utorok 8. decembra 2009

Škôlka v Ilave

#1 | 15.03.2009 23:29:58
Martina
95.102.30.184
Zakladám túto tému na základe rozširovania bytovej výstavby v našom meste.Pýtam sa hlavne p.primátora Daška.P.primátor,postavili sa tu ďaľšie 2 nové bytovky,ide sa stavať 150 bytových jednotiek na ulici SNP a teraz si položme otázku:v tých bytoch budú bývať ľudia,ktorý buď deti už budú mať alebo ešte len ich plánujú.Nemyslíte,že jedna malá škôlka na toľko bytov je málo?Už teraz je obrovský problém umiestniť dieťa v tejto škôlke nehovoriac o tom aký to bude problém o pár rokov.Ďalej by ma ako matku zaujímalo,prečo by niekto mal vodiť svoje dieťa do škôlky v Klobušiciach keď býva v Ilave.To ako keď rodičia napríklad pracujú na smer Považská Bystrica majú ráno svoje dieťa odviezť na smer Klobušice a potom letieť na autobus do práce?Veď to je úplne choré.Dúfam,že mňa takýto problém s mojim druhým dieťaťom nečaká.Jednej mamičke,ktorá sa tu dávnejšie pýtala ako má umiestniť svoje dieťa do plnej škôlky ste odpovedali,že škôlka v Klobušiciach nemá naplnené svoje kapacity a má dať dieťa tam.A tu sa naskytá ďaľšia otázka.Prečo má dieťa s Ilavy chodiť do Klobušíc do škôlky a dieťa z Klobušíc do Ilavy nemyslíte že je to trošku nefér.A nehovorte mi,že to nieje pravda.Už prvého syna keď som vodila do škôlky tak sem chodili aj deti s Klobušíc.Keby sa prihlásili do škôlky tam mali by kapacitu naplnenú a sem by mohlo chodiť viacej Ilavských detí.A to že majú prednosť na umiestnenie deti podnikateľov to sme kde a tie ostatné deti sú podľa p.riaditeľky čo,spodina.Ale šak rodič podnikateľ=sponzor peňažný.Zamyslime sa nad,tým či sa nedá postaviť nová,väčšia škôlka z tých Európskych fondov keď už ste získali peniaze na viacej projektov,prečo nie aj na tento.Alebo potom rozšíriť tú pôvodnú trebárs ndstavbou.Pretože naozaj tu o pár rokov nebude kam deti umiestniť.Čo nevidieť bude aj môj druhý syn chodiť do škôlky a bola by som veľmi nerada keby mi p.riaditeľka povedala,že mi ho nevezme alebo ak niečo podhodím tak áno,veď aj tak sa to v dnešnej dobe robí.Dáš vezmem,nedáš nevezmem.Byty pre mladé rodiny sa stavajú a oni tiež budú mať deti tak začnime robiť niečo skôr ako budú všetky tie byty postavené a nie až keď bude problém KAM SVOJE DIEŤA UMIESTNIM!!!Ďakujem

#2 | 16.03.2009 19:45:48
peťa
91.127.60.151
Kde sa podela odpoveď pána primátora? Už aj jemu vymazávajú príspevky? Alebo si to rozmyslel a oľutoval, že v tejto téme Martine odpovedal? Možno by odpoveď zaujímala aj iných...

#3 | 16.03.2009 20:24:06
admin
Áno máte pravdu, došlo aj k inému výpadku, o probléme budeme ešte informovať.

#4 | 16.03.2009 21:10:11
Lubica
95.102.37.192
Martina, plne s Vami súhlasím, treba niečo robiť so škôlkou v Ilave, tento rok bol obzvlášť kritický pri prijímaní detí. Ilava je veľmi malé mesto a šušká sa tu všeličo, že sa podľa zvláštnych kritérií prijímaju deti do škôlky. Zaujímavé je, že v septembri mali plný stav detí, ktoré dovršili k septembru 3 roky, známej sa dcera narodila v decembri a už jej ju proste neprijali.Od Nového roka nastúpili 3 detičky do škôlky, ktoré majú 3 roky až v roku 2009 - myslím že v januári a v marci, takže nejaké tie miesta mali voľné už v septembri, ale asi si ich rezervovali pre vyvolených. Takže jediná rada asi je, že treba mať zvučné meno, ktoré má známosti na úrade alebo podniká v Ilave a hneď sa nájde nejaké zabudnuté voľné miesto Tak to je môj názor za ktorým si stojím, lebo sa o tom potichu šušká po celej Ilave.

#5 | 16.03.2009 23:51:28
Martina
95.102.30.184
Lubica aj ja som takéto veci počula od iných ľudí a verte,že sa mi to nepáči.Prečo by som ja ako Ilavanka mala svoje dieťa vláčiť do Klobušíc,keď mám škôlku pod nosom a Klobušičania vodia svoje deti sem.Neviem,čo myslel pán primátor tým,že aj iný vodia svoje deti do škôlky ešte ďalej.Pokiaľ tak robia vybrali si to,prečo nie je to ich rozhodnutie.Ja som tiež mala ponuku vodiť svoje dieťa do Púchova ale uznajte,že budiť dieťa o 4 hodine ráno,aby sme stihli autobus pred pol 6 a ja na 6 do práce mi jednoducho bolo proti srsti už len kôli dieťaťu.Dubnica má škôlok viacej dokonca otvorili už aj dávno zavretú,kde už pani podnikateľka prevádzkovala svoju živnosť a nepovedali tým rodičom,že šak napríklad na Novej Dubnici alebo v Klobušiciach majú voľné miesta.Jednoducho nová škôlka,ktorá bude kapacitne väčšia by bola potrebná.A keď nastane napríklad stav,že budú plné obidve škôlky tak kde sa tie deti umiestnia,mysleli ste aj na to?A ešte taký jeden postreh,nepáči sa mi,že do škôlky sa prijímajú deti,ktoré do konca augusta príslušného roku dovŕšili tri roky.A tie deti,ktoré sa narodili v jesenných a zimných mesiacoch toho istého roku budú čo,o rok dlhšie doma a pôjdu až ako 4 ročné?Neviem ale nejak tomu nerozumiem a pochopila som to takto pretože sa ma to dotýka môj syn sa totižto v septembri narodil tak teraz neviem kedy pôjde do škôlky.A rada na záver pán primátor,nemám nič proti Vám naopak som rada,že ste tam kde ste ale to,že by ste za niekoho dali aj krk to Vám neradím,petože sa to nevypláca.Tý o ktorých sme si mysleli,že sa na nich môžeme spoľahnúť nás najviac sklamú.Vlastná skúsenosť ma o tom presvedčila.

#6 | 17.03.2009 07:26:46
primátor
Peťa,
administrátor to vysvetlil. Sám som to včera navečer reklamoval a bol som z toho prekvapený.Ide o technický problém a chybu, momentálne sa to rieši. Na to "oľutoval a vraj vymazávajú primátorovi" odpoviem ľudovou tvorivosťou " čo sa babe chcelo, to sa babe prisnilo". Neviďte za všetkým intrigy a manipuláciu, aj ľudia a technika vie zlyhať. Za svojím príspevkom si stojím a verím, že problém sa odstráni a príspevok tu bude uverejnený.Kapacitám v MŚ sa budeme v rámci možností venovať. Máme 2 materské škôlky v Ilave a Klobušiciach a v rámci týchto sú a budú zriaďované triedy v súlade aj s ustanoveniami školského zákona a ním limitujúceho počtu žiakov v triedach.Podľa môjho názoru si riaditeľky MŠ plnia povinnosti dobre a sú aktívne. Mimochom, ja som ich nevyberal, ani nedosadil na funkcie,boli volené v zmysle zákona Radou školy(MŠ).Reči sa narozprávajú, pokiaľ sú indície, znova dávam radu, máte orgány činné v trestnom konaní v prípade, ak naznačujete veci hraničiace, ja neviem s úplatkarstvom. Toto platí pre Martinu, Ľubicu.Mimochodom od myslím 1.4. 2009 nastúpi na uvoľnené miesto do MŠ v Ilave dieťa p. Matuščinovej, pričom uvedená pani nie je vplyvná podnikateľka a podobne. Keď sa dá, tak sa pomáha, bez rozdielu na pôvod.Martina čo poviete na rodičov a deti z Iliavky, ktoré aj do Ilavy to majú podstatne ďalej ako Vy do prípadne Klobušíc sú radi, že MŠ majú.
s poďakovaním za Vaše príspevky, prianím príjemného dňa a pozdravom

#7 | 17.03.2009 08:35:10
janka
78.98.205.94
asi sa doma na materskej nudite. Nemali by ste sa radsej starat o vase deti ked uz ich mate doma a nie v skolke? ze vas to bavi...ohovarat.. A este jedna vec, skor by bolo blbe keby to bolo naopak...s tymi vybranymi detmi, to by sme sa viac cudovali...

#8 | 17.03.2009 10:34:17
admin
Problém včerajšieho výpadku v popoludňajších hodinách, súvisiaceho so stratou diskusných príspevkov nastal u poskytovateľa ilavskej stránky, ktorý sa za vzniknuté problémy ospravedlnil

#9 | 17.03.2009 13:21:56
MAURIT s.r.o. developer
87.244.196.218
Bohužiaľ pri nahrávani nových úprav, modulov a neočakávanému výpadku v rovnakom čase sme museli obnoviť databázu diskusie z nočnej zálohy, čím sa stratili údaje diskutujúcich pridané počas pracovných hodín 16.3. Za prípadné problémy sa ospravedlnujeme.

#10 | 17.03.2009 13:26:07
Zuzka
195.146.150.49
Som veľmi rada, že sa našlo voľné miesto pre dieťa p. Matuščinovej, len smutné je to, že to nebolo automaticky, ale musela si to sama u Vás vydupať a dožadovať sa toho, nakoľko na škôlku má nárok, keďže je samoživiteľka. Mali ste jej ju prijať hned, ked si dávala žiadosť. Argumentovať to tým, že nastupuje od 1.4.dieťa nepodnikateľa je smutné, lebo viete, že ste spravili chybu a teraz to naprávate po jej urgenciách. No aspon že ste to napravili.Aj mna by zaujimala odpoved na otázku, ktorú položila Lubica, ohladne 3-ročných detí v septembri. Myslím že aj vy ste tu tvrdili, že je plný stav 3- ročných detí a zrazu navštevujú škôlku aj deti, ktoré mali 3 roky až v roku 2009. A to prečo???- to sú tie vyvolené?

#11 | 17.03.2009 14:28:42
primátor
Zuzka,
na Vašu kritiku jednoduchá a vecná odpoveď. Z informácií, ktoré mám p. Matuščinová do 30.3.2009 je doma, nepracuje, a v podstate existenčne nevyhnutné pre ňu bolo umiestniť dieťa od 01.04.2009. Tak ako sa stáva podľa info riaditeľky MŠ, vedia sa v priebehu prevádzkového roka niektoré miesta uvoľniť v dôsledku predčasného ukončenia dochádzky už prijatých detí (napr. z dôvodu presťahovania rodiny). Takto v období po Novom roku sa uvoľnilo miesto, ktoré sa prisľúbilo p. Matuščinovej. Myslím Zuzka, že v súčasnosti s tým máte vačší problém ako sama p. Matuščinová, lebo ho chcete mať,ale prosím, keď nás chcete biť, bite.Ako som povedal, v rámci možností mesta sa snažíme a budeme snažiť aj od septembra 2009 kapacitne pripraviť MŠ v Ilave a Klobušiciach tak, aby sme mohli vyhovieť záujmu.
s poďakovaním za Váš príspevok

#12 | 17.03.2009 17:13:13
Lubica
95.102.37.192
p. primátor, ja som o žiadnom finančnom úplatkárstve nehovorila - o tom neviem, ale vplyvné meno, to u Vás zavážilo, že sa zrazu našlo voľné miesto a netvrdte že nie. Robíte pre Ilavu dosť, snažíte sa ju zveľaďovať - za to Vás chválim, ale so systémom prijatia detí do škôlky ste to moc nedomyslel, nezabúdajte že Ilava je veľmi malé mestečko kde každý každého pozná . Ako ste niekomu odpísali, keď nás chcete byť, tak nás bite, tak za škôlku by ste si zaslúžili, za iné Vám patrí chvála. No nedá sa vyhovieť všetkým. A ešte k tej poctivosti, čo ste uvádzali v tom príspevku čo Vám bol zmazaný,za učiteľky, či p. riaditeľku si dávajte ruku do ohňa, ale čo tak ju dať za seba???

#13 | 17.03.2009 17:15:55
Lubica
95.102.37.192
Opravujem vetu: ked nás chcete biť, tak nás bite - spravila som tam omylom takú hrúbku, že tú bitku by som si zaslúžila ja :), aby ma tu niekto nerozniesol v zuboch.

#14 | 17.03.2009 18:54:36
primátor
Ľubica,
nemám pocit, že by som sa konkrétne v prípade MŠ niečomu spreneveril,niečo porušil,tomu čo robím verím, s tým, že každému nevyhovieml,Vy ste ideálna? Gratulujem.

#15 | 17.03.2009 20:53:32
mamina
91.127.244.150
Ale spreneveril

#16 | 18.03.2009 07:35:54
primátor
Mamina,
ja nie, možno Vy, čo obviňujete bez dôkazov.Myslím, že školstvu, aj keď momentálne viac základnému, vzhľadom na možnosti a pripravenosť, hlavne majetkovú-vysporiadania pozemkov, venujeme veľkú pozornosť a získavame investície a zdroje hlavne z EÚ fondov, modernizujeme, prerábame. Za pár rôčkov budú Vaše deti dnes vo veku predškolskom, v ZŠ Medňanská, ktorá bude podstatne inak a lepšie vyzerať ako pred 2-3 rokmi a dnes.K ostatnému som sa vyjadril, podstatné je kapacita MŠ v Ilave a aj Klobušiciach. Kapacitne doteraz v MŠ Ilava a Klobušice spolu vždy bolo viac miest ako dopyt, problém je, že nie je až taký záujem v Klobušiciach.Hypoteticky, keby v Ilave bola jediná veľká MŠ a len v Klobušiciach, myslím, že aj Ilavania by boli radi aspoň za túto možnosť.Je naším záujmom, aby miesto malo každé dieťa z Ilavy,ktoré ho potrebuje. A potom sú možnosti mesta.Máte to ako s rodinou. Nie každá je v novom a 4-izbovom byte, prípadne dome, v lokalite, ktorá sa jej najviac páči,lebo na to nemá.Ani my nemáme úplne na taký komfort, aký by ste si možno predstavovali, ale škôlky a fungujúce máme.Tak chceme od Vás trošku pochopenia.V najbližších mesiach, až rok, dva nevidím, že by sa kapacitne mohla rozširovať MŠ v Ilave.Škôlky majú svoje riaditeľky a aj Rady školy.Tak nech stanovia kritéria prijímania také,ktoré budú najprijateľnejšie a najspravodlivejšie, ale zasa nebudú všetci spokojní.Tak ako sa má kde prijímať? Žrebovaním? Ktoré dieťa pôjde do Ilavy a ktoré do Klobušíc?
s prianím príjemného dňa

#17 | 18.03.2009 11:33:18
Dada
78.98.205.94
K príspevkom o škôlke by som chcela povedať, že miest v škôlke asi nikdy nebude dosť, vyhovieť každému sa jednoducho nedá, kedysi sme vodili deti z Dubnice do Prejtej a boli sme rady že máme vôbec miesto pre dieťa a môžeme pracovať. Takže ak je miesto v Klobušiciach nie je to až také zlé. Každý si predstavuje pre seba ideálne riešenie ale v živote to proste tak väčšinou nechodí. A primátor má pravdu, možnosti sú a to je podstatné. Prajem mamičkám aby boli viac zhovievavé a tolerantné.

#18 | 18.03.2009 11:40:53
Dada
78.98.205.94
Pán primátor, nedajte sa znechutiť, ste človek na správnom mieste, len tak ďalej... ešte sa mi žiadalo toto napísať, lebo sledujem dianie v meste a viem, že obetavý a verejnosť Vás zaujíma a to je správne...

#19 | 19.03.2009 10:49:47
janka
78.98.205.94
uz nechajte tu skolku na pokoji ved je MAREC !! prijimaju sa deti do septembra..to rieste ked uz tak...lubica.. skor na zaplakanie v ilave je jedina obuv kde sa predavacky tvaria akoby vam este museli platit za to ked tam nakupujete...hrozne, radsej pojdem do dubnice kupit dietatu topanky lebo v tu je to naozaj strasne..kto ich zamestnava? ved odpudzuju zakaznikov..

#20 | 19.03.2009 13:04:03
Biba
78.98.205.94
Janka - moja reč i keď obuv je iná téma, ale bolo by ju dobré riešiť !!

#21 | 20.03.2009 09:41:26
annina
84.47.19.245
už je ljar,treba tým autám na námesti nasadiľ farebné kvety.Kto mi poradí.kadial máme my zo Sihote chodiťdo mesta.ked pod basou je smetisko,okolo železničnej staniceje neporiadok. aspon keby niekto vytiaholna smetisku pod vaznicou tu tabuľu so zakazom sypať smeti. Už jej chuderke trčí zo zeme len hlava.

#22 | 20.03.2009 20:29:24
Mária
95.102.38.129
K podtéme "Obuv" len toľko, ak niekto je nespokojný, nech to rieši tam, kde treba a neplače nad cudzím hrobom.
Ja si myslím, že výber tovaru je v obuve veľmi dobrý,
predavačky sú ústretové. AK sa niekomu nepáči, má možnosť sťažovať sa priamo na mieste u vedúcej, ktorá je uvedená na otváracích hodinách.

#23 | 20.03.2009 22:03:08
Milada
91.127.87.244
Máš pravdu, výber tovaru v il. obuve je veľmi dobrý, ale tie predavačky sú otrasné, vôbec nie sú ústretové k zákazníkom, ba priam naopak odpudzujú zákazníkov svojim správaním a pani vedúca ak chce mať tržby, mala by nad tým porozmýšľať a vymeniť si personál. Bola som tam parkrát nakupovať, ale pripadajú mi, že ich priam otravujem, keď sa ich na niečo spýtam, a tak ako aj Janka radšej idem do iných obchodov. S týmto názorom som sa stretla už s viacerými ľuďmi, ktorí májú taký istý názor na tie dve baby.

#24 | 21.03.2009 21:25:07
Mario Hrubý
Milada a ostatné diskutujúce,
dodržujte prosím pravidlo, že v diskusnej téme sa diskutuje iba o danej téme. Ak máte potrebu riešiť niečo iné treba si vytvoriť novú tému.
Pekný večer

#25 | 17.04.2009 12:14:26
xxxx
195.91.79.143
je to ubohe.. neviete pochopit ze aj pocas roka sa mozu uvolnit miesta v MS?? a najprv si precitaj te zakon az potom kritizujte.... v TN sú radi ze môži vodiť deti aj do susednej dediny.... sa nestazujte...

#26 | 21.04.2009 12:49:47
Katka
91.127.249.76
milá Janka predstavte si že sa doma na materskej nenudime,a velmi radi by sme isli do prace,ale ako mozeme ist do práce ked nemame kam dat svoje deti,vy asi taky problem nemate ,lebo keby ste ho mali tak by ste ho pochopili,že ostat doma z trojrocnym dietatom,uz bez naroku na matersku nieje az take lahke.....

#27 | 21.04.2009 12:58:20
Dada
84.47.43.181
Milá Katka, ale ak správne chápem, tak máte možnosť do Klobušíc?? Využite ju a potom časom možno aj v Ilave bude voľno. V Ba vozia deti do škôlky 3/4hodinu trolejbusom a komu sa majú sťažovať?? Trochu reality!!

#28 | 21.04.2009 13:29:46
Katka
78.99.71.178
ale my niesme v BA,ja nehovorim ,ze nemozu Ilavske deti chodit do Klobusic,ale co maju urobit taky ludia,ktory to nestihaju,chodit autobusom hore, dole,niektory maju taku pracovnu dobu,ze sa to proste neda stihnut,mozno ti ktory maju auto tym by to vyhovovalo,a praveze tie deti podnikatelou,si myslim ze by stim nemali vobec problem,podla mna je to velka nespravodlivost!!!!

#29 | 23.04.2009 08:49:43
stela
147.251.208.220
Presne tak,keby ste zili vo vacsom meste boli by ste nuteni cestovat aj s detmi za volnym miestom v materskej skole.Klobusice su tak 2minuty autobusom,to zas nie je take strasne si myslim.A kto chce robotu a potrebuje ju,tak vzdy nieco vymysli ako si to zariadit.A nestazuje sa na internete.V dnesnom svete sa vam nikto neprisposobi,vy sa musite prisposobovat a verte,ze nie ste sami co to tak musia robit....

#30 | 23.04.2009 10:36:15
Jana
87.197.106.116
Katka nespravodlivosť sú tie tvoje gramatické chyby. Niečo také sa len tak nevidí. V štvrtom ročníku na základnej škole sa učia nominatív mn.č.( teda 1.pád množného čísla).

#31 | 24.04.2009 11:59:13
Monika
91.127.17.64
Milá Janka,myslím si že by ste sa mali začat starat o svoje chyby a nie cudzie,a ak sa Vás problémy so škôlkou netýkajú tak sa do nich nestarajte!!!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára