utorok 8. decembra 2009

Chýba mamičkám v Ilave materské centrum?

#1 | 04.10.2009 17:26:54
janette
85.135.134.155
...rada by som sa opytala mamiciek v ilave,ci vedia,ze materske centrum dubacik ma velke problemy s priestorom...v skutocnosti nema ziadne priestory a jeho existencia je ohrozena...pevne verim,ze sa najdu rozumne mamy,tatovia alebo ktokolvek,kto by nam rad v tejto veci pomohol...peknym prikladom,ako moze mat.centrum fungovat,je nase materske centrum mimco v ladcoch,ktoreho som clenkou..a samozrejme som clenka aj ilavskeho dubacika...cakam na vase nazory,dakujem...peknu nedelu vsetkym

#2 | 09.10.2009 11:00:58
Ivana Holbusová
95.102.91.77
Snaha o vedenie a udržanie materkého centra v Ilave zo strany mamičiek stále trvá. Bez vyhovujúcich priestorov to ale nejde. Poslednú nádej vidíme po rekonštrukcii ešte v budove ZŠ. Žiaľ veľa možností využitia voľného času mamičky s najmenšími deťmi v Ilave nemajú. Veľmi nám chýba aspoň jedno detské ihrisko, vyhovujúce normám EÚ. Od tohto mesiaca si ale môžme aspoň dôstojne s kočíkom nakúpiť v novootvárajúcom sa obchodnom reťazci. Ďakujeme aj za to.Doteraz sme museli nechávať kočíky vonku pred potravinami alebo sa predierať pomedzi úzke regále. (štatutárka MC)

#3 | 15.10.2009 22:32:09
we
95.102.250.252
som velmi rada, ze sa tu otvorila ja tato tema... priznam sa, ze som nikdy nepocula o tom , ze v IL existuje aj nejake materske centrum....je smutne, ze ak teda aj funguje, nikto o nom nevie a hrozi mu, ze tu, kde sa o to nikto z mesta nezaujima, neprezije... Sme okresne mesto! Dubnica, Púchov , dokonca i Ladce....(nehovoriac o iných mestách) takéto centrum majú na velmi slusnej urovni, v niektorych pripadoch nie len jedno.... nehovoriac o ihriskách a rôznych inych detskych prvkoch...je to smutne, velmi smutne, ze sa mamicka s dietatom moze prejst nanajvys po namesti...

#4 | 18.10.2009 17:55:38
janette
91.127.107.196
po par dnoch citam opat diskusiu a je mi trochu smutno,ze mamicky malo reaguju na tuto temu..cakala som vacsi zaujem..mozno som zvyknuta na akcnejsich ludi,mamicky,ktore maju vacsi zaujem o to,co by mohli podniknut v case,ktorý travia so svojimi ratolestami...tak opat apelujem na ludi,ktorym na tom zalezí a dokazu o materskom centre hovorit a pomoct..dakujem a pekny den...

#5 | 21.10.2009 09:53:43
mamina
91.127.110.38
jednoznacne sa priklanam k nazoru, ze v ilave nejake priestory pre deticky treba, nie je tu ani poriadne pieskovisko, ani hojdacky, preliezky a pod. a do nadchadzajuceho nepriazniveho pocasia je materske centrum to prave orechove. keby sa podarili najst priestory, rada by som MC s mojou ratolestou navstevovala, a poznam este zopar mamin, ktore by tak spravili tiez. budem so zaujmom sledovat, ako sa tato diskusia vyvinie, ci sa ozve aj niekto z "mesta", ved aj im by malo na tom zalezat, deti su tiez obcania...

#6 | 21.10.2009 13:38:29
Ivana Holbusová
91.127.197.154
zial, musim povedat, ze ani ZŠ po rekonstrukcii nebude disponovat priestormi, kde by mohlo MC sidlit. rokovali sme s vedenim mesta, kde sme sa sice stretli s ustretovym pristupom, ale ani mesto nevlastni prijatelne priestory. oslovili sme aj farsky urad, boli sme pozriet budovu byvaleho CVC, ale je v havarijnom stave. zial MC si nemoze dovolit hradit komercne priestory. preto prosime aj touto formou o pomoc. bolo by smutne, keby sme zanikli. existuje tolko aktivit a moznosti, ktore by sa dali zorganizovat pre deticky a trosku spestrit zivot mamiciek na materskej. ja sama som matkou troch deti, mozno preto mi na tom tak zalezi a dobrovolnicky sa angazujem

#7 | 21.10.2009 22:37:29
adka
84.47.106.224
Dobry vecer, mila Ilava. Prepacte, no je to velka skoda, ze nemate zaujem o materske centrum. Je to taky perfektny priestor pre rodiny (hlavne maminy), kde sa mozu istym sposobom realizovat pocas materskej dovolenky! Prosim otvorte tie zatvorene oci a obzrite sa po Ilave - kam mozete ist? Nemate tam ani poriadne zariadenie, kde by ste sa mohli stretnut a navzajom si odovzdavat nielen skusenosti, cenne rady, ale vela a vela sa naucit - pozrite sa na ine MC, co tam robia - napr. Mimčo Ladce, Srdiečko Trenčín. Veď tieto MC tu nie sú preto, aby sa tam maminy stretli len na káve!!! Pod jednou velkou strechou akou je MC najdete mnohe nove priatelstva, dozviete sa nove veci - diskusie s odbornikmi, odovzdate si skusenosti, mate moznost vzdelavat sa prostrednictvom Unie materskych centier a co je podstatne - dajme si ruku na srdce, ktora zena chce 3 roky na MD stravit len tym, ze bude donekonecna opakovat to iste? ziadna!! pridte preto do MC napr. na tvorive dielne - tam zistite, ze i 1,5 rocne dieta vie nieco urobit - len nemate mozno taku predstavivost.
Pytam sa preto zastupitelstva : NAOZAJ sa nenajde priestor pre tieto aktivity??? Ak naozaj neverite, co vlastne MC je, mate moznost dozvediet sa viac na: www.materskecentra.sk, kde Unia materskych centier zastresuje cca 70 takychto centier.
Prajem pekny vecer a chut najst takyto priestor - naozaj to stoji za to!

#8 | 21.10.2009 22:42:59
lucka
84.47.106.224
Dobry vecer, ja som z Povazskej Bystrice a mame tiez materske centrum - Včielka. Neverili by ste, ale je to naozaj perfektne navstevovat taketo centrum. Zo zaciatku som prekonavala mnohe problemy s mojim drobcekom, ale zistila som, ze to vobec nie su problemy, len potrebujem viac informacii, potrebujem priestor na sebarealizaciu a chcem pomoct aj inym. V centre som sa mnohe naucila - teraz mozem povedat, ze mi skraslilo matersku dovolenku a teraz ked ma nas drobcek 2 roky mozem so 100%-ntnou istotou potvrdit, ze som na DOVOLENKE! Ale v mnohom mi pomohlo materske centrum.
Dajte takuto sancu aj inym!! Najdite im priestor, investicia do deti sa nam vrati niekolkonasobne!!

#9 | 22.10.2009 07:30:59
Adina
78.98.17.12
DOBRÉ RÁNO,ako tak čítam o IL asi sú neni žiadne mamičky v IL,keď sú ohlasy len z okolia a zrejme IL nemá ani samosprávu,keď sa nevyjadruje.Asi ste všetci zabudli,že aj vy ste boli malý a mate deti, vaše deti opäť budú mať deti.Do MC chodia celé rodiny,deti sa spoznávajú pomáha im to pri prechode z domáceho prostredia do škôlky,mamičky si vymieňajú skúsenosti,zúčastňujú sa rôznych besied s odborníkmi,deti s rodičmi tvoria rôzne dekorácie,výrobky napr.šarkany potom sa idú púšťať s otcam.Proste pre celu rodinu a hlavne mamičky nie sú utiahnuté počas materskej dovolenky a napredujú s dobou.Takže ešte raz DOBRÉ RÁNO ILAVA SAMOSPRÁVA a MAMIČKY UŽ SA ZOBUĎTE!!! Nezabúdajte aj vy ste boli deťmi a teraz ste rodičmi.

#10 | 22.10.2009 14:27:39
Emily
91.127.146.218
Adina, tvoj káravo-vyčítavý príspevok trochu pokazili tie hrubky na úvod, ale inak v podstate súhlasím, materské centrum je pre mamičky aj detičky užitočná záležitosť.

#11 | 23.10.2009 14:54:19
ai
78.98.250.224
Prosím vás čo by ste ešte nechceli aby samospráva zabezpečovala? To nemyslíte vážne že z mestských peňazí by sa mal financovať nejaký debatný krúžok znudených mamičiek na materskej dovolenke. Načo sú potom jasle a škôlky, tam sa môžu deti nielen hrať ale aj učiť nové veci. Zvyknite si že rôzne záujmové spolky nech sú samofinancovateľné a nie aby to išlo z daní nás všetkých. To si potom vymyslime ešte ďalšie spolky napr. poštoví známkari, kartári a pod. a žiadajme to od samosprávy. Absurdné.

#12 | 23.10.2009 18:33:51
jaa
91.127.183.231
uplne suhlasim s predchadzajucim prispevkom,,,to by si kazdy jeden z nas mohol zmyslet co chce robit a aby mu na to mesto davalo kese

#13 | 23.10.2009 19:56:10
tiež mama
78.99.72.224
ai, tak to si ma dojala s tým príspevkom, vidím že ty si asi nikdy nebola v nijakom materskom centre, keď ho považuješ za krúžok znudených mám. Ja som taktiež chodila do Ilavy do centra, pokiaľ bolo v pekných a vyhovujúcich priestoroch, za ten priestor v telocvični čo im mesto dalo, by som sa ako predstaviteľka mesta veľmi hanbila. Tam sa deti taktiež učia nové veci - kreslia, tancujú, básničky a odreagujú sa aj mamy, veď nie každého baví 3 roky len variť, upratovať, kojiť, prebaľovať, starať sa o celú rodinu...Mzslím si , že čas strávený v materskom centre je užitočnejší ako sa prechádzať po námestí plnom áut, v novom parčíku, kde sa bojí, že dieťa jej padne do fontány, či v parku kde sedia bezdomovci. V Ilave nie je miesto, ktoré je vyhovujúce pre malé deti. A obzvlášť teraz, keď sa blíži zima a skoro sa stmieva, by čas v materskom centre rýchlejšie ušiel detičkám. A ešte ohľadne tých jasiel a škôlky: v Ilave jasle nemáme a do najmenšej triedy v škôlke nepobrali všetky deti , kde by sa mohli učiť nové veci- takisto môžem odmietnuť platiť dane aby sa z nich spolufinancovala škôlka, keď mi tam nezobrali dieťa?? Keď sa môžu peniaze vyčleniť na šport, na kultúru, tak sa môže aj na materské centrum. &netreba hneď stavať nový priestor ako napríklad pre futbalistov šatňe, stačí jedna miestnosť na základnej škole, resp. na mestskom úrade, veď v jednej miestnosti môžu sedieť aj štyria úradníci, aspoň sa budú navzájom kontrolovať a nebude tam aspoň debatný krúžok kto, s kým , a kedy a koho sme videli cez okno, toho riadne poohovárajme. Takže vedenie mesta, posnažte sa a nájdite pre nich vhodný priestor.S prianím pekného večera všetkým, s úctivým pozdravom ,,tiež mama,,

#14 | 23.10.2009 20:28:34
vip
95.103.114.119
Nežiadajte všetko od mesta, ale skúste urobiť niečo aj sami, myslím tie mamičky, nech sa zorganizujú, skúsia zohnať sponzorov a verím, že keď by bola dobrá a úspešná iniciatíva, aj mestský úrad by sa pridal a pomohol. Len nechcime všetko od mesta.

#15 | 23.10.2009 21:06:57
Motýlik
213.151.217.135
Milé mamičky, radi by sme vás a vaše detičky pozvali do Materského centra Motýlik v Pruskom. Centrum sa nachádza v Turisticko-informačnom centre - teda budova Zdravotného strediska - vchod zozadu.
Všetkým našim návštevníkom ponúkame:
· hrací kútik pre deti
· tvorivé dielne podľa aktuálnych tém
· prednášky, besedy kurzy s odborníkmi
· rôzne kultúrne, športové akcie, výlety a divadelné predstavenia
· možnosť využitia internetu
Máme aj svoju internetovú stránku, na ktorej sa dočítate o všetkých novinkách a pripravovaných akciách: www.mcmotylik.sk
V mesiaci november chystáme posedenie s Avon Lady - make up a líčenie, Lampiónový sprievod spojený s Haloweenskou party, a divadelné predstavenie Tri prasiatka a vlk.
Tešíme sa na Vašu účasť

#16 | 23.10.2009 21:07:16
Mari
213.151.218.129
mamicky od mesta chcu len prazdny priestor, zariadenie, financovanie a vsetko ostatne slo prevazne z clenskych prispevkov, od sponzorov, od samotnych mamiciek a rozbehnute materske centra cerpaju aj peniaze z eurofondov.... ale Ilava momentalne nie je mesto naklonene rodinam s malymi detmi..... nielen co sa MC Dubacik tyka,
ale aj neuveritelnych problemov so skolkou....

#17 | 24.10.2009 09:03:43
tiež mama
78.99.72.224
Tak tak, materské centrum chce len vhodný priestor, a nie aby ho mesto financovalo. A ešte taká poznámka: nenašiel by sa vhodný priestor v klube dôchodcov, však keď podporujeme starších, čo tak podporiť aj mladších.Spoločné stretnutie troch generácií nikdy nie je na škodu / samozrejme pokiaľ to nie je dlhodobo :) /, babky a dedkovia ožijú pri mladých a malých a mladé mamy sa zase môžu niečo naučiť od starších, blíži sa Mikuláš, Vianoce, karneval - to nie sú sviatky len pre detičky , aj starší sa potešia darčeku, či si zatancujú na karnevale

#18 | 25.10.2009 20:02:08
Ivana Holbusova
91.127.74.115
vedenie mesta nam ponuklo klub dochodcov ako riesenie, lenze s tym, ze by to bolo znovu len docasne riesenie, lebo sa chystaju tuto budovu predat. MC sa za styri roky existencie stahovalo 4x, resp. 5x, lebo aj s priestorov telocvicne sme museli cez prazdniny vypratat veci. takze momentalne "sidlime" v garazi.

#19 | 26.10.2009 20:36:32
mamina
95.102.24.116
tak tak, mestu treba vsetko predat, aby sa mohlo vyhovarat, ze nema priestory... ved je ovela dolezitejsi lidl, futbalisti a rekonstrukcia namestia ako DETI...
tvarime sa ako mesto, a este okresne, ale kde sa podel zaujem o obcana? v okolitych obciach sa priestory nasli, v okresnom meste iba garaz?!!
uz len (NE)zaujem predstavitelov mestskeho uradu o tuto diskusiu hovori za vsetko... (!!!)

#20 | 27.10.2009 07:29:09
primátor
....
už som sa vyjadril aj na Klube dôchodcov, že zvládame krízu tak, že Klub nebudeme predávať, aspoň ja, pokiaľ tu budem, to nebudem navrhovať.Ako naznačila p. Holbusová, rokovali sme a dali alternatívne návrhy v rámci našich kapacitných možností. Zopakujem ich:
1, na stretávanie priestory Domu kultúry v Klobušiciach, s tým, že sú univerzálne a nemožno ich vyhradiť len pre MC.
2, priestory Domu kultúry v Ilave, na poschodí 2 zasadacie miestnosti, prízemie je známe. Tak isto nemožno dať tieto priestory s kľúčom len pre MC, ktoré sa schádza max. 1 raz týždenne
3,zrekonštruované priestory na Hasičskej zbrojnici, tak isto nie je možné vyhradiť len pre MC.
4, môžeme otvoriť aj možnosť v Klube dôchodcov
5, nezamkneme ani v prípade, že to bude riešenie, zasadačku na MsÚ, ja osobne raz do týždňa nemám problém dať k dispozícii svoju kanceláriu v popoludňajších hodinách spolu so zasadačkou.
6,DK v Iliavke je od ruky
7,priestory na ZŠ sú plne obsadené pre vyučovanie, ale prosím, môžeme spoločne s p. Holbusovou zájsť za p. riaditeľkou
8, priestory budovy šatní v športovom areáli tiež nie sú vyhovujúce
9, ďalej už máme len budovy MŚ, tie sú obsadené a to každý deň
Možnosti sme ponúkali a ponúkame, druhá vec je, či sú pre protistranu vyhovujúce, zrejme nie.
Môžeme ponúknuť len z toho, čo máme a čo je voľné.
Kardinálny problém je, že nemáme dostatočne vyhovujúce priestory podľa požiadaviek MC, ktoré by malo k dispozícii len MC, ktoré sa neschádza každý pracovný deň.K tým nárokom, máme 3 Domy kultúry, z toho 1 veľký v Ilave a stále sa stretávame s kritikou, že nie sú vytvorené vhodné aj priestorové podmienky. Mesto je ako rodina, tiež nemá na všetko a v rozsahu a kvalite, ako by každý občan, každá záujmová skupina chcela.
s pozdravom a poďakovaním za Vaše príspevky

#21 | 27.10.2009 11:32:23
matka
195.146.150.49
Myslím že maminy by sa v centre stratávali aj každý deň v popoludňajších hodinách, poprípade aj doobeda, napr. v pondelky, keď majú doma navarené z nedele a nemusia stáť doobeda pri hrncoch. :) Ten klub dôchodcov by stál za zváženie.

#22 | 27.10.2009 12:52:16
primátor
Matka,
ak by to bolo riešenie, treba aby p. Holbusová prišla a dohodneme stretnutie a prejednáme to s p. Šatkovou, ktorá zastupuje dôchodcov.Treba mať v podmienkach aké máme, aj priestorových, dobrú vôľu a chuť k dohode, kompromisu.
s poďakovaním za Váš príspevok, prianím príjemného dňa a pozdravom

#23 | 29.10.2009 11:33:10
Adina
78.98.207.196
ODKAZ PRE PANI ai. Pani ai nikto nechce aby samospráva,platila materské centrum chceme,aby pomohla nájsť priestory, kde by mohli fungovať.Len tak pre informáciu naštudujte si ČO JE TO MATERSKÉ CENTRUM,je to občiannké združenie - nezisková organizácia nikto na tom nezarába.Osobne som rada že sa to začína hýbať-trochu.

#24 | 02.11.2009 13:06:12
primátor
....
p. Holbusová sa mi ozvala, budúci týždeň pravdepodobne urobíme stretnutie aj s p. Šatkovou z Klubu dôchodcov.
primátor

#25 | 24.11.2009 19:36:06
seniorka
95.102.128.27
Prečo nefunguje v Ilave materské centrum? Podľa môjho názoru nie je chyba v tom,že mesto nevytvára podmienky,ale skôr vo vedúcej MC. jej schopnosti rozbehnúť centrum už zlyhali na viacerých miestach preto,lebo tam chodilo málo mamičiek.
Teraz im primátor ponúka voľné priestory i svoju zasadačku,no MC si vyberie Klub dôchodcov...
Klub sídli v starom rodinnom dome na Košeckej ulici,v ktorom seniori odpracovali mnoho hodín a za pomoci sponzorov dostali interiér i dvor do takého stavu v akom je teraz.
MC sa páči práve v klube,kde je málo miesta i pre seniorov a nie ešte pre deti.Všetko je hotové,nič sa nemusí prerábať a zariadovať.Ako kukučky sa chcú nasťahovať do hotového.
MC sa mnoho rokov vyhovára na priestory,ale myslím že problém je niekde inde,pretože ak niekto nie je zapálený pre vec môže mať aj zámok a nebude to fungovať.

#26 | 25.11.2009 07:33:59
občan x
195.80.187.53
Materské centrum je veľmi potrebné. Je potešiteľné, že čoraz častejšie je vidno mladé mamičky s kočíkmi. Horšie je že posedávajú po meste či už na lavičkách alebo na terasách pohostinských zariadení či predajne zmrzliny a väčšina z nich drží v ruke cigaretu. Snáď im v materskom centre vysvetlia aké je nevhodné fajčenie pre kojace matky, aké to má následky pre zdravie ich detí. tto je obmedzenie ktoré nemá nič spoločné z demokraciou. Dúfam, že sa z materského centra nestane fajčiarsky klub.

#27 | 25.11.2009 08:56:02
srandista
91.127.252.114
občan x.....
už druhý mudry v tejto diskusii,prvý je pán Mirto

#28 | 10.12.2009 23:46:51
Andrea
78.99.49.117
prepacte seniorka, ale viete o com pisete? Boli ste v tomto MC, ked bolo otvorene? Nie je problem sa do niekoho navazat, ale podat poconu ruku a podrzat ju a nastavit druhykrat, ked ju niekto potrebuje - to je podstatne! Predpokladam, ze ste starsia zena, ktora dala dieta do jasli a isla pracovat, ked to nechcete pochopit!
Materske centrum je predovsetkym pre deti od 0 do 3 rokov - najdolezitejsie je, aby sa zacali stretavat s inym detmi, inymi dospelimi - tzv. asimilovanie a potom jeho rozvoj. U nas je centrum otvorene 3 dni v tyzdni a je to malo! No kapacitne nestihame a to mame iba 2600 obyvatelov.
pekny vecer

#29 | 12.12.2009 16:50:59
mama
95.102.155.212
a kedy sa budete venovat detom memicky,dopoludnia v mater.skole,popoludni v MC a co

#30 | 12.12.2009 17:07:34
Peter Kebis
213.151.217.147
MC je náhrada jaslí, len sú tam s deťmi aj mamičky. Určite je to pre deti a mamičky príjemnejšie ako blúdiť po Ilave a bezvýsledne hľadať funkčné detské ihrisko. A aj malé dieťa do 3 rokov sa predsa potrebuje dostať do kolektívu, zoznámiť sa s rovesníkmi a to už v dnešnej dobe nie je tým najmenším deťom umožnené.A práve nato slúžia MC, ktorých je už na Slovensku viac ako 100. Len v Ilave nie je stály priestor pre MC vo vlastníctve mesta.

#31 | 18.12.2009 19:59:23
seniorka
78.99.9.253
mila Andrea,asi ste si dobre neprecitali moj prispevok,pretoze voci MC nemame nic ale vadi nam,ze chcu zabrat priestory fungujuceho klubu dochodcov,ktory si dochodci vybudovali sami a nikto im pomocnu ruku nepodal...

#32 | 19.12.2009 00:32:18
Peter Kebis
217.110.99.237
seniorka nikto nechce zobrať priestor klubu dôchodcov. Hladá sa priestor a klub dôchodcov bol jeden z návrhov pána primátora. Je to o ochote a dohode.

#33 | 23.12.2009 17:32:46
Pre "mama"
213.151.217.133
Moja zlatá,MC sú určené deťom do 3 rokov,čiže ešte predškôlkárom a sú prevažne v dopoludňajších hodinách.To že aspoň čiastočne nahrádzajú "totalitné" jasle si si už mohla prečítať v iných príspevkoch.Takže,nie"dopoludnia v MŠ a popoludní v MC" ako si to ty zle pochopila.

#34 | 23.01.2010 18:29:08
janette
85.135.141.217
Po precitani vsetkych prispevkov som sa zamyslela a vidim,ze vsade kde materske centra funguju je to o ochote,nadseni a dobrej voli ludi,ktori sa dokazu spojit a budovat nieco,co ma zmysel.a musim pochvalit Ladecke centrum a mamy,ktore tam stale s nadsenim pracuju...a ilavankam vela stastia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára