utorok 8. decembra 2009

6 700 000 pre kultúru a maľovanie

#1 | 01.12.2008 21:00:06
Ľubo
91.127.211.68
Ako by ste rozdelili 6 700 000 Sk na kultúru v Ilave 2009? Čo tu máme národné divadlo, že si môžme dovoliť toľko míňať financií na vecí, ktoré nám majú spríjemňovať život, ktoré majú byť iba doplnkom potrieb občanov a nie podľa veľkosti štedrého príspevku (ktorý ste zverejnili) prvoradou úlohou.

#2 | 01.12.2008 21:08:34
mirto
87.197.99.110
Ono to bude asi tým, že Kultúra ako taká mesto reprezentuje navonok. Folkloristi a Malá múza mesto dokázali zviditeľniť aj za hranicami Slovenska. Neviem, či sa iný sektor popri Kultúre môže popýšiť porovnateľnými výsledkami. Lubo a čo si mesto môže dovoliť? Sme mestom, alebo radovou obcou?

#3 | 01.12.2008 23:05:01
Skalan
84.47.27.82
Mirto, v tom rozpocte su zahrnute aj priame granty pre Strazov a Malu Muzu? Ci je to len na chod oddelenia kultury v Ilave? Nezabudajte priatelia nato, ze kultura v Ilave bola dlho zanedbavana, takze cim viac tym lepsie, ale ROZUMNE a NEPREJEST. Ja sa pri kontaktoch z priatelmi z CR stretavam s tym, ze poznaju Malu Muzu a Strazov takze by som im este pridal z rozpoctu fotbalu a malovania :-)

#4 | 01.12.2008 23:11:30
Skalan
84.47.27.82
Tak som to nasiel :) Ak porovnam 545 000 SK pre sportove organizacie a 160 000 pre kulturne organizacie....no radsej by som pridal na tu kullturu :)

#5 | 02.12.2008 05:31:17
Ľubo
78.99.24.255
Mirto, Skalan - nepochopili ste moju otázku ja sa nepýtam komu koľko, ale moja otázka znela či je potrebné míňať na kultúru toľko financií, ktoré majú spríjemňovať život, ktoré majú byť doplnkom potrieb občanov a nie prvoradou úlohou. Veď mesto potrebuje tak veľa vecí dôležitých pre život riešiť. Tu nejde len o príspevky ale o tú celkovú sumu, ktorú mesto hodlá dať na doplnkové potreby občanov.

#6 | 02.12.2008 05:41:40
Občan
91.127.240.104
Pane Bože to su zbytočne vyhodené peniaze. Ak na to máme tak prečo nie! Len, aby nám to zasa nechýbalo na inom mieste?

#7 | 02.12.2008 06:15:57
Ľubo
78.99.24.255
Občan - ďakujem. Konečne niekto pochopil moju myšlienku. Ak na to máme prečo nie, len aby nechýbali na inom mieste.

#8 | 02.12.2008 09:09:46
Jozef
78.99.195.162
Tak páni na kultúru takéto peniaze ani omylom! Už hadam stačí to že sa rezervný fond nabural. Každá studňa má svoje dno i tá naša mestská ilavská...

#9 | 02.12.2008 10:15:49
rob
78.99.55.211
no toto je zaujímave...hlavne ze ked som si pozrel "kalendár podujatí" tak som zistil že v nom nie je nič, čo by zaujalo občanov vo vekovej kategórii 18 - 30...bud koncert nejakeho stareho čecha alebo vystupenie pre male deti...najbližšie tam vidim program "rokova ilava" ktora je planovana až na október..to dovtedy važne nič nebude? tak to sa teda tešim na pekny kulturny rok za 6,7 melona

#10 | 02.12.2008 11:44:55
magda
Vidím, spomína sa Malá Múza - nuž treba možno doplniť info - pre rok 2009 nám schválili 40tis, nakoľko robíme spoločný projekt (Kubo) so štyrmi ilavskými súbormi. Inak si zarábame sami - veď napr. cestu do Srbska, kde sme pred dvoma týždňami reprezentovali Ilavu, sme sa na cestu skladali IBA z vlastných peňazí. Tak aby nedošlo k omylu, že sa nás nejako tie spomínané milióny týkajú...

#11 | 02.12.2008 12:15:13
mirto
87.197.99.110
Ja som tú moju pripomienku myslel vo všeobecnej rovine a to tak, že pestovanie kultúry je pre mesto potrebné a za Kultúrou ako takou musíme vidieť aj to pozadie ako napr. udržiavanie chodu DK (energie, udržiavanie inventáru ... ). Vlastné náklady na kultúru ako takú je len špica tej pyramídy.

#12 | 02.12.2008 19:57:58
sturm
85.135.157.90
ste sa zblaznili na kulturu tolko penazi? a na co to je dobre ved aj tak vacsina ilavanov sedi doma a ostatni hraju futbal
tie peniaze treba vyuzit ovela efektivnejsie napriklad kupit jeden autobus a spravit mestsku dopravu s dvoma zastavkami alebo spravit pre rob-a U-rampu aby tam mohol jazdit /sam/ pardon nie sam ale este s dalsimi dvomi kamaratmi
alebo sa mozu dat na kulturu ale musi sa sem potom pozvat nejaka velka hviezda napr. Depeche Mode alebo U2 alebo Metalica to je vlastne jedno a dajme im vsetky peniaze a okrem toho sa uz nic ine robit nemusi a okrem toho malo by sa to naplanovat uz teraz aby si to kazdy hned zajtra mohol precitat v kalendari podujati
prosim vas skuste niekedy porozmyslat nad tym co pisete skor ako odkliknete odoslat

#13 | 02.12.2008 21:45:49
mirto
87.197.99.110
Poprosím pozorne prečítať môj predošlí príspevok.

#14 | 03.12.2008 14:57:29
sturm
85.248.11.67
mirto ved na teba som ani nereagoval

#15 | 04.12.2008 08:20:37
ZUZI
78.99.23.65
Nerieš to Mirto má depresie a nielen on.

#16 | 04.12.2008 17:55:09
milada
91.127.84.196
dákych 6 mil. pre kultúru do Ilavy je dosť, ale keď to kuknete položkovite ... Ale oproti tomu návrh 1 milión pre kulturák do Iliavky na opravu, no.... To je na pováženie... už nie je kde inde dávať peniaze. Neviem, či je rozpočet už definitívne schválený, nesledujem to až tak, ale ak nie, tak tie peniaze by sa dali v Iliavke hádam využiť aj inak

#17 | 04.12.2008 22:56:44
xxx
78.99.136.221
Mirto chod uz do kelu s tymi tvojimi mudrymi recami.Uz si fakt trapny ako sa stale pchas niekomu do zadku.A vymudreny si az hruza!!!

#18 | 04.12.2008 23:21:54
mirto
87.197.99.110
Škoda písať a mrhať čas.

#19 | 05.12.2008 07:30:00
Szidi
84.47.126.163
Vidiš ked ma nechceš ani Teba nechcu.

#20 | 06.12.2008 17:35:32
poslanec
213.151.217.130
Páni poslanci,
po poslednom jednaní o budúcoročnom rozpočte mesta som si dal tú námahu a urobil prieskum jednotlivých oddelení úradu. Tak napr. neviem, čo má v náplni asistentka - kedysi to bola sekretárka, ktorá mala zaprataný stôl a urobila pol agendy za primátora aj prednostu, tá dnešná podľa mojich informácií iba sprostredkuváva stretnutia primátora a jeho komunikáciu s prednostom, pretože títo dvaja spolu nekomunikujú.. Pretože potom by ich reakcie aj na našich sedeniach vyzeraali asi inak. A čo asistentka asistentky , to je čo za funkcia ? Ekonomické oddelenie, niet o čom, nikomu už nič nehovorí rodinkárčenie, matka a syn a pod.Odbor vnútornej správy.zá kon hovorí, že rodič je povinný starať sa o dieťa a naopak. V koľkých prípadoch zaskakujú za rodičov občanmi platené opatrovateľky,kultúra , tak to je kapitola sama o sebe. Vybavenie ako SND, alebo prinajmenšom v martinskom divadle, zamestnancov ako smetí, ale nikdy tam nikoho nie je, mdvorná maliarka, ktorá nás nestojí iba 4 pracovné hodiny, ale zahraničné cesty do čiech, polska, rámovanie obrazov, benzíán, honosné vernisážea výstavy.
Skúmali sme niekedy koľko je na úrrade služobvných telefonov, ako sa využívajú a na aké cesty služobné autá. Vážení, za dva roky sme mesto zadĺžili na mnohé mnohé roky, tak za toto ja ruky dvíhať nebudenm !
Páni kolegovia a kolegyne,
to vás nenapadlo koľko asi tak mohli stáť mesto návštevy z MNaďarska, Česka a Polska alebo naopak? Naše návštevy u nivh ? Koľko stáli recepcie, nocľahy,výlety, prehnaný pomník na Barošovej ulici, priznám sa nechcel by som bývať za ním , veď sa všetci pýtajú, kto sa tam zabil.
V kulturnom dome tečie strecha, pán škvaro je šikovný ale keby dával zo svojho choval by sa inak. Ale s požehnaním nášho pre kultúru zrodeného pána prednostu mu prejde všetko. A ihriská ? Tak ja by som ešte pridal, pán primátor má v hlave šport, a médiá, prednosta kultúru a svoje vlastné zisky za svoje súkromné vystúpenia.... naozaj ako to tu už ktosi napísal chcelo by to ešte niekoho tretieho, kdo by sa staral aj o bežné veci a normálne riadil úrad. Nie posadnutého internetového primátora a vždy milého kultúrne ne úrovni uhladeného prednostu!
Tak páni poslanci, som zvedavý, ako budete dvíhať ruky za náš rozpočet, ako sa postavíte k bludom, ktoré museli byť pre nás vyrobené, aby sa vyrovnal viac miliónový rozdiel. kontrotrola hospodárenia s vrejnými financiami veľmi chýba,
Všetky výsledky kontrol by mali byt zverejnené a zvlášť v samospráve aj vyvesené a pravidelne s nimi oboznamovaní občania mesta. Kontrolor má však iné priorty má malý plat, tak si musí privyrábať honorármi za športové články. Teším sa na hlasovanie. Nech žije fantasmagorický rozpočet mesta !

#21 | 06.12.2008 19:08:05
volic
78.99.102.37
uff, zaujimave tvrdenia pre nas volicov. Ked je to pravda, co ste tu pan poslanec napisal, bude to este zaijimave, alebo s zrusi diskusia a bude vymalovane..........

#22 | 06.12.2008 19:40:43
Vlado
91.127.0.85
Zaujímavé ako pre koho? Dobre sa píše tzv. poslancovi keď sa nepodpíše. Čo to je za poslanca? Neviem čo je presná pravda, ale tak isto neverím, že to písal naozaj poslanec, lebo poslanci v Ilave sú rozumní ľudia a nemám pocit aby mali problém vyjadriť svoj názor. Skôr je to človek, ktorý má výhrady, ale má ich overené?- asi sa mu nechce hľadať pravda.

#23 | 06.12.2008 20:00:00
mirto
87.197.99.110
Prečo nevystupujete pod vlastným menom, keď sa podpisujete ako poslanec? Prečo nejdete s kožou na trh? Ak ste poslanec stoja za Vami ľudia ... . Propagácia mesta, prezentácia mesta navonok, ak toto Ilava nebude mať, kľudne môžeme požiadať o odobratie mestského štatútu. Samozrejme, že vždy sa môžeme baviť o výške podpory tej ktorej časti mesta. Ide o to, kto má aké priority. Ide aj o to, či sa chce mesto zviditeľňovať inteligentnými ľudmi, ktorí ho chcú prezentovať keď ho svojej oblasti ho prezentujú dobre. Ak tu nebudú, susedné mestá si ich rýchlo odchytaju) od toho sa odvíja podpora.
Určite je toto lepšia cesta ako financovanie futbalu - monopolu v meste vzhľadom k jeho výsledkom.
Čo sa týka štruktúry zamestnanosti ak máte konkrétne podozrenia z netransparentnosti obráťte sa na konrétne inštutúcie.
K tomu pomníku - len barbar dokáže na pripomínanie si významných udalostí a osobností povedať to čo vy.

#24 | 06.12.2008 20:09:10
primátor
poslanec,
Váš príspevok v plnom znení ja osobne prečítam v utorok 9.12.2008 na Verejnom zhromaždení MZ v Ilave, vyjadrím sa verejne k veciam, presnejšie povedané hlúpostiam, ktoré tu píšete a dám poslancom a verejnosti priestor na rozpravu o Vašom príspevku. Otvorene, verejne a som pripravený o tom debatovať s Vami a Vašimi kolegami, poslancami, aj keď si dovolím pochybovať, či sú Vaši kolegovia, lebo pochybujem o tom, že Vy ste poslanec.A ak náhodou ste, tak to teda nič moc, keď máte mandát od voličov a nevážite si ho natoľko, aby ste v mene voličov dokázali vystupovať pod vlastným menom.Osobne si myslím, že každý z 13 súčasných poslancov MZ v Ilave je schopný, keď sa mu veci nepáčia, alebo má iný názor na riešenie vecí, vystúpiť aj kriticky.Tým dávam najavo aj voličovi,že v pohode o tom môžeme debatovať aj verejne a diskusia tu na www.ilava.sk nebude zrušená(minimálne za môjho pôsobenia na funkci primátora.).
s prianím príjemného večera a víkendu
Ing. Štefan Daško
primátor mesta Ilava

#25 | 06.12.2008 23:04:13
ola
91.127.244.163
Pre poslanca ( aj keď si myslím, že poslanec to nie je ). No-veľmi je jednoduché a v poslednej dobe často využívané anonymne kydať na robotu druhého. Anonymy fungovalli vždy, teraz to majú ešte jednoduchšie… Ja sa môžem vyjadriť za DK, pracujem tam od jeho otvorenia . Keby sme mali vybavenie ako SND či v Martine, no boli by sme šťastní, bodaj by to bola pravda. Ale asi do DK veľmi nechodíte, lebo tí poslanci čo sú v DK častejšie vedia, v akom žalostnom stave sú napr. stoly, opony a množstvo iných vecí, ak chcete, vymenujem. To ,že sa vedúci snaží čo najviac pre kulturák pokúpiť, obnoviť, uisťujem vás že nie pre seba, domov si to nikdy neodnesie. Ale ozvučenie a kopec iných vecí je totálne zastaraných čo bolo dobré před 20 rokmi keď sa to kupovalo dnešné štandardy už nespĺňa. Aj ľudia sú stále náročnejší, chcú od nás prenosné mikrofóny, osvetlenie, vybavenie o akom sme pred pár rokmi ani nechyrovali a veľmi radi by sme dovybavili napr. kuchynku, lebo tam toho veľa treba. Lenže nie pre nás, ale pre tých čo tam majú schôdze a kadejaké stretnutia o ktorých bežne verejnosť nevie. Aj kedysi sme vypisovali napr. parte ručne, dnes chcú krajšie, z počítača, so zoskenovanou fotkou a pod. Neviem kde pracujete, ale možno mi dáte za pravdu určite ani vám v robote nestačí iba písací stroj. A že sa ten vami spomínaný Škvaro snaží zháňať peniaze aj inak nielen z rozpočtu mesta-už to tu bolo spomenuté že spolu s dvomi ďalšími mestami zohnali peniaze- u nás konkrétne by sa mala kúpiť javisková technika či čo, neviem to teraz presne, malo by to byť budúci rok a ide takmer o 2 milióny. A určite by sa snažil zháňať z eurofondov aj na tú zatekajúcu strechu, lenže nie sú doriešené vlastnícke vzťahy mesta ku domu kultúry tak to zatiaľ nie je možné. Ale keby ste bol poslanec tak to viete. A ešte k našej prítomnosti na pracovisku: nepracujeme len v kancelárii, ale v celej budove. Ak nie sme na svojej stoličke , takmer vždy je na dverách lístok, že sme v sále, zasadačke, v pivnici alebo v múzeu… Nič sa nám tam totiž neurobí samo, každú stoličku musí niekto z DK chytiť a premiestniť keď sa prerába sála, každý týždeň viac krát, takisto zasadačky atď, no veď prídite, rada vás zoznámim s naším kalendárom, lebo usudzujem že ste ho nikdy nevideli. Tento týždeň sme napríklad robili javisko na Mikuláša, kolegyňa občas musí byť mimo aj kôli novinám, často beháme a vešiame plagátiky, otvárame záujemcom výstavu, lebo predstavte si, ľudia ich navštevujú, napr. sme viezli do múzea v Tn obraz na reštaurovanie atď… To všetko je len zlomok situácií pri ktorých nesedíme v kancelárii na zadku – moja vina, moja vina…Ale takmer vždy tam jeden z nás je, takže sa budeme proti takýto výmyslom brániť, keď sa robil teraz na námestí strom a betlehem, bola som tam s vedúcim do večera, ani jednu hodinu sme si nepísali, nie je to prvý raz, máme svoju prácu radi a vždy sme jej obetovali viac než len povinný pracovný čas. Moja rodina by vám o tom vedela rozprávať.
A nedá mi ku kontrolórovi, ja som hrdá na to že máme šikovného kolegu ktorý vie viac než len to čo má v náplni práce, ktorého si vážia aj inde, len samozrejme doma nie…

#26 | 07.12.2008 12:21:27
Eva
91.127.86.10
Ola - že kulturák potrebuje renovovať - dobre - ale prečo všetko naraz v jednom roku, keď je tak napnutý rozpočet, keď to vydržalo toľko rokov tak teraz musí byť poriešené všetko v jednom roku? Myslím, že sa to dá, keď sa chce rozvrhnúť na viac rokov, lebo mi to tak pripadá, že rýchlo kým tam sedí prednosta aký sedí, ktorý ozaj len sedí ale pardon kultúrne veci zastáva aby sa aj jemu viac ušlo.

#27 | 07.12.2008 13:20:01
ola
91.127.244.163
Nevyznám sa veľmi v tom návrhu rozpočtu, ani ho nejdem podrobne študovať, to robí náš vedúci, ale čo sa mu divíte, že by chcel toho pre DK čo najviac? Veď tak robia snáď všetci vedúci oddelení, poslanci pre svoje obvody, nie? Aký by to bol gazda, keby sa nesnažil to čo mu bolo zverené zveľadiť? Nikde nie je predsa napísané že čo je v návrhu, všetko sa schváli. Pokiaľ viem tak mnoho vecí mu bolo vyškrtnutých tak počkajme si na hlasovanie, poslanci sami predsa rozhodnú čo je pre mesto prioritou. Moja reakcia na "poslanca" sa týkala hlavne obvinení ako tam nie sme keď treba, ako Škvaro rozdáva veď nie zo svojho a podobných nezmyslov.

#28 | 08.12.2008 17:35:26
Maťa
78.99.158.163
No veru, práve že by všetci potrebovali niečo z rozpočtu. Ale tie mestské obvody toho myslím veľa nedostali. Teda ten náš , ktorému sa bežne hovorí Nová Ilava, určite nie. Práve o tom je to. Treba rozdeľovať rovnomernejšie a nie všetko na jednu, dve veci.

#29 | 08.12.2008 17:54:33
otazka
67.159.44.138
Pán primátor, program zasadania poslancov na utorok na webe nie je. Je pravdivá fáma, že sa zasa budú zvyšovať dane?

#30 | 08.12.2008 18:30:56
primátor
otázka,
v návrhoch je zmena VZN o Dani z nehnuteľností úprava, zvýšenie Dane z nehnuteľností za priemyselné stavby ako jediná zmena čo sa týka daní.Týka sa teda podnikateľských subjektov a ich objektov, budov,výrobných hál..atď.Táto daň aj po prípadnej zmene bude na spodnej hranici, presnejšie pod výškou tejto sadzby dane v porovnaní s niekoľkými okolitými mestami ako Púchov, Považská Bystrica, Dubnica, Nová Dubnica, Nemšová...
Navrhovaná sadzba tejto dane v Ilave bude 60 Sk/m2.
Okolie:
Púchov: 168 Sk/m2 pre firmy s celkovou výmerou viac ako 1100 m/
128 Sk/m2 pre firmy s výmerou do 1100 m2
Považská Bystrica Dubnica Nová Dubnica v intervale cca 75 - 85 Sk/m2
Nemšová 68 Sk/m2

#31 | 08.12.2008 20:22:30
hviezda
195.91.79.185
Ola,
pekný večer,
šéf je šéf,ak ste to vy čo si myslím,aj vy ste začínali s rekonštrukciou domu tým,že ste si nakupili najskor elektroniku,aparaturu,zosilovače,mikorfony,porty atd...
a až potom ste robili strechu,vybavenie,stoly a stoličky???Ked už vyhodím 200sk na kulturu tak chcem sedieť a nie capnuť na zem z rozpadnutej stoličky!čo píšete o neprítomnosti na pracovisku...vaša kolegyna, čo robí aj tie pohreby, tie nebudem sudiť tam nechodím,si v posledných mesiacoch s novinami vela námahy nedáva.
Okrem matriky,športu,pozvánok na kulturu tam nič neni.Treba ich zrušiť!
A ohánať sa rodinou, za to sa možete hanbiť, máte malé dieťa a to je vaša priorita.Vaša hluposť je,že si"nepíšete hodiny", kulturny prednosta si dá zaplatiť každé zabrnkanie a na koniec...nemali by ste prijať ešte jedného pracovníka na 8hodín-folkloristu?
Ved folk suborou je tu viac ako divadiel.športový referent v sukni je ozaj dobrý a jeho dvaja nami platení pomocníci-jej deti.
Ola a Mirto, máte vplyv tak čo tak vyrobiť stoličky na batérie? a netreba ani upratovačky, ved tie pavučiny spadnu po čase aj sami a prach nevidno však je zamračené.a ešte by ma zaujímalo kolko prispieva Pruské na subor HUGO,kolko tento platí za prenájom v IL, a pod čo clastne patria-Pruské či Ilava???

#32 | 08.12.2008 20:36:33
otázka 2
67.159.44.138
Pán primátor,
Dane v iných mestách ma až tak netrápia, ale aj tak ... máte správne údaje?
Puchov:
http://www.puchov.sk/userfiles/file/VZN/2007/VZN10-2007-o-dani-z-nehnutelnosti.pdf

#33 | 08.12.2008 20:50:25
primátor
otázka2,
obdržali sme návrh úpravy VZN mesta Púchov so sadzbou uvedenej dane, ktorá nadobudne platnosť po 1.1.2009. Uviedol som ekvivalent eura v Skk.

#34 | 08.12.2008 21:49:29
poslanec
78.98.88.221
Pán primátor,
ak sú to hlúposti , načo sa nimi zaoberáte? Ak Vám prejde tá 80.000 - ová odmena za Vašu ťažkú prácu, koľko opäť venujete na opravu strechy kostola? Smiešnych symbolických 30. 000 Sk? Alebo teraz potrebujete peniaze pre novú rodinu? Absolútne ste mi neodpovedali vecne, napr. na Vašu dvornú maliarku. Odpovedáte iba na to, čo chcete a hovoriť o ničom a oblbnúť nie len občanov, ale aj inak rozumných poslancov, zvládate veľmi dobre. Viem, je toho na Vás veľa, tak iba pripomínam, nezabudnite zajtra na... médiá, premietačku, občerstvenie, posedenie pre poslancov za odmenu, že Vám schvália rozpočet aj prémie a možno by bolo dobre objednať aj autobus pre ľudí z Iliavky, aby dostali predsa len ten 1 miliónik na jediný kultúrny stánok v tejto mestskej časti.
S pozdravom Váš ešte donedávna oddaný volič.

#35 | 08.12.2008 23:26:59
Klasik
84.47.61.15
Pravda bude asi niekde uprostred, alebo bez vetra sa ani lístok nepohne, či dokonca trafená hus zagágala?!

#36 | 09.12.2008 00:51:01
volic II
85.135.144.221
Ad poslanec:
trafil si do cierneho... sekretarka sa nechyta na predoslu zamestnankynu, zato vyuzivat sluzobne auto sa hodi, Na mestskych autach sa za peniaze volicov niekedy vozi hadam kazdy kto ma vodicak, podobne ako s tymi sluzobnymi telefonmi - zrazu ich potrebuju vsetci...hmm
komunikacia prednosta-primator, naco, ved maju vyssie spomenutu "asistentku"
rodinkarcenie - to je v norme, v beznom zivote sme vsetci rovnaki
futbal - ved bol na nom postaveny volebny program, tam sa vzdy najde rezerva, ktoze by hlasoval proti primatorovi. A zeby futbalisti spravili cosi navyse -aspon keby si sami svojpomocne udrziavali ihrisko, nacoooo ved mesto zaplatiiii, radsej do krcmy na pivo, "horska" liga nam staci, cest vynimkam!
kultura - dvornu maliarku je lacnejsie platit externe!, ak to vobec treba!?, to je naozaj luxus a ostatni sa nadru ako kone, radsej prijat dalsiu upratovacku, alebo jej prihodit na plate
ze zateka strecha, majetkove odd. by malo nahanat vysporiadanie a nerozmyslat sposobom, ze vsekty peniaze z rezerv sa musia rozdat...
cestovanie - polovica sluzobnych ciest nema asi daleko od vyletu, slovo racionalizacia je asi z ineho kraja
A co strecha kostola pani konsele??? "gitarko" este ako "elltee" popisal ze nema problema podporit kulturne pamiatky.. skutek utek...ozaj macosky sa doteraz mesto zachovalo!
uvidime na odmenach kto ako pracoval, hlasoval a sympatizoval po cely rok!!

#37 | 09.12.2008 13:33:21
hugovec
85.135.169.131
to ta hviezda
dobre meno, hviezdy su dost daleko od nas, tak ako daleko je tvoj prehlad o problematike kultury...
veduci kultury nie je majitel budovy ale ma sa starat o chod a tvorbu kultury.. to ma snad kupovat z rozpoctu kultury kazdy rok vedro smoly a ist lepit strechu??? nemyslis snad ze na vystavbe a na majetkovom sedi dost ludi v teple, aby sa starali o mestske budovy... kolko sa za posledne roky spravilo pre vysporiadanie budovy kulturaku..?! uz davno sa mohli cerpat na nu projekty na rekonstrukciu strechy ci zateplenie! tak ako projekt na obnovu ZS ci MS. sef kultury je na to aby zabepecoval kulturu po cely rok, na to predsa potrebuje aj primerane vybavenie, pokial tu chceme aj kvalitne vystupenia.. vsak to je investicia do buducna..
mesacnik - noo co keby si ty "hviezdicka" prispel svojou treoskou svetla a prihodil mesacne jeden dva clanky, prispievat mozu predsa vsetci obcania..
PS: zastav sa kludne na kulture pre posledne cislo mesacnika, asi ti vypadli nejake stranky, :-) pretoze bol dost obsiahly, nielen matrika a sport ako tu trepes...
vies zamestnanci a ludia okolo kultury to robia pretoze ich to bavi, nepotrebuju si pisat kazdu hodinu, aj tak im nadcasy v samosprave nikto nezaplati, asi nevies co je prist do prace v netradicnom case, ked je vacsina ludi s rodinou doma pri telke, pretoze treba otvorit, nachystat, zatvorit a upatat kulturak pre akcie ktore su tam takmer denno denne, sviatok-piatok, castokrat donoci..
a HUGO? trupik moj hviezdickovy, precitaj si ze je to regionalny subor, ak vies co je to region... Ilava moze byt rada, ze "hlavny stan" je prave tu a subor reprezentuje predovsetkym Ilavu, aj ked vacsina hercov nie je z tohto mesta.. kolko prispieva Pruske? doteraz viac ako Ilava, alebo povedzeme je to 1:1. Tak ci tak je to mozno desatina nakladov na chod suboru a na projekty ktore robi.. staci myslis? subor si musi pekne krasne nahanat sponzorov a zarobit si sam , nie ako MFK, ak xce prezit, po nociach svojpomocne vyrabat rekvizity, pisat scenare nacvicovat a pod.. A ci si platime za prenajom? Tak strucne: nie! :-) Ale kludne si priplatime, ale vtedy ked budu platit za prenajom ihriska a zapasov futbalisti MFK, folkloristi za to ze tancuju pred zrkadlom vo vestibule DK, ked budu platit ucitelia v kruzkoch za to ze ucia v skole.. a pod..
Hviezda, nemyl si tych co tvoria nieco NAVYSE od tych, ktory komercne vyuzivaju mestske priestory a budovy..

#38 | 09.12.2008 15:14:06
občianka
84.47.82.117
Pozorne som si prečítala príspevky k téme kultúra za 6,7 milióna a chcela by som sa ako občan mesta slobodne a hlavne nezávisle vyjadriť. Nepracujem totiž na MsÚ, ani v kulturáku a ani k pánovi primátorovi ma nič neviaže. V prvom rade nikto nespochybňuje, že uvedené súbory, či ktorýkoľvek úspešný alebo talentovaný Ilavan nereprezentuje mesto ako také. Otázka však bola trošku o inom. Súbory, o ktorých hovorí aj sám primátor, že ich poznajú v zahraničí, dostávajú takpovediac drobné a za tie dokážu vzorne reprezentovať. Prečo drobné? Pretože ak dostane na činnosť napr.300.000,-Sk a v súbore je 20 členov vychádza nám, že na jednotlivca je to 15.000,-Sk. Pri cenách textilu a práce je to možno na jednu peknú halenu a jedny čižmičky. Tých je ale pri folklóre treba podstatne viac. A na ostatné už potom nezostáva. Takže pomenujme veci pravým menom. Vďaka obetavým rodičom,sponzorom a priaznivcom, ktorí bez nároku na honorár venujú svoj čas a svoje peniaze folkloristom, folklórny súbor funguje a vzorne reprezentuje.Otázkou však je ako pomôže do rodinného rozpočtu 300.000,- "umelkyni", ktorá je zamestnaná v DK a v pracovnom čase maľuje, na objednávku primátora, obrázky, ktoré potom predáva mestu. Tu by som videla jednu z možností znížiť príspevok o tých 300.000,-Sk. Môj sedliacky rozum totiž hovorí, že ak niekomu dávam prácu, za ktorú mu platím a dám mu k práci patričné pomôcky, namaľuje mi to v rámci pracovného času potom si to od neho nemusím za tých 300.000,- Sk kupovať. A keď už sme pri tom, je to dosť trápne tie obrázky. Na prezentáciu Slovenska a Ilavy by sme naozaj našli aj vkusnejšie predmety /to len náhodou, ak by pani umelkyňa iba za mzdu až taký ilavský patriot nebola/. Ak by sme všetci v spoločnom resp. mestskom využívali svoje zdravé sedliacke rozumy /každý si totiž, ak dáva zo svojho vrecka, veľmi dobre rozmyslí či nakupovať do zatekajúceho domu alebo opraviť strechu/ tak by, domnievam sa, bolo podstatne viac peňazí , nebol navrhnutý mínusový finančný rozpočet a aj zo strany samotného pána primátora by boli úplné iné reakcie. Možno by sa aspoň zamyslel. A keby sa zamyslel, možno by prišiel aj na to, že nie každá kritika je zameraná na jeho osobu ale pomenúva marazmus /klientelizmus, rodinkárstvo, ignoranstvo - občan je totiž občanom len vo volebnom roku/ , ktorý sa zahniezdil v komunálnej politike.

#39 | 09.12.2008 15:47:20
jack
193.200.150.23
Aj ja by som chcel reprezentovat. Na Silvestra idem za kamosom do UK. Mozeme skocit v Londyne na radnicu a odovzdat propagacne materialy Ilavy. V Hyde Parku prednesiem prejav o krasach ilavy. Ak mi date siltovku s logom Ilavy, budem ju cely pobyt nosit. Nechcem za to vela, staci mi 15000 na letenku. Dufam, ze taku smiesnu sumu v rozpocte najdete. Dakujem.

#40 | 09.12.2008 17:13:28
volička
195.91.79.44
milá pani občianka
musim reagovat na Váš príspevok, pozorne som si ho prečítala a nedá mi na to nereagovať, píšete tu o reprezentácii mesta, no viete v minulosti za pána Čiernika toto mesto reprezentovali iba sestry Domáňové. ktoré keď prišiel na MsÚ pán prezident Schustert jedna zo sestier Domáňových ho vítala s kyticou, to mi chcete povedať, že na MsÚ Ilava nebola schopná pracovníčka, ktorá by mu tú kyticu odovzdala?
keď sa odhaľovala pamätná doska pri kostole, čo myslíte kto tam recitoval? asi ste nechodili na kultúrne akcie v meste, já som ich často absolvovala a vždy tam boli tieto dievčatá, myslim, že pracovali aj v ZPOZe, a viete mali to tie mladé umelkyne tiež zaplatené, neberiem ich talent, sú vraj veľmi šikovné, ale vidíte tak to už asi na tých úradoch chodí,....a tiež si myslím že v Ilave je dosť talentovaných detí, možno, že sa tam raz dostanú aj naše deti....

#41 | 09.12.2008 17:23:14
učiteľka
84.47.82.117
Milá pani volička, toto je práve ten problém , že ak máte talentované dieťa ale nemáte niekoho na MsÚ alebo v DK , tak Vaše dieťa nemá šancu. Či už to bolo za pána Čiernika, alebo je to za súčasného primátora Ilavu na mnohých podujatiach reprezentujú najšikovnejšie deti pani umelkyne z Dubnice nad Váhom.

#42 | 09.12.2008 18:34:30
volička
195.91.79.44
Milá pani učiteľka
som veľmi rada, že ste pochopila môj príspevok a dúfam, že to pochopia aj viacerí tu na tejto diskusii, môžete mať dieťa veľmi šikovné, no keď nemáte človeka na tom správnom mieste, reprezentovať nebude, píšu tu že terajší primátor sa stará iba o šport, no viete myslím, že ten bývalý sa staral iba o urbárské spoločenstvo a jeho pozemky, viete každý máme nejakú záľubu, tak to bolo a tak to aj bude, my na tom nič nezmeníme , ale viete radšej sa starať o šport v meste ako pre svoje blaho zhŕňať pozemky

#43 | 09.12.2008 18:55:18
volic
91.127.139.219
presne tak, az na " tak to bolo a tak to aj bude, my na tom nič nezmeníme " a veru mozeme zmenit, ved na co su potom volby.......;)

#44 | 09.12.2008 19:27:54
učiteľka
84.47.82.117
Voľby nič nezmenia pokiaľ sa nezmeníme my. Neviem kedy obyvatelia aj tohoto mesta pochopia, že spravovanie vecí verejných nie je súkromný biznis. Mali by sme sa naučiť /my Občania/ že je to naše právo poukazovať na neduhy vo verejnej správe a nie sa báť akejkoľvek kritiky lebo.....

#45 | 09.12.2008 21:56:04
ala teicherová
91.127.204.19
Milá pani "občianka" a "učiteľka",veľmi ma mrzia Vaše názory na prácu, ktorú vykonávam, pretože nazvať ma " dvornou maliarkou" vystihuje len malú časť mojej práce...naozaj aj maľujem, ale tieto obrazy, ktoré maľujem v pracovnom čase mestu nepredávam, tie sú majetkom mesta.Ak mi milá "občianka" neverí,zoznam diel, ktoré som namaľovala v pracovnom čase je k dispozícii na mestskom úrade. Zamestnaná som len na polovičný pracovný úväzok a veľkú časť mojej práce zaberá organizovanie výstav slovenských i zahraničných výtvarníkov, ktoré si asi moji kritici nevšimli...Za poslednú dobu to boli napríklad - výstava výtvarníkov z medzinárodného sympózia zo Skalky nad Váhom, výstava výtvarníka Jozefa Vydrnáka, beseda a výstava spisovateľa, hudobníka a výtvarníka Daniela Heviera a v súčasosti je nainštalovaná výstava Bretónskeho výtvarníka Moarcha Miška Evena. Naviac by som chcela podotknúť, že týmito výstavami nezaťažujem rozpočet DK, ale financie na tieto výstavy spojené s vernisážou získavam cestou sponzorov.Tiež som získala financie aj na závesný systém do výstavnej siene, ktorý má hodnotu 27.000,- Sk.Okrem týchto mojich aktivít vediem Arte relax, kurz pre začínajúcich výtvarníkov , ktorý má 32 členov a už má za sebou niekoľko výstav a dva štvordňové plenéry/ktoré som vybavila tiež z väčšej časti sponzorsky/ a ubezpečujem Vás, že som nimi rozpočet mesta nezaťažila. Ak sa Vám milá "občianka"zdá, že náplňou mojej práce nevyplním svoj 4.5 hodinový pracovný čas, tak môžete podať sťažnosť bežnou cestou na MsÚ v Ilave.
Veľmi ľahko sa argumentuje vymyslenými ,prípadne neoverenými argumentami, keď pisateľ vie, že za ne nenesie žiadnu zodpovednosť. Väčšina ľudí z morálnych dôvodov týmto spôsobom nediskutuje. Ale nájdu sa výnimky...Naozaj nevidím dôvod, prečo sa i v takejto diskusii nepodpísať pod svoje názory plným menom.

#46 | 09.12.2008 22:08:02
mirto
87.197.99.110
Doporučoval by som kritikom zájsť aj na dubnické stránky. Tam si umelcov ako je aj Alenka vážia. V Ilave asi chýbajú umelecky cítiaci ľudia, ktorí prácu pre mesto v tejto oblasti nedocenia.

#47 | 10.12.2008 05:46:23
alika
91.127.174.183
Zvláštne keď si tak veľmi maľovanie v Dubnici vážia, že oni nevytvorili také miesto ako päťtisícová Ilava a nezamestanali váženú maliarku. A neviem načo tie kurzy maľovania keď ich realizuje CVČ - prečo robíme dvojité kurzy? Prečo tie kurzy nerobí pod CVČ, keď ich platí štát a Ilava tak môže šetriť?

#48 | 10.12.2008 05:53:40
alika
91.127.174.183
Súhlasím s občiankou, že folkloristi oveľa viac majú zmysel v našom meste a oveľa viac spríjemňujú a rozveseľujú svojimi vystúpeniami náš každodenný život. Ďakujem im za všetko.

#49 | 10.12.2008 08:43:21
primátor
poslanec(virtuálny) a verejnosť,
tak ako som napísal, som nižšie uvedený príspevok takzvaného samozvaného a falošného poslanca celý prečítal osobne verejne na verejnom zastupiteľstve včera. Vyzval som aj prítomných poslancov, aby ak niekto z nich takúto kritiku na mňa má a stotožňuje sa s ňou, som ochotný sa o tom aj verejne baviť. A podotýkam, že z mojej strany neanonymne.Všetci poslanci MZ a včera nikto z nich nechýbal, sa dištancovali od autorstva tohto príspevku, nikto z poslancov sa k tomuto príspevku nižšie uvedeného falošného poslanca neprihlásil. Čiže prvá vec, ktorú chcem podotknúť je tá, že autor príspevku pod identom poslanec klame a zavádza verejnosť už tým, že sa vydáva za niekoho, kým v skutočnosti nie je.Tak aká asi môže byť hodnovernosť a pravdivosť jeho tvrdení?
V súvislosti s vecami, ktoré písal tvrdím, že sú to hlúposti a klamstvá, podané v zmysle "závisť a intrigy sú prítomné všade okolo nás".
Chcem dať na vedomie verejnosti, že cca 80% vecí spomínaných v príspevku bolo aj obsahom listu anonyma-občana Ilavy(takto bol podpísaný), ktorý bol zaslaný v tomto roku na Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky na prešetrenie s "dôvodným" podozrením anonyma na neekonomické narábanie mesta a primátora s majetkom mesta,obvinenia z rodinkárstva a podobne. Najvyšší kontrolný úrad ako vecne a príslušne nespôsobilý( to tiež svedčí o právnom povedomí pisateľa)túto sťažnosť poslal na mesto Ilava, na poslancov MZ, aby sa ňou, ako vecne príslušný orgán zaoberalo.V zmysle listu a pokynu NKÚ sme, ja osobne, túto žiadosť aj so sťažnosťou dali na vedomie poslacom MZ, príslušnej komiisii. Bol som komisiou poslancov šetrený, vypočutý, odpovedal som na jej otázky, s tým, že bol daný aj priestor na kompletné overovanie vecí uvedených v anonyme.Sám som naliehal, aby toto poslanci a komisia riešili už vtedy aj verejne na VZ MZ, minimálne aby bol prečítaný ten anonym v plnom znení.Komisia poslancov zvolila svoj postup šetrenia a záver bol taký, že v liste uvedené veci sa slušne povedané, nezakladajú na pravde. Tieto veci sú virtuálnemu poslancovi myslím zopakovateľné aj jednotlivými poslancami(skutočnými, ktorí majú mandát a neklamú).
Čo sa týka výkonu mojej práce sám sa hodnotiť nebudem, mňa majú hodnotiť iní, predovšetlým poslanci MZ a verejnosť a ja to budem akceptovať.
Pár vecí však poviem a zopakujem, keď už som napádaný z rabovania mestských zdrojov a financií.
1, schválený europrojekt rekonštrukcie ZŠ Medňanská prinesie z mimorozpočtových zdrojov do mesta, do školy cez 35,000.000,-Sk, čo len v tejto jednej investícii je cca asi 8 násobok môjho brutto platu za celé volebné obdobie rokov 2007 - 2010, čiže za 4 roky, alebo ak chcete 48 mesiacov.
2, v prvom roku volebného obdobia, keď sa bavíme o "neefektívnom" nakladaní s majetkom mesta som sa okrem iného zásadne postavil proti tomu a proti časti, nie malej, zastupiteľstva a poslancov pri odpredaji budovy bývalej reštaurácie Železničiar, aby sa táto budova predala o 800.000,.Sk lacnejšie ako bola najvyššia ponuka pri dobrom zámere. Súvislosti tohto prípadu, kauzy sú známe a ustál som to tak, že k predaju za nižšiu cenu o 800.000,-Sk nedošlo, ale v konečnom dôsledku, aj keď až na druhý krát sa budova odpredala tomu, kto skutočne dal najvyššiu ponuku cca 7,000.000,-Sk a nie za 6,200.000,-Sk(tento rozdiel v prospech mesta je cca 10 násobkom mne navrhovanej tohtoročnej odmeny a v roku 2007 tento rozdiel robil 100% môjho platu v tomto roku). Je to alebo to nie je zásadný príklad postoja k nakladaniu s majetkom a financiami mesta?
3, V rámci zásadného riešenia naliehavých požiadaviek občanov Klobušíc časti IBV a Zámocká, kde bývajú cca 10 a viac rokov a neboli urobené cesty, chodníky a dokanalizácia sme, som presvedčený vybrali úverujúci ústav a banku tak, že okrem najlepších finančných podmienok, nákladov úveru, nás banka zaradila do grantu o dotácie z EIB( Európska investičná banka) výsledom čoho bola získaná dotácia grant, formou poníženia istiny úveru cca vo výške 935.000,-Sk(to je takmer na korunu výška môjho tohtoročného brutto platu a 12 násobok mne navrhovanej tohtorčnej odmeny). V prípade schválenia inej banky, čo tiež presadzovala časť poslancov MZ, by sa nemohol dosiahnúť tento finančný efekt, pretože možnosť tohto grantu v podmienkach iných bánk pri dodržaní najlepších úverových podmienok k času uzavretia ponúk nebola. Čistý finančný efekt 935.000,-Sk.Je to, alebo to nie je efektívny postup ako napomáhať a odľahčiť rozpočtu mesta, výdavkom, financiám, alebo nie je?
4, v auguste tohto roku sme schválili potrebný dokument Územný plán mesta Ilava. nebudem obhajovať jeho absolútnu dokonalosť, bol aj vecou kompromisu. Celkové náklady, výdaje na ÚPM Ilava boli cca 1,900.000,-Sk.Boli možné nasledovné varianty: A, vzhľadom na výšku nákladov a šetrenie ÚPM neschváliť, ale tým zbrzdiť a pozastaviť ďaľšie rozvojové aktivity mesta a aj časti občanov, vlastníkov pozemkov, firiem. B, Finacovať ho vo výške 100% z vlastných zdrojov mesta. Riešenie veľmi finančne nákladné. C, konečná varianta finačného riešenia je taká, že z celkovej výšky cca 1,900.000,-Sk len cca niečo vyše 90.000,-Sk išlo z vlastných finančných zdrojov mesta, a sumu 1,800.000,-Sk sme získali aj vďaka práci a úsiliu oddelenia investičnej výstavby (Ing. Janúšek) z mimorozpočtových zdrojov ako dotáciu, grant. Teda čistá úspora, finančný efekt 1,800.000,-Sk( to je takmer 2 násobok môjho tohtoročného brutto platu a 20 násobok mojej navrhovanej tohtoročnej odmeny) ). A to sme s odretými ušami "šturmovali", aby sme stihli posledný termín schválenia ÚPM koniec augusta 2008, inak by sme nárok na dotáciu stratili a ostalo by to na náklady mesta. A predstavte si, ešte sa našiel poslanec, ktorý za tento návrh ÚPM nehlasoval. Keby pri hlasovaní takto postupovala vačšina poslancov tento termín neschválením by sme nedodržali a prišli by sme o sumu 1,800.000,-Sk a museli ju douhradiť z vlastných finančných zdrojov mesta. Našťastie drvivá vačšina poslancov MZ hlasovala zodpovedne aj s vedomím možného finačného prínosu, či straty, za čo im úprimne ďakujem.
5, najviac postihnutej kategórii občanov starým bezvládnym, invalidným sme za pomoci ZMOS a nórskej firmy dokázali vybaviť vecný grant vo forme zariadení pre invalidov (vozíky, rolátory).Vecný dar bol zhruba vo výške cca 200.000Sk(čo je cca viac ako 2,5 násobok mne navrhovanej odmeny a je to zároveň zhruba 2,5 násobok môjho mesačného brutto platu), s tým, že mesto z vlastných na to neminulo ani korunu.
6, Z mimorozpočtových zdrojov sme získali za roky 2007 a 2008 ešte 700.000,-Sk grant zo SFZ na miniihrsiko a z privátneho sektora od firiem viac ako 1,000.000,-Sk.
Na záver upokojujúca veta a dobrá správa pre falošného poslanca: MZ mne navrhovanú odmenu vo výške 1 mesačného platu neschválilo.
Ďakujem poslancom MZ úprimne za to, že bol schválený rozpočet mesta na rok 2009 aj s naplánovanými výdavkami na spoluúčasti do europrojektov, čo je pre mňa absolútna priorita.Je to totiž o tom, že v prípade schválenia takého projektu k 5% spoluúčasti mesta z celkovej výšky a hodnoty toho, ktorého projektu, príde z mimorozpočtových zdrojov do mesta 95%, čo sú vo vo vačšine projektov rádovo miliónové, alebo 10 miliónové sumy(znova ako príklad uvádzam rekonštrukciu ZŚ Medňanská).
Dávam do pozornosti obdržaný dokument z Trenčianskeho samosprávneho kraja " Zoznam podporených regionálnych projektov v Trenčianskom samosprávnom kraji za programové obdobie rokov 2004-2006, teda z predchádzajúceho volebného obdobia, keď som primátorom nebol.Je tam veľa obcí, miest z TN kraja, ktoré pripravili projekty, podali boli úspešní a do obcí a miest išli financie. Ilava tam nie je, Ilava nevyužila šancu, nepripravila, nerealizovala jediný projekt. A v tomto áno, sa odlišujeme, nechceme takto pokračovať, s tým, že škola je, bude prvá lastovička a pripravované na realizáciu sú ďaľšie projekty. A v tomto sa zásadne líšime trebárs aj s bývalým vedením a napríklad aj s niektorými poslancami, ktorí tu boli vtedy a sú aj dnes ako napríklad pán poslanec Milan Pagáč.
A teraz mi dovoľte byť konkrétny a pár príkladov úspešných obcí a miest, sú tam aj naši susedia:
1, obec Pruské v rámci opatrenia 3.2.2 Zvýšenie rozsahu, zlepšenie a širšie poskytovanie ďaľšieho vzdelávania s cieľom zlepšiť kvalifikáciu a adaptabilitu zamestnancov podalo a bolo úspešné s projektom " Zvýšenie kvalifikácie pedagogických pracovníkov prostredníctvom e-leraningového vzdelávania(hodnota projektu 4,556.178,-Sk),ďalej získalo a zrealizovalo Pruské projekt turisticko-informačné centrum v sume 5,700.000,-Sk.
Obec Horná Poruba získala projektom Renováciou a z rozvojom k zlešeniu života obyvateľov obce Horná Poruba 13,057.750,-Sk.
Mesto Nová Dubnica za projekt Systém poradenstva o povolaniach a zamestnaniach pre žiakov ZŠ 2,717.572,-Sk.
Toto sú teraz pre nás príklady a motivácia ako ísť ďalej.Niekto pochopil, niekto pochopiť nechce.
Na záver sa ospravedňujem za obsiahlosť príspevku, ale čítajúc diskusiu a vediac o šírení fám a nepravdivých tvrdení mám snahu podať vysvetlenia a hlavne fakty. Záujemcom som pripravený ukázať aj relevantné doklady, dokumenty, ktoré potvrdzujú moje tvrdenia. Fámy a nepravdy nevyrábam, argumentujem a mám pripravený na podporu mojich argumentov aj dôkazový materiál.
s poďakovaním za Vašu trpezlivosť pri čítaní môjho príspevku, prianím príjemného dňa
Ing. Štefan Daško
primátor mesta Ilava

#50 | 10.12.2008 14:18:40
Jaro
78.99.185.241
Verejnosť niečo tu cítiť!

#51 | 10.12.2008 14:30:27
volička
195.91.79.44
alika vidim, že si nejaká múdra, nechápem prečo porovnávaš Ilavu s Dca, tú pani maliarku já nepoznám, takže ju nemôžem ani hodnotiť, teda vlastne jej umelecké vlohy, ty sa asi tomu veľmi rozumieš, tak priloš aj ty ruku k dielu a vytvor niečo aj ty a potom budeme hodnotiť aj teba, teda tvoju prácu, vieš kritizovať prácu iných je veľmi jednoduché

#52 | 10.12.2008 15:01:02
?
85.195.123.24
Nikoho prácu neznevažujem, iba nerozumiem.
Pani Teicherová napísala:
...ale tieto obrazy, ktoré maľujem v pracovnom čase mestu nepredávam, tie sú majetkom mesta.Ak mi milá "občianka" neverí,zoznam diel, ktoré som namaľovala v pracovnom čase je k dispozícii na mestskom úrade...
Zaujímalo by ma, na čo je to vlastne dobré? Kde sú tie diela, keď je na mestskom úrade iba zoznam? Neviem si predstaviť, že by bol napr. na ministerstve financií zamestnaný nejaký umelec, ktorý by pre ministerstvo tvoril. Dovoľuje to vôbec nejaký zákon? Či si každý môže robiť, čo ho napadne?

#53 | 10.12.2008 15:50:06
volička
195.91.79.44
milý otáznik, ty asi nežiješ v tomto svete, vieš na tých ministerstvách sa dejú ohodne a ohodne horšie veci, ako na úrovno komunálnej politiky, začni troška viac sledovať politiku a všetkému budeš milý otázniček rozumieť

#54 | 10.12.2008 16:01:35
?
193.200.150.137
Milá volička, teší ma, že sa všetkému rozumiete, preto isto nebude pre Vás problém vysvetliť, načo je na mestskom úrade zoznam diel od pani Teicherovej, keď je zamestnaná v DK a kde sú jej obrazy?

#55 | 10.12.2008 16:18:05
volička
195.91.79.44
pán?
všetkému sa nerozumiiem, ale nechápem prečo Vás práve trápia nejaké obrazy, a prečo sa radšej nezujímate napr. o rozpočet mesta o ktorom sa tu toho tak veľa popísalo, viete nie som detektív nebudem hľadať tie obrazy, ale ak ste s Ilavy tak prečo na ten MsÚ nezájdete a nezistíte to, veď pán primátor tu píše že príjme každého, a verte príjme aj ja som už u neho bola, tak prečo to milý ? nevyskúšať

#56 | 10.12.2008 16:32:19
diva
91.127.204.19
Milá volička a učiteľka...
Z toho, čo ste tam včera napisali je mi zle... Nepoznám vás , ale som rada, že vás nepoznám, lebo toto je fakt sila... Vy vôbec rozmýšľate nad tým čo tu píšete? Alebo inak: Zvyknete občas aj rozmýšľať pri písaní? Alebo len preto, že to je tu anonymné tu píšete kraviny? Som znechutená z niektorých Ilavanov ako nízko pri týchto diskusiách dokázali klesnúť... Poradím vám milé dámy nepíšte sem ak máte trepať somariny... Táto téma je celá úbohá... Mám pocit, že ohováranie sa tu stalo tým hlavným čo sa tu robí... Nezaslúžite si mať diskusiu!!! Som znechutená!

#57 | 10.12.2008 16:34:05
?
193.200.150.45
Milá pani volička, poznám dielo pani Teicherovej. Jej obrazy majú vysokú hodnotu, isto sú to tisíce za obraz. Isto vám dnes neunikla takáto správička. Za smiešnych pár stoviek takéto veci. (Podľa Vašej rady začínam sledovať politiku.)
Na 22 mesiacov odňatia slobody podmienečne odsúdila dnes samosudkyňa Špeciálneho súdu v Banskej Bystrici 37-ročného Róberta Cmarka z Tlmáč. Cmarka stíhali za prečin podplácania verejného činiteľa, pretože v štyroch prípadoch dal pracovníčke Obvodného úradu v Leviciach úplatok od päťsto do tisíc korún za bezproblémové vybavenie svojich žiadostí.
Príjemný zvyšok dňa, pani volička.

#58 | 10.12.2008 16:35:35
dfgdsag
213.151.233.101
dfgasdgg

#59 | 10.12.2008 17:00:06
volička
195.91.79.44
milý otázniček
som veľmi rada že ste mi povedal cenu tých obrazov, vidieť, že ste z umeleckej brandže,určite umeniu rozumiete, a tá pani Tajcherová Vám leží v žaludku, teda a s tou politikou to myslíte vážne? Vás toto zaujíma?
milá pani diva
vyjadrila som tu iba svoj názor a na to má každý občan SR právo, či hadam nie? a vôbec nechápem prečo vás to tak rozhodilo, viete tu sa popísalo veľa somarín ako sa vyjadrujete, a zaujímavé, že vás to vôbec nerozhodillo,
krásny večer Vám prajem

#60 | 10.12.2008 17:05:06
radikál
78.99.76.243
ja by som to ukončil ako talibanci.zakázať malovať,hrať divadlo,spievať a hrať na hudobné nástroje. Spáliť obrazy,rozbiť sochy.Jediné čo by bolo povolené tak to hrať fotbal.To by sa tí fotbaloví talibani asi ukojili.
6 700 000 pre kultúru a maľovanie

#61 | 11.12.2008 22:08:58
Jana
78.99.129.120
To nemyslíte vážne, že pri takomto rozpočte kultúra nič nepripravila na Silvestra.............?

#62 | 12.12.2008 00:43:54
Janica
78.98.193.89
Mili Ilavani, toto je velmi zaujimava diskusia. Pekne je, ze sa ludia vyjadruju k pouzitiu financii na kulturu. Je to prejav zaujmu a da sa z toho ocakavat, ze snad tato diskusia prinesie uz i uskutocnitelne tvorive napady. Ked uz nie priamo sem, tak snad aspon do domu kultury, kostola, ci do fotogalerie mesta.
Potom su tu zaujimave prispevky aj o mestskych financiiach vseobecne. Nechapem vsak preco Vam dosli slova k veci o efektivite mestskych financii po tom dlhom prispevku pana primatora.
To naozaj nevyzera, ze pre mesto nic nerobi, ci malo robi. Osobne ma to skor presvedcuje, ze to predsalen bude clovek na spravnom mieste.
Mam pocit, ze nie kazdy kritik si uvedomuje, co to znamena pripravovat take projekty. To nezbuchate za posedenie pri pive. Ani za den. Su za tym hodiny, cele dni a tyzdne priprav, papierovania, prepocitavania, porad a hladania co najlepsich moznosti. A potom, ked je vsetko pripravene, este stale nie je vyhrate. Skutocne nervy su prave v case posudzovania, ci po tolkej robote projekt bude natolko kvalitny, ze spomedzi mnohych dalsich projektov prave ten jeden schvalia.
A ked teda nik z tych znalcov, kritikov, obcanov, ci "poslanec", nuz si dovolim kratko napisat:
Klobuk dole pan primator, pripravili ste dobry projekt. Dobry projekt, ktory mestu aj odsuhlasili. Vdaka i vsetkym, ktori sa na nom podielali.
Uz sa tesime na vynovenu skolu :-) !

#63 | 12.12.2008 06:50:36
mirto
87.197.99.110
Ešte ohľadom tých radikálov, nik z nich si nevšíma fotogalériu, asi ich táto oblasť stránky - kultúry nezaújma. To je však len môj názor zainteresovaného, ktorý sa na nej aj podiela.

#64 | 12.12.2008 11:23:47
hráč miniligy xD
súhlasím s mirto-m ...pravidelne sledujem fotogalériu... je pekná a odvádzaš fakt dobrú prácu ...

#65 | 12.12.2008 18:35:26
mirto
87.197.99.110
Ďakujem.

#66 | 12.12.2008 19:35:20
volička
195.91.79.44
to je fakt, tá fotogaléria je veľmi pekná, máme šikovných fotografov v Ilave, a niekde som počula, že Milan Mogora bude mať v DK Ilava aj výstavu, tešim sa na ňu a samozrejme aj na Milana:-) aj jeho kalendár je veľmi pekný, rada by som si ho kúpila, ale neviem kde

#67 | 12.12.2008 19:40:32
ola
Zdravím, Milanova výstava sa pripravuje na začiatok januára 2009, zverejníme to aj na tejto stránke v kalendári podujatí, upresníme. Po kalendár sa zastavte v DK Ilava alebo na mestskom úrade .

#68 | 13.12.2008 00:41:40
foto
78.99.130.241
55 rokov ZUS v Ilave
foto tu: http://sk.fotoalbum.eu/laco11/a194715

#69 | 13.12.2008 06:15:41
Jarka
78.99.109.156
Na prednostu ste zabudli, tomu treba poďakovať, ten nás drží nad vodou!

#70 | 13.12.2008 11:02:40
kolotoč
78.98.25.13
p. Teicherová reprezentuje v prvom rade seba, v druhom rade si berie náhradné voľná a v treťom rade je tá, ktorá už pracovala na toľkých pracoviskách a všade to vždy len dobre porozbíjala

#71 | 13.12.2008 16:23:00
klára
78.98.130.232
ale veď tá dvorná maliarka má v náplni práce: kultúrno-výchovný pracovník, dámi a páni, takže neviem, prečo reaguje na to, čo sa jej de jure netýka, vec je druhá, čo de facto robí

#72 | 13.12.2008 21:26:17
Ľubomír Turcer - občan
78.98.230.18
Ľudia, ktorí svojimi schopnosťami a talentom prevyšujú tých ostatných, sú vždy terčom kritiky a neprajnosti. Ak chceme , aby toto mesto získalo povesť kultúrneho mesta, musíme sem dostať aj osobnosti v kultúre. Kultúra, to je aj vizuálne umenie. Dnes už možno aj v Dubnici banujú, že nevedeli vytvoriť podmienky pre prácu pani Teicherovej aspoň na ten polovičný úväzok, ktorý u nás má. Jej náplň je skutočne kultúrno-výchovný pracovník. Podieľa sa na bežnom živote DK, na akciách, a maľovanie robí, keď je pre mesto potrebné pripraviť prezentačné materiály na výročia, pre zahraničných hostí a osobnosti regionu, alebo scénu, či výzdobu na bežné akcie mesta. Je to profesionál. Hodnota diel a grafické práce, ktoré vytvorí a dá k dispozícii mestu sa vyrovnáva nákladom na jej pracovné miesto. Okrem toho Ilavu dáva do povedomia v regióne, po celom Slovensku i v zahraničí. Mesto ožilo kultúrou - aj výstavami.To sú veci, na ktoré pani Tomášová pri svojej náplni práce, nemá dostatočný časový priestor. Kritik, ktorý nemá celkom predstavu o tom, čo obnáša zorganizovanie jednej výstavy, sa môže pani Teicherovej spýtať aj tu na webe. Poslanci vo veľkej väčšine nemali výhrady pri jej prijatí do DK. Pokiaľ zmenili názor, môžu kedykoľvek dať poslanecký návrh na zníženie počtu pracovníkov, a to nie len v DK, ale na ktoromkoľvek oddelení MsÚ, lenže potom musia prevziať aj zodpovednosť za fungovanie MsÚ a kultúry a športu. Vážení diskutujúci, poslanci Vás zastupujú. Mesto má aj kontrolóra. Nič nebráni kontrolórovi, alebo poslancovi prísť a sedieť na ktoromkoľvek oddelení, urobiť si snímku pracovného dňa a týždňa a potom rozhodnúť či je to, či ono miesto na MsÚ zbytočné alebo nie. Fungovanie mesta môže byť aj také, že sa zoštíhli počet pracovníkov. Napríklad na jednu matrikárku, a keď onemocnie dlhodobo tak občan má smolu, nič nevybaví. Ak by sa malo pristúpiť k radikálnemu šetreniu, tak v prvom rade to bude na činnostiach, ktoré podľa zákona nie sú poslaním mesta. A to je kultúra, šport, ale aj finančná podpora neziskových organizácií, cirkví, atď . Naozaj to chceme ???
To, čo skutočne jednotliví pracovníci robia, si môže každý v súlade so zákonom o informáciách vyžiadať na meste. Pracovné náplne nie sú predmetom utajenia.
Rozpočet na rok 2009 bol poslancami schválený ako vyrovnaný a nie je dôvod napádať pracovníkov spoza prezývok. Všetci sme ľudia. Máme svoje radosti i trápenia a takéto diskusie neprospievajú naozaj nikomu. P.S. Ak si niekto želá, aby som k tejto problematike ešte niečo upresnil, uveďte prosím svoj e- mail.Táto reakcia na anonymy je naozaj len výnimočná.

#73 | 13.12.2008 22:00:24
mirto
87.197.99.110
Uvedenie mailu nič nerieši, lebo kto chce takto prispievať do diskusie, tak uvedie nepresný - falošný, alebo niekoho iného mail.
Keď sa tak pozerám na diane v Ilave za posledných 70 rokov musím povedať, že akokoľvek mala Ilava predpoklady na rozvoj v 30tych rokoch - dobrovoľne sa vzdala rozvoja priemyslu v prospech Dubnice, tak teraz sú snahy z Ilavy urobiť obec aj v ohľade kultúrneho diania. Veď načo sa snažiť? Prečo by mal plody tejto práce žnúť znova niekto iný? Ak majú kritici pôsobenia kultúrnych pracovníkov nejakú lepšiu víziu chodu kultúry, nech mi napíšu, ako sa to dá podľa nich robiť lepšie.

#74 | 14.12.2008 01:51:41
Ján-
212.5.216.71
To je fajn, že sa takto môžu občania dozvedieť náplň práce jednotlivých zamestnancov mesta.
Tak skúsimie: Čo je napríklad vašou náplňou práce pán prednosta?
A ako mesto podporuje neziskové organizácie a cirkev? skúste konkrétne! e-mailovú adresu nemám. Ďakujem.

#75 | 14.12.2008 07:53:32
ilavan
91.127.85.11
nesľubil prednosta,že už nás nebude svojimi prispevkami obťažovať...

#76 | 14.12.2008 09:08:21
volička
195.91.79.82
7 ľudí na ekonomickom oddelení a ôsma mzdárka, nie je to troška priveľa pán prednosta?

#77 | 14.12.2008 09:37:43
Marián Burík
62.168.67.220
Ctené Ilavanky, ctení Ilavania, diskutujúci. Po dlhom uvažovaní o zmyslu môjho zapojenia sa do tejto diskusie som sa naostatok rozhodol - zúčastniť sa jej. Hneď v úvode sa chcem zaoberať príspevkom, ktorí zaslal "poslanec". Pán "poslanec" je to veľmi ale veľmi zlé, že ste sa nepodpísali plným menom a priezviskom aj preto, že "sa cítite poslancom, čiže, zástupcom svojich voličov" ! Z morálneho hľadiska ste ako poslanec slaboch ! Bojíte sa ísť na verejnosť so svojim názorom, ktorí nemusí byť v súlade s inými názormi - i keď je to Vaše právo. Nuž, čo ! Asi sa hanbíte, alebo ste niekým navedený, aby ste "zavŕtal" do niečoho, čomu ako poslanec asi nerozumiete. V oblasti slovenskej a tým aj ilavskej kultúry sa už dosť dlho pohybujem, teda mám právo sa k téme finančných prostriedkov pre kultúru vyjadriť. Skutočná kultúra, kultúrne a duchovné hodnoty sa nikdy nebudú môcť hodnotiť komerčným spôsobom. Iba lacná kultúra je komerčnou záležitosťou. Všetky negatívne príspevky voči ilavskej kultúre, ilavskému Domu kultúry, jednotlivým kultúrnymi spolkom a súborom svedčia a sú ( a to podčiarkujem!) svedectvom toho, že ich píšu ľudia bez svojho vlastného názoru a sú jednoznačne navádzaní k ich reakciám niekym z pozadia, ktorý sa asi teší, že "poriadne zasmradili"... Je šťastím pre ILAVU a jej okolie, že ILAVA má opäť človeka, ktorý hoci je mladý, dokázal rozšíriť úzky pohľad na kultúru o nové dimenzie a činnosti. Vážne pochybujem o existencii takého vedúce Domu kultúry, ktorý by sám zo svojimi spolupracovníkmi vykonával manuálne práce pri prípravách na to či ono kultúrne podujatie - ako tento mladý náš vedúci. Svojou prácou zdvihol pomyslenú latku do výšav, že už sa nedá ísť pod túto úroveň - iba vyššie. Dobrovoľne sa priznávam, že v Dome kultúry som oveľa viac, ako v reštaurácii, či v krčme. Nikdy som sa nestretol v priestoroch s "kávičkovaním", či s jalovými rečiami. Na rozdiel od iných inštitúcií či kancelárií. Ich tvorivý zápal - úspešne realizovať nové a nové aktivity - je obdivuhodný. V tomto roku do nášho mesta ILAVY prichádza významná kultúrno - spoločenská inštitúcia - Dom Matice slovenskej s pôsobnosťou pre celý Trenčiansky kraj. Do ilavského Domu kultúry budú prichádzať nové myšlienky, zahraničné návštevy a súbory. Vážení kritizujúci - zavoláte si na návštevu k vám do vášho bytu aj vtedy - ak by ste mali neupravený svoj byt ? Asi ťažko ! Aj preto je vynikajúce, že ILAVA má "dvornú maliarku", ktorá svojou prácou doľaďuje priestory v ILAVE, v Slovenskej repubilke či v zahraničí. Ctení krotici. Dnes kritizujete, že 6 700 000 Sk je pre Dom kultúry "neprimerane veľa". Až sa skončí rok 2009, a ja verím že bude veľmi úspešným, ozvete sa, alebo budete zaryte mlčať ?! S úctou , Marián Burík.

#78 | 14.12.2008 10:45:41
Miro
78.99.191.57
Dom Matice slovenskej s pôsobnosťou pre celý Trenčiansky kraj - koľko nám teda kraj prispieva na chod kulturáku a platy zamestnancov, keď zabezpečujú to čo s tým súvisí. Aj preto je ten rozpočet na kultúru aký je, lebo nikto nepýta od takých bohatých organizácií ako je Vaša nič. Aj ja by som ospevoval, ako mi je tu dobre, keď za ani jednu akciu by som nemusel platiť za prenájom kulturáku a pritom Matica má v Ilave až 5 členov. Takže my Ilavania z našich daní platíme organizáciu, ktorá čerpá nemalé prostriedky zo štátu. Prečo sa jej tak radi na predchádzajúcich miestach striasli? Lebo je to ťahanie peňazí na úkor daného mesta, v ktorom práve parazitujú a to nie je fér.

#79 | 14.12.2008 11:18:58
Marián Burík
62.168.67.220
Značka "Miro". Je mi Vás skutočne ľúto, že máme zlé srdce na kultúru ako takú, no najviac ma mrzí Vaša intolerancia voči inštitúcii, ktorá má 145. rokov !..., ako aj to, že na všetko hľadíte iba svojimi očami, svojim názorom. Z Vašich daní, ani z rozpočtu mesta na činnosť Domu Matice slovenskej ešte neišlo absolutne nič a na budúci rok z Mestského rozpočtu opäť nepôjde nič, je to inštitúcia Matice slovenskej, nie je to ani inštitúcia Trenčianského samosprávneho kraja. To, že Dom Matice prišiel do ILAVY je šťastím. Z predchádzajúceho miesta - Z Tren. Teplíc sa Oblastné pracovisko Tren. Teplice muselo vysťahovať z dôvodu, že sa zvýšilo neúmerne vysoko nájomné a neboli iné vhodné priestory. Dom Matice slovenskej v každom inom meste Tren. kraja by občania s oveľa väčšou radosťou privítali - na rozdiel od Vás. Tvrdíte, že v ILAVE je päť členov Matice slovenskej. Radšej päť aktívnych členov ako sto členov podobných Vášmu postoju. Škoda, že neparazitujete Vy na kultúre či kultúrnych aktivitách. Ale, osobne Vás pozývam teraz a verejne k príprave najbližšej akcii, ktorú pripraví Miestny odbor Matice slovenskej v spolupráci či pod dohľadom Domu kultúry v ILAVE - a budete príjemne prekvapení s aktivitou nás, podľa Vás, iba piatych členov.

#80 | 14.12.2008 12:58:39
Miro
84.47.14.71
Znovu pripomínam - pracovný čas zamestnancov kultúry, ktorých platí mesto - to nie sú naše dane? Tak nehovorte, že nič to nestálo. Tak isto priestory na Vaše honosné stretávky - koľko ste zaplatili za prenájom? Tomu hovoríte nič? Ináč ,,piatych" sa píše piatich :-)))

#81 | 14.12.2008 13:05:28
Miro
84.47.14.71
Presne o tom to je, že v Trenč. Tepliciach si vypýtali trhové nájomné a v Ilave to máte tzv. za facku. Keď sa o Vás tak trhajú, prečo sa tak macošský postavili k Vám v Tepliciach? Zase sme pri financiách, o ktorých nechcete počuť. A dobrovoľné vstupné na Vašu akciu - ako je to kontrolovateľné? Takto hospodáriť by vedel každý.

#82 | 14.12.2008 13:16:34
mirto
87.197.99.110
Miro,
každý niekoho platí. (Podľa Werichovského: "Jeden dělá to a ten zas tohle".) Vy platíte mesto prostredníctvom daní. Z toho potom mesto financuje to čo financuje. A ja možno platím teba, keď využívam plody tvojej práce v produktoch, kde je zastúpená marža za tvoju odvedenú prácu. TO ako si na konečnej finalizácii pracoval sa dá ako kontrolovať? Aby som tú tvoju prácu, ktorá má vplyv na kvalitu výrobku, resp. služby mohol posúdiť? Celý princíp trhu je taký že každý využíva prácu a produkty toho druhého, teda každý si platí každého na to aby bola materiálna stránka nášho života zabezpečená.
Znova opakujem ako sa dajú kontrolovať iné rezorty štátu a súkromnej sféry tak, aby každý pracoval tak ako sa vyžaduje?

#83 | 14.12.2008 13:33:29
volička
195.91.79.82
ja iba, že to dobrovoľné vstupné v DK funguje už dlhé roky, ale nie som proti, aby sa s tým niečo robilo

#84 | 14.12.2008 14:27:07
Bruno Ferrero
195.91.79.194
„Rabbi, čo si myslíš o peniazoch?“ pýta sa, mladík učiteľa. „Pozri sa z okna,“ povedal učiteľ. „ Čo vidíš ? „Vidím ženu s dieťaťom, voz, ktorý ťahajú dva kone a dedinčana, ktorý ide na trh.“ „Dobre. A teraz sa pozri do zrkadla. Čo vidíš?“ „Čo chceš aby som videl Rabbi? Samozrejme, že vidím seba.“ „A teraz premýšľaj. Okno je zo skla. Aj zrkadlo je zo skla. Stačí tenučká vrstva striebra na skle a človek vidí iba seba.“
Sme medzi ľudmi, ktorí premenili svoje okná na zrkadlá. Myslia si, že pozerajú von a stále vidia len seba...

#85 | 14.12.2008 14:55:35
Marián Burík
62.168.67.220
"BRUNO FERRERO" - ďakujem za pravdu. Skutočne si tieto slová treba zapamätať. Netreba vypisovať odpovede, netreba presviedčať - ale pomôcť chápať aj takýmto spôsobom. Bravó.

#86 | 14.12.2008 15:14:25
Miro
84.47.14.71
Škoda - človek sa tu konkrétnej odpovede nedočká. Čo už.............?

#87 | 15.12.2008 12:15:16
Juri
91.127.207.146
Miro, keby si vedel čítať, odpovedí tu máš dosť. Nerýp toľko a snaž sa tiež čosi robiť. Idú Vianoce, sviatky pokoja a lásky.

#88 | 15.12.2008 14:37:15
Jozef
91.127.17.73
Hlavne sa spamätajme a uskromnime, lebo neviem, kde má taká obec, ako je Ilava vziať na všetký tieto rozmarné zbytočnosti.

#89 | 15.12.2008 21:19:48
Lenka
78.99.153.63
Ľubomír Turcer - prednosta: Ako je možné, že pani Teicherová, keďže ste napísal, že je na polovičný pracovný úväzok čerpá náhradné voľno? Dovoľuje to zákonník práce?

#90 | 16.12.2008 08:45:00
Jozef
91.127.242.252
Niekomu ano dovoluje inemu nie nedovoluje to by ste mali vedieť. A zabudli ste na skutočnosť že niektorý zamestnanci si pomylili naše mesto z as. alebo spol. s.r.o!

#91 | 16.12.2008 09:17:37
Božena
91.127.207.146
Už prestaňte závidieť a ohovárať. Aspoň pred Vianocami. To vám už fakt nič nie je sväté????Čo sa vám milí ilavčania porobilo? Škoda, že ľudská závisť nepozná hranice.

#92 | 16.12.2008 09:46:45
Ľubomír Turcer
Lenka, Zákonník práce hovorí: Pracovníkovi so zníženým pracovným úväzkom nemožno nariadiť prácu nad čas dohodnutý v pracovnej zmluve. Zákonník práce, ale nezakazuje, ak s tým pracovník súhlasí, aby sa dohodol s organizáciou v prípade výnimočnej potreby na práci nadčas. Samozrejme, že potom prináleží pracovníčke aj náhradné voľno ak organizácia nemá na to, aby jej tie hodiny naviac preplatila. A my to nepreplácame, lebo rozpočet nám to nedovoľuje. Alebo si myslíte, že by mal takýto pracovník sponzorovať zamestnávateľa? Podotýkam, že pokiaľ by sa práce nad čas stali pravideľnosťou riešili by sme to zvýšením úväzku, alebo ako plný úväzok. To ale v prípade, ktorý sa Vás tak osobne dotýka nie je zatiaľ reálne. Muselo by dôjsť k úsporám na mzdových prostriedkoch, alebo k navýšeniu príjmov mesta v súvislosti s tými hodinami naviac.
So želaním pekných Vianoc a úspešného roka 2009 Ľubomír Turcer

#93 | 16.12.2008 09:56:39
ja
193.200.150.137
Božena,
Predstav si, že máš pred barákom rozmlátenú cestu. Zaplatíš firme za to, že ti to dajú do poriadku. Lenže z firmy ti pošlú folklórny súbor, aby ti zatancoval, prípadne nejakého iného umelca. Alebo za tvoje peniaze zasponzorujú miestny futbalový klub.
Keď sa budeš cítiť podvedená, začneme sa rozhorčovať aká si netolerantná, ako závidíš a tak podobne. Aby to bolo jasné: Firma je mesto a platba sú dane. Prvoradá úloha mesta asi nespočíva v rozvoji kultúry a športu. Keď bude zabezpečená kvalitná infraštruktúra pre všetkých, tak potom príde aj na kultúru a šport. Ibaže niekto má nové cesty a niekto nie. Niekoho hoby mesto sponzoruje a niekoho nie. To je ten problém.

#94 | 16.12.2008 10:18:38
Božena
91.127.207.146
Milá "ja" , skúste vydržať, aj na Vašu cestu príde. To nejde všetkým naraz vyhovieť. Tisíc ľudí, tisíc chutí, každý túži po niečom inom. Ale skúste sa nad životom zamyslieť, nad ľuďmi okolo Vás. Ešte raz prajem krásne Vianoce, aby ste ich prežili v láske, porozumení a hlavne precítili zázrak Vianoc viac duchovne.

#95 | 16.12.2008 14:38:51
Jana
78.98.118.186
čítala som túto diskusiu a mám pocit, že niektorí ľudia majú strašne pomýlené názory na folklórny súbor. Som členkou Fs Strážov. Tancujem už 11 rokov. A tancujem rada. Nejdem ani písať koľko času mi to zaberá venovať sa súboru. A robím to pre dobrý pocit. Nič iné z toho nemám. A aby ste boli v obraze, Fs Strážov dostal rozpočet na rok 2008 50.000 Sk, a keď sme išli do Paríža tak ešte 20.000 Sk. Paríž nás stál 81.000 Sk plus poistenie osôb, krojov a nástrojov.
Toľko o súbore. Ps. Tešíme sa na Vás na Vianočnom vystúpení.

#96 | 16.12.2008 20:23:42
Jana
91.127.65.105
Božena máš to pomýlené. Predstav si, že budeš potrebovať kúpiť rodine stravu alebo lekársku pomoc, ale tebe sa budú páčiť šaty, tak si tie kúpiš a rodine povieš nech počká, že aj na to príde. (Toto je príklad prečo treba najprv riešiť infraštruktúru). A tak to budeš rodine robiť každý deň, tak neviem ako to dlho vydržíš. ,,Ja" - má veľkú pravdu, len prednosta, ktorý riadi úrad to nechce vidieť, že najprv veci potrebné a potom čo nám je príjemné a nie naopak. A zato, že idú Vianoce nemusíme zatvárať oči pred pravdou a neriešiť veci férovo. Nech sa urobia veci potrebné a bude mať viac ľudí Vianoce.

#97 | 17.12.2008 07:49:35
Ľubomír Turcer
Janka, aj všetci diskutujúci, prosím uvedomte si, že prednosta a všetky odborné útvary mesta sú len vykonávateľmi vôle poslancov mestského zastupiteľstva a primátora a navrhovatelia riešení. To čo sa realizuje, alebo nerealizuje je volebný program s ktorým primátor a poslanci išili do volieb. Prednosta sa s tým môže a nemusí stotožniť, ale v každom prípade musí tieto úlohy plniť. Preto ak sa Vám niečo páči, alebo to vidíte inak, musíte oslovovať tých, ktorí predstavujú v meste moc a nie tých, ktorí sú len jej vykonávateľmi. Ja som tiež občan a nepáčia sa mi mnohé veci na Skale a obraciam sa na nášho poslanca. Ak ma ignoruje nabudúce mu hlas nedám. A treba s týmito volenými ľuďmi komunikovať aj sa zúčastniť zastupiteľstva ak nepochodíte. Ďakujem všetkým za pochopenie
Ľubomír Turcer

#98 | 18.12.2008 12:43:06
Jozef
84.47.24.133
Tak sa pozrite na vtáka občana! V práci sa hra na tvrdého manažéra a teraz keď mu tečie do topánok tak je zasa poslušný sluha zástupcov ľudu ilavského. Jednoducho novodobý demokrat a potulný umelec je náš Gitarko.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára