utorok 8. decembra 2009

Školstvo v Ilave

#1 | 16.05.2008 18:17:46
Helga Schneiderová
78.99.53.11
V minulosti v meste Ilava existovala stredná škola všeobecnovzdelávacieho charakteru. Gymnázium patrí ku koloritu každého mesta. Naše ilavské sa tuším v roku 1973 presťahovalo do Dubnice nad Váhom. Vláda dala gymnazialnemu štúdiu zelenú a o gymnáziá je stále veľký záujem. Vznikajú aj cirkevné a súkromné gymnáziá. Nebolo by dobré, keby škola takéhoto charakteru vznikla aj v našom meste. Je super, že tu je obchodná akadémia. Je to dobrá škola. Ale prečo by naše deti nemohli chodiť aj na Gymnázium v Ilave ? Keď nie štátne, tak aspoň súkromné alebo cirkevné. Helga

#2 | 16.05.2008 18:25:34
mirto
87.197.99.110
No to stojí veľmi veľa finančných prostriedkov a kvalitných učiteľov - ktorých je nedostatok aj žiakov je z roka na rok menej. Je veľkou škodou že staré Ilavské gymnázium presťahovalo do Dubnice, ale asi tam a dlhé roky ešte ostane ....... . Všetko je o peniazoch. Ilava podľa môjho názoru nemá toľko finančných prostriedkov aby si to mohla dovoliť. Skôr musí dbať o to, aby svoju jedinú strednú školu udržala, lebo bola snaha sestier Dubnických o preloženie ... .

#3 | 16.05.2008 19:02:36
Ivana
78.99.53.11
Pamätám si este staré ilavské gymnázium ( ci jedenastročenku ). Skoda. Ale viem aj o tom, ze mensie súkromné školy vznikli v Beluši, napr. aj osemrocné gymnazium. Bolo by dobre, perspektivne, aby v našom meste opäť sídlilo gymnázium.

#4 | 18.05.2008 17:25:50
empee4
78.99.194.253
sukromne skoly su vecou sukromnikov a vytvorenie takej skoly je financne dost narocne. hlavne najst kvalitnyx vyucujucix je dnes problem a vytvorit gymnazium, z ktoreho sa decka nedostanu na vysku je zbytocne. ci by bol zaujem sukromnikov vytvorit v 5-6 tisicovom meste gymnazium ked statne a jedno velmi dobre je o 7 km dalej...

#5 | 18.05.2008 21:31:21
Helga
78.99.75.201
Nemam nič proti gymnáziu v DCA, ale co so ziakmi, ktorych nebavi matemetika a fyzika, na ktorých v Dubnici lipnú. Ak chce ist Vase dieťa napr. na historiu alebo právo ( kde teraz neberú podla prijmačiek, ale podla priemerov ) tak mu moze sólová štvorka alebo trojka z matiky alebo z fyziky zablokovat cestu na vysoku skolu. A pritom tieto predmety vôbec nebude potrebovat. Ešte dobre, že máme gymnázium v Novej Dubnici, kde sa na matike a fyzike tak nelipnú a na vysoké školy sa dostavajú žiaci rovnako ako z dubnického gympla. Helga

#6 | 21.05.2008 07:44:15
nn
78.99.152.81
Viete si predstaviť gymnázium, kde by sa nekládol dôraz na matiku alebo fyziku? Veď to je základ pre ďalšie VŠ - a čo tí , čo si to plánujú na ekonomickú, lekársku,nerátam odborné školy. SPŠ svojich absolventov na VŠ priravuje horšie a prvý ročník na VŠ sú "chudáci " práve z týchto predmetov. Aj právnik si musí vedieť zrátať a keď bude poznať zákony fyziky, tak má všeobecný prehľad, ktorý ako VŠ - vzdelaný človek má mať./ A čo keď si nájde za partnerku jadrovú fyzičku ?/

#7 | 21.05.2008 09:17:37
Skalan
78.99.86.226
Helga, gymnazium v NDCA by som oznacil za podpriemer...Historiu studuje aj Mirto a vysiel zo strednej skoly v Pruskom. Ja mam tiez takmer hotovu vysku, a to na ZS v Ilave som maval z matiky 4, na strednej - SOUs v Dubnici tiez 4. A vidis to, diplomku mam obhajenu za 1, statnice mam na 2/3 hotove...a co studujem? Informacne technologie v skolstve na UKF v Nitre...
Preto, ak chces dat deti studovat na technicky smer, alebo humanistiky treba k tomu vybrat aj spravnu skolu. Gymnazium nie je pre vsetky deti to prave..

#8 | 21.05.2008 15:39:05
Helga
91.127.5.77
Milý Skalan,
novodubnické gymnázium nie je podpriemer. Je to dobrá škola a žiaci sú tam spokojní. Humanitné predmety sú tam na veľmi dobrej úrovni a žiaci sú na tieto odbory dobre pripravení. Výhodou pre humanitne orientovaných žiakov je to, že sa tu nemusia stresovať na hodinách matematiky a obávať o známky. Veď načo im bude matematika v budúcnosti. Ja som sa po mature s matikou nestretla a jedinou boľavou spomienkou na tento predmet je sólová trojka na maturitnom vysvedčení z tohto predmetu / vtedy bola matura z matiky povinná /: Odvtedy som sa s logaritmami a goniometrickými funkciami nestretla a ani mi to nejako nechýba: Viete, mať netolerantného fanatika- učiteľa na matike a fyzike je pre matematické antitalenty peklo na Zemi. A asi je chyba viac v učiteľoch matematiky a fyziky ako v predmetoch samých. Doteraz sa mi ešte snívajú hrozné sny o mojom učiteľovi matematiky.

#9 | 21.05.2008 21:33:03
Jana
213.151.217.169
Súkromné školy nie sú vecou "súkromníkov" , ale zriaďovateľov - aj fyzických osôb, ktoré majú na to odvahu, chuť a kompetenciu po všetkých stránkach. V legislatívnej i pedagogickej oblasti. A hlavne majú vieru, že veci sa dajú robiť aj inak.

#10 | 24.05.2008 13:54:43
ska
91.127.61.229
pre skalan.:
nehovor o novodubnickom gymply ked sotva vies kde to je!pochybujem ze si tam nekedy vobec vkrocil, a vobec neni podpriemerne.neviem preco kazdy hovori o novodubnickom gymply ze je zly.a dubnicke chvalia do neba.ste trapni vseci co si myslite ze ndca gympel je podpriemerny.pozrite sa do dubnice na gympel, jako tam nicia decka, lutujem tie decka co sa tam, rozhodli ist.kradnu im dectvo....

#11 | 24.05.2008 14:21:18
mirto
87.197.99.110
Vie mi mi niekto povedať aká je štatistika prijatia žiakov z Pu, NDCA, DCA, gymnazii na vysoke školy ? Aj to je určite merítko kvality.
Teraz trocha o inom. Osobne som rád že tradícia dubnického gymnázia začína práve v Ilave, teda v meste kde školstvo malo vždy svoju tradíciu (Ostrožičovci - Krman, Kalinka ... . a koĺégium Trinitárov ... .)

#12 | 24.05.2008 15:37:15
Helga11
78.99.95.159
Milý Mirto,
tá štatistika je asi skresľujúca. Dnes sa na vysoké školy dostane takmer každý. Totiž na malom Slovensku ich máme ako húb po daždi. Dokonca aj v malých mestách ako je Púchov, čo už je úplná degradácia vysokoškolského vzdelania. Štatistiky úspešnosti prijatia na VŠ z gymnázií sa dajú ťažko robiť. Jednak preto, že žiaci si dávajú viac prihlášok, takže vždy niečo vyjde. Ale kde chcel žiak pôvodne a prioritne ísť sa neudáva. Jednak preto, že dôležitejšie je, koľko študentov na nich vydrží, a to štatistiky nehovoria. Dnes si teda volia rodičia ľahšiu cestu. A ja sa im ani nedivím. Veď deti sú na niektorých školách zbytočne preťažované. Aj ja by som si zvolila ľahšiu cestu. Veď na vysoké školy sa už berie podľa priemerov známok a nie podľa skutočných vedomostí. Takže načo sa moriť v Dubnici s matematikou a fyzikou so štvorkami, keď z Novej Dubnice sa môžem dostať na vysnívanú históriu a sociológiu s dvojkami z týchto predmetov a v poradovníkoch predbehnem všetkých dubnických gymnazistov ( aj s menšími vedomosťami ). Dnes už to nie je o vedomostiach. Prijímačky už robí málo VŠ, aj im už robí demografická kríza problémy. Inak na demografickú krízu budú najviac doplácať náročné školy, lebo žiaci budú voliť jednoduchšiu cestu. A majú recht !

#13 | 24.05.2008 16:47:00
mirto
87.197.99.110
Máte pravdu, že teraz je to veľmi zkreslujúce, ja som ešte z tých silnejších ročníkov, kde sme si prijímačky na históriu museli vydreť a to som sa na históriu dostal z Prušťanskej sorbony kde sme mali dejepis prvé dva ročníky !- je to individuálne - a všetko má veľa faktorov z ktorých sa utvára celok. a Tie sú: 1. Kvalita vyučujúcich, 2. kvalita študentov. 3. samoštúdium študenta pre zvolenú VŠ (môj prípad) .. .
Je pravdou že najmä teraz je to z roka na rok horšie a dnes magistra bude mať skoro každý. Náš profesor nám to povedal výstižne: dnešné vysoké škody majú rovnakú úroveň ako gymnázia pred cca 10 rokmi a tie gymnázia z tohto obdobia nedosahujú úroveň klasických (latina, gréčtina... .) gymnázií z čias pred r. 1949, takže úpadok je v tomto ohľade všeobecný, a tak dospejeme do štádia, keď tu bude mať každý magistra, ktorého úroveň nebude rovnaká .... . Je to zložitý problém o ktorom sa dá rozprávať hodiny.

#14 | 24.05.2008 20:53:37
Helga
91.127.67.159
Mirto, úpadok je všeobecný. Čo si myslíš, že prinesie nová školská reforma ? Ďalší úpadok vedomostí. Dnes sa o žiakov bojuje. Nie žiaci o školy. Ktorá škola je benevolentnejšia, na tú sa prihlási viac žiakov. Veď žiak znamená pre školu peniaze. Všetko spôsobili tzv. normatívy na žiaka ! Bol to omyl 21.storočia, ktorý pochová kvalitu nášho školstva. Trh do školstva jednoznačne nepatrí ( a ani do zdravotníctva ). So vzdelaním a zdravím ľudí sa nemá obchodovať !!! Za všetko môže nebohý exminister Tóth a skupina ľudí okolo neho, ktorá prišla s tými šialenými normatívami v čase demografickej krízy. A pritom nám chýbajú odborníci v strojárstve a elektrotechnike. Gymnazistov však môžeme vyvážať!

#15 | 24.05.2008 23:41:13
mirto
87.197.99.110
Tento problem maju aj v Cz, ale aj inde na zapade, tam to riešia tym, že nechavaju u seba študovať študentov zo Slovenska (alebo prijimaju do zamestnania našich absolvenotov) a tym zakryvaju demograficky deficit, ale aj študenti ak chcu ist na VŠ tak mnohí idú študovať do CZ - väčšina sa už nevráti.
Základný problém je v prirodzenom úbytku obyvateľstva a v spoločenských návykoch a o prioritách mladých ľudí, avšak nemožno to paušalizovať.
Súhlasím s vami.

#16 | 27.05.2008 21:50:37
gymdca
84.47.73.11
ja som chodila na gympel do dca.. a nelutujem to ale viem ze je o 100% tazsi ako gympel v novej.to potvrdi kazdy,nielen ja

#17 | 27.05.2008 22:47:57
mirto
87.197.99.110
Ja som na dcagym nechodil (čo je vzhľadom na moje končiace sa štúdium na VŠ škoda), veľa ľudí nezávisle mi potvrdilo, že Dca gym má veľké prednosti oproti iným gym na okolí, Nefunguje tam náhodou delenie na humanitné a nehumanitné zameranie?

#18 | 28.05.2008 11:29:51
pedro
91.127.46.91
Nie nefunguje. Iba v poslednom rocniku su volitelne predmety, ktore si vybera sam student. Samozrejme okrem povinnych predmetov (napr. SJ,TV) A ano DCA a NDCA sa neda porovnavat. Su to uplne odlisne skoly a na studentov sa kladu ine naroky. Ci je lepsie to alebo to, tazko posudit.

#19 | 29.05.2008 22:01:42
Ala
91.127.16.223
Je to koncentrák

#20 | 31.05.2008 17:33:27
dominika
78.99.135.17
Tiez som chodila na gympel do dca, musim povedat, ze to bola teda poriadna priprava na VŠ, vdaka tomu sa mi dari aj na VŠ, lebo som zvyknuta sa podstivo ucit. Mali sme v 4.rocniku moznost zvolit si predmety, ktore nas bavia a potrebujeme ich pri studiu na VŠ, teda s fyzikou, chemiou ani s matikou som sa uz nestretla :)
Musim sa vsak vyjadrit k tomu, ze na VŠ sice zoberu teraz skoro kazdeho, ale zacina sa hned v prvom rocniku vyhadzovat, velakrat to nezvladaju studenti prave mimo gymnazia, myslim ze na gympli v dca ma naucili, ze sa musim ucit :) Taktiez aj na matematike a fyzike. Hoci cele roky som nadavala, na co mi to bude. Kolkokrat aj na VŠ mame take predmety, ktore vnimam ako matiku a fyziku, lebo musim len cisto memorovat. A co sa tyka toho, ze dnesne VŠ maju uroven gymnazia, takTrnava a pedagogicka fakulta, tak je to tam ovela horsie, mam co robit aby som to zvladala. Zalezi sice na profesorovi a niektori si teda potrpia. Jednoducho nedovolia, aby sa pedagogom stal niekto, kto je nepodstivy, neuci sa a chce len titul. Clovek si potom povie aj zlaty gympel :) Neviem ako je to na inych VŠ, ale poznam nazory, ze je to tazke.

#21 | 01.06.2008 12:26:38
piarak
87.197.99.110
neviem preco tu porovnavate len tie dva gymple...napr. aj na piaraku v TN si v poslednom rocniku volia predmety studenti sami a v predposlednom seminare ktore im pomozu na vysoku...a co viem od brata co chodi do novej na gympel je to teda pekne skorumpovana skola...iba od jeho spoluziakov kazdy rok kupuju znamky ich rodicia...a v ilave by sa gympel nechytil lebo vsetky v okoli su uz rozbehnute a kazdy si zvykol na tie v okoli a nechytil by sa ani na ich uroven...ja chodim na gympel do TN a najviac sa tam tlaci prave na matiku fyziku a jazyky tak neviem co tu niektori hovorite ze na gymploch sa na tieto predmety netlaci...asi by ste si to tam mali ist este raz odsediet v tych laviciach aby ste pochopili...

#22 | 02.06.2008 03:30:12
stary haj
75.83.27.86
Skalan,
dnes uz nezalezi ani tak na skole ako na tom, ci clovek ma zaujem pracovat na sebe z dlhodobeho hladiska. Casy, ked stacilo urobit skolu a potom uz iba nieco robit su nenavratne prec. Dolezite je viest dieta k tomu aby si uvedomilo, ze dnes je otvoreny a globalny trh, neustale studovanie a zdokonalovanie sa je nevyhnutnost (a hlavne jazyky, ktore su stale na SK zanedbavane).
Hovorim to zo svojho hladiska, kedysi 20 rokov doazdu som studoval strojarsku priemyslovku v Povazskej Bystrici a poslednych 5 rokov som pracoval v jednej z najvacsich americkych financnych firiem. Tiez som si myslel, ze budem cely zivot robit majstra v ZVL... ;-)

#23 | 03.06.2008 12:55:37
Ľubomír Turcer
Starý háj pekne ste to povedali. Tiež som študoval na tej priemyslovke. Vtedy sa tam neštudovali neslovanské jazyky, len ruština, ale začal som chodiť súkromne na angličtinu.V budúcnosti mi to veľmi pomohlo. Dnes sa takmer všade na školách dajú študovať jazyky až mám dojem, že si to niektoré dnešné deti ani nevážia. Odporúčam, aby to využili a učili sa . Otvorí im to cestu k pracovným príležitostiam v celom svete. Dnes už nič nezmeníme na tom ,že hlavne Angličtina sa stala obchodným a technickým jazykom č. 1. Každý manažér, či už nemec, alebo rus, dokonca kórejec, vie komunikovať v tomto jazyku. Pre dnešného mladého absolventa VŠ je ideálne ak sa dohovori anglicky, nemecky a francúzsky. Dnešné deti majú šancu, pretože začínajú skoro. Veľa trpezlivosti školáci Vám žela Ľubomír Turcer

#24 | 04.06.2008 23:20:32
stela
78.99.225.163
Tak isto som skoncila gymnazium v DCA a teraz studujem na VS.Je pravda , ze na urcitych predmetoch,niektori ucitelia od nas vyzadovali viac.Ale musim povedat ,ze mi to neuskodilo.Hoci takisto nepatrim k matematickym a fyzikalnym expertom , nikto mi na tychto predmetoch nerobil zo zivota peklo.Prave naopak,naucili ma , ze musim na sebe makat,a potom to ide.A ked nie , nech sa paci,mam sancu kedykolvek prestupit na inu skolu.Mimochodom, vacsinou sa prestupovalo na gym do NDCA,kde to islo podstatne lahsie...
Suhlasim aj s tym nazorom ,ze na niektore vysoke skoly nie je tazke sa dostat.Ale z vlastnych skusenosti viem, ze na VS plati : "nie je doleziste dostat sa tam , ale udrzat sa..."

#25 | 28.07.2008 17:55:23
primátor
Gratulujeme susedom,Pruskému a Košeci,
ZŠ v Košeci a Pruskom sú v zozname schválených projektov z Min. výstavby SR na financovanie rekonštrukcie z eurofondov. Projekty podávali pár týždňov pred nami, takže my predpokladáme závazné rozhodnutie do max. 2 týždňov až mesiaca.Inormácia prišla dnes mailom z Ministerstva.Fin. objemy: Pruské cez cca 40 mil., Košeca cca 16 mil.

#26 | 30.07.2008 01:06:51
včielka maja
78.98.54.137
Nezáviďte všetkým, pán primátor. Štefan môj zlatučký, neboj, veď aj na teba príde.........

#27 | 30.07.2008 07:28:19
primátor
včielka maja,
je mi ľúto, buď neviete čítať, alebo máte problém so zrakom, nezávidím ale gratulujem. A to je u 99,9% ľudí rozdiel, len u Vás zrejme nie.
Inak Vám ďakujem, začínam mať milé telefonáty od ľudí, ktorí mi prajú, aby som sa nedal a Vaše príspevky vydržal. Ja im zasa vravím, že mi nalievate sily a energiu. Vďaka, prosím ďalej, čakám ďaľšie.
s úctou

#28 | 30.07.2008 22:11:32
včielka maja
78.98.37.172
pán primátor,
v mojom veku vidím, že by ste závidel. Myslím nielen zrak ale asi aj vek.
Viete, my včielky jedny cítime ako nocionálne a druhé ako expresívne. Nocionálne výrazové prvky sú také, ktoré vyjadrujú iba objektívny, logický a vecný obsah. Komunikácia, ktorá sa skladá z takýchto prvkov, je takisto objektívna, logická a vecná. Ak chce hovoriaci vyjadriť vlastný postoj k obsahu prehovoru, použije expresívne čiže osobne motivované výrazové prvky. Komunikácia presýtená expresívnymi pomenovaniami a formovaná expresívnou štylizáciou odráža vnútorné pocity hovoriaceho k veci, o ktorej je reč.
Vy len expresívne. Alebo nemáte dobrého očného lekára. Recept Vám dali u výbornej lekárky. Len jej pošeptajte do úška, že by ste si rád nechal očká vyšetriť a nie oni vás z očného pošlu ku kožnej. Ešte že to nebolo ku gynekoložke.
Ozaj, vidím aj počujem dobre......

#29 | 02.08.2008 05:54:22
Čmeliak
78.99.182.62
A čo tak rovno Chocholoušek v Bohnicach? Ten by prospel určite!!!

#30 | 02.08.2008 09:03:10
intelekt
78.99.142.245
pán uchvatný,
gymnázium je naj naj naj stupeń stred.vzdelania,nič a nič ho nanhradí,pán, úchvatný,políciou preverený

#31 | 02.08.2008 09:03:37
včielka maja
78.98.115.105
Čmeliačik, ako ti bolo v Bohniciach? Včielky vraveli, že nič moc asi, že žiadne výkony si nemal. A nielen telesné ......

#32 | 02.08.2008 14:55:27
Čmeliak
78.99.158.183
Nebolo ta tam tak nebolo do čoho pichnuť!

#33 | 02.08.2008 16:44:36
včielka maja
78.98.249.218
Takže "ručná anča", preto ti duchaplné príspevky čmeliačik......
Ale neboj, dokiaľ ti nerastú chlpi na dlani, čo tam po psychike, tú nikto nevidí, len keď píšeš môj drahý ............

#34 | 30.09.2008 18:59:56
primátor
....
v týchto dňoch sa kompletuje na ZŠ Medňanská dodávka 2 PC interaktívnych multimediálnych výukových tabúľ pre žiakov 1. a 2. stupňa ZŠ s vyučovacím softwarom na niektoré predmety,matematika, jazyky,atď. od firmy STIEFEL.
V letných mesiacoch firma STIEFEL v priestoroch DK Ilava na pozvanie mesta Ilava odprezentovala vyučovací proces na týchto tabuliach pred asi 30 pedagógmi z Ilavy, a okolitých obcí. Vzhľadom na to, že sa nám to zdá veľmi progresívne v súvislosti s efektívnejšou výukou žiakov, tak po dohode ZŠ a mesto objednali spolu 2 tabule s tým, že 1 tabuľu, montáže a software hradí mesto a druhú ZŠ.V rámci dodávky a ceny a cenovej zľavy je aj zaškolenie pedagógov s prácou s tabuľou a softwarom s akreditáciou z Ministerstva školstva.
Veríme, že to bude veľkým pozitívom a kladným posuvom vo výuke a takýchto tabúľ bude na škole pribúdať.

#35 | 03.10.2008 12:40:01
PRAVDA
2.18.7.20
co furt rie ite minulost? a prečo nerie ite to ako sa učitelia chovaju k iakom? Napriklad taka pani učitelka Pejkova celu hodinu si na iakoch iba upevnuje sebavedomie. Nadava nam do blbov, do sprostych ,do somarov atd. A ked sa nahneva tak nam ustedry aj facku alebo podobne. Dobre o tom vsetci viete ale nikto to neriesi

#36 | 03.10.2008 12:47:08
pedro
84.47.13.56
Posledny prispevok pisal predstavitel mesta?:)

#37 | 03.10.2008 14:57:42
Ivana
91.127.106.25
Tomu neverím, že by sa pani učiteľka Pejková správala voči žiakom. Je to inteligentná pani, veľmi kultivovaná a vzdelaná. To čo tvrdíš sú nezmysly.

#38 | 03.10.2008 15:22:30
Skalan
91.127.243.207
Nooo na nas bola tiez pekne tvrda :) a to uz som zo skoly 11 rokov :) ale nestazujem si :))

#39 | 03.10.2008 15:29:27
Ivana
91.127.106.25
Dnes to majú učitelia veľmi ťažké. Sú vystavení napätiu a permanentným stesom. Aby učiteľ zvládol svoju prácu, musí mať určitý odstup, musí byť asertívny, ale popri tom objektívny a spravodlivý. Je iná doba ako kedysi. Aj žiaci, ale aj rodičovská verejnosť sú iné ako kedysi.

#40 | 03.10.2008 17:27:27
mirto
87.197.99.110
Ja na pani učiteľku Pejkovú taktiež nedám dopustiť. Nebyť jej tak je zo školy holubník.

#41 | 04.10.2008 16:23:51
helia
195.91.82.9
hoci som p. pejkovú nemusela /kvoli náboženstvu / musím povedať, že to bola jediná učiteľka, ktorá nemala žiadneho obľúbenca a nikomu nanadržiavala. ale učitelia to dnes naozaj nemajú ľachké, deti sú drzé a do očí sa im vysmievajú - hlavne ak sú si istí svojimi bohatými rodičmi.

#42 | 05.10.2008 22:24:44
lucia
91.127.255.131
Deti su take ,aka je aj tato doba, su len odrazom nas dospelych, predtym boli deti lepsie, pretoze predtym boli aj vsetci ludia ini, chciet zmenit deti uz poznacene touto dobou si vyzaduje obrovsku odvahu, ja len obdivujem pedagogov, ktori si v dnesnej dobe trufnu na taketo deti.
Ja som si zazila uz aj v mojej dobe ucitelov, ktori rozhodne neboli prikladom spravania sa detom, a pritom nebolo predtym tolko nasilia, sikanovania a deviacie. Za zotretie tabule, ked sa nemala zotierat si vysluzili deti nemenovanej ucitelky otrepanie hlavy o tabulu a darmo si obzerali krvave jazvy na rukach,
ktore im urobila, ked ich schmatla a tahala k tabuli.
Treba si uz len predstavit, ze deti v sucasnosti urobia ovela horsie veci, co by im urobila tato nemenovana ucitelka? Ktora mimochodom este stale vyucuje.
Myslim si, ze respekt sa neda ziskat takymto riesenim problemov zo strany pedagoga, hlavne pre menej vyrovnane dieta to moze mat negativne nasledky.
Radost mam hlavne z toho, ked vidim ako deti maju radi ucitelov, ktori si ich ziskaju svojou osobnostou a presvedcenim, ze maju detom pomahat, nie im nahanat strach, bit ich a vyhrazat sa im. Mozno si aj oni vdaka tomuto ziskaju respekt, ale to dieta na to nikdy nezabudne a s "laskou" bude na nich spominat. Presne tak ako ja, ked som nedavno stretla spominanu ucitelku v Ilave a co som citila?? Strach. Ja dospely clovek, som sa bala o polovicu mensej, postarsej ucitelky, uz len ked som ju pocula rozpravat vratili sa mi vsetky najhorsie spomienky na nu.
Teda len prajem pedagogom, aby pracovali v skole na zaklade presvedcenia, ze chcu deti zmenit k lepsiemu a pomahat im, namiesto nicenia aj maleho nadsenia, radosti zo skoly. Na co je skola dobra, ked do nej idu deti so strachom???

#43 | 06.10.2008 14:18:02
helga
213.81.187.246
To snáď Lucia, nie ! Je som chodila na ZŠ v rokoch 1974 až 1982, ale s týmto som sa nestretla. Už Igorovi Hnízdovi z Obecnej školy prizvukovali, že nemá biť deti. Učiteľka, ktorá použije takúto bitku by nemala byť učiteľkou. Našťastie som takú nestretla. Pamätám si ale na jednu, ktorá strhla žiačke retiazku s krížikom a potom pred tabuľou po nej stúpala a piatačke nadávala do vatikánskych agentov.

#44 | 06.10.2008 19:46:58
lucia
78.99.148.189
Veru tak to bolo, "laskavy" pristup tejto ucitelky pocitil asi kazdy z triedy, mne osobne urobila na ruke krasnu chrasticku, tiez ma pretrepala a to som patrila k jej oblubencom, lebo som mala same jednotky.
Ale toto sa stava, ked ucitelka nema rada deti, a robi tuto pracu len preto, aby mala prijem.
Podla mna je ucitelstvo poslanim, nie povolanim.

#45 | 05.01.2009 13:24:31
zuzik
91.127.66.81
ako je možne že deti mamičkam na materskej zobrali do škôlky a mamičkam čo idu do prace nie kde mam dat dieta na pol roka ked mi ho zoberu do škôlky až v septembry a 3.roky ma vo february

#46 | 05.01.2009 20:17:23
stela
91.127.64.83
neide o to ci mamicka robi ,alebo je na materskej...Uz sa tu o tomto probleme pisalo...Ide o to ze skolka sa musi zaplnit a nemoze sa drzat volne miesto pol roka,ked ine dieta by nastupilo do skolky hned od zaciatku skolskeho roka...

#47 | 05.01.2009 21:59:40
pracujuca
91.127.220.86
Do školky priberaju aj počas školského roka, viem o 2 detoch, ktoré teraz nastupujú od nového roka do školky, Mne tiež povedali, nech sa informujem počas školského roka - aj som sa informovala a aj tak mi nedali vediet, že majú voľné kapacity - asi nemám vhodné priezvisko, keď tak rýchlo naň zabudli.

#48 | 05.01.2009 22:08:45
pracujuca
91.127.220.86
Takže pri ďalšom dieťati si presne naplánujem, aby sa narodilo v septembri, nakoľko deti narodené v iných mesiacoch asi nemajú nárok ísť do školky v 3 rokoch, človek príde o materskú, je nútený isť do práce, ale v Ilave mu počas roka dieťa nezoberú. To nie je diskriminácia? Keď je diskriminácia neprijať dieťa matky , ktorá je na materskej s iným dieťaťom - že to sa predsa nerobí, tak mne ked je narodené dieťa v marci a nevezmú mi ho, llebo sa narodilo v nesprávny mesiac tak to nie je diskriminácia? Ešteže máme ochotné babky a dedkov, ktoré sa postarajú.

#49 | 07.01.2009 11:28:11
Hela
91.127.68.17
Voľné miesta sú v škôlke v Klobušiciach, takže aký problém? Ani v Bratislave nemajú škôlky pod nosom. Tak nech sa páči prihlásiť sa tam, aspoň bude využitá škôlka.

#50 | 07.01.2009 17:37:45
pracujuca
91.127.220.86
No keby bývam v Klobušiciach, tak to neriešim. Takéto múdre reči má aj vedenie mesta, však dajte do Klobušíc. Tam je otvorená jedna trieda a tá je plná, myslím že kôli pár deťom, nebudú otvárať druhú triedu. A okrem toho, nie každý má auto a takú pracovnú dobu, aby stíhal vodiť deti do Klobušíc. Tak zrušme potraviny a chodievajte si nakupovať do Klobušíc, budete potom spokojná? To je taká istá základná vec ako škôlka. Hela, a už keď ste tak zareagovali, tak dajte odpoveď aj na to, prečo berú deti aj počas roka, keď má škôlka od septembra naplnený stav - tak to kritérium by aj mna zaujímalo.

#51 | 07.01.2009 20:36:15
anna
91.127.220.86
Mna by velmi zaujimalo, ako sa mesto ilava stara o starych.chorych a nevladnych obcanov., do ktorych domovov, okrem drahej Kosece im pomaha sa dostat,dustane kazdy potrebny opatrovatela.lebo v ilave ziju aj ini,nez sportovci.urcite vela starych tazko chorych ilavanov by chcelo svoj zivot ukoncit pri svojich blizkych a ti nemaju castokrat sa o nich starat 24 hodin denne a nenocnice tiez nie su ochotne.vsade vas drzia max. 3 tyzdne. Nezabudajte pan starosta aj na taketo pripady. Ilave chyba dom dochodcov,

#52 | 07.01.2009 21:16:33
Mario Hrubý
anna
prosím rešpektujte kódex tejto diskusie a v prípade že chcete diskutovať na tému odpovedajúcu vášmu príspevku je potrebné ju v diskusii vytvoriť. Toto je priestor pre diskutovanie o školstve v našom meste.
Pekný večer

#53 | 08.01.2009 08:34:18
45dada45
91.127.227.206
ja navrhujem v ilave zavret skolu kvoli nedostatku plinu na slovensku .... bude nam tam zima ked nebude plin ... a kebi sme v skole kurili tam budeme vela plinu minat a potom nebudu mat plin obcania !!! zatvorme skolu !!! aj v tn us zatvorili

#54 | 08.01.2009 09:29:29
jana
78.98.109.245
45dada45.
tebe skôr odporúčam chodiť do školy, ešte sa potrebuješ veľa učiť.

#55 | 08.01.2009 09:32:26
obcan ilavi
91.127.227.206
Rusko zastavilo plyn,slovensko musi cerpat z nudzovych zasob.ako prve setriace opatrenie navrhujeme zavriet vsetky skoly.

#56 | 08.01.2009 09:33:20
45dada45
91.127.227.206
odkial vies kolko mom rokou

#57 | 08.01.2009 09:46:23
45dada45
91.127.227.206
maaamiiina si veeelmo trapna a to je jedno ci potrebujem alebo nie ale neni pliiiiin !!!! chapes tak ....

#58 | 08.01.2009 13:29:06
Milada
91.127.61.86
45dada45- S tým či je plyn , alebo nie je plyn s tým Ty nič nenarobíš, ale čo sa týka gramatiky to by sa Ti dalo pomôcť, ale len v tom prípade, keby fakt nemuseli zatvoriť školu a Ty by si sa naučil písať bez chýb. Tebe by to prospelo.

#59 | 13.01.2009 14:27:42
primátor
Verejnosť,
... podľa poslednej overenej informácie z ústredných orgánov a rezortného ministerstva úspešne prebehlo výberové konanie na výber dodávateľa schválenej eurofondovej investície Rekonštrukcia ZŠ Medňanská a Verejným obstaraním v zmysle zákona bol vybraný dodávateľ diela, s ktorým budú podpísané zmluvy. Výška celkovej investície je cca 37,000.000,-Sk, z čoho 95% v sume cca 35,00.000,-Sk je čistý mimorozpočtový príspevok - dotácia z fondov Európskej únie a 5% vo výške cca do 2,000.000,-Sk bude spoluúčasťou mesta Ilava.
Predpokladaný termín realizácie začatia-ukončenia apríl-október 2009.

#60 | 13.01.2009 15:00:54
primátor
Verejnosť,
... v návaznosti na predchádzajúcu informáciu len dávame na vedomie, že vybraným dodávateľom na rekonštrukciu ZŠ Ilava Medňanská je " Združenie ZŠ ", pozostávajúce z firiem:
FURMET GROUP s.r.o. ako Vedúci člen združenia
SESTAV, s.r.o. Člen združenia

#61 | 16.01.2009 08:21:26
primátor
Verejnosť,
.....Tento týždeň bol dokončený a odovzdaný na Ministerstve školstva SR - Agentúre ministerstva školstva SR pre štrukturálne fondy europrojekt " ZÍSKAJME NOVÉ POZNATKY MODERNÝMI FORMAMI ",so žiadosťou o nenávratný finančný príspevok pre ZŠ ILAVA Medňanská.Projekt a žiadosť boli podané na základe výzy v rámci Operačného programu Vzdelávanie Prioritná os 1 Reforma systému vzdelávania a odbornej prípravy Opatrenie 1.1 Premena tradičnej školy na modernú.Celkové výdavky projektu sú vo výške 165.649,21 EUR(4,990.348,-SKK), z toho požadovaná výška nenávratného finančného príspevku je v objeme 95% z celkových výdavkov čo činí 157.366,74 EUR(4,740.830,60,-SKK). Spoluúčasť mesta,školy je 5%. Konečný termín odovzdania žiadosti a projektu je pondelok 19.01.2009.
Na projekte sa z podnetu poslankyne NR SR za SNS p. Milady Belásovej(rodenej Hackenbergovej,rodáčky z Ilavy a aj v 70-tych rokoch minulého storočia žiačky ZŠ v Ilave) a p. Vanka poslanca Trenčianskeho samosprávneho kraja za SNS a občana mesta Ilava a z iniciatívy vedenia mesta,MZ, vedenia ZŠ, komisie školstva spolupodieľali vedenie školy, pedagógovia a zástupcovia poradensko-konzultačnej firmy-agentúry EuroDotácie.
V priebehu mesiacov október, november,december 2008 a január 2009 prebiehali práce na príprave a podaní projektu v súčinnosti poradenskej firmy EuroDotacie, vedenia ZŠ a kolektívu učiteľov.Chcem poďakovať za vynaložené úsilie a projekt vedeniu ZŠ Ilava riaditeľovi školy Mgr. Stanislavovi Giecimu, jeho zástupkyniam Mgr. Marcele Cillerovej, Mgr. Helene Machovej, v neposlednom rade a osobitne pani učiteľke Mgr. Oľge Ďurechovej. Ďalej poďakovanie patrí aj kolektívu zúčastnených a zainteresovaných pedagógov ZŠ.Príprave projektu spoločne venovali veľa tvorčieho úsilia, energie a aj voľného času,aj víkendového(sobota).Ich námahu a ochotu urobiť niečo naviac pre deti, žiakov dávam do pozornosti verejnosti, rodičom, Rade školy, ZRaPŠ.Ďakujem aj výkonnému riaditeľovi firmy EuroDotácie Ing. Martinovi Chachulovi, ktorý projekt koordinoval a konzultoval a niekoľkokrát aj Ilavu osobne navštívil a spolupodieľal sa na práci s vedením a kolektívom ZŠ.Vyjadrenie , poďakovanie a ocenenia vedenia školy a kolektívu učiteľov výk. riaditeľom Ing. Chachulom tak isto chcem dať na vedomie verejnosti.Ocenil a pochvaľoval iniciatívu a invečnosť pedagógov školy a doslova povedal, že s takou spoluprácou zo strany školy pri príprave projektu sa asi pri 12 projektoch iných škôl ešte nestretol.Spoločne dúfajme a držme palce, aby aj tento projekt, tak ako aj projekt Rekonštrukcia ZŠ Medňanská bol schválený.V rámci tohto projektu sú potencionálne zapojené všetky ročníky(1.-9.).Samotná, prípadná realizácia projektu(po verme, že schválení) prinesie:
zriadenie 2 nových multimediálnych učební,
inováciu odbornej učebne pre fyziku a chémiu
zavedenie projektového vyučovania
intenzívne zapojenie informačno-komunikačných technológií do vyučovacieho procesu
realizáciu výučby aj v teréne
medzipredmetové prepojenie a blokové vučovanie
skvalitnenie výučby cudzích jazykov zavedenie prvkov metódy CLIL
zvýšenie odbornej pripravenosti učiteľov zapojených do projektu.
Projekt je rozdelený do 2 základných a logicky prepojených cieľov:
1. Modernizácia vučovacieho procesu prostredníctvom inovatívnych metód(realizovaná 6 aktivitami)
2. Modernizácia didaktických prostriedkov založených na moderných informačno-komunikačných technológiach(realizovaná 1 aktivitou)
s poďakovaním a prianím príjemného dňa

#62 | 16.01.2009 11:29:30
Verejnosť
78.99.50.226
Treba trošku stručnejšie, zrozumiteľnejšie, ľudskejšie, verejnosť chodí občas do prace a nemá čas čítať tieto siahodlhé články.

#63 | 16.01.2009 12:56:05
primátor
Verejnosť,
mal som dobrú snahu podať vyčerpávajúcu odpoveď, tak prepáčte ospravedlňujem sa.Priemernému čitateľovi trvá prečítanie vyčerpávajúcej informácie cca 2,5 minúty.Takže ak konkrétne Vám to z hľadiska času a námahy robí problém, resp. nestojí to za to,snaha pomôcť škole, deťom, rodičom aj z mimorozpočtových zdrojov rádovo v miliónoch a pomôcť tak aj rozpočtu mesta a urobiť niečo pre to, aby sme mali vzdelané a do života, na ďaľšie štúdium a uplatnenie sa í v reálnom životepripravené deti, tak ešte raz... " prepáčte "
Takže stručná verzia pre Vás:
robí sa, čo sa nemuselo, aby na škole bolo lepšie, ako je..a to deťom, žiakom, pedagógom. A nechceme na meste, ako to bolo v minulom období, že boli výzvy a šance na rôzne veci a nerobilo sa na projektoch a nepodali sa. Na rozdiel napr. od Hornej Poruby, Pruského, ktoré v období rokov 2004-2006 podali projekty a získali cca H. Poruba 13,000.000,-Sk, Pruské cez 10,000.000,-Sk.
príjemný víkend
P.S.: Myslíte, že Váš pseudonym Verejnosť je o.k. voči všetkým ostatným v meste? Ja som sa na Verejnosť obracal, Vy sa ňou prikrývate a podpisujete.
inak všetko dobré, pekný víkend

#64 | 19.01.2009 13:33:53
občan
195.80.187.52
Prosil by som ešte raz zopakovať na čí podnet sa začal ten projekt vypracovávať?

#65 | 23.01.2009 16:48:13
anna
78.99.41.106
mario. otvor diskusiu o starostlivosti mesta o starych,nevladnych občanov ilavy, itebe starnu rodičia. Dokažeš sa o nich postarat..zostaneš pri nich,opustiš pracu

#66 | 23.01.2009 21:16:45
Mario Hrubý
p.anna
tému máte vytvorenú, môžete sa pýtať resp. vysloviť svoj názor.
Pekný večer

#67 | 07.02.2009 23:25:34
milan
78.99.55.60
Nebolo by vhodnejšie presunúť karneval DK z pondelka na piatok?

#68 | 25.02.2009 07:04:56
miko
62.168.112.42
pan primator, cital som Vas prispevok ohladne projektu modernizacie skoly. Podla mojich informacii ma nasa skola pravnu subjektivitu a myslim, ze co sa tyka projektov na jej modernizaciu je to hlavne povinnost riaditela skoly starat sa o taketo veci. Pokial viem povinnost zriadovatela skoly ako mesta je len prispiet 5% ak projekt prejde. Myslim ze cela starostlivost o dany problem bola Vasa zbytocna starost a samozrejme aj zbytocne vydaje mesta na vybavovanie takychto veci, prepacte ak sa mylim,ale mozno nase male mesto ma dost financii na to,alebo snad Vy mate malo povinnosti? Je to moj nazor,ale nechajte pracovat zodpovednych na svojich povinnostiach dakujem

#69 | 25.02.2009 08:19:01
primátor
miko,
mýlite sa, ale prepáčim Vám. Pán riaditeľ je super človek a spolupracujeme tímovo. A urobili sme dosť, ja aj on, aby sa veci pripravili, podali a mohli byť schválené a realizované. A to Vám vadí? hodnoďte výsledok. Neulahodím všetkým, ale ako vraví jedno slovenské príslovie .. KTO CHCE PSA BIŤ PALICU SI VŽDY NÁJDE...
Odporúčam Vám koncom roka zájsť na školu detailne si ju prezrieť a potom hodnoďte., a porovnajte so stavom trebárs niekoľko rokov dozadu.

#70 | 25.02.2009 09:06:29
beta
95.102.12.183
Neboj sa Miko, Ilava má peniaze na všetko. Iné mestá, napr. Bratislava, Košice už šetria /vid včerajšie tel. noviny/. Ale my nemusíme. A keby to náhodou nevyšlo, tak si na školu zoberieme ďalší úver. Úverov sa dá nabrať ojojój. Príjmy mesta budú asi slabšie - veď je kríza, ale to nič pre pána primátora neznamená. Každá triezvosť v tomto smere je nevhodná, bolo by to priam maľovanie katastrofických scénarov.

#71 | 25.02.2009 09:08:41
miko
62.168.112.42
Pan primator nerozumeli ste ma. Svojim dotazom som myslel len to,aby ste nepoukazovali na predchadzajuce vedenie mesta ze sa nepodavali projekty na skolu. Zrejme Vas predchodca nechaval zodpovednost na tych ktorym to prinalezalo dakujem.

#72 | 25.02.2009 09:17:28
Miro Toman
95.102.18.157
miko,
no však dobre, nech mesto neinvestuje, nič nerobí, nech len žije len pre seba. Uvediem všeobecný príklad. Predstave si že v niektorých mestách zakupujú mestá prístroje pre nemocnicu - to tiež nemajú robiť, aby to nechali na nemocnice. Pozrite koľko sa financii do toho investovalo, a aký bude efekt. Následný efekt bude aj v tom, že ak budú tieto obnovené priestory atraktívne, ako aj novými učebnými metódami, môže byť pre školu do budúcna len plus, môžu ju využívať aj deti zo spádovej oblasti ilavského okresu. Dnes školy bojújú o každého prváčika. Ja keď píšem, tak pomenovám veci priamo, čo by mohlo byť pre mesto vhodnejšie, ale u vás alternatívu nevidím.

#73 | 25.02.2009 09:39:27
miko
62.168.112.42
pan Toman nemam nic proti modernizacii skoly, samozrejme treba pracovat modernizovat a zveladovat, moja otazka sa vsak tykala toho ci je to v pracovnej naplni pana primatora,alebo nie. No sami vidite ze na konkretnu otazku som odpoved nedostal.

#74 | 18.03.2009 10:00:25
primátor
verejnosť,
ako bolo avizované, práce na rekonštrukcii ZŠ Medňanská na základe schváleného europrojektu s finačnou nenávratnou dotáciou vo výške 95%(1,170.000,-EURO) z celkových rozpočtovaných nákladov(1,230.000,-EURO) začali.Momentálne v súlade s projektom sa vymieňajú okná na budovách.

#75 | 18.03.2009 11:21:02
Miro Toman
Fotografia z výmeny okien.

#76 | 02.06.2009 08:54:13
primátor
Verejnosť,
Dńa 29.5.2009 obdržala ZŠ Medňanská v Ilave (a následne informovala vedenie mesta) list - výzvu z Agentúry Ministerstva školstva SR pre štrukturálne fondy EÚ na predloženie dokumentov preukazujúcich splnenie podmienok poskytnutia pomoci. V tejto výzve, okrem iného agentúra konštatuje, že žiadosť ZŠ Medňanská o nenávratný finančný príspevok(NFP) v rámci Výzvy a programu "Premena tradičnej školy na modernú", názov projektu "Získajme nové poznatky modernými formami" bola odporučená Výberovou komisiou na schválenie s maximálnou výškou NFP 153.497,60 EUR.
s prianím príjemného dňa

#77 | 15.06.2009 11:33:11
Radsej nie
160.218.160.162
Príspevok porušil kódex diskusie.

#78 | 15.06.2009 12:10:05
Neon
160.218.160.162
Príspevok porušil kódex diskusie.

#79 | 15.06.2009 12:22:14
aha
87.197.48.201
Asi bude dobré pokračovať v tejto téme v štýle koho ANO za riaditeľa školy.
Koho NIE, vie každý, kto má aspoň minimum informácií. A na to sa nemusí ísť do nejakých osobných averzií.
Ja uvítam zmenu. Vie sa niekto objektívne vyjadriť?

#80 | 15.06.2009 12:35:14
Peter
87.197.128.151
Zasnem aka nevrazivost vladne v Ilave. Alebo je to zavist? Zda sa mi byt strasne trapne ked sa Ilavania navzajom ohovaraju. Je to ubohe...

#81 | 15.06.2009 12:43:11
Radsej nie
160.218.160.162
Príspevok porušil kódex diskusie.

#82 | 15.06.2009 13:13:30
aňa
78.99.138.130
No v tomto prípade , myslím, že je dobre ak ilavania prejavia svoj názor. Kým je ešte pred voľbou treba dať vedieť školskej rade, čo si o tom rodičia myslia. Na to tá voľba asi je.

#83 | 15.06.2009 13:26:05
aha
87.197.48.201
Žeby niekto trafil do čierneho?
Nevraživosť vyzerá inak. Spýtajte sa učiteľov, detí a rodičov na škole, kto že sa správa nevraživo....
Ak by mal terajší p. riaditeľ štipku sebaúcty, tak využije príležitosť a skončí bez trápností. Ale na to sme ešte nedorástli ani na Slovensku ani v Ilave.

#84 | 15.06.2009 14:14:38
Radse nie
160.218.160.162
Príspevok porušil kódex diskusie.

#85 | 16.06.2009 19:57:42
Jana
213.151.217.137
Dávam si otázku, komu táto diskusia prospeje. Včera hosana, dnes ukrižuj. Aké typické...

#86 | 17.06.2009 14:03:01
Radsej nie
160.218.160.162
Preco by mal sediet na stolicke riaditela skoly,taky clovek co za komunistov nadaval detom,preco chodia do kostola a na zaklade kto chodil na nabozenstvo dostaval aj take znamky?Podla mna to nie je spravne.Nema tam co robit..,

#87 | 17.06.2009 15:22:11
ako teda
84.47.84.179
ak je tak a je to pravda, podajte dôkaz o ktorý sa dá oprieť, prečo to skrývať, ale dajte si záležať aby ste netriafali vedľa, lebo škody sa dá narobiť rýchlo.
A ideálne by bolo, keby sa k tomu vyjadril aj p. riaditeľ sám, či nie ? Alebo o to nestojí ?

#88 | 18.06.2009 07:34:35
Radsej nie
160.218.160.162
Je to pravda.Sam som to zazil na vlastnej kozi....Neviem preco neodpovie p.riaditel,ked chodil na kontroli,kto je na nabozenstve a na druhy den slovne napadal ziakou,preco tam chodia a pod..,Hlavna vec,ze teraz chodi aj on na sv.omse a tvari sa,ze je ten najlepsi.

#89 | 18.06.2009 07:41:30
Pravda
160.218.160.162
Aj ja som zazila"nenrmalne spravanie"pana riaditela,ked zistil,ze ziak chodi na nabozenstvo a jeho rodicia boli v strane.Krical preco tam chodia.ked jeho rodici su..,atd...Rychlo prezliekol kabat.,

#90 | 18.06.2009 07:43:29
Neon
160.218.160.162
100% suhlasim...,

#91 | 18.06.2009 07:46:07
ako teda
84.47.84.179
Radsej nie, Pravda a Neon je jeden a ten istý človek?
o čo to tu vlastne ide?

#92 | 20.06.2009 19:44:58
Jozef
78.98.47.232
Bývalí komunisti, ktorí participovali na svetonázorovej výchove mládeže by určite nemali sedieť na riaditeľských postoch - tak káže morálka. Nemám nič proti tomu, že učia. Ale byť na funkcii RŠ je v tomto prípade neetické !!!

#93 | 20.06.2009 22:10:39
znechutena
91.127.44.211
Príspevok porušil kódex diskusie.

#94 | 20.06.2009 22:14:23
znechutena
91.127.44.211
neviem ako by si sa tvaril ty keby si zil v tej dobe a mal by si byt na takej pozicii.
dajte mu laskavo pokoj a pozrite sa radsej na seba aki ste kazudi jeden a potom kritizujte druheho cloveka!!!

#95 | 20.06.2009 22:38:37
ďalšia znechutená
213.151.217.129
Príspevok porušil kódex diskusie.

#96 | 21.06.2009 07:39:23
ako teda
84.47.84.179
Neviem ako bol porušený kódex diskusie znechutenej, lebo som jej príspevok nečítal, ak išlo o urážky, je to v poriadku ale ak sa p. riaditeľ skutočne správal spôsobom z ktorého je obvinený, neuhrá to do autu, mal by sa aspoň teraz všetkým ospravedlniť a to celkom vážne. Alebo obhájiť.
V každej dobe nesie ale človek osobne zodpovednosť za to ako jedná, je falošné vyhovárať sa na vtedajšie podmienky a funkcie, zvlásť preto, že veľmi často išlo iba o prehnanú horlivosťm viac osobnú, než nariadenú. A o tom viem veľa, preto je v poriadku, ak sa chce do veci vniesť jasno!

#97 | 21.06.2009 08:12:11
Mario Hrubý
ako teda
ak bude niekto v tejto diskusii verejne niekoho resp. nejakú skupinu ľudí pomenovávať nadávkami a neslušnými výrazmi tak taký príspevok sa tu neohreje.
Táto diskusia nie je priestor na vyrovnávanie si nejakých účtov expresívnymi výrazmi a neslušnými nadávkami.
Pekný deň

#98 | 21.06.2009 09:57:15
ako teda
95.102.18.241
no veď to je v poriadku, proti takému jednaniu ani nič nenamietam, písal som však o inom

#99 | 21.06.2009 09:57:52
Tvoja morálka
91.127.116.224
Pán Hrubý, a prečo takto neriešite aj príspevky pána prednostu?????Tie su desné a nevadia,lebo.....medveď,že

#100 | 21.06.2009 17:35:30
Mario Hrubý
Tvoja morálka
a ktorý to má byť príspevok konkrétne, ak som ho náhodou prehliadol a sú tam nadávky a urážky nemám problém to dať preč.
Pekný deň

#101 | 21.06.2009 19:19:56
znechutena
91.127.44.211
preco sa tu skyvate za trapne pomenovania a preco ta konkretna osoba to nejde povedat priamo do oci boji sa co??? je to trapne!!!!!
je mi velmi z toho tu smutno!!!!!!
trapne urazanie obycajneho cloveka, ktory si robi svoju robotu najlepsie ako vie fuj hamba Vám vsetkym!!!!

#102 | 21.06.2009 19:33:29
Exot
84.47.24.26
A prečo to robíš ty?

#103 | 22.06.2009 08:24:32
realita
95.102.48.27
Ilavania, ale ste sa vyfarbili !!!
Poukazujete na niečo, čo už je dávna minulosť. A je to vôbec pravda?
Prečo nehodnotíte súčasné výsledky pána riaditeľa a jeho prístup k deťom. Deti sú predsa prvoradé a tie vaše majú možnosť zásluhou pána riaditeľa vzdelávať sa v moderne vybavených učebniach (jazyková , výpočtová technika). Pri vyučovacích procesoch môžu používať interaktívne tabule, triedy sú vybavené novým školským nábytkom atď.
Prečo nepoukazujete na tieto skutočnosti, ktoré boli zrealizované a ďalej sa realizujú počas funkčného obdobia súčasného pána riaditeľa???

#104 | 22.06.2009 09:05:00
mama
78.99.138.130
V prvom rade záleží na tom, akí ľudia s deťmi pracujú a až potom je to o materialnom zabezpečení školy. Ľudia sa tak ľahko nemenia. Ak bol niekto schopný šikanovať deti kvôli náboženstvu vtedy, určite sa to prejaví vo vyučovacom procese aj dnes. Napr. vo vzťahoch medzi vedením školy a pedagógmi. A nervozita učiteľov neprispieva k správnemu prostrediu a atmosfére na vyučovanie. Pre- znechutenú: iste, že sme tu žili v tej dobe ako pán riaditeľ. Kde inde by sme mali žiť? A bolo veľa ľudí, ktorí sa dokázali nesprávať ako on a práve preto neboli na takej pozícii ako on. Človek si vždy môže vybrať... To čo tu pán riaditeľ zabezpečil - no teraz sa vyučovanie modernizuje všade. Skôr by bol výnimkou, keby sa aj on nesnažil. A tí ľudia čo tu o jeho správaní hovoria z vlastnej skúsenosti, asi vedia o čom hovoria.

#105 | 22.06.2009 09:51:33
smutok1
91.127.115.77
Som veriaca a ked ste zacali spinit na jedneho cloveka preco nie na vsetkych, kludne zajdite do kostola a velmi pozorne pozerajte kolkí bývalí komunisti sedia v poprednych laviciach, a co spravite???hmmm???? to mozete sudit kazdeho a teba aj mnohych zo svoich radov...Treba vsak hlavne vyjadrit panovi riaditelovi jedno velke Dakujeme za to co vsetko spravil a moze nas ako obyvatelov len tesit do akej modernej skoly bude nase deti chodit, a samozrejme podakovat celemu pedagogickemu zboru za skvelo odvedenu pracu a pevne verit, ze v piatkovej volbe Riaditela skoly opat zvitazi ten doterajsi a dokonci svoje zacate dielo, a ze zvitazi zdraví rozum volicov a nedaju sa ovplyvnit tlakmi, ktore su v pozadi....Inak dostane spravodlivost v Ilave opat jednu Velku Facku.....

#106 | 22.06.2009 10:15:57
VP
95.102.48.27
Mama, ty si tiež jedna z tých, čo hľadajú chyby iba na druhých. Bola si niekedy pri tej údajnej šikane? Môžeš jednoznačne povedať, že to tak bolo alebo si to iba počula?
Nechápem tiež ako sa môžeš vyjadrovať k vzťahom vedenia školy a učiteľov.Myslím že by si to mohla urobiť vtedy, keby si bola jednou z nich. Vedenie školy predsa nie je iba riaditeľ. A nervozita učiteľov? Čo ak si ju preniesli z domu?
Ty sa v zamestnaní asi vždy iba usmievaš, nikdy nie si nervóvna a svoje deti vychováš iba pohladením a milým slovom bez zvýšenia hlasu,že?
Hnusí sa mi, keď ty a tebe podobní hodnotia človeka tak, aby mu čo najviac ublížili a nedokážu poukázať aj na jeho dobré stránky. Nejdem radšej na to myslieť, koľko zla musí byť vo vás.

#107 | 22.06.2009 12:52:23
mama
78.99.138.130
Pre smútok 1: Nehovoríme o všetkých komunistoch čo sedia v kostole preto, lebo o tom nie je táto téma. Je predovšetkým o voľbe riaditeľa školy. Pre VP: a ty ako vieš, ku komu ja patrím? Hovoríš, že hľadám chyby iba na druhých. Ako si na to prišla?/alebo prišiel/. Ak sa tu niekto vyjadril nejako o p. riaditeľovi, asi mal na to svoj dôvod a svoju skúsenosť. A nebola som to ja, ale ľudia, ktorí hovoria, že to sami zažili .Prečo by som im nemala veriť? Ty máš svoj názor. Ale môže ho mať každý. Ja iba hovorím, že takéto veci pred novou voľbou treba zvážiť. Alebo sa ti zdá, že o chybách ľudí na takýchto miestach treba za každú cenu mlčať a voliť ich stále znovu a znovu nehladiac na názory okolo? Nebudem hovoriť nič k tomu, či som jednou z učiteľiek, ale o pomeroch v škole niečo viem.

#108 | 22.06.2009 14:32:56
čitateľ
87.197.48.201
Kto nepozná minulosť, nevie čo má urobiť pre budúcnosť.
Trošku pozmenená múdrosť...
Ak niekto robí iba to, čo vie, nemusí to byť to najlepšie.
Ak by neboli v 89 - tom (aspoň tak ako boli) odstavení komunisti, tak by dnes nik riaditeľa nevyberal.
Ak by nebolo z čoho, tiež by sa nevyberalo.
Ak by si niekto uvedomil svoju pozíciu, tak ani nekandiduje.
Ak by nebolo tejto diskusie, tak by sme nediskutovali.
Ak by si nemárnil čas a nečítal tento príspevok, venoval sa manželke - manželovi, deťom atď, možno urobíš lepšie.
Ak ......
Verme tým, ktorí budú vyberať, že vyberú správne.
Verme, že ten, koho vyberú, nesklame a že svoju robotu zvládne.
Verme že ....
(miesto bodiek si doplň čo chceš)

#109 | 23.06.2009 17:24:35
budúcnosť
62.168.70.101
Nadviažem na čitateľa, len hlupák sa nepoučí z minulosti. Budovať budúcnosť s tými, čo sa aktívne podieľali na tej minulosti je asi hlúposť a hlavne nemorálnosť. Povedzme si pravdu, čo také prevratné vykonal pán riaditeľ počas posledných 5 rokov za čím nie je primátor, alebo financie mesta?! Nech rozmýšľam akokoľvek dlho, tento zoznam zostal prázdny, ale je tu jedno veľké ALE, máme lepšieho kandidáta ?? Na túto otázku nech si odpovie každý sám, možno v duchu toho, že je lepšie zlo, to čo poznáme ako to čo by prišlo. Slovácii, sme už raz takí, vždy volíme radšej menšie zlo, dúfam, že sa dočkáme a budeme voliť aj iných možností!

#110 | 26.06.2009 23:09:54
Aha
91.127.103.119
Aha, už je to tak. Budúcnosť patrí mladým,... mladším ...a kto sa stým nezmieri tomu dnes nik neverí. Ahááá?

#111 | 30.06.2009 08:11:04
primátor
Verejnosť
dobrá správa pre MŠ v Ilave a Klobušiciach. Vďaka úsiliu a spracovaní projektov na výzvu "Otvorená škola oblať športu" na šk. rok 2009-2010 osobne riaditeľkami MŠ v Ilave p. Harušincovou a v Klobušiciach p. Pilátovou, obdržia MŠ v Ilave finančné príspevky, každá po cca 1.660,-Eur(cca 50.000,-Sk).Financie na základe projektov budú alokované do nákupu športového náčinia, náradia na školské dvory. Riaditeľkám patrí úprimné poďakovanie a úcta za ich snahu, šikovnosť a úspech.
s prianím príjemného dňa

#112 | 30.06.2009 18:10:58
AAA
91.127.38.125
Asi tak ,pán primátor

#113 | 07.08.2009 08:52:42
primátor
Verejnosť,
Agentúra Ministerstva školstva SR pre štrukturálne fondy EÚ na základe žiadosti ZŠ Medňanská v Ilave o nenávratný finančný príspevok na projekt " Získajme nové poznatky modernými formami" v rámci Výzvy na predkladanie žiadostí cez Operačný program Vzdelávanie na opatrenie 1.1, Premena tradičnej školy na modernú, rozhodla v súlade s § 14 a nasl. zákona č. 528/2008 Z.z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva o schválení žiadosti o " NENÁVRATNÝ FINANČNÝ PRÍSPEVOK(NFP)" vo výške 153 497,60,-EUR, pričom celkové oprávnené výdavky projektu boli schválené vo výške 161 576,42,-EUR.

#114 | 21.08.2009 12:47:14
primátor
Verejnosť,
V rámci výziev MŠ SR "Elektronizácia a revitalizácia školských knižníc 2009 bol spracovaný zástupkyňou riaditeľa Mgr. Cillerovou a podaný projekt, ktorý bol aj úspešne vyhodnotený a schválený. Pre ZŠ Medňanská to znamená ďaľší finančný príspevok na uvedený účel pre ZŠ vo výške 3.000,-EURO.ZŠ a p. Mgr. Cillerovej gratulujeme a ďakujem.Z prehľadu úspešných projektov na stránkach MŠ SR je zrejmé, že úspešná bola aj Obchodná akadémia v Ilave. taktiež gratulujeme.Bližšie informácie obratom v Aktualitách.

#115 | 04.09.2009 07:16:37
jaja
78.99.6.73
No, čí to bol nápad ponúkať deťom v škole skrinky na prenájom? Okrem toho, že sú celkom maličké - dvierka 30 krát 30 cm a do hĺbky 50 cm, treba za ne ešte aj platiť. Čo ja viem , v školách na okolí majú skrinky primerané veľkosťou a zadarmo. Nie, že by sa nezišli - ale takéto? To si tam deti majú veci pchať z jednej strany a na druhej ich vyberať? Ani to sa nedá, lebo z druhej strany nie sú dvierka. V škole by mohol byť niekto, kto takúto ponuku posúdi a hneď vylúči ak nie je vhodná.

#116 | 04.09.2009 17:26:00
Mgr.O.Ďurechová,RŠ
91.127.0.97
Vážená pani,pán jaja!
Áno, posúdila som a uznala som za vhodné ponúknuť našim žiakom túto alternatívu.
Z finančných dôvodov zatiaľ nie je možné zakúpiť do školy skrinky, ktoré by žiaci mohli používať bezplatne. Vzhľadom nato, že sa v škole vyskytujú krádeže a straty osobných vecí detí, považujem prenájom osobných skriniek za jeden z možných spôsobov, ako daný problém dočasne riešiť.
Chcem zdôrazniť, že na žiakov nevyvíjame a ani sme nevyvíjali žiaden nátlak.
Rozhodnutie áno či nie je výsostne v kompetencii rodičov a my ich rozhodnutie budeme plne rešpektovať.

#117 | 04.09.2009 19:13:25
Emily
91.127.76.34
Ponúkať tie skrinky na úschovu vecí je vynikajúci nápad, rada obetujem aj zopár EUR, aby môj syn nemusel vláčiť zbytočne ťažkú tašku.

#118 | 06.09.2009 22:26:10
Martina
78.99.89.139
Emily,len som zvedavá či do takej malej skrinky ako tu už bolo spomenuté tú tašku vaše dieťa napchá.Mňa by skôr zaujímalo,v ktorom ročníku priberú žiaci k už vyučovanému cudziemu jazyku jazyk druhý.Napríklad sa učia angličtinu,tak aký jazyk im ešte k nemu pribudne.Ďakujem

#119 | 07.09.2009 15:04:26
Emily
91.127.76.34
Martina, a môžeš mi vysvetliť, prečo by do tej skrinky malo dieťa vkladať školskú tašku ? Predpokladám, že ju bude potrebovať doma, aby si spravilo úlohy, nie ? Ale môže si tam nechať výtvarnú výchovu, telesnú, prezúvky, prípadne nejaké učebnice, ktoré nepotrebuje doma na učenie a na to je skrinka veľká dostatočne.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára