300 EUR
Nová: 635 164,3100 EUR
.
Podmienky otvárania ponúk:
Pôvodné:
Dátum: 16. 10. 2009. Cas: 11.00 h.
Miesto: EUROPROJECT & TENDER s.r.o., Pri Bielom kríži 14, 831
02 Bratislava - zasadacka.
Nové:
Dátum: 14. 1. 2010. Cas: 11.00 h.
Miesto: Mestský úrad Ilava, Mierové námestie 16/31 - zasadacka
.
Dňa 14.1. V zasadačke MsÚ malo "prebehnúť" výberové konanie. O pár dní neskôr 23.1. bolo verejné zasadanie mestského zastupiteľstva. V zápisnici a uznesení nie je o takej závažnej veci žiadna zmienka. Poslanci a verejnosť by mali hádam byť informovaní. Po tomto postupe ťažko uveriť, že Ilava je transparentné mesto. Vedenie venovalo viac ako hodinu zasadania kauze, ktorá bola ohodnotená v príspevku pána primátora zo dňa 2.3. sumou 71.80,- EURO.
Otázka: prečo nebola informácia a víťazovi výberového konania predmetom zasadania MZ?

#61 | 04.03.2010 13:07:23
Janušek
ivo
verejný obstarávateľ musí dodržiavať ustanovenia zákona č. 25/2006 o verejnom obstrávaní v platnom znení, kde do zverejnenia výsledku v.o. nesmie podávať informácie. V oznámemí 06434-MUP je v bode VI.3. čl. 5. uvedená lehota viazanosti do 28. 5. 2010 a podpis zmluvy s úspešným uchádzačom bude podľa bodu VI. 3. čl. 4 po overení procesu verejného obstrávania Riadiacim organom SORO TN.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára