utorok 8. decembra 2009

Triedenie odpadu

#1 | 24.03.2008 15:13:19
sk
78.99.28.194
Kedy už budeme v IL triediť odpad ako v iných obciach? Od revolúcie sa tu toho v tomto smere veľa nezmenilo. Mám na mysli vo väčšom zber skla, plastov a pod. a propagáciu a vyhodnocovanie tejto činnosti.

#2 | 24.03.2008 19:38:55
Skalan
91.127.6.158
Zdravim,
v Ilave sa svojho casu triedil odpad a urcite nas to caka max. do 2 rokov...

#3 | 24.03.2008 20:06:23
jozin
78.98.94.18
Hmmm, ale to budeme asi posledni na Slovensku..........

#4 | 24.03.2008 20:19:00
Eta
195.91.54.83
Určite poslední, .......keď v iných mestách učia už deti na školách ako triediť odpad, majú nádoby farebne odlíšené, ešte sa dá na tom i zarobiť pre mesto podľa množstva vytriedeného odpadu

#5 | 24.03.2008 20:30:54
Sofia
91.127.83.62
Na otázku o triedení odpadu už odpovedal p. primátor v rubrike "otázky a odpovede" V Ilave sa bude triediť až v roku 2010 v tom roku je to naplánované v rozpočte. Tiež si myslím, že je to neskoro a určite budeme medzi poslednými, ale ťažko to my zmeníme. Každá malá dedina triedi, len okresné mesto nie.

#6 | 24.03.2008 21:36:55
jozin
78.98.94.18
Sofia,
rok 2010 je totiz uplne posledny termin, kedy sa bude musiet triedit.. Je to skoda, ze tak dolezita oblast zostava az na uplny koniec. Az nas smetie zasype.....ale vlastne nas sa to uz ...............a to je na tom to najhorsie

#7 | 24.03.2008 21:45:42
Sofia
91.127.83.62
V Ilave je to tak už roky, že sa niečo rieši až keď to prikazuje zákon. Prečo by sa kompetentní namáhali keď nemusia. Plat majú aj bez námahy.

#8 | 25.03.2008 06:20:15
primátor
Vážení prispievatelia, kritici, Sofia,
v prvom rade Vám chcem poďakovať za otvorenie novej, spoločensky veľmi dôležitej témy a problematiky. Som rád, že vznikol aj takýto tlak a kritika, aby sa pohli dopredu aj veci v oblasti ekológie, odpadov, čistoty mesta. Ak čítate aj ostatné témy viete, že poukazujem aj na nediscilpinovanosť nás, občanov.
Teraz ku kritike a k triedeniu odpadov.
Samozrejme som si vedomý, aký je stav, aký sme prebrali. Separácia nebola a zatiaľ nie je. Som na začiatku 2. roka svojho prvého volebného obdobia. Určite to Sofia stihneme skôr ako za 3 volebné obdobia. Píšem Vám to Sofia preto, lebo v jednom z príspevkov v ankete ste písali, že to bolo predtým za starého primátora lepšie. No máte na to právo, ale pýtam sa: a triedilo sa? vytvoril sa systém za jeho 3 volebné obdobia? no odpovedzte si sama..keby sa vytvoril, tak asi by táto diskusia nebola.
My ten separovaný zber dotiahneme určite za max. jedno volebné obdobie.
A ďalej, čo možno neviete, ale nie z Vašej, ale mojej viny, lebo som to neodkomunikoval, riešime aj do budúcna zneškodňovanie živočíšnych odpadov, gastroodpadov a bioodpadov.
Sme v regionálnom projekte na zriadenie takejto skládky a zneškodňovanie uvedených typov odpadov novou, modernou technológiou spolu s mestami a obcami Dubnica nad Váhom, Trenčianska Teplá, Nová Dubnica, Trenčianske Teplice a ešte sa rozhoduje Nemšová, či do toho pôjde s nami.
Snažíme sa postupne riešiť všetky zdedené problémy aj novovzniknuté. A verte mi Sofia, že námahu si dávame, aj keď si myslíte opak,inak. Alebo si myslíte, že IBV Klobušice dokanalzácia, cesty, cesta garáže Kukučínova, Moyzesova, Hurbanova, miniihriská, prebagrovanie koryta Košeckého potoka, projekty na Eurofondy-kompletná rekonštrukcia ZŠ Medňanská, vysporiadanie pozemkov pod Domom kultúry Iliavka, DK Ilava a MŠ Ilava išlo a ide bez námahy? A, že bez námahy bolo aj zabezpečenie tohtoročnej investície na úpravu Koryta potokov na Sihoti vo výške 39,000.000,-Sk? Že ide bez námahy zmeniť rozhodnutie SSC, aby sme rekonštrukciu centrálnej križovatky na kruhovú vo výške 14,000.000,-Sk robili na vlastné náklady, z mestských zdrojov, tak aby si investorstvo a financovanie zobrala SSC nie my?
Aj na to máte právo myslieť si to. Ale pravda to nie je.
Kde som doteraz pracoval. hlavne posledných 10 rokov vo finančnom sektore, všade som vynakladal námahu a boli aj výsledy. Často aj prácne a krvopotne. ale boli. Budú aj tu.
Prosím len o trošku pochopenia, porozumenia a hlavne o určitý časový priestor.Nič viac.
Ak je vo Vás toľko pochopenia a veľkorysosti, tak ďakujem. Ak nie, aj tak to musíme urobiť, pred tým neujdem, neschovám sa.
Všetkým Vám ešte raz ďakujem a prajem príjemný deň
primátor

#9 | 25.03.2008 07:53:51
Skalan
91.127.6.158
Ranko,
v tomto musimte suhlasit s panom primatorom, neda sa vsetko stihnut za 1 -2 roky. Ilava bola znacne zanedbane mesto co sa tyka nielen vyuzivanie fondov EU ale aj infractruktury ci ekologie.Na infrastrukture sa pracuje, projekty sa podavaju. Ved kto z Vas by pred 1-2 rokmi povedal ze v Ilave bude Lidl? Skoro nik..
Mozno este predtym ako sa zavedie plne separovany zber by nebolo odveci k sucastnym kontajnerom na sklo pridat kontajner na papier a dalsi kontajner na plasty.

#10 | 25.03.2008 19:26:49
sk
78.99.136.177
Triedenie odpadu nie je záležitosť iba primátora, ale aj celého zastupitelsva mesta a pod... a taktiež občanov mesta. Je fakt smutné, že malé obce to už stihli a takzvané okresné mesto nie.To ani nechce tak veľmi peniaze ako snahu niečo spraviť.Je predsa za jednu námahu do akého kontajnera hodím sklennú flašu. Nie je jedno či za tonu skla na skládke v Dubnici zaplatíme 1000,-sk za tonu skla/odpadu alebo dostaneme 1000 až 1800,-sk za tonu skla v Skloobale/starý názov/ v Nemšovej. To je aj o hospodárení s peniazmi.

#11 | 25.03.2008 19:52:25
primátor
sk,
impulz, a koncept riešenia musí vyjsť od nás-vedenia mesta a vedenia TSM. Zo zodpovednosti sa nevyzúvame, ani sa nechceme vyhovárať a už vôbec nie na poslancov MZ. Myslím, že keď spracujeme dobrý systém, vyfinancujeme ho, že MZ ho schváli a podporí. Ja o súdnosti a ochote poslancov MZ nepochybujem.
Na účtoch mesta podľa mojich informácií na tento účel máme cca do 2,000.000,-Sk. Dôležité bude aj získanie a využitie externých financií, príspevky, dotácie. Urobíme, čo sa dá, aby možno ešte v druhej polovici tohto roka sa začal triediť papier, sklo, plasty..V krajnom prípade najneskôr na budúci rok.
Každopádne aj táto diskusia nás len namotivovala a naozaj niet prečo vyčkávať.
s pozdravom, primátor

#12 | 25.03.2008 19:59:17
jozin
78.98.214.100
presne tak, a ked to nebude v krajnom pripade na buduci rok, bude to v nakrajnesom pripade v roku 2010, ked to uz bude musiet byt , dane zakonom.........

#13 | 28.03.2008 12:27:52
Nýblová
91.127.84.218
Aj v našom meste sa triedia niektoré druhy odpadu.
Na území mesta sú rozmietnené kontajnery na zber skla. Sklo je tiež možné odovzdať na dvore TSM v pracovných dňoch od 6°° do 14°°hod. V roku 2007 firma VERTROPACK NEMŠOVÁ s.r.o. odobrala od TSM Ilava 26,26 t skla.
Papier je možné triediť a odovzdávať počas zberu na základnej škole, ktorý je organizovaný dvakrát v roku. V mesiaci september 2007 bolo touto formou vyzbierané 10,9 t papiera. Vytriedený a zviazaný papier odoberá od občanov aj firma TENTO.
Zber biologického odpadu zabezpečujú TSM podľa potreby zberom na území mesta. Taktiež na žiadosť občanov TSM zabezpečujú odvoz väčšieho množstva biologického odpadu.
Viem, že uvedené možnosti triedenia a odovzdávania vytriedeného odpadu sú pre občana z hľadiska dostupnosti ako aj spôsobu zberu nevyhovujúce a nepohodlné, avšak vždy všetko záleží od vôle človeka.
Zavedenie separovaného zberu je náročné nielen po stránke finančnej, ale aj z hľadiska zodpovedného prístupu občanov k triedeniu odpadu. TSM v súčasnosti pripravujú nákup nádob na separovaný zber skla, plastov a papiera.
Cieľom je vytriedenie jednotlivých druhov odpadu, ako aj jeho ďalšie zhodnotenie v čo najväčšej miere. TSM majú zabezpečený odber vytriedeného skla a papiera. S odberateľmi plastov TSM jednajú, nakoľko výška poplatku za odobratie vytriedených plastov závisí od spôsobu zberu, ako aj druhu a kvality vytriedeného plastu.
Dôležité je nielen množstvo ale aj kvalita vytriedeného odpadu. V prípade, že vytriedený odpad nespĺňa požiadavky odberateľa, skončí na skládke komunálneho odpadu.
Množstvo /t/ a druh vytriedeného odpadu v našom meste:
r.2006 r.2007
sklo /vrátaneNsPL/ 34,68 37,48
plasty 0,98 -
železo - 2,395
batérie a akumulátory 0,52 1,11
opotrebované pneumatiky - 1,90
elektroodpad 6,735 7,88
žiarivky,výbojky - 0,01
drevo 4,02 -
textil 4,05 -
Technické služby mesta

#14 | 28.03.2008 12:35:09
primátor
pani Nýblová
ďakujem Vám za túto informáciu.
prajem pekný víkend primátor

#15 | 09.04.2008 09:47:51
TSM Ilava
78.99.216.184
Pripravujeme sa na separáciu komunálneho odpadu.
Vedľajším produktom činností každej spoločnosti je tvorba priemyselného,komunálneho,biologického a iného odpadu. Tak ako rastie ekonomický a sociálny rozvoj spoločnosti rastie aj spotreba obyvateľstva a s tým spojená produkcia komunálneho odpadu /KO/. Zvyšujúce sa množstvo komunálneho odpadu kladie nároky na otváranie nových skládok KO. KO je zmes rôznorodých látok / nar. sklo, papier, plasty, biologicky rozložiteľné látky/ rôzneho chemického zloženia. Uložením KO na skládke dochádza pôsobením vonkajších vplyvov k procesom, pri ktorých vznikajú a uvoľňujú sa škodlivé látky. Tieto zamorujú ovzdušie, pôdu a spodné vody, čím ohrozujú zdravie ľudí ako aj životné prostredie. Pri ukladaní KO na skládku, je dôležitý čas, za ktorý sa odpad rozloží. Z tohoto hľadiska treba venovať pozornosť plastom, ktoré sú v prírode cudzorodé látky. Rozkladajú sa desiatky až stovky rokov. Vzhľadom na uvedené skutočnosti cieľom spoločnosti je obmedzovať množstvo odpadov a znižovať ich nebezpečnosť pre životné prostredie. Preto sa zavádza separovaný zber - zber vytriedených jednotlivých zložiek KO. Pri separovanom zbere odpadu si treba uvedomiť, že vyhodená nepotrená vec sa nepovažuje za odpad, ale za druhotnú surovinu.
Odpad sa triedi do špeciálnych kontajnerov alebo vriec, ktoré sú pre jednotlivé druhy odpadu farebne odlíšené:
sklo-zelené, papier-modré, plasty-žlté. Najlepšie je triediť odpad čistý, bez zvyškov potravín či inak neznečistený. Dôležité pritom je, aby sa vytriedený odpad v kontajnery nepomiešal s inými druhmi odpadu.
V našom meste sú rozmiestnené kontajnery na separovaný zber skla nasledovne: Železničná stanica, Pohostinstvo pri železničnom priecestí oproti TSM,Sihoť obchod, Sihoť bytovka č. 178,Sihoť Považská Vodárenská Spoločnosť, Ulica Kukučínova bytovka č. 691, Kotolňa SNP, Ulica SNP bytovka č. 509 - 510, Ulica Medňanská bytovka č.516-517-521-Základná škola, Ulica Pivovarská obchod Jednota, Skala obchod, Skala bytovka č. 632, Ulica Štúrova obchod Horečná, bytovka 373. Kontajnery na sklo sú umiestnené aj v mestskej časti Iliavka a Klobušice.
Do kontajnera na sklo:
patrí - sklenené obaly rôznej farby bez uzáverov, sklené črepy, dekoratívne a tabuľové sklo, sklené poháre
nepatrí - porcelán, keramika, dlaždice, zrkadlá, obrazovky, žiarivky, výbojky, autosklo, drôtené sklo, sklo kombinované s inými látkami, znečistené sklenené obaly /olejom, farbou, potravinami/.
Rodinné domy budú využívať kontajnery na sklo umiestnené pri bytovkách, nakoľko sa nenašli vhodné priestory na umiestnenie kontajnerov pri rodinných domoch. Rozmiestnenie kontajnerov sa bude meniť v závislosti od množstva vytriedeného skla.
Papier možno triediť a odovzdávať počas zberu na základnej škole, ktorý je organizovaný dvakrát v roku. Do vytriedeného papiera: patrí -noviny, časopisy, knihy bez väzby, zošity, letáky, katalógy, baliaci papier, papierové obaly od potravín a pracích prostriedkov, papierové a kartónové krabice, kalendáre, telefónne zoznamy.
nepatrí - papier znečistený olejom, potravinami, hlinou a ropnými produktami, mastný papier, fólie, papierové plienky, použité papierové vreckovky, vata, lakované kartóny, celofán.
TSM dvakrát ročne zabezpečujú zber nebezpečného a veľkoobjemového odpadu. Do nebezpečného odpadu patrí: autobatérie, monočlánky, ortuťové žiarivky, staré nepoužité farby a ich obaly,riedidlá, lepidlá, laky, prostriedky na ochranu rastlín a ich obaly, staré chladničky, počítače, televízory, rádiá, mobilné telefóny.
Do veľkoobjemového odpadu:
patrí - starý nábytok, starý textil, koberce
nepatrí - biologický odpad /konáre, tráva a pod./
Tak ako budú postupne nakupované a rozmiestňované nádoby na separovaný zber papiera a plastov, občania budú informovaní ako uvedené odpady triediť. Zároveň prosíme občanov, aby pri triedení odpadu nezabúdali na skutočnosť, že dôležité je nielen množstvo ale aj kvalita vytriedeného odpadu.
TSM Ilava

#16 | 11.08.2008 07:36:28
jožo
62.168.109.21
Vypratávame byt po babke, som z Novej Dubnice a čerstvá skúsenosť .... Ktorý inteligent vymyslel ten nápad , že do kontajnerov na sklo možno dávať len fľaše ... alebo nech mi niekto poradí ako veľké sklenené taniere, čaše, vázy ... má človek prepchať cez tie úzke otvory ... (ináž na trezorovito uzamknutom kontajneri) .... fakt som nemal guráž rozbíjať to na drobno (prípadne sa dorezať) a tak to skončilo s boľavým srdcom vo vedľajšom kontajneri s"komunálnym odpadom" ... Ako obyvateľ Novej D. tento ilavský svet mi pripadá "trošku" mimo ...

#17 | 11.08.2008 10:25:34
TSM Ilava
78.99.1.135
Nakoľko do kontajnerov na sklo vhadzujú obyvatelia aj iný odpad /papier, drôtené sklo z balkóna, plastové fľaše/, ktorý znižuje kvalitu vytriedeného skla a jeho odber na ďalšie spracovanie, preto sme nútení kontajnery na sklo uzamykať.
V prípade, že občania chcú vyhodiť väčšie kusy skla, môžu na TSM /Tel. 042/4465056/ požiadať o zapožičanie
kľúča od kontajnera na sklo, prípadne sklo priviezť do kontajnera, ktorý je umiestnený na dvore TSM. Takto môžu urobiť v pracovných dňoch od 6,00 hod. do 14,00 hod.
Veríme, že v blízkej budúcnosti bude povedomie nás občanov, čo sa týka triedenia odpadu na takej úrovni, že nebude nutné kontajnery na separovaný zber uzamykať.
TSM Ilava

#18 | 16.09.2008 11:21:06
janica
78.99.28.42
Pekný deň. Chcela by som sa spýtať kompetentných, načo sú na dvore TSM nádoby na separovaný zber-mimochodom už dlhšie skladované, kedy sa bude reálne seprovať odpad. V televízii bolo, že už iba 20 % obcí neseparuje odpad! Veď aj vo vedľajších obciach a dedinách-Pruské, Bohunice sa odpad separuje...od čoho to závisí? Nemajú tieto obce nižší rozpočet než Ilava? Keď čítam, že je to finančne náročné... A ešte k čistote mesta Ilava..nezdá sa Vám,že keď sa prechádzate po Ilave, celkovo pôsobí naše mesto ako špinavé a zanedbané? Papiere, zarastené a nepokosené plochy..a ten vkus "nových" lavičiek na autobusových zastávkach..vôbec sa nehodia..nie je niekto kompetetný na MÚ al. TSM, kto celkovú urbanizáciu alebo architektútu Ilavy schvaľuje? Ďakujem za odpovede..

#19 | 16.09.2008 13:25:59
luster
195.168.231.89
suhlasim s janicou..avsak treba podotknut, ze takto nevyriesenu situaciu v otazke separovania odpadu mesto zdedilo po predchadzajucom vedeni, pre ktoru separacia pravdepodobne stala (ak vobec) na chvoste priorit, co je zalostne.
preto by aj mna zaujimalo, ci mesto planuje este do konca roka rozmiestnit kontajnery na triedenie odpadu, pretoze sa uz napr. pomaly nemozem hybat na balkone kvoli uskladnenym plastovym flasiam:) taktiez dufam, ze vedenie mesta nedpodcenuje extremny vyznam triedenia odpadu nielen v lokalnom, ale aj globalnom vyzname.
dakujem za odpoved!

#20 | 16.09.2008 13:34:46
TSM Ilava
78.99.177.161
janica,
na území mesta Ilava je rozmiestnených 34 kontajnerov na separovaný zber skla. Akonáhle budú dodané všetky nádoby na separovaný zber a budú uzatvorené zmluvy na odber vytriedených zložiek odpadu, pristúpime k rozmiestneniu kontajnerov na separovaný zber papiera a plastov.
K Vašej pripomienke ohľadom čistoty a kosenia v meste Vás prosíme, aby ste uviedli o ktoré miesta sa jedná.
17.09.2008 12:18:27
janica

#21 | 78.99.162.107
Čo sa týka nečistoty a úpravy zelene mesta, je to po celej Ilave..A aj ja skladujem plastové fľaše doma vo vreci :-) A ešte otázka..kedy budú tie zmluvy uzatvorené..od čoho to závisí..čo s tými kontajnermi na Vašom dvore /TSM/...Už sú tam dosť dlho..neviem za akej "vlády" zakúpené"..A odpoveď na tie " vkusné lavičky " ? Ďakujem.

#22 | 17.09.2008 12:43:02
primátor
janica,
sú aj ľudia, ktorým sa lavičky páčia..viď starosta Pruského dokonca si pýtal ceny a odkiaľ ich máme. A sú aj ľudia, vid kolegovci z Dubnice, ktorí ich znevažovali, pričom by som našiel okrem pekných vecí v Dubnici aj také, ktoré sa mi nepáčia. Holt..koľko ľudí, toľko chutí. Z TSM Vám odpísali, riešime aj separovaný zber, ktorý roky nebol riešený. Tak nám pár mesiacov, možno len týždňov dajte čas. Alebo ste aktívnejšie sa mohli domáhať v minulosti, Aspoň tak, ako teraz. My to dotiahneme, to si píšte.
Okrem iného podávame projekt na eurofondy Zberný dvor. Tiež je zameraný na riešenie druhotných surovín a odpadu.
K čistote mesta určite je čo zlepšovať, vždy je čo zlepšovať. Máme aj kladné odozvy na prácu zamestnancov TSM. A ja by som mal prosbu na ľudí aj Vás..o vačšiu disciplinovanosť ľudí. Smeti a neporiadok často úplne zbytočne robia ľudia, a často sú nové smeti o pár minút na čerstvo pozametaných poupratovaných plochách.
s poďakovaním za Vaše príspevky, úctou a pozdravom
Ing. Štefan Daško
primátor mesta Ilava

#23 | 18.09.2008 10:42:55
luster
195.168.231.89
..uz je to tu!:) dakujeme!

#24 | 18.09.2008 20:07:30
Stefan
213.160.181.113
Chcel by som sa spýtať pána primátora, že kto odkupuje od mesta vyseparovaný odpad a či naše mesto na tom niečo zarobí. Je možné aby ľudia v budúcnosti platili za odvoz odpadu menej.

#25 | 18.09.2008 21:45:09
Marta
91.127.148.253
Stefan - nemyslíš, že táto otázka patrí technickým službám.

#26 | 19.09.2008 11:28:55
janica
78.99.175.122
ďakujem za odpovede..v Ilave som ešte zaregistrovala farebné kontajnery na odpad..avšak neviem na aký..sú totiž bez označenia..keď som sa pozrela dovnútra, boli tam plastové fľaše..neviem, či som si nevšimla označenie, alebo tam naozaj nie je...V iných mestách a štátoch je na prednom kryte nalepená nálepka s príslušným nákresom-plasty,papier, sklo...U nás to nebude?Ďakujem

#27 | 19.09.2008 14:12:33
luster
78.99.218.160
janica, s prepacenim, ale toto uz vedia hadam aj deti v skolke..a okrem toho skuste viac vyuzit moznosti internetu, ked si nie ste taka ista..
ked su v kontajneri plastove flase a vy este vahate, tak k tomu niet co dodat..ze by papier?:D

#28 | 19.09.2008 14:57:11
TSM Ilava
78.99.177.161
Štefan,
vytriedené sklo odoberá Vetropack Nemšová, papier bude odoberať Ludoprint a.s., Bobot /odber na základe objednávky/.
Zmluva na odber plastov sa pripravuje s firmou ENZO-VERONIKA-VES,a.s. Dežerice.
K otázke, či na tom mesto niečo zarobí treba povedať, že cena, ktorú odberateľ zaplatí za vyseparovaný odpad závisí od kvality vytriedeného odpadu. Preto je také
dôležité, aby občania k separovanému zberu pristupovali zodpovedne a do nádob na separovaný zber vhadzovali len ten druh odpadu, na ktorý je určená.
Za 1 tonu skla sa cena pohybuje od 1050,- Sk do 1600,- Sk. Závisí od toho, či sa jedná o črepy farebné alebo biele.
Predpokladaná cena za odobraný papier je 1,50 - 2,00 Sk/kg. Bude závisieť od kvality vytriedeného papiera.
Za odber vytriedených plastov bude mesto platiť 1,50 Sk/kg.
Príspevok z Recyklačného fondu za vytriedený odpad je:
sklo, papier 0,72 Sk/kg
plasty 1,44 Sk/kg
Príspevok z Recyklačného fondu je príjmom mesta.
Zber vytriedených odpadov a ich doprava k odberateľovi je nákladom mesta.
O tom, koľko mesto môže zarobiť na separovanom zbere si urobíte obraz, ak porovnáte poplatok za odber plastov a
to čo mesto dostane /zaplatí 1,50 Sk/kg dostane 1,44 Sk/kg/. Tu nájdete aj odpoveď na otázku ohľadom zníženia poplatkov za komunálny odpad.

#29 | 19.09.2008 15:16:14
TSM Ilava
78.99.177.161
janica,
informácie o triedenom zbere odpadu boli uverejnené v Ilavskom mesačníku, cestou mestského rozhlasu /opakovane/, každá domácnosť obdržala informačný leták. Súčasne s rozvozom nádob na zber papiera, roznášame do každej domácnosti informačný leták o tom ako triediť. V letáku je okrem iného uvedené, nádoba akej farby je na aký odpad určená.
Ja do sveta nechodím, preto len predpokladám, že nádoba zelenej farby - je na sko, modrej farby - na papier, žltej farby - na plasty tak ako u nás, v Ilave.
Nýblová

#30 | 19.09.2008 18:05:48
primátor
TSM,
ďakujem pracovníkom TSM za odpovede(verím, že jasné a vyčerpávajúce), keď už niektoré otázky(Štefan) boli smerované na mňa.
Skutočne máme seriózny záujem v blízkej dobe separovaný zber tuhého komunálneho odpadu(papier, sklo, plasty...) dotiahnuť do realizácie a zabezpečiť.
s pozdravom.

#31 | 23.09.2008 00:31:17
Ela
78.99.191.100
Presne tak je to s odpadmi, všetko je dobre premyslené len či aj občania budú takí zodpovední v triedení tak ako sa teraz dožadujú a sú už nedočkaví kedy to tak bude. Tu hlavne ide o šetrenie životného prostredia a to nebude všetkým voniať keď to nebudú cítiť priamo na svojich peňaženkách.

#32 | 24.09.2008 07:22:40
TSM Ilava
78.99.177.161
Technické služby mesta oznamujú občanom, že dňa 24.9.2008 t.j. v stredu v čase od 7,00 do 14,00 hodiny budú rozvážať nádoby na zber papiera a plastové vrecia na zber plastov do rodinných domov. S rozvozom začneme v mestskej časti Sihoť a na ulici Hurbanovej a Bellovej. Nádoba sa bude vydávať na podpis. Preto žiadame občanov, aby sa v uvedenom čase podľa možnosti zdržiavali doma. V prípade neprítomnosti bude náhradný termín rozvozu nádob v sobotu, dňa 27.9.2008. Postup rozvozu nádob na triedený zber do rodinných domov, bude oznamovaný mestským rozhlasom.
Preberací protokol na zbernú nádobu na Papier
TSM Ilava týmto odovzdávajú do užívania majiteľovi rodinného domu /ďalej le "preberateľ"/ zbernú nádobu modrej farby - 120 l za účelom vykonávania separovaného zberu a to komodity - papier. Preberateľ zbernej nádoby sa zaväzuje, že zbernú nádobu bude používať výlučne na zber papiera, preberateľ je povinný starať sa o to, aby na zbernej nádobe nevznikla majetková škoda - okrem bežného opotrebenia nádoby. V prípade značného poškodenia zbernej nádoby preberateľom je tento povinný uhradiť náklady na opravu alebo nákup novej nádoby. Preberateľ ďalej berie na vedomie, že v prípade, ak nebude nádobu používať na separovaqný zber- t.j. zber papiera, táto mu bude TSM Ilava odobratá.
Preberateľ:
...........................................................................
V Ilave, dňa ................ ..............................
podpis preberateľa

#33 | 24.09.2008 09:26:45
Zuzica
78.98.231.250
už sa teším, doma mám plno papiera, aspoň to konečne budem mať kde dávať...

#34 | 24.09.2008 09:32:51
kvietok
78.99.69.12
Ako je to vlastne s triedením skla.Veď nádoba je len jedna a dáva sa tam aj farebné aj biele sklo.

#35 | 30.09.2008 14:05:56
primátor
....
na jednotlivé nádoby budú ešte nalepené samolepiace etikety sklo, papier, plasty. Zostáva veriť, že v zmysle pokynov a inštrukcií budú občania k separovanému zberu pristupovať zodpovedne.Základné predpoklady k separovanému zberu tuhého komunálneho odpadu sme zabezpečili, zber budeme priebežne vyhodnocovať.
Takže k niektorým tu v rubrike skôr uverejneným príspevkom, predsa len sme to ako tak pripravili na rozbeh.

#36 | 30.09.2008 15:38:37
juraj
87.197.99.110
triedenie odpadu je chvályhodná myšlienka, ale mám taký dojem, že je to trochu nedomyslené. Konkrétne sa mi nepozdáva to, že sa zbierajú iba PET-flaše, žiaden iný odpad z plastických hmôt. ja viem, že pre spracujúcu firmu je jednoduchšie dostať relatívne vytriedený odpad, takmer pripravený na ďalšie spracovanie, ale čo majú ľudia robiť s ostatným plastovým odpadom, ktorého tiež nebýva málo? sypať ho, tak ako doteraz, do popolnice s tým, že bude vyvezený na skládku? Myslím, že to s ekologickým správaním nemá nič spoločné a ekológia je to, čo by pri triedení odpadu malo byť brané do úvahy na prvom mieste, teda ak sa samozrejme nemýlim :)

#37 | 30.09.2008 16:30:25
martina
78.99.164.253
Juraj mas pravdu aj mna by zaujimalo co s takymi vecami ako flase od prostriedkov na cistenie od avivazi alebo od jogurtov to nie su plasty a ked sa to vyplachne cistou vodou?

#38 | 30.09.2008 16:35:07
primátor
Juraj, Martina,
v priebehu zajtrajšieho dňa Vám Vaše otázky zodpovedajú a podajú ďaľšie informácie pracovníci TSM. Projekt sa rozbieha a verím, že doladíme aj Vami spomínané nejasnosti.

#39 | 01.10.2008 14:49:03
TSM Ilava
84.47.32.224
K triedeniu plastov uvádzame nasledovné:
za odber vytriedených PET fliaš nebudeme platiť odberateľovi. V prípade, že by sme zberali aj iné druhy plastov /napr. fólie, kelímky, obaly z aviváže a pod./, odberateľovi by sme dodávali zmesový plast, za odber ktorého by sme platili 1,50 Sk/kg.
Ak by sme tieto plasty vyviezli na skládku odpadu, zaplatili by sme 1,21 Sk/kg.
Okrem toho nemáme podmienky na to, aby sme mohli dotrieďovať plasty, nakoľko spracovatelia odoberajú každý druh vytriedený osobitne napr. PET fľaše, fóliu atď.
Pre tieto dôvody sme sa rozhodli, že budeme v našom meste triediť len PET fľaše.
Nýblová

#40 | 02.10.2008 07:20:02
TSM Ilava
84.47.32.224
kvietok,
triedenie skla do jednej nádoby má niekoľko dôvodov:
1/ zabezpečenie dostatočného množstva nádob / oproti dnešnému stavu by sa počet nádob znásobil/
2/ ak by aj nádoby boli, kde ich umiestniť. Už teraz sú na niektorých uliciach problémy s umiestnením nádo na sklo.
3/ zvýšené náklady na zber / dvakrát cesta na to isté miesto/
4/ disciplinovanosť občanov /ako zabezpečiť, aby sa nedostalo do bieleho skla sklo farebné, aby boli dodržané prísne kvalitatívne požiadavky odberateľa na črepy zo skla/

#41 | 02.10.2008 14:31:07
Tina
78.99.122.164
Ešte jedna otázočka pre zamastnancov TS. Treba z tých PET fliaš odlepovať papierové etikety? Nikde v letáku som toto usmernenie nenašla.

#42 | 02.10.2008 17:59:44
primátor
Tina,
ak ich odlepíte, nič tým nepokazíte. zajtra Vám pracovníci TSM dajú ďaľšie inštrukcie.

#43 | 03.10.2008 06:34:08
TSM Ilava
84.47.32.224
janica,
pán primátor má pravdu, čím menej prímesí tým lepšie. Ak sa dá nálepka odstrániť a vy tak urobíte, je to len plus.

#44 | 03.10.2008 06:38:35
TSM
84.47.32.224
Ospravedlňujem sa, v predchádzajúcom príspevku som nesprávne uviedla meno.
Nýblová

#45 | 03.10.2008 06:45:28
primátor
.... niekedy v 1. polovici tohto roka začala od verejnosti mesta aj na týchto internetových stránkach polemika a kritika,úplne logická, ako je možné, že mesto Ilava nemá doteraz zorganizovaný separovaný zber odpadu.Zobrali sme túto kritiku vážne ako veľký dlh a nedostatok z minulosti a v krátkej dobe sme začali organizovať separovaný zber. S pomocou zastupiteľstva, poslancov, ktorí schválili investície na obstaranie nádob a rozbeh separovaného zberu. V tomto vidím veľký prínos týchto našich internetových stránok a diskusie, že vytvorila tlak na nás, aj mňa, že je to oprávnená spoločenská požiadavka a nenaplnili sa predpovede niektorých kuvikov, že aj tak sa s tým nebude nič robiť. No ono sa robí, len prosíme napriek všetkému o mieru pochopenia, že ide o rozbeh, začiatky, že je to štart, ako prvý predpoklad, rozbehu a efektívneho triedenia. Snažíme sa organizačne, informačne a inak skutočne dať verejnosti podmienky a návod, aby sa v tejto etape a dobe zvládol separovaný zber tuhého komunálneho odpadu. Obvykle sa kritizovalo, keď sa nič nerobilo. teraz sa stretávame s kritikou takmer pri každej novej veci a aktivite, ktorú spúšťame. Ja len opakujem, ž v prípade triedenia a separovania odpadu sme jednali v zmysle kritiky a požiadaviek obyvateľov.Robíme to v pomerne krátkom čase,s cieľom dohnať ten rest z minulosti.
prajem pekný deň

#46 | 19.10.2008 13:05:19
Max
78.99.234.87
Do nádob na plast patria aj CD?

#47 | 19.10.2008 17:30:28
Zuzana
213.151.217.133
CD sú z plastu, takže podľa toho by mali patriť do nádob na plasty.

#48 | 19.10.2008 22:45:38
Sofia
78.99.0.47
CD nepatria do nádob na plasty. Žlté kontajnery sú len na PET fľaše. Plasty ineho druhu idu do komunálneho odpadu, lebo mesto nemá linku na separáciu rôznych plastov. Takto to zdôvodnili TSM na stránkach mesta, dúfam, že som to pochopila správne?

#49 | 20.10.2008 10:01:55
TSM Ilava
78.99.168.1
CD je plast. Je to " nový" druh odpadu, nevyskytuje sa vo veľkom množstve, na Recyklačnom fonde namjú informácie o tom, že by sa niekto zaoberal ich recykláciou. CD disky sa netriedia, zostávajú súčasťou komunálneho odpadu.

#50 | 24.10.2008 11:10:55
janica
213.151.217.132
veľmi by ma potešilo aj triedenie iného druhu plastu, nielen pet fľaše..nie ste schopní zabezpečiť zamestnanca, ktorý by to dodatočne triedil alebo zmluvu s firmou, ktorá by odoberala aj ostatné druhy plastov? Čo tak na úkor odmien meststkých zamestnancov? V súkromných firmách tiež neexistujú trináste, štrnáste platy alebo mimoriadne odmeny..alebo vysoké hodnoty stravných lístkov.....a TAKTO zabezpečiť spracovanie iných druhov plastov?Veď to je pre nás všetkých, pre naše deti..aby sme sa nezasypali odpadkami, nie?

#51 | 24.10.2008 11:39:37
primátor
Janica,
po dlhých rokoch bez separácie zberu sme aj na základe tlaku a pripomienok občanov, verejnosti,urýchlene pripravili a aj vyfinancovali štart a rozbeh separovaného zberu tuhého komunálneho odpadu. Sme v prvej etape a budeme pokračovať ďalej. Už som písal a zmieňoval sa aj na TV Považie, v súvislosti s tým čo spomínate sme pripravili a podali europrojekt Zberný dvor,objemom cca 10,000.000-12,000.000,-Sk, kde je uvažované aj s obstaraním techniky,ľinky na triedenie, mechanizmov a pod.Tieto veci do budúcna vzhľadom na objem, množstvá, sa nedajú robiť na kolene, povedal by som naturisticky. Máme zároveň šancu finančné zdroje získať z mimorozpočtových sfér(eurofondy).V budúcnosti, verím, že blízkej, budúci rok, určite postúpime ďalej aj v kompletnejšej separácií tuhého komunálnerho odpadu. Zároveň by sme, tak ako sú požiadavky na nás, aj my mali požiadavky na časť Vás, občanov, o ešte zodpovednejší prístup. Stále sa vyskytujú prípady nezodpovedného a nesprávneho využívania jednotlivých nádob na odpad, čo komplikuje prácu pracovníkov TSM.
s pozdravom

#52 | 25.10.2008 22:51:25
Martina
91.127.23.241
P.primator len ked na tych kontajneroch je nalepka co vsetko do tych plastov patri tak sa riadime podla toho

#53 | 26.10.2008 18:44:54
ilavcan
85.135.235.48
Dobrý deň,
chcem s opýtať akým spôsobom a hlavne kedy sa bude odnášať vytriedený odpad. Dostali sme do rod. domov kontajnery a vrece a asi nikto nevie čo teraz. Vrece máme už plné a čo s tým??

#54 | 27.10.2008 08:41:54
TSM Ilava
78.99.107.66
ilavcan,
zber plasatov je naplánovaný na pondelok - 10.11.2008.
Ak by sme v tento deň nestihli pozberať plasty od všetkých rodinných domov, so zberom budeme pokračovať nasledujúci deň, t.j. v utorok -11.11.2008. Do tohoto termínu Vám môžem doporučiť dávať vytriedené PET fľaše do nejakého ďalšieho vreca. V prípadne, že bývate v blízkosti bytových domov, pri ktorých sú kontajnery na plast / so žltým uzáverom /, fľaše môžete vyhodiť do tohoto kontajnera.
Termín zberu plastov bude vyhlásený mestským rozhlasom.
Veríme, že na základe praktických skúseností s triedeným zberom sa nám podarí zaviesť taký systém zberu, ktorý bude občanom vyhovovať.

#55 | 27.10.2008 10:26:47
TSM Ilava
78.99.107.66
Martina,
Nálepka na kontajner na triedený zber plastov nebola vyrobená špeciálne len pre nás, ale bola vybraná z ponuky firmy, ktorá sa výrobou nálepiek zaoberá.
Nálepkami na kontajneroch sme chceli pomôcť občanom rozlíšiť, kontajner akej farby je určený na daný druh odpadu.
Myslím si, že občania mali dostatok informácií o tom, že v našom meste začíname triediť iba PET fľaše. Informácie boli oznámené v Ilavskom mesačníku, mestskom rozhlase a každá domácnosť obdržala informačné letáky o triedenom zbere.
Dúfam, že i napriek nálepkám občania k separovanému zberu pristupujú zodpovedne a na základe pokynov k triedniu odpadov do kontajnerov na plasty vhadzujú len PET fľaše.
Nýblová

#56 | 04.11.2008 10:06:16
TSM Ilava
78.99.214.101
Oznam
TSM Ilava oznamujú občanom, že dňa 10.11. 2008 t.j. v pondelok vykonajú zber plastov z rodinných domov. Prosíme obyvateľov, aby vrecia s PET fľašami najneskôr o 6,30 hod. vyložili pred bránu domu.

#57 | 19.11.2008 13:11:12
TSM Ilava
78.99.40.56
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že dňa 25.11.2008 t.j. v utorok vykonajú zber papiera z rodinných domov. Žiadame obyvateľov, aby nádoby s vytriedným papierom najneskôr o 6,30 hod. vyložili pred bránu domu.
Za TSM Nýblová

#58 | 21.11.2008 11:35:18
Lubica
195.80.167.198
Od januára 2009 pre lepšiu informovanosť obyvateľov o zbere triedeného odpadu by bolo dobré, keby bol vypracovaný harmonogram výberov a rozposlaný po domácnostiach, lebo nie každý má prístup k internetu a nie každý počuje vyhlasovanie mestských správ. Napr. aj moja domácnosť už má doma 2 vrecia plastových fliaš, nakoľko sme mestský oznam nepočuli z dôvodu pracovnej zaneprázdnenosti. Keby som mala doma rozpis, tak viem kedy a ktorý triedený odpad berú.

#59 | 21.11.2008 14:03:45
TSM Ilava
78.99.123.229
Nakoľko pre rok 2008 bol vypracovaný plán zberu komunálneho odpadu, boli sme nútení zber triedeného odpadu prispôsobiť tomuto plánu. Pre rok 2009 bude vypracovaný harmonogram zberu triedeného odpadu, ktorý obdrží každá domácnosť.
Za TSM Nýblová

#60 | 25.11.2008 09:04:10
juraj
87.197.99.110
dobrý deň
vcera rano pri potravinach na pivovarskej smetiari najskor do smetiarskeho auta vysypali kontajner so separovanym plastom, hned potom kontajner so sklom a potom pokracovali vo vysypani popolnic pred rodinnymi domami.
To potom na TSM niekto opatovne triedi?

#61 | 26.11.2008 07:44:03
Maťa
91.127.144.40
Halooo, ozve sa niekto? Tá odpoveď by aj mňa zaujímala.

#62 | 26.11.2008 12:54:50
TSM Ilava
78.99.123.229
Maťa, Juraj
Pán riaditeľ TSM prešetril, prečo zamestnanci vysýpali nádoby na plasty, sklo a komunálny odpad spolu. Zamestnanci tak vykonali preto, lebo v nádobách na plasty a sklo sa nachádzal prevažne komunálny odpad, igelity, papier.
V prípade záujmu o dôslednosť triedenia zo strany obyvateľov si môžete pozrieť Aktuality, alebo spoločne môžeme porzrieť kontajnery na triedený zber
( Tel.:042/4465056).
Za TSM Nýblová

#63 | 26.11.2008 14:19:59
Juraj
87.197.99.110
ďakujem za odpoveď :)

#64 | 26.11.2008 14:25:45
Maťa
78.99.143.184
Som rada, že som sa dozvedela ako to bolo. No zdá sa, že ľuďom je zaťažko rozlišovať na čo ktorý kontajner je.

#65 | 04.12.2008 13:15:54
TSM Ilava
78.99.123.229
Informácia o zbere triedeného papiera.
Dňa 25. 11. 2008 TSM vykonali zber vytriedeného papiera. O odbere triedeného papiera TSM jednali s firmou Ludoprint a.s., Bobot. Táto firma v ponuke výkupu zberového papiera uviedla, že časopisy a letáky nie sú vhodné pre ich spracovanie. Nakoľko vieme, že občania triedia predovšetkým takýto papier, požiadali sme Zberné suroviny o odber vytriedeného papiera. Po jednaní s pánom riaditeľom závodu v Považskej Bystrici nám Zberné suroviny pre zložitú situáciu na trhu so zberovým papierom odmietli papier odobrať. O tom, aká bude situácia so zberovým papierom v roku 2009 / či budú papier odoberať/ nám nevedel povedať.
Pozberaný papier - 5,86 tony sme napokon odviezli na Bobot. Nakoľko papier nespĺňal kvalitatívne požiadavky, firma Ludoprint nám oznámila, že zmiešaný papier nemáme voziť.
Za TSM Nýblová

#66 | 04.12.2008 13:41:18
Skalan
84.47.27.82
V Trencine zbieraju taktiez zmiesany papier. Co tak zdvyhnut telefon a zistit co s nim dalej robia? :) Hladame riesenia a nie zber papiera zrusime...

#67 | 04.12.2008 13:50:58
TSM Ilava
78.99.123.229
Skalan
V príspevku sme chceli informovať občanov o triedenom zbere papiera. Nepísali sme, že separovaný zber sa ruší.
Za TSM Nýblová

#68 | 09.01.2009 14:51:29
Občan mesta
212.5.205.130
Kedy sa budú o5 zbierať plastové flaše, máme toho doma toľko že už nie je pomaličky kde dávať ?
Ďakujem za odpoveď

#69 | 12.01.2009 07:00:09
TSM Ilava
91.127.61.129
Kalendár zberu triedeného odpadu z rodinných domov - Ilava, Iliavka, Klobušice v roku 2009
Termíny vývozu PET fliaš (plastové vrece)
20. januára 2009
17. marca 2009
26. mája 2009
7. júla 2009
17. septembra 2009
10. novembra 2009
Termíny vývozu papiera (modrá nádoba)
17. februára
12. mája
4. augusta
13. októbra
8. decembra
Kalendár zberu triedeného odpadu v roku 2009 bol vhodený do poštovej schránky každého rodinného domu v Ilave a Klobušiciach.
TSM Nýblová

#70 | 02.03.2009 15:38:08
Marten Gul...
78.99.99.246
do akeho odpadu idu baterie ?

#71 | 03.03.2009 08:25:06
TSM Ilava
84.47.12.49
Batérie olovené, niklovo-kadmiové a batérie obsahujúce ortuť sú nebezpečný odpad. Alkalické batérie a batérie, ktoré neobsahujú ortuť sú ostatný odpad.
Batérie sa triedia.
Všetky druhy batérií /autobatérie ako aj použité malé batérie z domácnosti/ môžete odovzdať počas pracovných dní na dvore TSM / od 6,00 - 14,00 hod/.
Počas jarného a jesenného zberu nebezpečného odpadu,
batérie môžete vyložiť pred vchod domu, odkiaľ budú odobraté.
Malé batérie /napr. tužkové/ môžete odovzdať v niektorých predajniach, ktoré majú na zber batérií nádobu /napr. potraviny na námestí,Domáce potreby H a N, Horečná/.
Za TSM Nýblová

#72 | 12.03.2009 07:31:51
TSM Ilava
Zber odpadu s obsahom škodlivín, železa a textilu.
TSM Ilava oznamujú občanom, že zber uvedených odpadov sa bude vykonávať v dňoch 23.3.- 24. 3.2009
Zber odpadu s obsahom škodlivín:
- autobatérie
- monočlánky (suché, galvanické články)
- ortuťové žiarivky
- staré alebo nepoužité farby a ich obaly
- staré alebo nepoužité lepidla, laky, rozpúšťadlá a ich obaly
- prostriedky na ochranu rastlín proti chorobám, škodcom, burine, ako aj ich obaly
- vyradené zariadenia obsahujúce chlórfluórované uhľovodíky (napr. staré chladničky)
- vyradené elektronické zariadenia (počítače, televízory, rádiá)
- železo, starý textil, koberce, pneumatiky
Žiadame Vás, aby ste uvedené odpady ponechávali v pôvodných obaloch, v ktorých boli zakúpené a umiestnili ich do plastového vreca, alebo igelitovej tašky a tieto vyložili dňoch 23. 3. - 24. 3. 2009 pri vchodoch bydliska najneskôr o 7.00 hod.
Lieky a liečivá odovzdajte v lekárni na území mesta Ilava.
__________________________________
Zber objemového odpadu a drobného stavebného odpadu
ROZMIESTNENIE VEĽKOKAPACITNÝCH KONTAJNEROV na veľkoobjemový odpad a drobný odpad z domácností bude nasledovný:
I. etapa - Ilava: 18.3. - 23.3.2009
Hlavná cesta, Okružná, Betlehemská, Zámocká
II. etapa - Ilava: 25.3. - 30.3.2009
Sídl. Štúrova, ul. Štefánikova, Sihoť (Sevak, bytovka 239, 250, pri žel. podjazde)
III. etapa - Ilava: 1.4. - 6.4.2009
ul. Kukučínova (kotolňa+OSP), ul. Medňanská (dvor+Mš), ul. Jesenského
IV. etapa Ilava -Skala: 15.4. - 20. 4. 2009
Otoč, PD, Garáže, Zberné suroviny, Radovka, Pivovarská (Pod orechom)
Občania, ktorí sa nemôžu zúčastniť tohto zberu, môžu uvedené komodity odovzdávať na zbernom dvore v areáli TSM v pracovných dňoch počas celého roku v dobe od 6.00 - 14.00 hod.
Veríme, že s vašou pomocou sa nám podarí vyzbierať čo najväčšie množstvo odpadu.
TSM mesta ILAVA

#73 | 12.03.2009 08:16:29
Miro Toman
Oznam od TSM Ilava som presunul do časti "Aktuality".

#74 | 13.03.2009 09:00:48
tata
78.99.59.138
prečo sa termín "kontajnerov"trošku neposunie. Ešte sme nemali kedy ani upratovať, lebo nám to nedovolilo počasie. A v Klobušiciach to mame vždy prvý. Buď to posunte, ked bude lepšie počasie, alebo to aspoň striedajte. Ď.

#75 | 07.04.2009 08:52:44
TSM Ilava
95.102.54.164
Oznam.
Technické služby mesta oznamujú občanom, že vývoz komunálneho odpadu počas Veľkonočných sviatkov sa mení nasledovne:
- vo štvrtok (9.4.2009) sa uskutoční vývoz namiesto piatku
- namiesto pondelka sa vývoz uskutoční v utorok
(14.4.2009).

#76 | 14.05.2009 09:43:40
TSM Ilava
78.99.183.150
Technické služby mesta 12. 5. 2009 vykonali zber triedeného papiera z rodinných domov. Predpokladali sme, že v rodinných domoch je možné dosiahnuť požadovanú kvalitu triedenia a v nádobách bude len papier. Boli sme nemilo prekvapení, keď Zberné suroviny "vytriedený papier" odmietli odobrať. Papier obsahoval plasty, obaly z trvanlivého mlieka a iné nečistoty. Pozberaný papier sme boli nútení vyviezť na skládku komunálneho odpadu.
Aj touto cestou žiadame občanov, aby do nádoby na papier vhadzovali len neznečistený papier, noviny, časopisy, letáky, katalógy, zošity, telefónne zoznamy, papierové a kartónové krabice.
Za TSM, Nýblová

#77 | 19.05.2009 17:24:19
dalibor
62.168.70.101
Už sa nemôžem dočkať, kedy budem doma skladovať špinavé kelímky od jogurtu, štuple od piva, biologický odpad, papier alebo budem chodiť s každým kúskom zvlášť k nádobe. Kvlita život ako v blázninci. Potom aj tak príde k smetným nádobám jedno auto a všetko naraz zhltne.

#78 | 03.07.2009 09:00:41
TSM Ilava
91.127.22.210
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že dňa
7.7. 2009 t.j. v utorok vykonajú zber plastov z rodinných domov.
Za TSM

#79 | 31.07.2009 08:41:08
TSM Ilava
78.99.96.36
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že v utorok t.j. 4. 8. 2009 vykonajú zber triedeného papiera z rodinných domov. Žiadame občanov, aby nádoby s papierom vyložili pred bránu domu najneskôr o 6,30 hod.

#80 | 11.09.2009 09:30:43
Cody
95.102.88.155
dobrý deň,
chcela som zatelefonovať na TSM-č.4465065 a číslo nie je funkčné ??
ďakujem
11.09.2009 10:33:10
admin
Kontakt na: http://www.ilava.sk/technicke-sluzby

#82 | 11.09.2009 11:53:21
Cody
95.102.88.155
ďakujem adm za pohotovú reakciu.

#83 | 14.09.2009 13:34:10
TSM Ilava
84.47.26.78
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že dňa 17.9.2009 t.j. vo štvrtok vykonajú zber plastov z rodinných domov. Žiadame občanov, aby vrecia vyložili pred bránu domu najneskôr o 6,30 hod.

#84 | 29.09.2009 07:21:29
TSM Ilava
91.127.144.44
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že vykonajú zber odpadu s obsahom škodlivín, veľkoobjemového odpadu a drobného stavebného odpadu.
Termíny zberu sú nasledovné:
5.10. - 6.10.2009 zber odpadu s obsahom škodlivín
Rozmiestnenie veľkokapacitných kontajnerov:
I. etapa Ilava - Skala: 30.9. - 5.10.2009
Otoč, PD, Garáže, Zberné suroviny, Radovka, Pivovarská (obch. Jednota COOP)
II. etapa - Ilava: 7.10. - 12.10.2009
ul. Kukučínova (kotolňa + OSP), ul. Medňanská (dvor + MŠ), ul. Jesenského
III. etapa - Ilava: 14.10. - 19.10.2009
sídl. Štúrova, ul. Štefánikova, Sihoť (Sevak, bytovka 239, 250, pri železničnom podjazde)
IV. etapa Ilava - Klobušice: 21.10. - 26.10.2009
Hlavná cesta, Okružná, Betlehemská, Zámocká

#85 | 06.10.2009 12:12:03
juraj
87.197.99.110
dobrý deň
chcel by som sa len spýtať, prečo nebol umiestnený kontajner na pivovarskej ulici pri jednote, ked podla orzpisu tam mal byt?

#86 | 12.10.2009 07:20:55
TSM Ilava
78.99.166.227
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že v utorok 13. októbra 2009 vykonajú zber vytriedeného papiera z rodinných domov. Žiadame občanov, aby nádoby s vytriedeným papierom vyložili pred bránu domu najneskôr o 6,30 hod.

#87 | 12.10.2009 18:34:04
Papierovac
213.151.217.133
Nevhodny datum na zber, co som videl, ludia vyuzivaju modre kontajnery na kvas, zrno, srot....ak by to TSM preverovali bolo by to celkom zaujimave :)))

#88 | 06.11.2009 06:52:31
TSM Ilava
78.99.10.138
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že v utorok 10. novembra 2009 vykonajú zber vytriedených plastov z rodinných domov. Žiadame občanov, aby vrecia vyložili pred bránu domu najneskôr o 6,30 hod.

#89 | 07.12.2009 07:29:49
TSM Ilava
78.99.13.113
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že v utorok
8. decembra 2009 vykonajú zber vytriedeného papiera
z rodinných domov. Žiadame občanov, aby nádoby vyložili pred bránu domu najneskôr o 6,30 hod.

#90 | 08.12.2009 10:10:37
zvedavý
91.127.76.78
Kto mi dá odpoved na otázku, či sa v Ladcoch stále spaľujú nemecké pneumatiky,

#91 | 21.12.2009 07:53:58
TSM Ilava
84.47.9.26
Kalendár zberu triedeného odpadu z rodinných domov,
veľkoobjemového odpadu a biologického odpadu v roku 2010
Termíny zberu plastov /plastové vrece/
11. januára 2010
29. marca 2010
31. mája 2010
19. júla 2010
13. septembra 2010
15. novembra 2010
Termíny zberu papiera /modrá nádoba/
2. februára 2010
4. mája 2010
27. júla 2010
5. októbra 2010
21. decembra 2010
Zber veľkoobjemového a biologického odpadu:
4. januára, 1. februára, 1. marca, 6. apríla, 3. mája,
7. júna, 6. júla, 2. augusta, 6. septembra, 4. októbra,
2. novembra, 6. decembra
Presun vývozu komunálneho odpadu, nakoľko na deň vývozu pripadá sviatok:
Mal byť vývoz Bude vývoz
Január 6 Január 7
Apríl 2, 5 Apríl 1,6
Júl 5 Júl 6
September 1, 15 September 2, 16
November 1, 17 November 2, 18
December 24 December 23

#92 | odpovedať 21.12.2009 09:41:27
TSM Ilava
84.47.9.26
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že v utorok 22.12.2009 vykonajú vývoz komunálneho odpadu namiesto
piatku /25.12.2009/.
Dňa 29.12.2009 - utorok, vykonajú vývoz komunálneho odpadu namiesto piatku /1.1.2010/

#93 | 08.01.2010 10:46:03
TSM Ilava
84.47.4.244
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že v pondelok 11.1.2010 vykonajú zber plastov z rodinných domov. Žiadame občanov, aby vrecia vyložili pred bránu domu najneskôr o 6,30 hod.

#94 | 25.01.2010 13:09:05
TSM Ilava
91.127.22.30
Oznam
Od 1.1.2010 je povinnosť separovať sklo, papier, plasty a kovy.
V tejto súvislosti oznamujeme občanom, že kovový odpad občania môžu odovzdať v rámci zberu veľkoobjemového odpadu /každý prvý pondelok v mesiaci/ alebo na dvore Technických služieb mesta, kde je na zber kovového odpadu vyčlenený veľkoobjemový kontajner.

#95 | 03.03.2010 14:49:50
???
195.168.248.90
2.2.2010 mal byť odvoz papiera? Prečo sa tak nekonalo! Teraz máme ďalej papier opatrovať doma, alebo ho máme vyhodiť,keď od 1.1.2010 sa ma triediť odpad. Ulica Kpt. Nálepku je asi vyčlenená z odpadov!

#96 | 04.03.2010 07:28:39
TSM Ilava
91.127.245.240
Technické služby mesta vykonávajú zber vytriedených zložiek komunálneho tak, ako je uvedené v "Kalendári zberu triedeného odpadu z rodinných domov, veľkoobjemového odpadu a biologického odpadu v roku 2010".
Zber papiera 2. 2. 2010 sme vykonali.
V prípade, že Vám vytriedený odpad nebude v určený deň odobratý, oznámte túto skutočnosť bezodkladne na tel. čísle: 042/4465056, 4465057 alebo 0918899216.

#97 | 08.03.2010 09:03:38
TSM Ilava
91.127.245.240
Oznam
TSM Ilava oznamujú občanom, že rozmiestnenie veľkokapacitných kontajnerov na zber veľkoobjemového odpadu a drobného stavebného odpadu z domácností bude nasledovné:
I. etapa Ilava - Skala: 10. 3. - 15. 3. 2010
Otoč, PD, Garáže, Zberné suroviny. Radovka, Pivovarská /obchod Jednota COOP/
II. etapa Ilava: 17. 3. - 22. 3. 2010
Ulice - Kukučínova / kotolňa + OSP /, Medňanská /dvor + MŠ/, Jesenského
III. etapa - Ilava: 24. 3. - 29. 3. 2010
Sídlisko Štúrova, Štefánikova, Sihoť /SEVAK, bytovka 239, 250, pri železničnom podjazde/
IV. etapa - Ilava - Klobušice: 7. 4. - 12. 4. 2010
Hlavná cesta, Okružná, Betlehemská, Zámocká
Zakazuje sa do veľkoobjemových kontajnerov ukladať biologický odpad - konáre, pohrabané lístie, tráva a pod.
Zber odpadu s obsahom škodlivín, železa, papiera a textilu sa uskutoční dňa 6. 4. 2010
Jedná sa o nasledovný odpad:
- autobatérie
- monočlánky /suché, galvanické články/
- ortuťové žiarivky
- staré alebo nepoužité farby a ich obaly
- staré alebo nepoužité lepidlá, laky, rozpúšťadlá a ich
obaly
- prostriedky na ochranu rastlín proti chorobám,
škodcom, burine, ako aj ich obaly
- vyradené zariadenia obsahujúce chlórfluórované
uhľovodíky /napr. staré chladničky/
- vyradené elektronické zariadenia /počítače, televízory,
rádiá/
- železo, starý textil, koberce, pneumatiky
Žiadame Vás, aby ste uvedené odpady ponechávali v pôvodných obaloch, v ktorých boli zakúpené a umiestnili ich do plastového vreca, alebo igelitovej tašky a tieto vyložili dňa 6. 4. 2010 pri vchodoch bydliska.
Lieky a liečivá odovzdajte v lekárni na území mesta Ilava.
Občania, ktorí sa nemôžu zúčastniť tohto zberu, môžu uvedené komodity odovzdávať na zbernom dvore v areáli TSM v pracovných dňoch počas celého roku v dobe od
6,00 - 13,00 hod.
Veríme, že s Vašou pomocou sa nám podarí vyzbierať čo najväčšie množstvo odpadu.

#98 | 09.03.2010 11:53:34
Cody
95.102.176.114
TSM-budete orezávať stromy v meste Ilava? Konkrétne prerastené javory a brezy na ul.SNP.
Životné prostredie teraz nemá námietky, o pár dní už bude zasa neskoro. Na jeseň ste to nestihli. Prosím venujte sa i tomuto "triedeniu odpadu". Pretože na jeseň máme lístia ako odpadu neúrekom.Ďakujem.

#99 | 09.03.2010 12:40:37
BA
91.191.89.40
To isté platí aj na ulici kpt. Nálepku.
Akosi nikdo nevie pochopiť koľko je z toho odpadu.
Keď nie vyrezať, tak aspom orezať!

#100 | 09.03.2010 13:00:58
Cody
95.102.176.114
súhlasím, to pochopí len ten, komu tento "odpad" padá do dvora a musí ho celý rok upratovať !!
Prosím kompetentných aby teraz-keď je na to vhodný termín nezabudli. Bolo mi povedané, že stačí napísať žiadosť na TSM-to som na jeseň urobila, ale akosi sa nestihlo. Tak pripomínam teraz - na jar. Ďakujem vopred.

#101 | 30.04.2010 08:16:56
TSM
95.102.65.19
Oznam
Technické služby mesta oznamujú občanom, že v pondelok 3.5.2010 vykonajú zber veľkoobjemového odpadu
a v utorok 4.5.2010 vykonajú zber papiera z rodinných domov

#102 |08.05.2010 19:51:53
???
95.103.205.107
Dnes je 8.5.2010 a stále máme na našej ul. Kpt. Nálepku triedený odpad-papier.Už zase musím urgovať,že na našu ulicu sa zabúda.A keď sa zberá plast stáva sa že nedostaneme nové vrecia na plasty. Načo teda máme platiť za triedený odpad,keď sa stále na ulicu Kpt. Nálepku stále zabúda.To budem musieť stále urgovať ,že sa nevykoná zber triedeného odpadu.Všetci už na ulici začínajú byť s touto službov NESPOKOJNÝ.Nech sa to už konečne napraví,alebo sa to má hnať na vyššie miesta,aby konečne nastala NÁPRAVA!!!!

#103 | 13.05.2010 08:23:13
ja
87.197.27.65
naco sa triedi odpad ked sa to potom aj tak vsetko pomiesa v smetiarskom aute???tomu ako nerozumiem ale tak super triedime odpad..

#104 | 13.05.2010 09:17:55
nela
178.41.120.144
Ja som počula, že vytriedený odpad sa aj tak vyváža na skládku komunálneho odpadu, lebo tam za to, ako mesto, menej platíme. Pekná kamufláž je to. To sa môžem vykašlať na celé triedenie v domácnosti, keď je to celé úplne zbytočné. Tak technické služby od nás občanov chcú, aby sme všetok odpad triedili zodpovedne, dokonca aj rozlišovali druh vytriedeného papiera a oni to potom všetko nahádžu dokopy, alebo vyvezú na rovnakú skládku.......? Nerobte z nás hlupákov, ktorí sa aj tak nič nedozvedia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára