utorok 8. decembra 2009

Vlakom po novom

#1 | 15.11.2009 20:08:18
Miro Toman
91.127.222.116
Našiel som dôležité informácie o vlakovej doprave od 13. decembra. V skratke by sa dalo povedať, že v Ilave nebudú stáť rýchliky čo z Ilavy šli 5:14, resp. 8:14 - u oboch ponechané aspoň prípoje. Naproti tomu bude zastavovať na smer ZA rýchlik o 5:35, 17:01 a bude prípoj z rýchlika v Tr. Teplej o 21:32
Najdôležitejšie zmeny v rýchlikovej doprave:
SMER: zo ZA do BA
Prípoj Os z PU - TN z Ilavy o 5:05 na R 702 Inovec do BA, ktorý nebude medzi ZA - TN premávať.
R 600 z KE do BA v Ilave ( stál o 8:12) už nestojí, Os prípoj ostáva nezmenený. Presunutý R 1509 z Ba - ZA Príchod do Ilavy o 17:42, pia
SMER: z BA do ZA
Pridaný R 701 z TT do ZA. Odchod z Ilavy o 5:35 po-sob,
Pridaný R 703 z BA do ZA. Odchod z Ilavy o 17:01 po-pia,
Pridaný Os prípoj k R 707 z Ba - ZA príchod do Trenčianskej Teplej o 21:35. Na Ilavu prípoj o 21:42.
viac info na vlaky.net

#2 | 17.11.2009 21:15:08
jery
213.160.181.113
tak vam dakujem pekne, zajtra idem do školy v ružomberku mam tam byť o 14.40. Krásne natom je že musím ist o už 7.17 rychlikom do teplej a odtial rychlikom do rk pritom je to len 116 km a idem 3 hodiny, približne tolko isto to trvá cyklistovi, smiešne že?! Cestovný poriadok robia ludia čo cestujú autami alebo súkormnými lietadlami, mam taký pocit!!! A ešte ked teraz zrušie tie dva rýchliky, no neviem asi pojdem zapaliť stanicu, aby s tym niekto niečo robil!

#3 | 18.11.2009 16:59:05
Miro Toman
95.102.14.178
Odpovedám Kamile z komentárov k článku: A to je ten problém. Trenčianska SADka neupravuje príchod odchody busov vzhľadom k dôležitým rýchlikom resp. prípojovým osobákom v IL. Prečo? Podľa môjho názoru radšej dotlačí prípojový bus do Trenčianskej Teplej, resp. do Trenčína, lebo im to v rámci Trenčianskeho centralizmu asi vyhovuje.

#4 | 19.11.2009 10:43:49
Uradnicek
78.99.153.150
Pan Toman, nejde o centralizmus, ale o efektivne vyuzivanie autobusov. A koniec koncov SAD TN financne podporuje TSK. Preco nasi "stary" poslanci nevyjednali nieco pre zlepsienie stavu?

#5 | 10.12.2009 14:03:12
primátor
Verejnosť,
podľa informácií ekonomického týždenníka TREND č.47 z 26.11.2009 budú rakúske stavebné spoločnosti Strabag,Porr,Alpine a Bogl ako konzorcium firiem modernizovať železničnú trať a niektoré železničné stanice a priľahlú infraštruktúru na 20 kilometrovej trase Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom - Ilava - Beluša.Hodnota zákazky pre Železnice Slovenskej republiky(ŽSR) dosahuje 290 miliónov EUR.Stavebné práce by mali začať v nasledujúcom období do roka a ukončené do roku 2013.V rámci pokračovania europrojektu Rekonštrukcia železnice na vyššie rýchlosti Bratislava - Žilina je dnes dokončený úsek po Nové Mesto nad Váhom. V tejto etape bude pokračovať úsek Nové Mesto nad Váhom-Púchov, v rámci neho aj spomínaný úsek Trenčianska Teplá-Beluša.Rekonštrukcia sa podstatne dotkne aj mesta Ilava, jeho extravilánu a intravilánu.Mesto Ilava a jeho stavebný úrad pre ŽSR vydal v uplynulom období niekoľko čiastkových stavebných a koomplexné stavebné povolenie a tým sa veľmi aktívne podieľal na zdarnom priebehu a príprave akcie v našom úseku.Práce budú prebiehať na celom úseku železnice v meste,čo podstatne zmení situáciu na Sihoti(dočasne aj trvale).V rámci rekonštrukcie napríklad definitívne zmiznú železničné závory na Sihoť a Pruské.Samotným prácam bude predchádzať výrub drevín popri trati ako stavenisku. O výrub drevín v súlade so stavbou a projektovým,investičným zámerom požiadali ŽSR mesto Ilava. Mesto Ilava na základe dôležitosti strategického štátneho europrojektu vydalo Rozhodnutie o výrube drevín aj s ocenením spoločenskej hodnoty drevín.Dnes, pripísaním na účet mesta Ilava si ŽSR splnilo túto povinnosť úhradou spoločenskej hodnoty drevín podľa Rozhodnutia vo výške 106,262.70,-EUR.Už v priebehu budúceho roka začnú práce v Ilave na železnici a ich intenzita bude stúpať.
V súvislosti s týmto inkasom a účtami a financiami mesta, mesto Ilava ešte na základe rokovaní ZMOS s vládou SR a dohôd očakáva v zmysle dohôd do konca toho rozpočtového,kalendárneho roku inkaso v sume 17,25 EUR na obyvateľa,čo pri priemernom počte obyvateľov cca 5.500 prinesie do rozpočtu mesta cca 94.000,-EUR(2,800.000,-Sk).
Obe tieto informácie považujem v tejto situáci za dobré a pre mesto prospešné.

#6 | 10.12.2009 17:10:51
občan
95.102.181.249
Čo sa týka prechodov cez železničnú trať. Znamená to, že všetky tieto budú zrušené a jediným prechodom bude novovybudovaný podchod v blízkosti terajších závor? Nebude ani cesta pod železnicou popri potoku /pri Záhradnickej/, ani prechod ku záhradkám /popod školu OA/, ktoré sú pri potoku?

#7 | 10.12.2009 18:15:14
primátor
občan
samozrejme mimoúrovňové prechody budú, v miestach kde sú žel. závory aj cestný(pre MV) aj pre peších.Aj uvedené,spomínané podchody s premostením(potok).

#8 | 18.12.2009 14:40:18
smart
95.105.160.20
Dobrý deň,
pri tejto príležitosti by som sa rád spýtal vedenia mesta, či je informované o ďalšom vývoji železničnej zastávky Ilava. Pomerne dávno som totiž upozorňoval na dôležitosť zachovania a rozšírenia dopravy v meste, a to práve ako impulz na fakt, že v Ilave bola stanica (štatút) zrušená, zostala zastávka s absolútne chabým servisom pre cestujúcich. Ráta sa pri rekonštrukcii trate (a - dúfam - následnej rekonštrukcii staničnej budovy) so znovuobnovením pôvodného vybavenia zastávky softvérom a sieťami, na základe čoho by bol znovuzavedený štatút stanice? Pretože fakt, že okresné mesto s pomerne veľkou spádovou oblasťou by malo pri dnešných trendoch prudkého rozvoja dopravy vyžiť so zastávkou, kde si nemôžete kúpiť ani miestenku, no ani napríklad lístok na IC a už vôbec nie lístok do zahraničia (hoci do ČR) je nekonečne zarážajúci! Poprípade skúste objasniť, čo v tomto smere koná mesto (keďže ste spomínali, že je vďaka rekonštrukcii trate v kontakte so ŽSR a verím, že sekundárne aj so ŽSSK), čo mieni ešte podniknúť a čo navrhujete občanom (aktivity, ktoré by napomohli pri snahe vrátiť dopravnú vybavenosť do pôvodného stavu).

#9 | 18.12.2009 19:55:36
Miro Toman
95.102.13.18
smart,
pripájam sa do diskusie, aj keď nie ako predstaviteľ, ale ako občan,vlakmi cestujem veľmi často, tak skúsim pridať niečo do kotla. Asi bude problém aj v tom, že síce sme spádovým centrom, ale nie sú dostatočne upravované autobusové spoje z okolitých obcí vzhľadom k hlavným spojom. Analogicky táto náväznosť existuje všade tam, kde cielene rozvíjajú spádové centrá ako dopravné uzli.
Možné príčiny?
1. príčinou je asi samotná ILSAD, ktorá je len vozovňou a má vedenie v TNSAD, ktoré preferuje prestupovanie na vlaky (Os, R) okrem Trenčína v Tr. Teplej. Ignoruje sa teda centrálne postavenie Ilavy ako prirodzeného spádu zo všetkých smerov, kde Ilava predstavuje niečo ako kompromis pre všetkých. Možno by pomohla petícia na SAD, spolu na železnice aby sa s tým niečo robilo. Ak by existovala niečo ako spoľahlivá náväznosť na dôležité vlaky, ktoré budu stabilne zastavovať v Ilave, tým sa vytvorí aj v povedomí ľudí to, že v z Ilavy sa dôležitými vlakmi niekam dostanú. K tomu dôjde len vtedy, keď tie vlaky budú dostupné nielen pre Ilavčanov, ale aj pre ľudí zo spádu vhodne načasovanou dopravou. Následne na tom budú v pluse aj okolité obce tým, že ich obyvatelia nebudú musieť ísť autobusom cca 40 km do TN na dôležitý vlak, ale podstatne menej.
Druhým problémom je to, že s kým vlastne môžeme rátať okrem okolitých obcí?
Je logické, že pre NDCAčanov je veľmi pohodlné riešenie Tr. Teplá, tak ako aj pre DCAčanov, takže tí určite nemusia nič meniť aj keby vzdialenosť k Ilave by bola pre nich zaiste menšia, ak sami neašpirujú na centrálny bod.
Dôležitejšie by mohlo byť to, čím by mohla Ilava preraziť je nie Ilava samotná ale Ilava ako centrálny a kompromisný dopravný uzol pre všetkých. Niečo ako " z Ilavy je všade blízko"
3. Možno ďalším problémom bude aj neexistencia poriadnej spádovej autobusovej stanice kde by stáli všetky miestne autobusy k dôležitým vlakom, bez toho to určite nepôjde.
Smart, neviem či to ešte teraz funguje vrámci každoročného zostavovania GVD - upravovanie vlakovej dopravy na základe požiadaviek obyvateľov. Ak áno, tak skrz toto by sa dalo nejako preraziť.
(občiansky názor)

#10 | 18.12.2009 20:55:11
Uradnicek
95.102.134.119
1. V Ilave nie je poriadne autobusove nastupiste
2. Kto by vobec okrem par ludi tymi vlakmi cestoval?
3. T.Tepla je zeleznicny uzol, narozdiel od Ilavy
4. Videli ste tie WC v Ilave na stanici?

#11 | 19.12.2009 12:29:09
smart
95.105.160.20
Uradnicek, to či je Tr.Teplá dopravný uzol môžeme polemizovať. Vlaky, ktoré sú vypravované napr. do ČR alebo Nemšovej, kľudne môžu byť vypravované z TN, čo by bolo dokonca aj logickejšie, ale s tým už my asi nenarobíme nič. Podľa mňa jediný dôvod, prečo ešte zostáva Tr. Teplá tým okázalým dopravným uzlom je električka do Tr. Teplíc. Ale k ďalšej veci - neviem, ako často Vy osobne chodíte vlakom, ale pokiaľ cestujem ja, pričom väčšinou rýchlikom, ktorý v IL stojí, nenastupujem iba s "pár" spolucestujúcimi (btw., prečo si myslíte, že by ľudia tými vlakmi nemali cestovať? :)). A pokiaľ sa jedná o ostatné vlaky, osobné v IL stoja (a beriem na vedomie, že týmito možno chodí málo ľudí). S absenciou autobusovej stanice s Vami súhlasím. Rovnako aj s tým, že na vlaky nenadväzujú autobusové spoje. Často je ráno pred stanicou veľký pohyb áut, ktoré dovážajú ľudí k rýchlikom. WC na Ilavskej stanici som nevidel, asi je to lepšie, ale videl som tie v Teplej a - úprimne - až také dobré to nie je ani tam. Samozrejme že aj sociálne zariadenia sú jednou zo služieb, ktoré treba (ako som už písal, spolu s komplexným vybavením cestujúcich). Ešte si počkajme na vyjadrenie, či vôbec a čo sa v tomto smere robí (zo strany mesta). No a čo sa týka tej podpory TSK SADke TN - Ilava už bude mať, vzhľadom na to, že do TSK si Ilavčania neboli schopní zvoliť "vlastného" zástupcu, žiadne páky, ako vývoj v tomto smere ovplyvniť...

#12 | 19.12.2009 16:41:04
bl
195.91.79.81
smart
do VÚC sme si v minulom období zvoli až štyroch zástupcov z Ilavy, čo si myslím, že na Ilavu to bolo až až, ale neviem doteraz čo pre Ilavu urobil MUDr. Brídik, pani Zimanová, pán Čiernik, o pánovi Vankovi som niečo počul, ale o ostatných vôbec nič, možno že teraz nám pomôžu poslanci nie z Ilavy, ale z okolitých obcí

#13 | 19.12.2009 20:33:44
smart
95.105.160.20
Áno, súhlasím s tým, že sme o nich až toľko nepočuli (o niektorých viac - o niektorých menej), a nedovolím si tvrdiť, že neurobili nič. Ale som pesimistom v otázke prístupu poslancov z okolitých obcí voči problémom samotného mesta Ilava. Prioritne sa vždy budú zaoberať problémami, s ktorými sú oboznámení vo vlastných obciach. Ako sme už rozoberali, téma železnice sa, samozrejme, týka aj spádovej oblasti, a tak by som bol rád, keby sa Vaše/Tvoje "možno" splnilo, keby títo poslanci prevzali tento pálčivý problém za regionálny a pracovali na ňom. Vravím však, že sa mi to zdá nepravdepodobné... :)

#14 | 20.12.2009 00:48:32
Miro Toman
84.47.12.242
Mohla by sa vypracovať nejaká koncepcia racionalizácie vlakovej prepravy. Keďže prestupné body od Trnavy po Trenčín jestvujú v cca 20 km intervaloch. Od Tn je to Tn. Teplá po necelých 6 km a potom celých 30 km po Púchov nič. Tu som však skeptik. Trenčianská Teplá existuje ako prestupný bod veľmi dlho. Tn. Teplá je tiež živená ako zázemie pre prepravu servis pre vozne a taktiež ako aj nástupná stanica pre zamestnancov železníc. Avšak akovždy centralizačné snahy Trenčína by mohli preraziť aj tu, ak by si to vzal pre seba pod jednou strechou. Teda aby motorákové, resp. autobusové prípoje vychádzali z Tn na Vláru a do Teplíc by časom mohli jazdiť autobusové prípoje priamo z Trenčína a nie z Tn. Teplej, kde je aj to zázemie obce v ponuke služieb pre prestupujúcu verejnosť pomerne na nízkej úrovni a preto vždy keď sa dá radšej využívam prestup z osobáka v Trenčíne.

#15 | 20.12.2009 10:53:41
Jozef
195.91.79.161
Tn. Teplá je logický prestupný bod, preto lebo umožňuje cestujúcim prestup smerom na Moravu, Tn. Teplice, voľakedy do Led. Rovní. V okolí boli a sú veľké podniky Skloobal, cementárne, sklárne v L.R. A práve preto Tn. Teplá bola vytvorená ako aj zriaďovacia stanica pre nákladné vlaky. Ak by Ilava mala byť prestupným bodom musela by vybudovať nová trať iným smerom a to je hlúposť. Rýchliky v zásade zastavujú vo veľkých mestách a v prestupných staniciach.

#16 | 20.12.2009 13:47:32
smart
95.105.160.20
Áno Jozef, práve to sme s Mirom Tomanom rozoberali, že pri modernizácií trate má byť stanica Trenčín postavená úplne nová, pričom by sa mohlo rátať s tým, že funkcie, ktoré plní Tr. Teplá by prebrala nová stanica Trenčín. Je mi jasné, že z Ilavy sa nestane nákladná stanica typu Tr. Teplá, nikto predsa nebude stavať nové trate. Z hľadiska lepšej organizácie by ale úplne postačoval na spomínané ciele (Morava, Led. Rovne, Nemšová) Trenčín. Ilava by potom mohla nasledovať ako osobná stanica pre pomerne veľkú spádovú oblasť. Ako Miro spomenul, bolo by to logické aj vzhľadom na vzdialenosti medzi terajšími zastávkami väčšiny rýchlikov.

#17 | 21.12.2009 10:19:19
Jozef
195.91.79.181
Iste, ale v tomto priestore je pre ŽSR najdôležitejší smer z a do Bratislavy. Dnes železnice vedia s absolútnou presnosťou zistiť počet predaných cestovných lístkov z hociktorej stanice týmto smerom. Ak totiž budú ľudia viac cestovať z Ilavy do Blavy než z Tn. Teplej a naopak nie je problém zastavovať rýchliky v Ilave.

#18 | 25.12.2009 10:18:07
daniel
80.108.66.212
V prvom rade by som chcel všetkým popriať šťastné a veselé Vianoce a v druhom rade pridať pár mojich názorov a postrehov k tejto téme:
ad 1 : Uradnicek - Trenčianskú Teplú by som z pohľadu osobnej dopravy nenazýval uzol ale skôr uzlíček. Musím plne súhlasiť so smart-om, keby vlaky smerom do ČR, Nemšovej boli vypravované z TN /resp. oni niektoré aj sú, ale zväčša z NMnV/ tak by to bolo naozaj len prínosom.
ad 2 : zvoliť Ilavu ako centrálny uzol - hmm, tak tu to je zložitejšie a na širšiu diskusiu. Berme čisto hypoteticky, že by sa zrušila Tr. Teplá ako stanica rýchlikov, tak do úvahy prichádzajú dva varianty DCA a IL, nuž a teraz babo raď. Z pohľadu centrálneho umiestnenia je jasná voľba pre Ilavu, naozaj by sa zaistilo v nadväznosti na vhodné autobusové spojenia či tzv.osobáky vynikajúce spojenie okolitých obcí s mestami ako Trnava, Bratislava, Žilina a podobne, ale druhý pohľad čo by tým získali mestá NDCA a DCA? Tak pri NDCA je každému asi jasné, že cestujúci by chodili autobusom do Trenčína. Dubnica je otázna. Podľa http://cp.atlas.sk trvá cesta autobusom z Dubnice do Ilavy približne 13 minút a následná doba rýchlikom z Ilavy do Trenčína je približne 13 minút /odpočítal som voľajaké 2-3 minútky, nakoľko nepočítam s Tn. Teplou/, to nám dáva dokopy cca 26 minút. Podľa toho istého zdroja cesta autobusom z DCA do TN trvá približne 25 minút / spoj nepremáva cez NDCA/ čo je približne rovnaká doba a z pohľadu ekológie dovolím si tvrdiť aj lepší variant. Takže z tohto dôvodu by som skôr navrhoval /pokiaľ by sa rozhodlo o zrušení zastavovania rýchlikov v Tn. Teplej/ na trase do BA zastavovanie rýchlikov v DCA, na trase do ZA a KE zastavovanie v Ilave. Samozrejme museli by sa zaistiť vhodné prípoje ale hlavne modernizovať čakárne.
Tieto vety sú ale len domnienkami, žiaľ. A k realizácii nepridávajú ani fakty, ako dovolím si tvrdiť príliš veľká pohodlnosť mnohých z nás /t.j. dosť veľa ľudí bude aj tak využívať automobil, ďalej v Dubnici je dosť veľký problém aj so vzdialenosťou, veľa ľudí nieje ochotných sa prejsť 20-30 minút na stanicu a podobne).
To to je môj pohľad na vec, ako obyvateľa Dubnice, ktorý cestuje vlakom každý deň na pomerne veľkú vzdialenosť a najväčší problém mu nerobí prestupovanie,ale čakanie na prípoj v zimnom období.

#19 | 26.12.2009 16:43:33
Miro Toman
95.103.134.19
Ad Uradnicek,
má to však jede háčik. Predsa za súčasného stavu aký tu vládne, keď TTeplá ma narozdiel od Ilavy ako také prípoje a to môže relatívne čísla skresľovať. Nemôžeme porovnávať neporovnateľné. Predsa keď idem rýchlikom z Bratislavy do Ilavy a prestupujem na bus v Tn, resp. v Teplej, tak si železničný lístok do Ilavy predsa nekupujem. Tieto čísla môžu skresľovať.
Ešte by som doplnil daniela, že z Trenčianskej Teplej chodia na Vláru len motorky cez obce, pričom z PÚ idú na Moravu nielen rýchliky, ale aj IC-Ex. TTeplá mala v minulosti ako taký zmysel pri lepšom prepojení - zblížení Slovákov a Moravanov z čias spoločného štátu a možno aj lokálnej prepravy do L.Rovní, ktoré aj tak patrí pod spádovú oblasť Púchova. Pri TTeplej je potom uprednostňovanie iste menej využívanej medzištátnej dopravy na úkor viac využívanej vnútroštátnej prepravy a električky kúpeľných hostí do TTeplíc. Tu by som sa skôr pýtal, koľko ľudí Tú TTeplú aj fakticky využíva, keď by bol Tn dôstojným miestom prestupu na bus pre kúpeľných hostí, ako aj pre zaistenie prípojov pre Nemšovú. Potom vychádza len jediné, že TTeplá ja rýchliková stanica zo zvyku.
Ad daniel,
Ono keď sa ľudia chcú z IL dostať autobusom do Tn, tak veľmi často zachádza cez NDCA. Cesta potom niekedy trvá aj 50 minút (diaľkovými, ktorých už moc nechodí cca 23 min a rýchlikom s TTeplou 13 min). Potom koľko minút cestujú ľudia z okolia IL len do IL ak chcú ísť len do Tn?
Keď ľudia nie sú v DCA ochotní chodiť do z vlaku peši, tak im autobus z IL bude vhodný ako náhrada za MHD, ktorý ich odvezie do stredu DCA, kde sa lepšie rozptýlia. O IL tu nejde, vzdialenosť medzi DCA a IL je veľmi malá vzdialenostne, ale aj časovo (7km, cca 10 min). Otázka na širšiu polemiku je prístupnosť novej - potencionálnej rýchlikovej stanice pre spádové oblasti Ilavy, pre ktoré je Ilava čo do vzdialenosti bližším - kompromisným riešením.
Ja som tiež čosi touto železnicou precestoval. Ak rátam len 4 vš roky, tak to bolo u mňa niečo cez 35 000 km na smer TT a viem, že rozbehnutému rýchliku z Tn trvá prejazd DCA a zastavenie v IL 3 minúty. Pri hrubom počítaní vlakových a autobusových minút bude potom cestovanie z Ilavy do DCA časovo rovnaké ako z Ilavy do okolitých obcí, teda Ilava je čisto o kompromise. Z pohľadu IL je lepšie rozptýliť ľudí tu ako v DCA, keďže zastavovaním v Dubnici ľudia, čo chcú ísť ďalej ako po IL, sa v IL aj tak všetky autobusy stretnú a dovolím si tvrdiť, že by bola Ilava z časti výhodná na smer BA pre Belušu a LR, ktoré to majú len do IL cca 15 km, ale aj potencionálne VALBEL a ďalej, ak by jestvovali prípoje. Ak si odmyslíme NDCA, ktoré aj tak prakticky po rýchlikovej sfére patrí, aj by potom patrila pod TN, tak všetky cesty s Ilavskom a Dubnickom sa stretávajú v mieste ž. st.. Ilava - tzv. typ križovatka, keď sa všetko stretáva v geograficky centrálnom bode - v Ilave. Dubnica ž. st. potom kopíruje niečo ako stromovú disproporčnú schému s dvoma uzlami, kde je koreň Dubnica kmeň cesta medzi DCA a IL a pomyselné konáre stretajúce sa v IL by bolo potom Ilavsko. Uznávam, že Dubnica má taký istý počet obyvateľov ako Ilava s okolím, ale v Leopoldove je to tiež riešené tak, že Hlohovčania prestúpia na autá a idú ďalej (aj keď LP nie je len o HC). Taktiež len píšem na základe vlastných skúseností, ktoré má každý z nás vzhľadom k miestu bydliska rôzne a aj naďalej som skeptik v možnosti zrušenia a preloženia aj tak pre väčšinu obyvateľov niekdajšieho okresu Ilava zbytočnú to stanicu s dávkou cukrovarenskej esencie – Trenčianska Teplá.
V skratke, pre Ilavčanov je celkom iste akékoľvek riešenie lepšie ako Trenčianska Teplá a nevyhýbam sa ani dubnickému riešeniu, do Ilavy bude spojov určite kopu. Treba sa už len domyslieť, čo je výhodné pre rozvoj a život obyvateľov okolia Ilavy, teda či mať dva prestupové body (Dubnicu a Ilavu - pre okolie Ilavy), alebo len jeden.

#20 | 26.12.2009 20:44:43
Vavro
91.127.187.228
Dano, vidim ze sa nudis.....zavidim:D A kazdy den zas necestujes..neprehanaj

#21 | 28.12.2009 09:39:20
Jozef
195.91.79.19
Pán Toman, toto sú všetko len akési akademické úvahy, a čo mi v nich chýba, je reálny záujem železníc na takúto zmenu. (SAD-ka sa takmer vždy prispôsobí) A tie vedia čo je pre ne najvýhodnejšie. Grafikon dopravy sa tvorí aj podľa frekvencie cestujúcich na jednotlivých staniciach. Čo si pamätám, tak tento systém, s Tn Teplou, tu funguje min. 40 rokov, a všetky rýchliky v Ilave nestávali ani v čase, keď cestovávalo neporovnateľne viac ľudí ako teraz. Ja som vlakom cestovával 16 rokov do školy a za prácou a môžem potvrdiť, že najmä smerom na ZA ubudlo veľmi veľa cestujúcich.
Zároveň nevidím racionálny dôvod prečo by mal cestujúci z Bratislavy do Dubnice cestovať cez Ilavu. Tobôž keď môže prestúpiť na autobus už v Trenčíne. Nehovoriac, že cesta cez Ilavu ho podľa http://cp.atlas.sk bude stáť min. o 50 centov viac.

#22 | 29.12.2009 07:55:38
"íha"
62.168.67.220
Zdravím vás všetkých. Prvú vec ktorú je treba urobiť je, že "zdvihnú zadky" kompetentní z Ilavy, obehajú všetkých starostov z okolia ILAVY, sadnú do áut a nech idú rokovať na Ministerstvo dopravy a Riaditeľstvo železníc. Oni - Ministerstvo a Riaditeľstvo - pod tlakom verejnosti zo spádového okolia ILAVY budú musieť rokovať. ILAVA, ako významný dopravný uzol nemusí byť "hudbou budúcnosti". Až sa upraví podjazd pod železnicou pre autobusy a nákladné autá, mesto odkúpi späť pozemky od pána Žiačka, v spolupráci so SAD-kou môže byť vybudované centrálne autobusové nástupište aj pre diaľkové spoje. Opakujem sa teda - "zdvihnúť zadky" - ešte je priestor.

#23 | 29.12.2009 11:10:11
"íha"
62.168.67.220
Dodatok : ...teraz, nie za hodinu či zajtra...

#24 | 30.12.2009 10:09:31
Jozef
195.91.79.37
O akom "tlaku verejnosti zo spádového okolia" to píšeš? Naposledy neuspel "tlak verejnosti" so žiadosťou o rýchliky v Nitre. A to je krajské mesto.

#25 | 30.12.2009 14:15:27
"íha"
62.168.67.220
Jozef,Jozef. Ak si predstavím, že podľa Tvojej reakcii budú reagovať aj kompetentní - som smutný z toho. Potom už v ILAVE nebude nikdy nič !!!

#26 | 30.12.2009 19:25:59
Uradnicek
95.102.134.119
"íha", mate pravdu pekne ste to tu napisali. Pan Toman, skutocne su to len Vase akademicke uvahy. Netrpite syndromom "ilavského spádu"(cesty zo vsetkych dedin idu do Ilavy)? Prajem vela stastia, volicov a lepsi vyber zamestnancov v novom roku a panovi Tomanovi lepšie vyspádovanie....

#27 | 30.12.2009 20:01:41
Miro Toman
78.99.77.131
íha,
tiež si myslím, že by sa malo v tomto smere niečo robiť a iniciatívy by sa mali chopiť aj okolitý starostovia, ale aj obyvatelia formou petície.
Uradnicek,
keby Ilava nemala vyššie ciele, tak to tu môžeme rovno zakopať. Ja sa tu na Vás nenavážam, a ak nemáte niečo k téme, tak je škoda sa s Vami baviť, Skúste to ako smart, Jozef, ktorého si ako diskutéra oponentného vážim a skúste to tiež tak a možno sa s Vami bude aj hodné baviť. Pekný deň a hlavu hore :)

#28 | 25.01.2010 21:25:39
smart
95.103.142.122
Dobrý večer, po dlhšom čase som si prečítal Vaše príspevky. Musím uznať, že bolo povedaných zopár rozumných postrehov. V každom prípade, akékoľvek strany názoru priamo či nepriamo odkryli fakt, že pokiaľ ŽSR a ŽSSK robia nejaký druh meraní množstva cestujúcich, pri danom statuse quo je to nezmysel, pretože naozaj pozícia stanice v IL je limitovaná počtom vlakov, ktoré tu stoja, teda skutočnosť meraní zakladajúcich sa na absolútnych číslach cestujúcich by nemala mať žiadnu výpovednú hodnotu (ilustrujúce počty - v IL zastavia napr. dva rýchliky denne kým v TnTpl 5-krát viac, teda pokiaľ počet cestujúcich v IL bude 20 a v TnTpl 80 nie je to nič prekvapujúce, dokonca by to znamenalo lepšie údaje pre IL). Ďalším faktom je spádová oblasť vs. dve väčšie mestá - DCA a NDCA. Tu je samozrejme otázka, ako riešiť problém uprednostnenia... Podla môjho názoru je síce nápad, vypočítaný podľa vzdialeností celkom dobrý - teda ak rýchlik ide zo ZA do BA - zastaví v IL, ak ide z BA do ZA, zastaví v DCA. Má to však jednu trhlinu - ŽSSK je úprimne jedno či cestujúci zaplatia pár percent za cestu viac alebo menej. Jednoducho radšej budú sústreďovať služby a zamestnancov do jedného centra ako do dvoch, vyplýva z toho totiž úspora financií. Z tohto pohľadu by sme sa dostali späť do roviny jednej stanice a tu prichádza na rad "akademický" model - skutočne je logickejšie umiestnenie v IL, a to nie som nekritický "všetkodoilavy-an". IL má solídne predpoklady na vybudovanie autobusového nástupišťa pri žel.stanici, okrem toho sem už dnes premáva oveľa viac autobusových spojov ako ku stanici v DCA (tým sa rieši problém nezáujmu Dubničanov o železničnú dopravu z dôvodu diaľky a nenapojenia na spoje), okrem obyvateľov DCA sa z tohto bodu dostanú jednoduchšie domov obyvatelia obcí spádových k IL. To sú fakty, nie teoretické modely. Nakoniec jedna veľká pravda - nie som občan typu "zbaviť sa zodpovednosti a za všetko sú zodpovední naši zástupcovia", avšak TREBA OKAMŽITE ZAČAŤ KONAŤ, pretože taká jedinečná šanca zbúrať staré zvyky a nesváry, aká sa naskytla teraz, pri rekonštrukcii trate, sa zopakuje asi až keď bude SK stavať futuristické magnetické dráhy, teda najskôr o dobrých pár dekád. Okrem toho, rekonštrukciou nielen trate ale aj vozňov nadobudne cestovanie vlakom osobitý šarm a nahradí vnútroštátnu leteckú dopravu (ktorá je pre krátke vzdialenosti v mnohých štátoch nerentabilná - podobným príkladom môže byť Švajčiarsko). Túto šancu NEZACHYTIŤ by bolo strategickým omylom a jednoznačnú zodpovednosť zaňho by nieslo vtedajšie (v prézente terajšie) vedenie mesta!!! Železničná doprava je veľmi strategická a ILAVSKO-DUBNICKO s vysokým počtom obyvateľov NESMIE vypadnúť z hry, jednoducho nesmie, ak sa tak stane, nedá sa vyhovárať na nečinnosť radových občanov (btw., petícia sa mi zdá pre tento typ politiky nevhodným nástrojom), MUSIA KONAŤ ZÁSTUPCOVIA. Samozrejme nie štýlom záslužníckym: skúsili sme, ale oni, tí zlí, nám nevyhoveli - štýlom neoblomným a sústavným. Nejde o to povedať občanom pokúsili sme sa, ale zvládli sme to. Prajem teda veľa šťastia :). Verím v to, že sa podarí, aby zvíťazil zdravý rozum nad diktátom megaspoločnosti.

#29 | 25.01.2010 23:15:10
Miro Toman
91.127.143.115
smart,
ak môžeš daj mi kontakt na teba na môj mail.

#30 |18.04.2010 10:12:17
ilmar
78.98.138.8
***
Tento príspevok bol presunutý do Témy "Podjazd zo Sihote"
Toman

#31 | 19.04.2010 14:14:45
juto
95.102.182.14
Jednoznačne sa pripájam k dobrým postrehom - Smarta
aby naši poslanci a predstavitelia miest - Ilava a Dubnica n. V.,
riešili čím skôr problém žele. dopravy a zastávok rýchlikov pri modernizácii trate, pokial sa to dá a teraz v čase prerábok podchodov aj želez. staníc.

#32 | 21.04.2010 16:11:07
Vlado
195.168.43.177
kde budu parkovat ty co byvaju pod basou na Bellovej ulici coooooooooo

#33 | 21.04.2010 21:41:20
Sergej
62.168.67.153
íha
pýtam sa ťa kto autobusové nástupište má postaviť? Hádam nemyslíš že mesto má 1 mil. € na vybudovanie autobusového nástupišťa a budovy, ktorú bude treba prevádzkovať za niekoľko desiatok tisíc € za rok. Nelietajte v oblakoch a už sa prebuďte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára